Memang Berusaha Nak Jatuhkan Kerajaan Tapi Bukan Guling Atas Jalan Idris Ahmad


agendaily.com04/06/2023
Datuk Idris Ahmad.Perikatan Nasional (PN) sememangnya berusaha untuk menggulingkan kerajaan kerana tidak ada pembangkang di dunia yang menyokong mana-mana parti pemerintah, kata Datuk Idris Ahmad.

Bagaimanapun, Naib Presiden PAS itu berkata usaha untuk menggulingkan kerajaan itu perlu dilakukan mengikut proses demokrasi dan bukannya secara berguling atas jalan seperti dilakukan Pakatan Harapan (PH) semasa menjadi pembangkang sebelum ini.

“Wartawan bertanya kepada saya, betulkan pembangkang nak gulingkan kerajaan… Saya kata mana ada pembangkang di dunia yang tak mahu guling kerajaan.

“Betul tak? Kalau ada pembangkang yang sokong itu orang nama dia pembangkang putus wayar. Memang malam ni kita berusaha untuk nak jatuhkan kerajaan tetapi melalui cara demokrasi.

“Dan kami pun tak buat secara nak guling atas, berhimpun di Dataran Merdeka… Bukan kerja kami,” kata beliau semasa pelancaran jentera PN Pulau Pinang di Kubang Semang malam tadi.

Ahli Parlimen (MP) Bagan Serai itu menyindir pemimpin PH kerana sebelum ini sering berdemonstrasi dan berhimpun untuk mendesak kerajaan dan Perdana Menteri terdahulu berundur.

Menurut Idris, enam Pilihan Raya Negeri (PRN) tidak lama lagi boleh dijadikan isyarat daripada rakyat kepada kerajaan kerana gagal menguruskan negara dengan baik sehingga pelbagai isu membebani mereka.

“Diramalkan ekonomi kita semakin teruk dan juga soal mata wang, pertukaran wang kita makin teruk… Disebut tadi Dr Radzi (Datuk Radzi Jidin) mungkin pergi ke harga rahmah dah (hampir ke RM5 berbanding dolar).

“Jadi kita memerlukan orang yang menumpukan masalah ini,” katanya lagi.

Idris juga membidas Perdana Menteri Datuk Seri Anwar Ibrahim sebagai seorang yang bercakap tidak serupa bikin apabila banyak janji tidak ditunaikan dan melanggar prinsip yang diperjuangkan selama ini.

“Dia cakap tak berpakat dengan Zahid (Datuk Seri Ahmad Zahid Hamidi), tapi dia berpakat (lantik jadi Timbalan Perdana Menteri).

“Kedua, dia janji nak turun harga minyak tapi tak buat… Ketiga, dia kata tak akan berlaku lantikan politik tapi dia lantik… Yang keempat, dia kata tak umum projek-projek semasa lawatan tapi dia buat dan kelima kata tak dibenarkan pegang jawatan Menteri Kewangan tapi dia lantik diri sendiri,” katanya lagi.

Idris juga yakin rakyat akan bangkit dalam PRN enam negeri untuk menolak kerajaan yang tidak memikirkan soal rakyat dan hanya sibuk berpolitik sepanjang masa


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://wak-labu.blogspot.com/2023/06/memang-berusaha-nak-jatuhkan-kerajaan.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Mak Mertua Nak Menantu Kerja Kerajaan Tapi Sekarang Kerja Di Syarikat Swasta Ini Hakikat Sebenar Yang Ramai Tak Tahu

Mak Mertua Nak Menantu Kerja Kerajaan Tapi Sekarang Kerja Di Syarikat Swasta Ini Hakikat Sebenar Yang Ramai Tak Tahu

papar berkaitan - pada 3/6/2023 - jumlah : 119 hits
Mak mertua nak menantu kerja kerajaan tapi sekarang kerja di syarikat swasta ini hakikat sebenar yang ramai tak tahu Topik berkenaan kelebihan bekerja di sektor kerajaan dan swasta sudah lama dibahaskan oleh orang ramai sama ada di media so...
Protes Senyap Tolak Ph Bn Pada Prn Idris Ahmad

