Menteri Wanita Doraemon Dok Asyik Buat Lawak Saja



Dalam satu siri hantaran Instagram semalam, kementerian menasihatkan isteri-isteri untuk tidak bertengkar dengan suami mereka dan sebaliknya mengesyorkan mereka mencontohi suara watak kartun Doraemon untuk menggalakkan pasangan mereka membantu dengan kerja rumah semasa PKP.

Bila dah rasa bongok, cepat² padam Instagram posting. Sama bongok macam Timbalan dia, Siti Zailah Mohd Yusoff .. terus hilang dari radar Twitter. Bagaimanapun hantaran itu sudah dipadam." 
- dia suruh wanita bermake-up ketika bekerja di rumah.

- dia gambarkan budaya keluarga kita laki bini selalu bergaduh di rumah.

- buat lagak Doraemon bila nak tegur suami .


Kita tidak nampak message² begini relevan dengan Corvid19. Yang kita nampak menteri² Pak Din berlumba² tonjolkan kebiulan. 
Mungkin dia berniat baik tetapi kaedah penyampaian sungguh condescending (merendahkan diri wanita).
Kaum lelak mungkin tidak feel/perasan/amused dengan message begini. Kaedah yang sungguh disgusting !

Hari ni, menteri ni buat pasai... Pak Aji... Ada ka patut kata suruh isteri buat suara doremon..Pening dah kerajaan tebuk atap ni.. - f/bk


Wabak Covid-19 rampas bulan madu Muhyiddin...
Esok kita akan memasuk fasal kedua Perintah Kawalan Pergerakan (PKP) selepas kita melaluinya selama 14 hari bermula 18 Mac hingga hari ini, 31 Mac. Fasal kedua akan bermula esok, 1hb hingga 14 April. Apakah selepas ini kita akan terus melangkah ke fasal ketiga, dua minggu lagi, yang membawa kira ke penghujung April? Hal ini masih terbata-bata dalam kepala dan mata kita. Sebagai orang beriman dan ada pegangan tauhid kita berdoa agar ianya tidak.

Alhamdulilah fasal kedua kita dapat mematuhinya dengan baik. Walaupun ada yang kena tangkap dan dakwa kerana melanggar perintah berkenaan, kita anggap ia kes terpencil dan berlaku kerana belum ada kesedaran di kalangan rakyat. Menurut pihak berkuasa seramai 86 individu di seluruh negara setakat ini ditangkap dan didakwa dimahkamah kerana melanggar perintah berkenaan.

Kita harap di fasal kedua dan seterusnya nanti tidak ada lagi kes-kes tangkapan kerana melanggar perintah berkenaan. Kalau dalam fasal kedua masih ada yang melanggar, maka ia jelas satu “penghinaan” atau disengajakan. Maka wajar kalau mereka dikenakan tindakan hukuman tegas dan keras sesuai dengan apa diperuntukan dalam perintah berkenaan.

Mungkin juga langkah dan tindakan “draconian” yang dipraktis oleh sesetengah negara seperti di India yang memukul dengan rotan mereka yang enggan mematuhi perintah itu dilakukan.

Selepas berakhirnya KPK fasal kedua nanti, ia tidak memberi keyakinan perintah ini ia akan berakhir. Dengan melihatan kepada jumlah kes yang dikesani setiap hari tidak nampak tanda-tanda pengurangan. Secara purata dalam seminggu lalu lebih 100 kes baru setiap hari, manakala angka kematian juga masih belum terhenti. Setakat ini sudah 35 orang mati akibat C-19.

Menurut pengamal dan pakar kesihatan termasuk dari WHO, di negara kita ada kemungkinan akan berlaku tsunami C-19 pada April nanti. Ini dikhuatir apabila terdapat seramai 8,000 kakitangan kerajaan memohon cuti dan mereka dijangka akan pulang ke tanah air pada minggu hadapan. Kepulangan mereka itu dibimbangi akan membawa balik virus berkenaan.

Sekiranya andaian dan kebimbangan ini jadi kenyataan, ia sesuatu yang menyulit dan membimbangkan. Mereka itu perlu disaring dan dikurantinkan. Pada masa ini masih terdapat kira-kira 4,000 orang dari kluster Tabligh yang perlu menjalani saringan kerana terlibat dengan himpunan Tabligh tetapi masih belum berbuat demikian. Dengan adanya jumlah tambahan itu ia membeban dan merumitkan pihak KKM untuk melakukan pembendungan C-19. Apakah KKM mampu untuk mengendalinya? Kegagalan mengendalinya memberi kesan buruk buat negara ini.

