Mengejutkan Umat Islam Negara Ini Pula Diserang


 


1. Melampau! Promosi Bible terbuka terhadap penganut Islam.
AYER KEROH: Kerajaan Negeri Melaka digesa untuk meningkatkan lagi ketegasan terhadap aktiviti penyebaran agama bukan-Islam secara terbuka yang semakin berleluasa akhir-akhir ini.
Pesuruhjaya PAS Melaka, Tuan Guru Zulkifli Ismail berkata, ia susulan sebuah video tular baru-baru ini yang memaparkan satu aktiviti dilihat mempromosikan aktiviti berkaitan agama Kristian.
Jelas beliau, aktiviti dalam video itu dipercayai berlaku di hadapan Surau Warisan, berhadapan Bangunan Stadthuys, Banda Hilir untuk promosi kursus yang dianjurkan pada Sabtu lalu.
(Lihat selanjurnya – HARAKAHDAILY 2/8/2024)


2. ‘Musuh sebenar Zionis Yahudi, bukannya sesama Islam’ Bahkan amat mengejutkan, umat Islam negara ini pula diserang.. 
Dr Azman Ibrahim
KUALA LUMPUR: “Melihat foto jenazah As-Syahid diiringi jutaan rakyat Iran sepatutnya membuka minda untuk sedar bahawa musuh kita yang sebenar ialah Zionis Yahudi dan bukannya sesama Islam,” kata Ahli Jawatankuasa PAS Pusat, Dr Azman Ibrahim.
Azman yang juga Ahli Dewan Undangan Negeri (ADUN) Jabi, berkata Zionis Yahudi dan dunia barat melihat bahawa manipulasi perbezaan antara Sunni dan Syiah adalah titik panas yang boleh dilagakan.
“Perkara ini yang membuatkan segelintir umat Islam hanyut menjadi bahan mainan mereka untuk menjarakkan lagi jurang perselisihan dan melupakan siapa lawan kita yang sebenar.
“Menuduh Iran bersekongkol dalam pembunuhan As-Syahid adalah satu dakwaan yang perlu dibuktikan, ketika majoriti dunia Arab Islam memencilkan Hamas, Iran adalah negara yang telah mendukung perjuangan rakyat Palestin sejak sekian lama.
“Bukan hanya dengan kata-kata dan slogan malah sokongan moral, kewangan dan persenjataan. Walau Iran dan Iraq zaman Saddam Hussein pernah berperang, tapi dalam isu Palestin, ketegasan antara dua negara berjiran ini adalah sama,” katanya menerusi kenyataan di Facebook, hari ini.
Kelmarin, Ketua Biro Politik Hamas, Syeikh Ismail Haniyeh, terbunuh dalam serangan peluru berpandu zionis Israel di Tehran yang dikebumikan di Doha, Qatar hari ini.
Jenazahnya itu diterbangkan dari Tehran ke Doha selepas Iran selesai mengadakan upacara penghormatan terakhir.
Azman berkata, Syiah Iran tidak akan menjadi Sunni dan begitu juga Sunni yang tidak akan menjadi Syiah.
“Kalau nak berlawan maka kita akan perlu berlawan tanpa ada kesudahannya. Ingatlah musuh sebenar kita tak pernah leka. Kuasa barat dan Zionis Yahudi tidak kisah sama ada Sunni atau Syiah, yang penting siapa boleh jadi boneka mereka.
“Amerika Syarikat bermusuh dengan Iran negara Syiah tapi di Iraq mereka angkat pemimpin Syiah memimpin kerajaan boneka selepas menjatuhkan Saddam yang merupakan seorang Sunni,” katanya. – HARAKAHDAILY 2/8/2024


Komen Weblog Ibnu Hasyim: Al-hamdulillah. Bagaimana menghayati pesanan Ismail Haniyeh? Mutakhir ini, terdapat pesanan melalui alunan nasyid dilantun berulang kali di platform media sosial terutama TikTok, di mana ianya menggambarkan semangat juang tokoh itu semakin popular.
Antaranya As-yahid Ismail Haniyeh mengatakan, kita tidak akan serah bumi Gaza ini kepada Israel. Nasyid ini semakin kedengaran dalam TikTok dan sebagainya. As-syahid juga menyeru agar umat Islam mendoakan penduduk Gaza diberikan kekuatan dan kemenangan yang berkekalan.
Ketua Biro Politik HAMAS itu terbunuh dalam serangan khianat Zionis-Israel ke atas kediamannya di Tehran, Iran pada Rabu, 31 Julai untuk menghadiri majlis angkat sumpah Presiden Iran, Masoud Pezeshkian.  Jenazah Ismail akan dikebumikan di Doha, ibu negara Qatar pada hari ini, 2 Ogos, selepas solat Jumaat, di sana. – rujuk juga HARAKAHDAILY 2/8/2024
Iklan: Lihat juga 'Orang Cina, kembalilah kepada Islam..' 
Di negara ini, tidak mustahil pemimpin-pemimpin DAP Malaysia boleh menjadi pemimpin rakyat Malaysia, kalau pemimpin Melayu kini masih kekal tebal dengan najis assobiah perkauman sempitnya itu.











...


