Menangis Luah Kesakitan Kerap Demam Sakit Kepala Rupanya Husna Derita Kanser Neuroblastoma


Selalu demam dan mengadu sakit kepala, rupanya sel kanser bersarang dalam tubuh kecil ini. Tanpa disangka pada usia muda telah diuji kanser neuroblastoma tahap 4.
Tiada lagi gelak tawa dan kelincahan. Kini yang tinggal hanyalah anak kecil yang terlantar menahan kesakitan. Hati ibu bapa mana tahan untuk melihat si kecil kesayangan kini tidak lagi ceria.
Pada usia yang muda ditakdirkan untuk diuji dengan barah. Tubuh kecil Nur Husna Arina Mohd Hafiz, 2 tahun kini menanggung penderitaan akibat kanser darah. Lebih menyayatkan hati, matanya juga semakin besar akibat daripada kanser yang dialami.

DEMAM & SAKIT KEPALA, BILA PERIKSA ADA KETUMBUHAN BELAKANG KEPALA Segalanya bermula sejak seminggu selepas sambutan Aidilfitri baru-baru ini. Nur Husna dikatakan  kerap demam serta sakit kepala.
Bapanya, Mohd Hafiz Mohd Yusof, 29, berkata hasil pemeriksaan di hospital mendapati terdapat ketumbuhan di belakang kepala Nur Husna Aina. Tanpa disangka, ia adalah petanda anak bongsu daripada dua beradik itu dikesan mengidap kanser itu
Tambah Mohd Hafiz, ketumbuhan itu mengakibatkan urat tertarik hingga mata Nur Husna semakin membesar.

 
MENANGIS MENYEBUT SAKIT… “Terdapat juga ketumbuhan di belakang mata dan setiap hari, Nur Husna  akan menangis dengan menyebut ‘sakit’.
“Pada mulanya, dia hanya demam biasa kemudian kembali sembuh. Tapi demam datang semula lalu kami membawanya ke Hospital Balik Pulau,” katanya ketika dihubungi Harian Metro.
Dia yang menetap di Tanjong, Pulau Pinang berkata, anaknya kemudian dirujuk ke Hospital Pulau Pinang sebelum disahkan mengidap kanser darah.
 
“Hati siapa tidak sedih apabila mendapat tahu penyakit anak. Dulu dia seorang yang aktif malah suaranya sentiasa memecah keheningan rumah ini.
“Tapi sekarang, dia terlantar menahan kesakitan. Dia boleh duduk tapi tidak lama kerana sakit,” katanya.
KISAH MENJADI TULAR SELEPAS PERKONGSIAN IBU Kisah sedih Nur Husna Arina tular selepas ibunya, Jasmin Bakar memuat naik status meminta orang ramai mendoakan anaknya sembuh selepas mengidap neuroblastoma tahap empat.
 
 
Dalam status itu, Jasmin menulis:
“Ya Allah, bantulah anakku untuk sembuh dari penyakitnya.. Sihatkanlah kembali anak syurgaku ini.” Mohd Hafiz berkata, Nur Husna Arina akan mula menjalani rawatan kimoterapi bagi merawat kanser yang dideritainya itu.

MAMPU MAKAN NASI SATU DUA SUAP SAHAJA Bapa ini juga turut menceritakan keadaan si bungsu yang kini tidak boleh makan dalam kuantiti yang banyak dan bertahan dengan ubat-ubatan. Lebih memilukan, Mohd Hafiz berharap rakyat Malaysia terus mendoakan Nur Husna agar sembuh segera. Impiannnya ialah untuk melihat Nur Husna kembali ceria.
“Dia tidak boleh makan banyak, kalau makan nasi, hanya satu atau dua suap. Doktor ada memberi ubat dan antibiotik serta menambah darah.
“Kami tidak mengharap apa-apa cuma minta rakyat Malaysia berdoa semoga Nur Arina Husna cepat sembuh. Kami mahu melihat dia kembali ceria seperti kanak-kanak lain,” katanya.
Sumber: Harian Metro  & FB Jasmin Bakar
The post Menangis Luah Kesakitan. Kerap Demam & Sakit Kepala, Rupanya Husna Derita Kanser Neuroblastoma appeared first on Pa&Ma.


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://www.majalahpama.my/menangis-luah-kesakitan-kerap-demam-sakit-kepala-rupanya-husna-derita-kanser-neuroblastoma/

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Pensyarah Wanita Ums Botakkan Kepala Beri Sokongan Pelajar Hidap Kanser Tulang

Pensyarah Wanita Ums Botakkan Kepala Beri Sokongan Pelajar Hidap Kanser Tulang

papar berkaitan - pada 18/7/2019 - jumlah : 446 hits
KOTA KINABALU Seorang pensyarah wanita Universiti Malaysia Sabah sanggup mencukur rambutnya sebagai tanda keprihatinan terhadap pelajarnya Richelle Hii Hua Yin 20 yang dikesan menghidap kanser tulang pada hujung Februari lalu Pensyarah Kana...
Anak Saya Kerap Sakit Selama Ni Semuanya Sebab Barang Dalam Peti Ais