Protes Senyap Tolak Ph Bn Pada Prn Idris Ahmad

papar berkaitan - pada 30/5/2023 - jumlah : 154 hits
satuberita myBy May 29 2023WALAUPUN pilihan raya negeri di enam negeri dijangka sengit namun silent protest menolak parti PH dan Umno dalam kalangan rakyat dijangka akan berlaku Naib Presiden PAS Datuk Idris Ahmad berkata walaupun PH dan BN...
Kerja Sia Sia Tawar Pas Sertai Kerajaan Tapi Elok Jika Hadi Dapat Dedahkan Siapa Yang Membuat Tawaran Berkenaan

Kerja Sia Sia Tawar Pas Sertai Kerajaan Tapi Elok Jika Hadi Dapat Dedahkan Siapa Yang Membuat Tawaran Berkenaan

papar berkaitan - pada 29/5/2023 - jumlah : 145 hits
Semalam Presiden Pas Hadi Awang mendedahkan beliau telah dihubungi beberapa kali oleh orang tertentu yang menawarkan parti itu untuk menyertai kerajaan perpaduan Namun demikian Hadi jelas keberatan untuk menerima tawaran tersebut kerana men...
Syarat Pun Merapu Demand Kerajaan Perpaduan Ni Cerdik Dan Bijak Untuk Hadi Nak Kelentong

Syarat Pun Merapu Demand Kerajaan Perpaduan Ni Cerdik Dan Bijak Untuk Hadi Nak Kelentong

papar berkaitan - pada 31/5/2023 - jumlah : 192 hits
Ramai yang bincang tentang cakap Hadi kononnya ada yang tawarkan PAS sertai Kerajaan Perpaduan Tapi mungkin sebenarnya Hadi yang berminat nak join kerajaan Bukan ada sesiapa pun tawarkan Yang aku fikirkan kalau betul la perkara ini berlaku ...
Tuhan Nak Uji Lagi Dengan Amalan Kita Tapi Kalau Kuat Sangat Meracau Tu Bala Namanya

Tuhan Nak Uji Lagi Dengan Amalan Kita Tapi Kalau Kuat Sangat Meracau Tu Bala Namanya

papar berkaitan - pada 11/6/2023 - jumlah : 100 hits
Kalau ikut hikayat dulu dulu yang bela hantu raya atau saka memang susah nak mati Ada yang kata mereka sebenarnya dah lama mati tapi saka yang menghuni jasad mereka Jadi orang yang begini katanya sikap mereka agak pelik Ada yang jadi makan ...
Amerika Syarikat Fakta Menarik Unik Dan Aneh

Pilih Peruntukan Atau Muhyiddin

Bimbang Tentang Keselamatan Anak Anda Ketika Naik Motorsikal Dapatkan Helmet Ltd J

Kad Bank Malaysia Support Apple Pay Google Pay

Our Corrupt And Exploitative Business Community Is A Part Of The Problem Not A Part Of The Solution

Combine Best Of Both Worlds To Train Cardiothoracic Surgeons

Wanita Masih Hidup Ada Kubur Sendiri

Private Hospitals Ready To Receive Cardiac Surgery Patients From Serdang Centre



10 Fakta Biodata MK K Clique Pelakon Drama Berepisod Aku Bukan Ustazah TV3 Gandingan Erysha Emyra Yang Beristerikan Siti Hajaar Syeikh Nordin

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Bunga Salju Slot Tiara Astro Ria

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Anggun Mikayla Viu Malaysia

Keputusan Markah Mingguan Senarai Lagu Tugasan The Hardest Singing Show Astro Malaysia

Biodata Syad Mutalib Pelakon Drama Berepisod Aku Bukan Ustazah TV3 Bunga Salju Astro Ria


Drama Nuh Dan Nayla

Ita Medin Wai Setak Nyin Chord

Anneth Pandai Bicara Chord

Himpunan Soal Jawab Qurban Sempena Hari Raya Aidiladha

Hijau Biru Purple Mata Hitamku

What S Behind The Security Warnings For Pride Events