Melancong Ke Hokkaido Dalam Bajet 9 Tips Yang Anda Perlu Untuk Percutian Anda



Hokkaido terkenal sebagai salah satu bandar Jepun yang terbaik untuk merasai musim sejuk, tetapi kebanyakan orang juga cenderung untuk berfikir bahawa itu adalah destinasi perjalanan yang mahal.
 
Jika anda ingin menghabiskan percutian anda di Hokkaido tanpa berhabis banyak duit, kami telah mengumpulkan beberapa tip bajet terbaik untuk masa yang berpatutan, namun menyeronokkan di Hokkaido!
 
Penerbangan murah ke Hokkaido Lapangan terbang utama Sapporo, Lapangan Terbang New Chitose, melayani sebahagian besar penerbangan antarabangsa dari dan ke Hokkaido! Banyak penerbangan kos rendah yang juga beroperasi di New Chitose, menjadikannya pusat untuk perjalanan udara yang berpatutan.
 

 
AirAsia, Jetstar, dan Scoot hanyalah beberapa pilihan termurah yang mengendalikan penerbangan terus ke Lapangan Terbang Chitose Baru dari Malaysia atau Singapura. Terdapat juga banyak alternatif kos rendah lain, walaupun dengan perhentian.

 
Anda bole semak dengan mudah di Skyscanner, ia memberitahu bulan yang lebih murah, penerbangan persinggahan sehala dapat mencapai serendah 11500 yen (sekitar 137 SGD atau 426 MYR)! Dalam 20,000 yen (sekitar 250 SGD atau 750 MYR) biasanya berpatutan untuk perjalanan satu hala pergi dan balik dari Hokkaido.
 
Tip: Setiasa alert dengan tawaran penerbangan yang baik untuk ke Lapangan Terbang New Chitose. anda mungkin akan dapat jimat dengan banyak, lebih banyak lagi dengan mendapatkan tawaran yang paling murah!
 
Pas pengangkutan Walaupun penyewaan kereta adalah cara paling murah untuk meneroka Hokkaido pada musim panas, ia mungkin menjadi rumit untuk memandu di salji musim sejuk yang tebal. Alternatif yang berpatutan untuk perjalanan sekitar Hokkaido adalah melalui bas.

 
Laluan Bas Antara Bandar (Inter City Bus Pass)
Laluan Bas Antara Bandar menyediakan anda dengan akses 3 hari atau 5 hari ke tempat pelancongan popular di Hokkaido! Bukan sahaja salah satu mod pengangkutan paling murah di Hokkaido, perjalanan melalui bas juga boleh menjadi cara yang cekap untuk menerokai bandar-bandar yang lebih kecil dan kurang padat di Hokkaido.
 
Harga: 5000 yen untuk pas 3 hari, 8000 yen untuk pas 5 hari. Kanak-kanak berusia 1-11 tahun membayar separuh harga.
 
Pas Laluan Hokkaido
Anda juga boleh memilih Hokkaido Rail Pass, yang membolehkan perjalanan unlimited dengan kereta api (kecuali kereta api peluru) dan kebanyakan bas di Hokkaido selama 3, 5 atau 7 hari berturut-turut bergantung pada pass! Anda juga boleh memilih pass 4 hari yang fleksibel yang boleh digunakan dalam tempoh 10 hari.

 
Harga: 16500 yen untuk pass 3 hari, 22000 yen untuk pass 5 hari, 24000 yen untuk pass 7 hari, 22000 yen untuk pass 4 hari yang fleksibel. Kanak-kanak berusia 1-11 tahun caj pass adalah separuh harga.
 
Tip: bandingkan harga tiket perjalanan melalui hyperdia.com terlebih dahulu sebelum memilih untuk sebarang pas pengangkutan! Tiket perjalanan mungkin lebih murah, terutamanya jika anda tidak banyak melancong.
 
Perkara percuma yang perlu dilakukan Walaupun aktiviti dan pelancongan biasanya akan mengambil sebahagian besar daripada perbelanjaan perjalanan. Tetapi anda tak perlu risau, anda boleh ke beberapa tempat di Hokkaido secara PERCUMA.
 
