Mereka Ni Pun Frontliner Kita Kongsi Rezeki 500 Rider E Hailing Dapat Duit Raya Dari Pak Nil Eskayvie


Pengacara popular Datuk Aznil Nawawi tampil menghulurkan sumbangan kepada 500 orang rider e-hailing bagi menyemarakkan kedatangan bulan Syawal tidak lama lagi.
Menerusi projek istimewa Bingkisan Raya Rider hasil inisiatif murni syarikat bumiputera Eskayvie Sdn. Bhd.
bersama Pak Nil itu, ia merupakan tanda penghargaan kepada golongan berkenaan yang melakukan tugas penghantaran sebagai penghantar makanan ataupun bungkusan.

Kata Pak Nil yang juga duta kepada Eskayvie, penunggang motosikal yang menyediakan khidmat penghantaran makanan atau e-hailing juga sebahagian daripada wira dan pekerja barisan hadapan yang perlu disanjungi.
“Melihat kesungguhan dan kegigihan riders dalam usaha menyara keluarga disamping pentingnya penjagaan kesihatan sewaktu berinteraksi dengan orang ramai, Eskayvie mengambil inisiatif ini untuk sama-sama memberikan sokongan dan suntikan semangat kepada mereka.
“Ini antara sumbangan kecil kami di Eskayvie. Ia termasuklah menyampaikan sumbangan berbentuk duit raya, juadah raya istimewa serta Eskayvie Diffenz.
“Besar harapan kami supaya setiap ‘riders’ dapat bawa pulang dan kongsikan bersama ahli keluarga atau ibu bapa masing-masing,” kata Aznil yang turut teruja melihat kemeriahan ibu pejabat Eskayvie di Shah Alam yang diserbu oleh rider seawal 11 pagi Jumaat.
Inisiatif dilaksanakan selari dengan kempen #KitaIkhtiarSebelumKena yang menekankan kepentingan untuk berikhtiar sebelum dij4ngkiti sebarang wab4k mahupun peny4kit merbah4ya yang lain.

Tambah Aznil lagi, riders menjadi sebahagian daripada pihak yang telah banyak membantu memudahkan urusan selama ini.
“Bahkan mereka juga antara yang mengambil risiko mempertaruh nyawa demi kelangsungan hidup. Mereka sendiri mudah terdedah kepada pelbagai v1rus di luar sana.
“Jadi, bekalan Eskayvie Diffenz ini adalah sebagai Ikhtiar kita untuk melindungi diri dan keluarga terutamanya ketika berkumpul beramai-ramai pada hari raya nanti.
“Eskayvie sangat prihatin dengan penjagaan kesihatan untuk diri dan keluarga, lebih-lebih lagi buat masa ni semua sekatan pergerakan telah dilonggarkan dan masyarakat kini kembali bergaul tanpa sebarang pematuhan prosedur operasi standard (SOP) yang ketat.
“Namun, kita belum sepenuhnya selamat. Apa saja kemungkinan boleh terjadi. Jadi tatkala balik kampung, kita perlu patuhi SOP dan berikan perlindungan kepada ibu bapa kita.
“Sudah dua tahun kita tak balik meraikan hari raya bersama keluarga, jadi tahun ini bila pulang ke kampung, kita nak riders semua bawa Eskayvie Diffenz dan hadiahkan kepada ibu bapa dan insan tersayang mereka,” katanya.

Sementara itu, Pengarah Urusan jenama itu, Kartika Wati Mohamed berkata, beliau tidak mahu ada di antara kita yang dalam diam membawa v1rus dan menj4ngkiti ahli keluarga yang lain.
“Terutama sekali ibu bapa kita yang sudah tua. Semestinya kita mahu jadikan raya kali ini lebih bermakna dan bukanlah bertukar menjadi sebuah tr4gedi.
“Semoga usaha murni ini akan memberi manfaat serta inspirasi kepada masyarakat sekeliling untuk turut sama berkongsi kebaikan dan terus meningkatkan kesedaran tentang pentingnya penjagaan kesihatan,” kata Kartika Wati yang turut sama mengagihkan sumbangan bersama Aznil.
 
Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!
Jom Like Page Kami Juga Di Facebook Koleksi Viral
Sumber : https://gempak.com/


Sumber: Sinar Viral

Booking Bilik Hotel Dengan Harga Yang 23% Lebih Rendah



Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

http://encikpenyu.blogspot.com/2022/04/mereka-ni-pun-frontliner-kita-kongsi.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Rezeki Duit Raya Dan Acar Ikan Masin

Rezeki Duit Raya Dan Acar Ikan Masin

papar berkaitan - pada 25/4/2022 - jumlah : 154 hits
Sampai sampai pejabat Jumaat lepas tengok ada duit RM5 atas meja K fiezz terus tanya bos sebab dia dah sampai Ingatkan bos yang bagi Sekali dia jawab dia tak ada letak apa apa duit atas meja k fiezz Aikk siapa kah K fiezz duk ingat ada oran...
Duit Raya Anak Separuh Bagilah Beli Apa Pun Selebihnya Simpan Ada Lagi Rezeki

