Menguasai Kerajaan Apa Kah Kalau Timbalan Bukan Dari Umno Seperti Dahulu


 

Shahidan tegaskan sekarang masih kerajaan PN, tapi dikuasai BN

September 3, 2021 Veteran UMNO yang juga Ahli Parlimen Arau, Datuk Seri Shahidan Kassim membayangkan beliau kini menjadi Menteri Wilayah Persekutuan di bawah pentadbiran Kerajaan Perikatan Nasional (PN).
Sambil mengingatkan bahawa jenama kerajaan hari ini tidak perlu dijadikan polemik, bekas pengerusi kelab penyokong kerajaan itu menjelaskan pentadbiran baharu yang ditubuhkan adalah Kerajaan PN, tetapi diketuai oleh Perdana Menteri daripada Barisan Nasional (BN).
Beliau yang mengetuai Majlis Ahli Parlimen Perikatan Nasional (PNBBC) di bawah pertadbiran Tan Sri Muhyiddin Yassin sebelum ini berkata perbezaan lain ialah kerajaan sekarang bukan diterajui Bersatu.
Memetik kenyataan kepada MalaysiaNow, Shahidan – antara pemimpin lama UMNO yang kuat menyanggah presiden parti Datuk Seri Ahmad Zahid Hamidi – berkata:
“Pasal apa pula bukan kerajaan PN? Ini ialah BN-led government yang sekarang berada dalam PN. Bagi saya tidak ada polemik, ia diwujudkan sesetengah pihak untuk jadikan perbincangan. Pada saya tak perlu.”
Hujah Shahidan bahawa kerajaan sekarang masih PN diperkuatkan lagi dengan rancangan melantik seorang pengerusi baharu untuk mengetuai PNBBC bukan BNBBC.
Beliau dipetik sebagai berkata:
“Kita akan lantik pengerusi baru PNBCC, buat masa sekarang ia belum diubah apa-apa dan perkara ini tak perlu jadi polemik, kalau sekarang orang kata ini bukan kerajaan PN. Siapa pun yang dilantik kita akan beritahu.”
Semalam, Zahid menegur kerajaan pimpinan Naib Presiden UMNO, Datuk Seri Ismail Sabri Yaakob apabila menggesa Jemaah Menteri baharu berhenti daripada memberi alasan menjengkelkan dalam menjalankan tugas.
Bukan itu sahaja, malah Zahid juga dilihat seolah mengancam bekas menteri Kerajaan PN yang dilantik semula oleh Ismail Sabri membarisi Kabinetnya.
“Meskipun majoriti anggota Kabinet kerajaan lama, tetapi mereka kini berkhidmat di bawah kerajaan baharu. Maka seharusnya cara bekerja dan berfikir untuk rakyat serta negara dengan cara baharu.
“Tiada lagi sindrom penafian dengan alasan yang annoying (menjengkelkan),” kata Zahid.
Kerajaan PN tumbang apabila Muhyiddin meletak jawatan pada 16 Ogos lalu susulan tindakan Presiden UMNO itu membawa 14 Ahli Parlimen (MP) UMNO bersamanya menarik balik sokongan terhadap PN dan Muhyiddin.
Di penghujung hayat Kerajaan PN, dua menterinya, Datuk Seri Noraini Ahmad dan Datuk Shamsul Anuar Nasarah meletak jawatan dan menyertai kem Zahid.
Ismail Sabri yang mengangkat sumpah sebagai Perdana Menteri pada 21 Ogos lalu, bagaimanapun melatik semula Noraini mengekalkan jawatan Menteri Pengajian Tinggi seperti ketika pentadbiran Muhyiddin.


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://wrlr.blogspot.com/2021/09/menguasai-kerajaan-apa-kah-kalau.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Kini Bukan Lagi Kerajaan Pn Tapi Kerajaan Umno Bn

Kini Bukan Lagi Kerajaan Pn Tapi Kerajaan Umno Bn

papar berkaitan - pada 23/8/2021 - jumlah : 338 hits
Kamarool Haidi Editor Malaysia Bekas Perdana Menteri Tan Sri Mahiaddin Yassin masih mahu bernostalgia bahawa kerajaan yang dipimpin oleh Perdana Menteri daripada UMNO Barisan Nasional ini sebagai kerajaan Perikatan Nasional Tiada masalah ji...
Pemimpin Umno Mahu Kerajaan Campur Tangan Isu Nyahwarta Hutan Langat

Pemimpin Umno Mahu Kerajaan Campur Tangan Isu Nyahwarta Hutan Langat

papar berkaitan - pada 1/9/2021 - jumlah : 188 hits
Pemimpin UMNO mahu Kerajaan campur tangan Isu nyahwarta hutan Langat Kerajaan Persekutuan wajar campur tangan dalam isu penyahwartaan Hutan Simpan Kuala Langat Utara dan memaksa kerajaan Selangor menyerahkan kawasan hutan itu sekiranya tiad...
Cakap Baik Tentang Pm Dan Kerajaan Umno

Cakap Baik Tentang Pm Dan Kerajaan Umno

papar berkaitan - pada 31/8/2021 - jumlah : 215 hits
Ada yang pm aku supaya cuba selitkan kebaikan kerajaan yang baru terbentuk ini bagi peluang Sebagi balasan aku minta idea dia apa kebaikannya katanya Ismail sendiri bersih Apa yang bersih aku tanya dia Dia datang dari kerajaan yang gagal an...
Zahid Umno Sudah Kembali Memimpin Kerajaan