Tasik Biei
Perairan biru dari tasik Biei adalah tempat yang mesti dikunjungi jika anda sedang mencari kos yang murah, pemandangan musim sejuk di sini yang cantik! Semasa musim sejuk, kolam akan diterangi dengan corak pencahayaan yang pelbagai, mewujudkan adegan ajaib dan misterius.

 
Terusan Otaru
Anda juga boleh bersiar-siar di sepanjang Terusan Otaru yang indah, yang menjadi hos kepada Festival Jalan Light Otaru pada minggu kedua bulan Februari setiap tahun.

 
Semasa perayaan itu, banyak lampu kaca dan salji menghiasi laluan pejalan kaki dan bangunan bersejarah di bandar pelabuhan ini. Malah kanal juga dinyalakan dengan lampu-lampu!

 
Kampus Universiti Hokkaido
Walaupun Kampus Universiti Hokkaido sering dikunjungi semasa musim gugur kerana lorongnya akan dipenuhi gingko dan pokok maple, tengok warna yang cerah, laluan ini (yang terbuka kepada umum) melalui transformasi bersalji yang sedikit sebanyak cantik seperti pada musim gugur

 
Sapporo White Illumination
Jika anda sedang mencari untuk melihat beberapa festival Sapporo yang terkenal, pergi ke Taman Odori untuk melihat Sapporo White Illumination, di mana lampu-lampu digantung menyalakan pokok dan ruang di taman. Pasti ia mmeberi pemandangan yang mempesonakan!

 
Festival Salji Sapporo
Satu lagi perayaan terkenal di Hokkaido termasuklah Festival Salji Sapporo. Perayaan ini juga diadakan di Odori Park!

 
Tarikan utama untuk kedua-dua pelancong antarabangsa dan penduduk setempat, festival ini mempamerkan pelbagai mercu tanda terkenal, watak kartun, dan tokoh-tokoh mitologi yang dibuat dari salji dan ais. Malah lelaki PPAP (viral dengan pen pinapple apple pan) membuat penampilan!

 
Semua perayaan yang disebutkan di atas adalah PERCUMA !!!!
 
Perkara yang perlu dilakukan pada bajet Sekiranya anda ingin menikmati suasana musim sejuk sambil mengekalkan bajet anda, anda boleh mengambil bahagian dalam persiaran tambahan dengan tempat-tempat menarik
 
Mt Hakodate
Jika anda sedang mencari pemandangan bandar yang menakjubkan dari sudut pandang yang tinggi tanpa menghabiskan duit yang banyak, Mt Hakodate adalah tempat untuk pergi! Kemudahan puncak, dengan pandangan kota di bawah, boleh diakses melalui ropeway 10 minit, atau bas.
 
Tip: Jika anda telah menyewa kereta, terdapat juga jalan bebas tol ke puncak, tetapi ia ditutup dari pukul 5 petang hingga 10 malam.

 
Harga: 1280 yen untuk perjalanan bulat di ropeway; 780 yen untuk perjalanan sehala.
 
Bas ke puncak Mt Hakodate berharga 400 yen untuk perjalanan sehala. Anda juga perlu mengambil bas untuk sampai ke stesen ropeway yang lebih rendah sebelum menunggangnya ke puncak, dan pass bas yang disebut tadi merangkumi kos tiket bas.
 
Kubu Goryokaku dan Menara Goryokaku
Satu lagi tempat menarik dengan titik pandang tinggi ialah Menara Goryokaku! 30 minit dari Mt Hakodate, menara ini juga dikenali sebagai salah satu tempat terbaik untuk menangkap bunga ceri mekar di benteng Goryokaku yang berdekatan.

 
Kubu ini, dibina sebagai pertahanan terhadap kuasa tentera Barat, ianya juga memberikan pemandangan luar biasa ketika musim sejuk, di mana perimeter benteng berbentuk bintang akan menyala yang dikenali sebagai Hoshi No Yume, atau Dream of Illumination Star.
 
Harga: 900 yen
 
Penginapan yang berpatutan Mencari penginapan yang berpatutan di Jepun boleh menjadi tugas yang menakutkan, namun Hokkaido menawarkan banyak pilihan jika anda mempunyai bajet.
 