Duit Raya Anak Separuh Bagilah Beli Apa Pun Selebihnya Simpan Ada Lagi Rezeki

papar berkaitan - pada 29/4/2022 - jumlah : 174 hits
Sekat rezeki anak rezeki kita pun tersekat Duit raya anak yang dapat banyak banyak tu separuh boleh la beli apa mereka suka Separuh lagi simpan la untuk masa depan Ada orang kata beli mainan ni membazir Sebenarnya ia bukan membazir tapi itu...
Boleh Ke Guna Duit Raya Anak Ini Penjelasan Mufti

Boleh Ke Guna Duit Raya Anak Ini Penjelasan Mufti

papar berkaitan - pada 5/5/2022 - jumlah : 163 hits
Dalam kehidupan harian yang kian mencabar sering kali terjadi perbelanjaan keperluan harian melebihi daripada pendapatan isi rumah Ini mendorong kepada masyarakat untuk mencari alternatif dan menjadi lebih kreatif demi kehidupan yang lebih ...
Kanak Kanak Pun Ada Strategi Kutip Duit Raya

Kanak Kanak Pun Ada Strategi Kutip Duit Raya

papar berkaitan - pada 5/5/2022 - jumlah : 108 hits
MERAK Jalanan juga pernah melalui zaman kanak kanak yang gembira menyambut Aidilfitri dengan mengumpul duit raya melalui aktiviti kunjungan dari rumah ke rumah Mengimbau kembali waktu itu Merak Jalanan akan bersama kawan kawan menjelajah ke...
Duit Dapat Gula Gula Pun Dapat Idea Simple Tapi Jimat Bagi Duit Raya

Duit Dapat Gula Gula Pun Dapat Idea Simple Tapi Jimat Bagi Duit Raya

papar berkaitan - pada 5/5/2022 - jumlah : 292 hits
Keterujaan menyambut Syawal luar biasa kali ini sememangnya meninggalkan kesan buat kita semua Bermacam cara dan ragam menyambutnya termasuklah berkreatif dalam pemberian duit raya Tidak perlukan sampul duit raya idea duit raya yang dikongs...
Pemuda Ini Buat Drama Air M4ta Pagi Raya Di Sebalik Sampul Duit Berbaloi Rasa Per1t Menganggur Lebih 6 Bulan

Pemuda Ini Buat Drama Air M4ta Pagi Raya Di Sebalik Sampul Duit Berbaloi Rasa Per1t Menganggur Lebih 6 Bulan

papar berkaitan - pada 5/5/2022 - jumlah : 245 hits
MENCARI pekerjaan kini bukannya mudah apatah lagi dengan lambakan graduan saban tahun sehingga menyaksikan ramai belia yang menganggur Walaupun berbekalkan diploma dan ijazah yang dimiliki selepas beberapa tahun pengajian ramai graduan terp...
Alang Baiknya Kalau Duit Raya Sing Dolar

Alang Baiknya Kalau Duit Raya Sing Dolar

papar berkaitan - pada 3/5/2022 - jumlah : 145 hits
Minggu lalu nilai ringgit susut berbanding antaranya mata wang Amerika British dan tentunya Singapura Nilai ringgit begitu rendah berbanding dolar Singapura menyaksikan warga republik itu berduyun duyun membeli RM Bagai beli barangan lelong...
Wanita Terpinga Pinga Kena Tinggal Tanpa Sebab Oleh Pemandu E Hailing Di Lebuh Raya

Wanita Terpinga Pinga Kena Tinggal Tanpa Sebab Oleh Pemandu E Hailing Di Lebuh Raya

papar berkaitan - pada 5/5/2022 - jumlah : 134 hits
nbsp Pemandu e hailing tinggalkan pelanggan di tepi jalan Itu situasi malang dihadapi seorang wanita apabila ditinggalkan sendirian di lorong kecemasan di Kilometer 452 Lebuh Raya Utara Selatan arah selatan Difahamkan maangsa ditinggalkan t...
Towards More Comprehensive Pension Reform

3 Sebab Kenapa Kashmir Menjadi Pilihan Traveler Malaysia

Polis Jerman Sita Bugatti Rare Dalam Siasatan Berkait 1mdb

Laporan Bank Dunia Mengeluarkan Isyarat Bahaya Terhadap Sistem Pendidikan Malaysia

Should Stakeholders Sue Bloomberg To Prove 2nd Casino Licence Claim For Johor S Forest City Is Sheer Slander

Sungai Muda Sempadan Pulau Pinang Kedah

Jetama Taja Sabah Fc Rm5 Juta Musim Ini

Tak Sekolah



Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Leha Leya Lawa Tonton

Info Dan Sinopsis Restu Drama Melayu Berepisod Platform Online iQIYI Malaysia

10 Istilah Hampir Serupa Bahasa Inggeris Yang Kita Keliru Penggunaannya

5 Trend Bodoh Netizen Yang Nampaknya Semakin Menjadi Jadi

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Puaka Cuti Semester Slot Lestary TV3


Bunga Paling Seram Di Dunia

Logo Autentik Untuk Produk Asli Madu

Ucapan Hari Jadi Ucapan Lawak Untuk Kawan Islamik

Hadiah Hari Guru 40 Idea Hadiah Yang Menarik

Gara Gara Al Bani Menuduh Iamam Bukhari Kafir Karena Takwil

Kerajaan Umum Kenaikan Gaji Penjawat Awam Pada 1 Mei 2024