Mengapa Zahid Takut Bertemu Ahli Parlimen Bn Ini Jawapannya


agendadaily.com7/8/2021
Presiden UMNO Datuk Seri Ahmad Zahid Hamidi takut untuk bertemu Ahli Parlimen Barisan Nasional.

Ramai tertanya-tanya mengapa Presiden UMNO, Datuk Seri Ahmad Zahid Hamidi takut bertemu dengan Ahli-ahli Parlimen (MP) Barisan Nasional (BN) yang mahu meminta penjelasan berhubung hala tuju dan ke arah mana yang mahu dibawanya selepas keluar daripada kerajaan Perikatan Nasional (PN).

Permintaan tersebut nampak mudah dan tidak lah rumit, bagaimanapun Zahid beberapa kali menipu MP BN yang mahu berjumpa dengan beliau, terbaharu pada Selasa lalu selepas Mesyuarat Majlis Tertinggi UMNO ia sepatutnya berlangsung pertemuan tersebut.

Ia bagaimanapun, sejurus selepas pengumuman keputusan Mesyuarat MT menarik sokongan terhadap kerajaan PN dan Perdana Menteri Tan Sri Muhyiddin Yassin, Zahid tidak menghadiri pertemuan yang sepatutnya berlangsung di Hotel Seri Pacific, bersebelahan ibu pejabat parti.

Kira-kira 10 MP BN menanti beliau di hotel tersebut, malangnya Zahid sekali lagi memungkiri perjanjian tersebut dan ramai dikalangan MP yang berang kerana ditipu sekali lagi oleh Zahid, antaranya MP Padang Rengas Datuk Seri Nazri Aziz dan MP Arau Datuk Seri Shahidan Kassim yang menanti di hotel tersebut.

Pelbagai persoalan timbul mengapa Zahid tidak muncul-muncul untuk memberi penjelasan kepada semua MP BN yang sedang menunggunya, pastinya Zahid cuba mengelak daripada menjawab soalan-soalan panas yang akan dihadapinya.

Berbanding Mesyuarat MT yang kebanyakkan merupakan penyokong kuatnya, MP BN terdiri daripada warlord UMNO yang lama, pemimpin senior yang setara dengan Zahid dan tidak mudah diperbodohkan dengan retorik politik yang dijanjikan oleh beliau.

Zahid mungkin boleh menguasai ahli-ahli MT untuk membuat keputusan mengikut kehendaknya tetapi beliau belum tentu mampu untuk mempengaruhi MP BN yang lebih rasional dan matang dalam membuat keputusan tidak terikut-ikut dengan rentak permainan politik sempit Presiden UMNO itu.

Agenda Daily ada bertemu dengan beberapa MP BN yang tidak sehaluan dengan hala tuju Zahid dan mereka mendedahkan beberapa persoalan yang meragukan dan tidak dijawab oleh Zahid yang perlu ditanya.

Jadi, apakah persoalan tersebut? Seorang MP BN memberitahu kami, persoalan utama yang tidak dijawab Zahid sehingga hari ini ke mana hala tuju parti yang ingin dibawanya kerana mereka rasa sangsi dengan perancangan yang sedang direncanakan beliau.

Disini lah kesilapan Zahid apabila beliau tidak berterus terang dengan semua MP BN, jika mahu meneruskan rancangan untuk bersama Ketua Pembangkang Datuk Seri Anwar Ibrahim dan membentuk blok baharu kerajaan, ia perlu diterangkan dan dijelaskan kepada mereka.

Namun, perkara tersebut tidak berlaku dan beliau cuma memberikan retorik politik dan hujah yang mengelirukan sehingga menyebabkan MP BN hilang keyakinan terhadap cara beliau menguruskan isu berhubung penarikan sokongan terhadap kerajaan PN dan juga Perdana Menteri.

Ya, Zahid dan rakannya, Datuk Seri Najib Razak ada membuat pengakuan kepada MP BN sebelum ini semasa pertemuan di Wisma Perwira berhubung surat yang dihantar ke Istana Negara pada tahun lepas dan juga pengakuan berhubung klip audio tersebut tetapi ia hanya separuh cerita sebenar yang didedahkan kepada MP BN.

Sekarang, MP BN meminta penjelasan lebih lanjut berhubung langkah seterusnya dan mereka tidak mahu lagi dibiarkan dalam kegelapan seolah-olah bodoh tidak tahu perancangan sebenar Zahid dan Najib.

Jika mahu meneruskan kerjasama dengan Anwar dan DAP, MP BN sememangnya tidak akan bersetuju dan oleh sebab itu mereka menunggu masa yang sesuai untuk meneruskan serangan, kemudiaan tiba Sidang Khas Parlimen dan kesilapan teknikal yang dibuat oleh pihak kerajaan digunakan sepenuhnya oleh Zahid dan Najib.

Isu derhaka dimainkan dengan hebat kononnya kerajaan PN menderhaka kepada Yang di-Pertuan Agong, Zahid dan Najib mengikut naratif yang dibawa blok pembangkang dan menjadikannya sebagai modal untuk menyerang pentadbiran Muhyiddin yang didakwanya tidak menghormati titah.