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

http://www.ibnuhasyim.com/2024/08/mengejutkan-umat-islam-negara-ini-pula.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Makin Banyak Kemudahan Untuk Umat Islam Jom Melancong Ke Taiwan

Makin Banyak Kemudahan Untuk Umat Islam Jom Melancong Ke Taiwan

papar berkaitan - pada 24/7/2024 - jumlah : 86 hits
Baru baru ni kami berpeluang untuk melancong ke Taiwan dan apa yang membuatkan kami jatuh cinta pada negara ini adalah bukan saja ia menyajikan panorama indah malah terdapat pelbagai kemudahan disediakan khusus untuk umat Islam tau Nak tahu...
Hospital Pertama Dunia Dibina Umat Islam

Hospital Pertama Dunia Dibina Umat Islam

papar berkaitan - pada 30/7/2024 - jumlah : 63 hits
Hospital pertama di dunia telah didirikan oleh orang Islam dan dinamakan sebagai Bimaristan Sarjana perubatan Islam Parsi merupakan pelopor dalam pembinaan hospital ini Malah nama hospital berkenaan juga diambil sempena perkataan Parsi Bima...
Puak Khawarij Sebenarnya Mendoakan Umat Islam

Puak Khawarij Sebenarnya Mendoakan Umat Islam

papar berkaitan - pada 21/7/2024 - jumlah : 113 hits
La Jo IrSejarah membuktikan puak Khawarij la yang mendoakan Kehancuran Sayyidina Ali last2 terbalik ke puak mereka semula semoga berbalik semula pada yang menyebarkan Surat layang fitnah dan berita palsu
Akhirnya Dia Mati Di Negara Islam Syiah

Akhirnya Dia Mati Di Negara Islam Syiah

papar berkaitan - pada 31/7/2024 - jumlah : 182 hits
Akhirnya dia syahid bukan di tanah palestine atau Israel tetapi di negara Syiah Masih percaya kepada Syiah Aku sikit pun x caya kat Syiah aku hrp pmx jgn jejak kaki kat iran perangai buruk syiah adalah berpura2 taqiyyah Iran harus bertanggu...
Dibunuh Pengkhianat Di Negara Islam

Dibunuh Pengkhianat Di Negara Islam

papar berkaitan - pada 1/8/2024 - jumlah : 68 hits
Migdad Zakaria Hari yang sangat menyedihkan seluruh umat Islam dek kembalinya seorang panglima perang ke pangkuan Ilahi yang merupakan watak penting dalam pembebasan bumi Palestine Semoga Allah merahmati ruh Asyyahid Syekh Ismail Haneyyah A...
Ceo Mcdonald S Salahkan Boikot Umat Islam

Ceo Mcdonald S Salahkan Boikot Umat Islam

papar berkaitan - pada 1/8/2024 - jumlah : 211 hits
Jualan global merosot CEO McDonald s salahkan boikot umat IslamMalaysiakini nbsp Rangkaian restoran makanan segera McDonald s menyalahkan boikot di negara negara yang ramai penduduk Islam susulan keganasan di Gaza atas kemerosotan jualan gl...
Umat Islam Perlu Bersatu Ketika Konflik Titah Sultan Perak

Umat Islam Perlu Bersatu Ketika Konflik Titah Sultan Perak

papar berkaitan - pada 29/7/2024 - jumlah : 72 hits
freemalaysiatoday com29 Jul 2024 02 03 PMSultan Nazrin Shah bertitah sebahagian daripada kita berkembang maju manakala ada yang lain mengalami kesusahan dan deprivasi Sultan Perak Sultan Nazrin Shah bertitah pada perasmian Persidangan Pemik...
Imam Besar Masjid Istiqlal Kutuk Aksi Israel Bunuh Ismail Haniyeh Ajak Umat Islam Gelar Salat Gaib

Imam Besar Masjid Istiqlal Kutuk Aksi Israel Bunuh Ismail Haniyeh Ajak Umat Islam Gelar Salat Gaib

papar berkaitan - pada 2/8/2024 - jumlah : 75 hits
Nasaruddin Umar mengajak seluruh jamaah Istiqlal melaksanakan salat gaib setelah Shalat Jumat 2 Agustus 2024
Pn Cuci Tangan Salahkan Pmx Pn Meeting Negara Komunis Dakwaan Pas

Pn Cuci Tangan Salahkan Pmx Pn Meeting Negara Komunis Dakwaan Pas

papar berkaitan - pada 25/7/2024 - jumlah : 91 hits
Ibaratkan Malaysia ini sebagai sebuah rumah Akibat tuan rumah terdahulu tak reti jaga maka keadaan rumah jadi amat teruk Atap berlubang labang batang paip bocor penghawa dingin tidak berservis dapur berkecah jamban berkerak longkang tersumb...
Dpm Fadillah Reveals Drafts Of Government Opposition Mou

Tpm Dedah Draf Mou Peruntukan Ahli Parlimen Pembangkang

Ssm Vs Sspa Perbezaan Kelebihan Soalan Lazim

Kereta Bergoyang Tanpa Henti Petugas Kesihatan Ditangkap Basah Di Tempat Parking Hospital

Kempen Skala Kecil Tampak Prk Mahkota Suram

Malaysia Day Message From Sam The Ceo

Menteri Dap Buat Hal Lagi M Sia S Pura Israel

Man Cendol Outing


echo '';
Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Hai Cinta Dengarkanlah Slot Akasia TV3

10 Drama Melayu Terbaru TV3 2024 Best Mesti Tonton Juga Tersedia Online

Biodata Acap S Peserta Muzikal Lawak Superstar 2024 Musim 4 Yang Juga Personaliti Tiktok Live Viral

Senarai Peserta Muzikal Lawak Superstar 2024 Musim 4 Astro Warna

Info Dan Sinopsis Filem How To Make Millions Before Grandma Dies 2024 Kini Di Platform Online Netflix Malaysia


Dilema Seorang Blogger Tahun 2024

Collaboration Opportunity

Anak Pucat Dan Lemah Mungkin Ada Masalah G6pd

Doa Susah Tidur Karena Gelisah

Juicy Luicy Lampu Kuning Chord

Lebih Rm500 000 Wang Gisbh Dibekukan Babit 96 Akaun Kpn