Zahid Umno Sudah Kembali Memimpin Kerajaan

papar berkaitan - pada 23/8/2021 - jumlah : 173 hits
Hasrat Umno untuk kembali memimpin kerajaan seperti disuarakan pada perhimpunan agung Umno 2018 kini menjadi kenyataan kata Presiden Umno Ahmad Zahid Hamidi Berucap pada persidangan pertama parti itu selepas BN tewas Ahmad Zahid berkata jik...
Kerajaan Baharu Bukan Kerajaan Pn Pemimpin Umno Bidas Muhyiddin

Kerajaan Baharu Bukan Kerajaan Pn Pemimpin Umno Bidas Muhyiddin

papar berkaitan - pada 22/8/2021 - jumlah : 201 hits
August 21 2021 Ahmad Maslan dan Abdul Rahman Dahlan berkata Barisan Nasional bukannya parti komponen Perikatan Nasional PETALING JAYA Dua pemimpin Umno berkata kerajaan baharu pimpinan Perdana Menteri Ismail Sabri Yaakob bukannya kerajaan P...
A Kadir Jasin Ismail Sabri Jadikan Kerajaan Seperti Barang Mainan

A Kadir Jasin Ismail Sabri Jadikan Kerajaan Seperti Barang Mainan

papar berkaitan - pada 6/9/2021 - jumlah : 281 hits
Malaysiakini Menganggapnya sebagai langkah semberono terbaru perdana menteri wartawan veteran A Kadir Jasin berkata Ismail Sabri sebenarnya tidak memiliki sedikit pun rasa hormat kepada orang ramai apabila mengangkat Muhyiddin Yassin menget...
Ismail Sabri Kena Elak Bawa Umno Dicemari Rasuah Ke Dalam Kerajaan

Ismail Sabri Kena Elak Bawa Umno Dicemari Rasuah Ke Dalam Kerajaan

papar berkaitan - pada 21/8/2021 - jumlah : 221 hits
agendadaily21 8 2021Datuk Seri Ismail Sabri Yaakob wajar mengelak tajuk berita PM baru Malaysia bawa kembali UMNO yang dicemari rasuah mentadbir negara Penganalisis politik luar negara dilihat memberi persepsi negatif dan amaran awal kepada...
Umno Dan Bersatu Tak Sefahaman Isu Nama Kerajaan Baru

Umno Dan Bersatu Tak Sefahaman Isu Nama Kerajaan Baru

papar berkaitan - pada 22/8/2021 - jumlah : 172 hits
MalaysiakiniWalaupun Perdana Menteri Ismail Sabri Yaakob sedang menikmati saat saat awal jawatan barunya perselisihan mengenai apakah kerajaan baru adalah kesinambungan dari Perikatan Nasional yang diterajui Muhyiddin Yassin atau tidak mula...
Ha Ha Penjaga Zoo Ke Ni Bukan Kah Hadi Sendiri Yang Terlibat Dalam Kerajaan Tebuk Atap

Ha Ha Penjaga Zoo Ke Ni Bukan Kah Hadi Sendiri Yang Terlibat Dalam Kerajaan Tebuk Atap

papar berkaitan - pada 31/8/2021 - jumlah : 194 hits
HAMZAH RIE NABukankah Haji Hadi sendiri yang terlibat dalam rampasan mandat rakyat melalui Langkah Sheraton Lepas tu Parti Parti Melayu Islam ni bergaduh sesama sendiri berebut jawatan sehingga bertukarnya PM Tiba tiba hari ini nak cakap PH...
Nasi Briyani Kukus Padu Sedap Uii Percuma Ayam Briyani Untuk Ibu Mengandung Patutla Ramai Beratur Beli

Nak Rasa Cromboloni Sedap Boleh Ke Flour Crown Jitra

Nostalgia Bedak Sejuk

Buah Ciku 10 Khasiat Pelbagai Jenis Penyakit

Adik Ipar Nak Tumpang Rumah Kemudian Datang Lagi Sorang Akhirnya Kami Laki Bini Dah Kurus Kering

Stop The Drip Stay Warm A Guide To Oil Tank Replacement Services

Kempen Pn Dijangka Menggila Selepas Usaha Serang Kerajaan Tak Berhasil

Kelantan Kereta Rumah Ditembak Suspek Diburu Polis



5 Negara Yang Memilih Untuk Tidak Menggunakan Matawang Sendiri

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Aku Bukan Ustazah Slot Akasia TV3

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Bercakap Dengan Jun Slot DramaVaganza Astro Ria

5 Amalan Muslim Yang Sering Dijadikan Bahan Lawak di Malaysia

6 Fungsi Kereta Yang Sepatutnya Ada Tapi Tak Dijadikan Standard


Calon Bersatu Prk Kkb Tidak Dapat Sokongan Parti Pas

Unveiling The Efficiency Of Delta 8 Gummies An Extensive Guideline

Sayur Kucai Dan Taugeh Untuk Makan Tengah Hari

Adira Suhaimi Kasih Chord

Bila Duit Nak Masuk

Dumbing Down Our Education System Via Politicians And Theocrats