Kerja Sia Sia Tawar Pas Sertai Kerajaan Tapi Elok Jika Hadi Dapat Dedahkan Siapa Yang Membuat Tawaran Berkenaan




Semalam, Presiden Pas, Hadi Awang mendedahkan, beliau telah dihubungi beberapa kali oleh orang tertentu yang menawarkan parti itu untuk menyertai kerajaan perpaduan.


Namun demikian, Hadi jelas keberatan untuk menerima tawaran tersebut kerana menganggap ia hanya bertujuan untuk menambahkan jumlah kekuatan kerajaan semata-mata.


Katanya, dengan Pas mempunyai jumlah Ahli Parlimen terbesar berbanding parti-parti lain, tawaran itu sepatutnya memberi lebih peranan kepada parti itu dalam kerajaan.


Dengan erti kata lain, Pas mahukan kedudukan yang istimewa iaitu barangkali selain jawatan Timbalan Perdana Menteri, juga mesti diberikan jumlah lantikan menteri paling banyak sekali berbanding parti-parti lain.


Seterusnya, sudah tentu Pas juga mahukan lebih banyak lantikan dalam GLC dan agensi kerajaan.


Tidak pasti siapa yang menghubungi Hadi dan menawarkan parti itu untuk bersama dalam kerajaan, tetapi jika benar tawaran itu wujud, sudah tentu orang berkenaan ialah seseorang yang berautoriti dalam kerajaan perpaduan.


Tidak mungkin jenis pencacai kaki dan mereka yang picisan yang berbuat demikian.


Pun begitu, ingin diberitahu bahawa kerja tersebut merupakan kerja paling sia-sia dan membuang masa sekali.


Mengepam tayar keretapi pun mungkin ada juga faedahnya, sekurang-kurangnya untuk menguatkan otot tangan dan mengeluarkan peluh.


Untuk apa membuat tawaran membawa masuk Pas ke dalam kerajaan, sedangkan majoriti yang dimiliki kerajaan perpaduan sekarang sudah pun menjangkau kedudukan dua pertiga iaitu 148 sokongan Ahli-Ahli Parlimen?


Apa nilai tambah yang ada pada Pas berbanding parti-parti yang sedia ada dalam kerajaan perpaduan?


Harus disedari Pas sejak dipimpin oleh Hadi adalah parti yang berbeza berbanding ketika parti itu dipimpin Fadzil Noor atau Yusof Rawa.


Ia adalah parti yang memusuhi sesiapa saja yang berada di luar linkungannya, selain memupuk budaya walaun yang sangat menebal dan suka bermusuh dengan bukan Islam.


Dalam erti kata mudah, Pas bukan saja tidak sesuai dengan jiwa orang Islam yang sederhana, bahkan merbahaya dalam kehidupan masyarakat majmuk seperti Malaysia.


Sebab itu, selain Presiden UMNO, Ahnad Zahid Hamidi menempelak Hadi agar jangan perasan untuk berada dalam kerajaan perpaduan, juga tidak difahami jika benar wujud tawaran dibuat kepada Presiden Pas itu.


Ternyata yang membuat tawaran itu tiada keyakinan diri, berjiwa kacau dan mungkin dalam hatinya sendiri terpaut ketaksuban melampau kepada Hadi sejak dulu lagi.


Dengan tertubuhnya kerajaan perpaduan ini, malah PN yang Pas berada di dalamnya sedang terpalit dengan isu sakau dan deretan kes mahkamah, parti itu sebetulnya tidak wajar sama sekali diajak bersama ke dalam kerajaan.


Membawa Pas ke dalam kerajaan perpaduan malah tidak mustahil akan menyebabkan UMNO, DAP, GPS dan GRS dan lain-lain parti mengambil tindakan keluar meninggalkan kerajaan.


Akhirnya, jenis kerajaan apa yang terbentuk di negara ini?


Yang sepatutnya dilakukan, PH bersama semua parti lain yang membentuk kerajaan sekarang ini harus memulakan gerakan yang agresif serta tersusun untuk memperjelaskan kepada rakyat bahayanya Pas dan kewajaran parti itu ditolak sama sekali, bermula dengan enam PRN akan datang ini.


Mereka menang hampir mutlak di Kelantan sejak lebih 30 tahun lalu, tapi masalah air bersih pun tak mampu untuk menyelesaikannya.


Kemudian, mereka yang menguruskan syarikat air itu tak malu-malu pula menerima sagu hati RM10 ribu di ketika rakyat masih dibekalkan dengan air berwarna keruh setiap hari.


Apa kewajaran duit saguhati itu diberi dan idea apa yang mereka telah sumbangkan selama ini bagi memperbaiki mutu air bersih untuk rakyat?


Dalam hal ini, di samping hasrat Pas meminta kelebihan jika ingin mereka menyertai kerajaan adalah sesuatu yang tidak harus dilayan berdasarkan rekod ketidakmampuan mentadbir parti itu selama ini, terlebih awal daripada itu, siapa yang membuat tawaran mengajak Pas itu juga tidak harus didengari cakapnya kerana mungkin beliau adalah spesis yang mudah terpedaya dengan silaunya sinar kaca bervanding ketulenan asli cahaya mutiara.