Umum menyedari bahawa wabak C-19 adalah tanggungjawab bersama. Bala yang diturunkan untuk semua tanpa mengira siapa. Justeru tanpa mengecualikan seorang pun rakyat negara ini, perlu bertanggungjawab dan memainkan peranan masing-masing untuk membendungnya. Pun begitu, penanggungjawab utama ialah kerajaan. Bila bercakap kerajaan, ia akan terpanggung di atas pundak dan bahu perdana menteri, Muhyiddin Mohd Yassin.

Muhyiddin baru sahaja mengambil alih kerajaan baru Malaysia ini, baru hendak masuk bulan kedua. Jika diikutkan adab tidak sepatutnya beliau dibebankan dengan masalah sebesar hari ini. Negara sudah kehilangan nyawa kerana wabak ini. Tetapi apa boleh buat nasib yang perlu dipikul Muhyiddin tidak siapa tahu dan tidak siapa menghendakinya.. Sambung baca seterusnya...

5 bilion je dia tambah rupa2nya...
Tu dia... bukan Mak Cik Kiah jual goreng pisang, tapi Pak Cik Din yang goreng bagi nampak pakej 250 bilion tu macam duit Kerajaan PN semua. 

Duit Rakyat dari simpanan KWSP = 50 bilion
Duit Rakyat dari loan Bank = 175 bilion
Duit Kerajaan dari pakej PH = 20 bilion
Duit Kerajaan dari pakej Pak Din = 5 bilion

Jumlah 250 bilion - 225 bilion = 25 bilion duit Kerajaan.

Dari mana nak korek 25 bilion ni?

Menteri Kewayangan Zarul kata Kerajaan akan pinjam loan dan potong bajet kementerian... 

Bila la nak dapat RM8664... Mak Cik Kiah dah tanya dah.

Lupa nak tambah - pakej stimulus nasi dan lauk hari² jiran hantar kat Mozas My - f/bk 

Why Japan is normal when the entire world is shutdown?...
I am continously thinking when Japan was the first country to be impacted by Corona from China because of the luxury ship Diamond Princess from China in January by now it would have gone to stage 4 like European countries. When Japan was hit with the Virus, My parents asked me to come back to India for few months and go back once it settles.

But in Japan everything is normal till today. We were going to offices daily, we are going to all essential services. No restaurants are closed. No malls are closed. No lockdown. Metro trains moving normally. Bullet trains moving normally. All International borders are open. Also Japan has the high percentage of old people like Italy. 

Tokyo has highest number of foreigners living. Tokyo is one of the best tourist attraction with lot of foreigners. Foreigners are still allowed inside. Only services stopped are schools and public events. Am listening to all theories of breaking the chain.

Lockdown kills the chain process for the dense country like India. Tokyo is the most dense city in the world and how is it controlled. We are leading just the normal life as usual. Am Only scared when i see updates and news from India.

I analyzed about it and probably it is because of the culture of Japanese people where the rules suggested to prevent Corona virus were practiced by them from childhood.

1. Japanese people wear masks when they travel or come out. Usually we see 60% wearing masks daily on normal days. Even they catch very little cold they wear masks. This was their culture which helped in stopping the spread and cuts the chain.

Normally any public facing person like receptionist, govt officers, doctors, nurses,station masters, train staff,police, janitors, etc wear masks daily at work. During winter we make children to wear a mask Daily so that they dont bother others when they catch cold. At home we have kodomo mask box and normal mask box. Kodomo mask is for children which fits them properly.

2. Japanese people lead a life where they dont bother others. They dont litter anything. They use dustbins only to litter or spit. Cleanliness is the part of their culture. They were taught how to be clean and public behaviour before learning alphabets in schools.

3. They dont do handshake but bow to greet.

4. Here washing hands is a part of culture. We have soaps and sanitizers in public toilets , office entrances and usually in every public space. Using sanitizers is pretty common which prevented spread of virus. I never used the sanitizers but from past 2 months am following the usage of sanitizers before entering office, using an elevator, the moment i see sanitizer try using it.

5. In restrooms i noticed that people wash their hands and also clean and wipe the sink area too to make it comfortable for the next person to use it. This is a usual practice in public metro stations too.

6. They carry wet tissue packets to clean their hands occasionally when they go out.

7. They usually maintain social distance with all

This helped Japan to prevent lockdown. This needs a lot of Sadhana. These rules were part of Japanese culture which they practice with perfection. Something to learn from Japan. - Mohd Abdullah
Story kat sini...

5 ekor virus covid19 sudahpun ditangkap.Ada dlm botol tuu.. Sape tak nampak, dia barua DAP..cheers.


