Menara Computer Toko Laptop Pilihan Utama Di Pontianak


Toko Laptop Pilihan Utama di Pontianak Tidak terasa hampir 3 (tiga) tahun lamanya Blogger Borneo telah menjadi langganan di toko laptop pilihan utama di Pontianak ini. Selain merasa nyaman dengan layanan para pegawai tokonya, komunikasi yang baik dengan pemiliknya juga menjadi salah satu alasan kenapa Menara Computer selalu menjadi tujuan.
Bicara mengenai produk laptop ataupun smartphone, tentu saja kita akan dihadapi dengan spesifikasi teknis, fitur yang tersedia, serta harga jualnya. Dan biasanya Blogger Borneo akan banyak bertanya dan mengajak diskusi ke pihak penjualnya. Nah di Menara Computer hal seperti ini sering Blogger Borneo lakukan.
Alhamdulillah selama berhubungan dengan Menara Computer, baik itu dari sisi pembelian produk maupun layanan purna jual tidak pernah mengalami masalah sedikitpun. Apalagi toko laptop pilihan utama di Pontianak ini juga merupakan mitra resmi ASUS Indonesia sebagai ASC (ASUS Service Center) jadi sangat memudahkan Blogger Borneo sebagai salah seorang pengguna setiap produk ASUS di Kalimantan Barat.
Kisah Awal Sebenarnya sejak tahun 2009 Blogger Borneo telah aktif beraktivitas di dunia online dan sejak saat itu sudah mengenal beberapa toko komputer di Pontianak sebagai rujukan ketika ingin membeli produk-produk yang berkaitan dengan IT.
Pada saat itu masih penggunaan perangkat masih sebagai besar didominasi oleh personal computer (PC) dimana Blogger Borneo sendiri masih menjadikan komputer lawas Pentium IV sebagai senjata ngeblog di rumah.
Seiring perjalanan waktu, peranan komputer mulai tergantikan dengan keberadaan laptop dimana faktor mobilitas tinggi menjadi pertimbangan utama. Apalagi di Pontianak untuk saat ini sudah sangat banyak warung kopi dengan free wifi gratis bertebaran hampir di seluruh penjuru kota.
Profil Singkat Perkenalan dengan Menara Computer juga sebenarnya belumlah lama jika dibandingkan dengan beberapa brand toko laptop yang sudah Blogger Borneo anggap senior di Pontianak. Akan tetapi kembali ke faktor layanan dan komunikasi tadi membuat hati ini susah untuk berpaling hati lagi.
Image: TribunPontianak.Com Foto diatas merupakan pemilik Menara Computer, namanya Hervant Hasaid. Dulunya Beliau merupakan tenaga pemasaran dari salah satu perusahaan leasing terkenal di kota Pontianak, khusus bermain di produk elektronik dan sejenisnya.
Alhamdulillah atas kegigihan dan kerja kerasnya selama menjadi karyawan, akhirnya sosok pria ganteng yang baru saja dikarunia anak perempuan ini memutuskan untuk resign dan mulai menjalankan sendiri usaha di bidang yang sama.
Memulai langkah tidak semudah melihat apa yang sudah tampak sekarang. Jika kita melihat Menara Computer sekarang sudah cukup dikenal dan kokoh berdiri di bangunan permanen yang terletak di kawasan Merdeka Barat, tidak seperti apa yang dialami ketika awal mula berjalan.
Pilihan Utama Meskipun telah sering kali berkunjung ke toko laptop pilihan utama di Pontianak ini, Blogger Borneo baru sempat membuat tulisan ini. Dan sebagai salah satu bentuk dukungan terhadap para pengusaha Usaha Mikro Kecil dan Menengah Kalimantan Barat (UMKM Kalbar), Blogger Borneo merekomendasikan Menara Computer.
Berikut ini merupakan video liputan yang Blogger Borneo buat pada saat berkunjung ke Menara Computer:

Selain merek ASUS, toko laptop pilihan utama di Pontianak ini juga menjual beberapa merek lainnya, seperti: Laptop Lenovo, Laptop Acer, Laptop MSI, dan Laptop Toshiba. Sedangkan untuk smartphone, beberapa nama seperti: RealMe, OPPO, Samsung, Xiaomi, POCO, dan lain sebagainya.
Tidak hanya laptop dan smartphone, Menara Computer juga menjual beberapa perangkat lainnya seperti Printer, Scanner, dan berbagai macam aksesoris yang dibutuhkan. Untuk harga jangan kuatir, yang pasti terbaik dan sebanding dengan kualitas layanan yang diberikan.
Pembiayaan Syar’i Nah, satu lagi yang menjadi keunikan dari toko laptop pilihan utama di Pontianak ini adalah mekanisme pembiayaan tidak menggunakan sistem leasing melainkan pembiayaan mandiri yang lebih syar’i tanpa bunga tanpa denda (syarat dan ketentuan berlaku).
Alhamdulillah Blogger Borneo telah beberapa kali mendapatkan manfaat dari mekanisme pembiayaan syar’i yang diberikan oleh Menara Computer. Jika diantara kawan-kawan ada memiliki rencana untuk membeli laptop atau smartphone dalam waktu dekat bisa langsung datang ke alamat tertera dibawah ini:

Demikian tulisan singkat Blogger Borneo mengenai toko laptop pilihan utama di Pontianak ini. Semoga bermanfaat bagi kawan-kawan yang ada dimana saja berada, terutama di Kota Pontianak dan Kabupaten Kubu Raya. Ditunggu kedatangannya yaaa… (DW)


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://bloggerborneo.com/toko-laptop-pilihan-utama-di-pontianak/

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Referensi Tempat Jual Laptop Bekas Pontianak Harga Terbaik Untuk Mahasiswa

Referensi Tempat Jual Laptop Bekas Pontianak Harga Terbaik Untuk Mahasiswa

papar berkaitan - pada 22/7/2021 - jumlah : 311 hits
Jual Laptop Bekas Pontianak Pengalaman membeli laptop bekas beberapa waktu lalu tepatnya di saat bulan Ramadhan 2021 di salah satu tempat yang jual laptop bekas Pontianak memberi Blogger Borneo inspirasi untuk membuat tulisan ini Jika biasa...
Aaron Chia Soh Wooi Yik Berjaya Tundukkan Regu Lelaki Handalan Indonesia Pilihan Utama Kejohanan

Aaron Chia Soh Wooi Yik Berjaya Tundukkan Regu Lelaki Handalan Indonesia Pilihan Utama Kejohanan

papar berkaitan - pada 29/7/2021 - jumlah : 343 hits
Aaron Chia Soh Wooi Yik Berjaya Tundukkan Regu Lelaki Handalan Indonesia Pilihan Utama Kejohanan Tahniah wakil Negara berjaya tundukkan beregu nombor satu dunia dari Indonesia iaitu Marcus F Gideon Kevin Sanjaya Sukamuljo dalam perlawanan s...
5 Pilihan Tempat Makan Terbaik Di Kuala Lumpur

5 Pilihan Tempat Makan Terbaik Di Kuala Lumpur

papar berkaitan - pada 12/7/2021 - jumlah : 333 hits
5 Pilihan Tempat Makan Terbaik di Kuala Lumpur Makanan Barat boleh dianggap sebagai satu subjek yang luas kerana menu makanan barat ini biasanya digabungkan sebagai makanan Eropah dan Amerika Disebabkan itu pilihan menunya sangat banyak hin...
Analisis Video Harian Pasangan Mata Wang Gbpusd Menguji Rintangan Utama Penurunan Jangka Pendek Diramalkan