Belum pernah dalam sejarah MP yang berada di blok kerajaan senada dan seirama dengan pembangkang, hanya Zahid dan Najib sahaja yang berani melakukannya. Ini lah kali pertama dalam sejarah negara apabila dua orang tertinggi dalam UMNO menjadi tok dalang yang bersekongkol dengan Anwar untuk menjatuhkan kerajaan yang ditubuhkan bersama.

Permintaan yang mudah MP BN meminta penjelasan tidak ditunaikan Zahid dan kini UMNO semakin dilihat berpecah hanya kerana semata-mata kepentingan peribadi Presiden bersama beberapa lagi rakan-rakannya yang berdepan kes mahkamah.

Apakah sebenarnya MP BN mahu dapatkan penjelasan daripada Zahid dan Najib?

Tiga perkara yang perlu dijawab oleh mereka berdua, pertama selepas kerajaan jatuh dengan siapakah UMNO akan bekerjasama, kedua sejauh manakah keyakinan Zahid dan Najib kerajaan baharu yang ditubuhkan itu dapat menjaga kepentingan UMNO dan ketiga siapakah yang akan menjadi Perdana Menteri baharu selepas tertubuhnya kerajaan baharu.

Selagi tidak dijawab persoalan ini, MP BN akan tetap tidak akan mengikut Zahid dan mereka akan meneruskan serangan sehingga Zahid dan Najib ditendang daripada parti.

Apabila ditendang, Zahid dan Najib bebas untuk bersama dengan parti baharu yang ingin mereka sertai tetapi untuk mengheret UMNO bersama-sama dalam agenda peribadi mereka, MP BN sama sekali tidak akan mudah diperbodohkan dan akan mempertahankan UMNO daripada menjadi syarikat sendirian berhad yang berjuang untuk kepentingan diri sendiri.

UMNO adalah parti orang Melayu dan teras kepada perjuangan kaum Melayu yang perlu dipertahankan daripada bersekongkol dengan bekas banduan dan komunis DAP


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

http://wak-labu.blogspot.com/2021/08/mengapa-zahid-takut-bertemu-ahli.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
31 Ahli Parlimen Bn Kekal Sokong Pn Zahid Mesti Panas

31 Ahli Parlimen Bn Kekal Sokong Pn Zahid Mesti Panas

papar berkaitan - pada 6/8/2021 - jumlah : 255 hits
Setiausaha Agung UMNO Datuk Seri Ahmad Maslan pada 5 Ogos memberitahu parti itu telah menghantar surat kepada semua Ahli Parlimennya agar menyatakan pendirian mereka secara bertulis Portal Suara TV melaporkan surat yang dihantar oleh Setiau...
Zahid Hamidi Zahir Penghargaan Kepada Ahli Parlimen Pemimpin Setia Dengan Umno

Zahid Hamidi Zahir Penghargaan Kepada Ahli Parlimen Pemimpin Setia Dengan Umno

papar berkaitan - pada 7/8/2021 - jumlah : 243 hits
Astro AwaniPresiden UMNO itu menegaskan ketetapan dibuat bukan atas kepentingan individu atau mana mana pihak Gambar fail KUALA LUMPUR Datuk Seri Ahmad Zahid Hamidi menzahirkan penghargaan kepada Ahli Parlimen UMNO dan pemimpin yang setia b...
Ahmad Zahid Persoal Pendirian Ahli Parlimen Umno

Ahmad Zahid Persoal Pendirian Ahli Parlimen Umno

papar berkaitan - pada 8/8/2021 - jumlah : 199 hits
bharian com Ogos 8 2021 12 13pmApakah mereka merestui tindakan kerajaan ke atas parti mereka sendiri Ahmad Zahid FOTO NSTPKUALA LUMPUR Datuk Seri Dr Ahmad Zahid Hamidi mempersoalkan tindakan Ahli Parlimen UMNO yang masih menyokong Perikatan...
30 Ahli Parlimen Umno Setuju Ahmad Zahid Perlu Letak Jawatan

30 Ahli Parlimen Umno Setuju Ahmad Zahid Perlu Letak Jawatan

papar berkaitan - pada 6/8/2021 - jumlah : 195 hits
bebasnews myBy 06 08 2021SHAH ALAM Seramai 30 Ahli Parlimen UMNO didakwa bersetuju supaya Datuk Seri Dr Ahmad Zahid Hamidi melepaskan jawatannya sebagai Presiden UMNO demi kebaikan parti tersebut Menurut laporan Astro Awani Ahli Majlis Tert...
Zahid Dedahkan 15 Ahli Parlimen Umno Kini Bersamanya