Maka, elok benar jika Hadi dapat mendedahkan siapakah orang yang membuat tawaran kepada beliau itu agar kita sama-sama “membelasah” pula orang berkenaan. – ShahbudinHusin 28/05/2023.


https://shahbudindotcom.net/






Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://wrlr.blogspot.com/2023/05/kerja-sia-sia-tawar-pas-sertai-kerajaan.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Tawaran Sertai Kerajaan Pas Tuding Jari Pada Kit Siang

Tawaran Sertai Kerajaan Pas Tuding Jari Pada Kit Siang

papar berkaitan - pada 31/5/2023 - jumlah : 115 hits
Malaysiakini Susulan penafian pemimpin kerajaan berhubung tawaran menyertai kerajaan PAS hari ini menuding jari kepada veteran DAP Lim Kit Siang Hakikatnya penasihat DAP Lim Kit Siang yang terlebih dahulu menjemput PAS menyertai kerajaan pe...
Pmx Tawaran Pas Sertai Kerajaan Bukan Daripada Saya

Pmx Tawaran Pas Sertai Kerajaan Bukan Daripada Saya

papar berkaitan - pada 30/5/2023 - jumlah : 124 hits
Anne MuhammadKUALA LUMPUR Perdana Menteri Anwar Ibrahim menegaskan bahawa tawaran kepada PAS untuk menyertai kerajaan perpaduan bukan datang daripadanya Tak tahu siapa Tidak dari saya pimpinan katanya kepada pemberita selepas Majlis Perasmi...
Ha Ha Ha Dah Cukup Jomlah Tawaran Sertai Kerajaan Dibuat Selepas Pru15 Kata Hadi

Ha Ha Ha Dah Cukup Jomlah Tawaran Sertai Kerajaan Dibuat Selepas Pru15 Kata Hadi

papar berkaitan - pada 1/6/2023 - jumlah : 171 hits
Chia Wan RouPETALING JAYA Presiden PAS Abdul Hadi Awang menjelaskan tawaran kepada partinya untuk menyertai kerajaan perpaduan dibuat selepas berakhirnya PRU15 Ahli Parlimen Marang itu berkata tiada tawaran yang dibuat selepas itu selepas P...
Selepas Hj Hadi Tuan Ibrahim Pula Dakwa Pas Ditawar Sertai Kerajaan

Selepas Hj Hadi Tuan Ibrahim Pula Dakwa Pas Ditawar Sertai Kerajaan

papar berkaitan - pada 30/5/2023 - jumlah : 196 hits
KUALA LUMPUR Selepas dua hari Presiden PAS Tan Sri Abdul Hadi Awang mendakwa ada pihak menawarkan PAS menyertai Kerajaan Perpaduan timbalannya Datuk Seri Tuan Ibrahim Tuan Man pula mengesahkan beberapa pihak menghubungi dan menemuinya bagi ...
Selepas Hadi Tuan Ibrahim Pula Mengaku Diberi Tawaran Nampaknya Usaha Memikat Pas Bukan Main Main

Selepas Hadi Tuan Ibrahim Pula Mengaku Diberi Tawaran Nampaknya Usaha Memikat Pas Bukan Main Main

papar berkaitan - pada 30/5/2023 - jumlah : 174 hits
Aduhhh kini Timbalan Presiden Pas Tuan Ibrahim Tuan Man pula mengaku beliau dihubungi oleh seseorang untuk mengajak parti Islam itu menyertai kerajaan perpaduan Tuan Ibrahim berkata tawaran itu disampaikan wakil kerajaan yang bertemu sendir...
Zahid Beritahu Hadi Jangan Perasan Sertai Kerajaan

Zahid Beritahu Hadi Jangan Perasan Sertai Kerajaan

papar berkaitan - pada 28/5/2023 - jumlah : 117 hits
FMT ReportersPETALING JAYA Timbalan Perdana Menteri Ahmad Zahid Hamidi meminta Abdul Hadi Awang tidak perasan ada pihak akan menawarkan presiden PAS itu menyertai kerajaan perpaduan Zahid merujuk dakwaan Hadi dihubungi orang tertentu bebera...
Rafizi Nafi Pkr Tawar Pas Sertai Kerajaan Perpaduan

Rafizi Nafi Pkr Tawar Pas Sertai Kerajaan Perpaduan

papar berkaitan - pada 29/5/2023 - jumlah : 170 hits
TIMBALAN Presiden PKR Rafizi Ramli menafikan dakwaan Presiden PAS Abdul Hadi Awang berkait PKR ada menawarkan parti Islam itu untuk menyertai Kerajaan Perpaduan Sebaliknya Rafizi yang juga Ahli Parlimen Pandan berkata tidak tahu bagaimana d...
Backstabbing Drama In The Opposition Pas Sabotaging Bersatu By Attacking Chinese Vernacular Schools

Calon Bersatu Prk Kkb Tidak Dapat Sokongan Parti Pas

Pas Anggap Terlalu Awal Bincang Pertukaran Mb Perlis

Calon Bersatu Prk Kkb Tunggang Isu Kematian Teoh Beng Hock

Umno Explores Every Means Possible To Free Najib

Perasaan Bila Orang Namakan Kucing Mereka Dgn Nama Anda

100 Cawangan Kfc Tutup Dan Akur Kuasa Boikot

Bonus R 5000 Jogue Ca A T Queis Onlin



Biodata Dan Latar Belakang Adam Shamil Personaliti TikTok Terkenal

5 Negara Yang Memilih Untuk Tidak Menggunakan Matawang Sendiri

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Aku Bukan Ustazah Slot Akasia TV3

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Bercakap Dengan Jun Slot DramaVaganza Astro Ria

5 Amalan Muslim Yang Sering Dijadikan Bahan Lawak di Malaysia


Jkt48 Heavy Rotation Chord

Dap S Dilemma Red Lines And Kuala Kubu Baharu

Macc Nabs Three Senior Govt Agency Officers In Kelantan

Th Jamin 31 600 Jemaah Haji Berpeluang Ziarah Raudah

Memang Sibuk Wehh

Nak Tau 5 Langkah Menjadi Insan Hebat