Analisis Video Harian Pasangan Mata Wang Gbpusd Menguji Rintangan Utama Penurunan Jangka Pendek Diramalkan

papar berkaitan - pada 31/7/2021 - jumlah : 214 hits
Hari ini kami akan memperhatikan pasangan mata wang GBPUSD Menggabungkan kaedah analisis teknikal canggih seperti pertemuan Fibonacci korelasi struktur pasaran Oscillator dan zon permintaan penawaran kami mengenal pasti persediaan perdagang...
Kluster Kilang Bukan Punca Utama Jangkitan Tengku Zafrul

Kluster Kilang Bukan Punca Utama Jangkitan Tengku Zafrul

papar berkaitan - pada 29/7/2021 - jumlah : 168 hits
BH ONLINE Sebahagian pekerja menunggu giliran pada Program Imunisasi Industri COVID 19 Kerjasama Awam Swasta di sebuah kilang di Sungai Petani kelmarin NSTP Luqman Hakim Zubir PUTRAJAYA Tanggapan bahawa kilang menjadi punca utama jangkitan ...
Kang Hanna Dilamar Jadi Heroin Utama Drama Bersejarah Red Single Heart

Kang Hanna Dilamar Jadi Heroin Utama Drama Bersejarah Red Single Heart

papar berkaitan - pada 28/7/2021 - jumlah : 338 hits
Rasanya ramai peminat Kang Han na yang dah lama mengharapkan agar wanita itu menjadi heroin utama dalam drama kan Menurut laporan media Kang Han na telah pun dilamar untuk menerajui drama Red Single Heart siaran KBS Ianya merupakan drama dr...
Umno Lantik Mat Hasan Ganti Tajuddin Galas Tugas Pengarah Pilihan Raya

Umno Lantik Mat Hasan Ganti Tajuddin Galas Tugas Pengarah Pilihan Raya

papar berkaitan - pada 13/7/2021 - jumlah : 318 hits
malaysiakini comDiterbitkan 13 Jul 2021 5 48 pmDikemaskini 6 13 pmBeberapa hari selepas lantang mengkritik kepimpinan tertinggi Umno parti itu mengumumkan kedudukan Tajuddin Abdul Rahman selaku pengarah pilihan raya parti itu digantikan Tug...
Dun Sabah Mesti Bersidang Bulan Ini Atau Risiko Pilihan Raya Mengejut Madius Tangau

Dun Sabah Mesti Bersidang Bulan Ini Atau Risiko Pilihan Raya Mengejut Madius Tangau

papar berkaitan - pada 14/7/2021 - jumlah : 268 hits
Wilfred Madius Tangau menggesa kerajaan negeri mengadakan semula sidang DUN sebelum perintah darurat berakhir pada tengah malam 1 Ogos untuk mengelakkannya terbubar secara automatik KOTA KINABALU Bekas timbalan ketua menteri Sabah Wilfred M...
Pesanan Buat Sang Suami

Hari Pekerja 2024 Sejarah Tema Sambutan

Kisah Bekas Pekerja Kfc Dan Boikot

Parents More Involved In Autistic Children S Learning Post Pandemic

Pks Sebut Nama Wali Kota Depok Mohammad Idris Masuk Kandidat Pilkada Jabar

Masih Beraya

Drama Khilaf Yang Tertulis

Continuous Learning



Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Bercakap Dengan Jun Slot DramaVaganza Astro Ria

5 Amalan Muslim Yang Sering Dijadikan Bahan Lawak di Malaysia

6 Fungsi Kereta Yang Sepatutnya Ada Tapi Tak Dijadikan Standard

5 Perkhidmatan Yang Kini Entah Kenapa Kita Langgan Bulanan

5 Tumbuhan Penghalau Kucing Yang Turut Mencantikkan Laman Rumah


Kopi Surat Cinta Kota Damansara

8 Aneka Resepi Kuih Tradisional Berasaskan Pisang

Beyond Pregnancy And Weight Loss Maryland Breast Augmentation Solutions

Anwar Mahu Saman Individu Sebar Fitnah Isu Kasino

Politikus Merosakkan Nama Raja Raja Melayu

Lawatan Ke Arab Saudi Buka Peluang Syarikat Malaysia Sertai Projek Mega