Anak Saya Kerap Sakit Selama Ni Semuanya Sebab Barang Dalam Peti Ais

papar berkaitan - pada 10/7/2019 - jumlah : 451 hits
Membesarkan anak anak satu cabaran yang besar buat ibu bapa hari ini Bukan hanya dari aspek perkembangan anak sahaja tetapi dari segi penjagaan kesihatan serta pencegahan penyakit juga penting Usah sesekali mengambil mudah jika anak mengala...
Hidap Kanser Saraf Tahap 4 Adik Husna Perlukan Doa Rakyat Malaysia

Hidap Kanser Saraf Tahap 4 Adik Husna Perlukan Doa Rakyat Malaysia

papar berkaitan - pada 23/7/2019 - jumlah : 382 hits
Kita kena tahu setiap manusia yang lahir di muka bumi ini akan melalui pelbagai ujian dalam kehidupan Cuma kita tidak tahu bila masanya Allah beri ujian kepada hambanya Tidak mengira usia dan pangkat tetap diberi ujian Ujian boleh datang da...
Thunderclap Headache Sakit Kepala Yang Serasa Disambar Petir

Thunderclap Headache Sakit Kepala Yang Serasa Disambar Petir

papar berkaitan - pada 21/7/2019 - jumlah : 154 hits
Walau sebagian besar kondisi pusing ini tak mengancam nyawa terdapat satu jenis sakit kepala yang membutuhkan penanganan segera Kondisi sakit kepala berbahaya yang dikenal sebagai thunderclap headache ini merupakan jenis yang sangat berbeda...
5 Kelebihan Sup Kebal Imun Yang Ibu Mesti Sediakan Untuk Anak Elak Kerap Sakit

5 Kelebihan Sup Kebal Imun Yang Ibu Mesti Sediakan Untuk Anak Elak Kerap Sakit

papar berkaitan - pada 23/7/2019 - jumlah : 273 hits
Kita sedia maklum bayi dan kanak kanak belum mempunyai sistem imun badan yang kuat untuk mengelakkan daripada sebarang jangkitan kuman dan penyakit Itulah sebabnya anak anak kecil perlu dijauhkan daripada persekitaran yang tercemar orang or...
Anak Demam Perkara Biasa Tapi Kalau Kerap Sangat Mungkin Sebab 6 Perkara Ini Cuba Periksa

Anak Demam Perkara Biasa Tapi Kalau Kerap Sangat Mungkin Sebab 6 Perkara Ini Cuba Periksa

papar berkaitan - pada 24/7/2019 - jumlah : 259 hits
Sistem pertahanan badan bagi bayi dan kanak kanak adalah masih belum matang dan ia akan berkembang selari dengan tumbesaran mereka Jadi sekiranya kanak kanak kecil mengalami jangkitan demam selsema sungguhpun mencapai sehingga 5 6 kali seta...
Punca Anak Kerap Sangat Sakit Sebab Makanan

Punca Anak Kerap Sangat Sakit Sebab Makanan

papar berkaitan - pada 17/7/2019 - jumlah : 283 hits
Majalah Pa amp MaAinini merupakan Home Educator suri rumah sejak 2010 Banyak menulis mengenai makanan dan resipi sihat pada entri Facebook Pengasas Oven Nini ini juga sering berkongsi penyediaan makanan sihat yang dihasilkan sendiri sebagai...
Awak Solat Tak 5 Waktu Jika Tidak Awak Balik Saja

The Hardest Singing Show

Jkn Pahang Rampas Produk Ubat Tidak Berdaftar Kosmetik Tiada Notifikasi Bernilai Rm1 Juta

Cerita Foto Sepanjang Minggu

Drama Puaka Cuti Semester Lakonan Mark Adam Zaki Azeman

Jadilah Wanita Yang Mahal Thalia Baiduri Harap Wanita Jaga Darjat Jangan Bergaduh Kerana Buaya

Jpsm Mengesahkan Kegiatan Pembalakan Di Bukit Beserah Berlaku Dalam Kawasan Tanah Persendirian

Kkb Polls Indians And The Futility Of Voting



Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Bercakap Dengan Jun Slot DramaVaganza Astro Ria

5 Amalan Muslim Yang Sering Dijadikan Bahan Lawak di Malaysia

6 Fungsi Kereta Yang Sepatutnya Ada Tapi Tak Dijadikan Standard

5 Perkhidmatan Yang Kini Entah Kenapa Kita Langgan Bulanan

5 Tumbuhan Penghalau Kucing Yang Turut Mencantikkan Laman Rumah


From Dreadful To Delightful Conquering Gear Engagement In Dodge Transmissions

Lelaki Miang Tanggal Seluar Budak Direman

Leave Pang Alone Skjcs Aren T Illegal Umno Man Tells Fadhli

Titah Hasrat Dan Pandangan Tuanku

Perlis Tak Ada Airport Tapi Ada Flight

Selamat Hari Raya Aidilfitri Kepada Sahabat Ksdd Yang Tercinta