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

http://alditta.blogspot.com/2020/04/menteri-wanita-doraemon-dok-asyik-buat.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Kementerian Doraemon Nobita Dan Dorayaki Menteri Sudah Jadi Rinaemon

Kementerian Doraemon Nobita Dan Dorayaki Menteri Sudah Jadi Rinaemon

papar berkaitan - pada 2/4/2020 - jumlah : 499 hits
Akibat salah komunikasi dengan umum ketika menghadapi Covid 19 Kementerian Pembangunan Wanita Keluarga dan Masyarakat kini sudah digelarkan sebagai Kementerian Doraemon Nobita dan Dorayaki Manakala menterinya pula sudah digelarkan sebagai R...
Menteri Agama Jpm Pula Diserang Tabung Covid 19 Untuk Islam Saja

Menteri Agama Jpm Pula Diserang Tabung Covid 19 Untuk Islam Saja

papar berkaitan - pada 27/3/2020 - jumlah : 318 hits
Tiupan sentimen membenci Islam di musim COVID 19Yang di Pertuan Agong dan Raja Permaisuri Agong negatif COVID 19 Gambar fail Bernama SIDANG media di mana Menteri di Jabatan Perdana Menteri Datuk Dr Zulkifli Mohamad Al Bakri melancarkan Tabu...
Covid 19 Dari Negara Dipuji Who Kepada Menteri Lawak Jenaka

Covid 19 Dari Negara Dipuji Who Kepada Menteri Lawak Jenaka

papar berkaitan - pada 21/3/2020 - jumlah : 449 hits
Galakan Menteri Kesihatan Dr Adham Baba agar orang ramai meminum air panas bagi mengelakkan jangkitan virus Covid 19 terus mendapat reaksi umum Terbaharu pakar bedah Dr Amalina Bakri menyangkal petua Dr Adham Baba itu kerana tidak dibuktika...
Hak Hak Wanita Selepas Bercerai Ini Yang Isteri Wajib Ambil Tahu

Hak Hak Wanita Selepas Bercerai Ini Yang Isteri Wajib Ambil Tahu

papar berkaitan - pada 27/3/2020 - jumlah : 574 hits
Assalamualaikum selamat pagi semua Salam jumaat Harini masuk hari ke 10 kita semua berada dalam perintah berkurung kan Allah risaunya bila dalam diam wabak ni makin meningkat di sana sini Kerana benda ni sesuatu yang tidak nampak ada kala d...
Nur Rahmatika Pelopor Wanita Mandiri Asal Rusun Pinus Elok Jakarta

Nur Rahmatika Pelopor Wanita Mandiri Asal Rusun Pinus Elok Jakarta

papar berkaitan - pada 28/3/2020 - jumlah : 123 hits
Berawal dari inisiatif Nur Rahmatika bersama Ibu Ibu di Rusun Pinus Elok berhasil berkembang dalam menciptakan kreasi yang bermanfaat serta bisa memajukan kaum perempuan di rusun tersebut
Wanita Muat Naik Status Hina Polis Dengan Perkataan Yang Sangat Biadap Telah Ditahan

Wanita Muat Naik Status Hina Polis Dengan Perkataan Yang Sangat Biadap Telah Ditahan

papar berkaitan - pada 28/3/2020 - jumlah : 248 hits
TINDAKAN seorang wanita berusia 20 tahun memuat naik status menghina polis di media sosial Facebook mengundang padah apabila dia dicekup polis malam tadi Ketua Polis Daerah Pendang Deputi Superintendan Arriz Sham Hamezah berkata wanita yang...
Ph Must Safeguard Its Voter Base To Land Second Term For Anwar Says Analyst

Tetaplah Beriadah Di Bulan Ramadan

Honor Pad 9 Tablet Terbaik Untuk Berhibur Dan Kerja Mula Dijual Seluruh Negara Pada 28 Mac

Perumahan Izara Bayu Sutera Kediaman Idaman Tepi Tasik Dengan Ciri Smart Home

8 Resepi Air Balang Viral Di Bazar Ramadhan

Lirik Lagu Raya Mana Nabila Razali

Diet If Yang Berkesan Menurut Pakar

Sesi Tukar Duit Raya Di Maybank



Koleksi 15 Lagu Hari Raya Terbaru Yang Meriahkan Aidilfitri 2024 Bakal Evergreen Bak Lagu Lama

6 Pantang Larang Penting Kalau Nak Selamat di Sekolah Asrama

Info Dan Sinopsis Filem 19 Puasa Playboys Of Plastik Hitam Astro First

Casimir Zeglen Paderi Yang Mencipta Jaket Kalis Peluru

Biodata Mohammad Rifdean Masdor Atlet Muay Thai Malaysia Yang Gegarkan One Championship Seangkatan Johan Ghazali Jojo


Fungi Wechat Yang Ramai Tak Tahu

Senarai Cerita Filem Terbaru 2024 Di Pawagam

Habiskan Duit Bayar Kepada Pakar Yang Pandai Beri Penjelasan Cara Dia Hilangkan Masalah

Restoran Rebung 2 Di Putrajaya

Effective Email Marketing Strategies

Konsert Melly Friends Kuala Lumpur 2024