Zahid Dedahkan 15 Ahli Parlimen Umno Kini Bersamanya

papar berkaitan - pada 10/8/2021 - jumlah : 370 hits
SHAH ALAM Jika sebelum ini angka sebenar ahli Parlimen UMNO di belakang Presiden UMNO Datuk Seri Zahid Hamidi masih menjadi teka teki dan pertikaian namun UMNO petang tadi menyiarkan 13 surat akuan sumpah pemimpin yang menarik sokongan terh...
Zahid Sudah Hilang Kepercayaan Ahli Parlimen Bn Desak Jumpa Buat Penjelasan

Zahid Sudah Hilang Kepercayaan Ahli Parlimen Bn Desak Jumpa Buat Penjelasan

papar berkaitan - pada 6/8/2021 - jumlah : 282 hits
agendadaily com6 8 2021Presiden UMNO Datuk Seri Ahmad Zahid Hamidi kini sudah hilang kepercayaan Ahli ahli Parlimen Barisan Nasional Presiden UMNO Datuk Seri Ahmad Zahid Hamidi kini sudah hilang kepercayaan apabila Ahli Ahli Parlimen Barisa...
Nazri Tegsskan Sokongan 40 Ahli Parlimen Bn Kepada Pn Itu Benar Kecuali Zahid Dan Kuli

Nazri Tegsskan Sokongan 40 Ahli Parlimen Bn Kepada Pn Itu Benar Kecuali Zahid Dan Kuli

papar berkaitan - pada 1/8/2021 - jumlah : 333 hits
Nasri Aziz menjawab isu sokong MP UMNO terhadap kerajaan PNKUALA LUMPUR Pertemuan melibatkan 40 Ahli Parlimen Barisan Nasional di bangunan Parlimen pada Khamis lepas memang berlaku dan semuanya memberikan sokongan terhadap kerajaan Perikata...
Terkini 31 Ahli Parlimen Umno Dan Bn Kekal Taat Kepada Muhyiddin Tidak Kepada Zahid

Terkini 31 Ahli Parlimen Umno Dan Bn Kekal Taat Kepada Muhyiddin Tidak Kepada Zahid

papar berkaitan - pada 6/8/2021 - jumlah : 187 hits
August 6 2021 Sebanyak 31 Ahli Parlimen UMNO dan Barisan Nasional menyatakan pendirian untuk terus menyokong Kerajaan Perikatan Nasional pimpinan Perdana Menteri Tan Sri Muhyiddin Yassin Timbalan Perdana Menteri Datuk Seri Ismail Sabri Yaak...
Zahid Ahli Parlimen Umno Perlu Melepaskan Semua Jawatan Dalam Kerajaan Jika Darurat Dilanjutkan Selepas 1 Ogos

Zahid Ahli Parlimen Umno Perlu Melepaskan Semua Jawatan Dalam Kerajaan Jika Darurat Dilanjutkan Selepas 1 Ogos

papar berkaitan - pada 26/7/2021 - jumlah : 210 hits
Ahli Parlimen Umno harus undi batal kuasa darurat kata ZahidFMT ReportersPETALING JAYA Presiden Umno Ahmad Zahid Hamidi berkata semua Ahli Parlimen parti itu harus menyokong usul untuk membatalkan Proklamasi Darurat serta ordinannya dalam s...
Ringgit Closes Higher As Us Dollar Index Declines

Special Zones Can Help Johor Surpass Other States Economically Says Pm

Melaka Signs Tourism Advertising Deal With Chinese Media Company

Anak Batuk Lama Sangat Jangan Biarkan Kesan Pada Anak Ni Mak Ayah Kena Tahu

Ultimate Guide To Ghibli Park

Tanding Pakaian Janda Kerja Gila 1 Mei Tuntut Naik Gaji

Boycott Gone Sour Malays Returning To Mcdonald S Insulted And Called Dogs Pigs By Fellow Malays

Transformation From The Top Down Hajiji S Exemplary Leadership In Sabah



Info Dan Sinopsis Filem J2 J Retribution J2 J Retribusi Filem Malaysia 2021 Di Netflix Sekuel J Revolusi

Info Sinopsis Kutipan Sheriff Narko Integriti Filem Malaysia 2024

Info Dan Sinopsis Dough Doh Filem Malaysia 2023 Lakonan Syafiq Kyle Kini Di Netflix

Info Dan Sinopsis The Djinn s Curse Khong Khaek Filem Seram Thailand 2023 Kini Di Netflix Malaysia

10 Filem Seram Thailand Berhantu Terbaru Mesti Tonton Juga Tersedia Online


Tular Gambar Pelupusan Beras Amp Barang Dapur Di Temerloh Pahang Bekas Mp Kuala Krau Tampil Mengaku Bertanggungjawab

Noorkhiriah Disangka Sudah Meninggal Dunia Hanya Kerana Akak Hidup Lagi Dik Baru 5 Hari Kau Dah Arwah Kan Akak

Dua Kali Ditangkap Khalwat Janda Anak Satu Jadi Wanita Pertama Kena Hukuman Sebat Di Terengganu

209 Doa Para Nabi

207 Chapter Master You Words

Coretan Dari Tingkat 2 Wad 29 Katil 18 Hprz 2