Sekiranya anda melancong ke Hokkaido seorang atau dalam kumpulan kecil, penginapan backpacker mungkin merupakan cara yang baik untuk mengurangkan perbelanjaan! Satu penginapan tersebut ialah Otaru Emina Backpackers, dengan bilik-bilik berasingan yang cukup luas untuk anda melakukan solat harian dan dapur untuk anda memasak makanan anda sendiri.

 
Harga: Dari 3000 yen setiap malam
 
Jika anda sedang mencari bilik keluarga yang menawarkan privasi, The Stay @ Sapporo adalah satu yang perlu diperiksa! Terletak di Sapporo, anda boleh yakin bahawa penginapan bajet ini membolehkan anda ke tempat-tempat menarik di Hokkaido.

 
Harga: Dari 9000 yen setiap malam
 
Satu lagi pilihan bajet dalam Sapporo termasuk Hostel Untapped, yang menawarkan kedua-dua peribadi bersama bilik-bilik gaya asrama! Anda juga boleh memasak makanan anda sendiri di kawasan dapur berkongsi.

 
Harga: Dari 3200 yen setiap malam untuk bilik berkongsi, 8800 yen per malam untuk bilik peribadi
 
Tip: 8000-9000 yen setiap malam umumnya menjadi penanda aras di Hokkaido untuk penginapan keluarga. Harga mungkin berubah mengikut ketersediaan, terutamanya semasa tempoh perayaan seperti akhir bulan Disember dan awal bulan februari. Yang terbaik untuk menempah awal jika anda ingin tarikh pilhan anda!
 
Makanan Halal Murah Houryu Ramen
Sapporo terkenal dengan ramen berasaskan miso mereka; satu restoran yang menawarkan makanan sedemikian, ianya juga mesra Muslim, adalah Houryu Ramen! Genghis Khan Ramen; Hidangan berasaskan kambing yang dihidangkan dengan banyak sayur-sayuran dan sos mencelup khas, anda harus pergi ke sini jika berada di Hokkaido, terutama ketika musim sejuk

 
Harga: 650 – 1600 yen, bergantung kepada item menu dan saiz bahagiannya.
 
Tip : Tidak semuanya di kedai makan adalah halal; minta menu halal apabila anda berada di sana! Peralatan berasingan juga akan disediakan untuk pelanggan-pelanggan Muslim.
 
Pasar Borong Sentral Sapporo
Sekiranya anda lebih suka memasak makanan anda sendiri menggunakan makanan laut segar, namun tidak mahu menghabiskan wang yang banyak, pastikan anda melihat Pasar Borong Sapporo Central! Dari pelbagai jenis ikan, ketam dan sayuran, anda mungkin dapat sushi percuma jika anda bernasib baik, yang pasti setiap impian pencinta bajet menjadi kenyataan.

 
Farm To Table Terra
Jika anda sedang mencari alternatif halal yang lain di Hokkaido, anda mungkin juga boleh mencuba Farm To Table Terra! Cuba makanan gabungan mereka, seperti burger daging lembu Jepun yang mesra Muslim.

 
Harga: Dari 680 yen dan seterusnya bergantung pada pilihan menu, dengan kebanyakan makanan sekitar 1000- 2000 yen.
 
Tip: Pastikan anda mengenal pasti hidangan adalah mesra Muslim, menu yang ditandakan dengan label akan membantu anda membuat pilihan sebelum order.

 
PS Jika anda lapar untuk makanan halal yang lebih banyak di Hokkaido, anda mungkin ingin memeriksa ini !
 
Membeli-belah secara bajet Sekiranya anda berada dalam bajet untuk membeli-belah, kedai 100 yen di Hokkaido sesuai untuk anda! Anda mungkin dapat memahami konsep ini dengan baik jika anda biasa dengan Daiso, yang beroperasi di Jepun yang terbesar di Sapporo; di Daiso Sapporo Central. 5 tingkat yang dipenuhi dengan berjuta-juta item 100 yen untuk anda

Lain-lain kedai 100 yen menarik termasuk Can * Do, Watts, Seria, dan 100 Yen Shop yang terdapat di seluruh pelbagai mal di Sapporo.
 
Hokkaido Golden Coupon Book Anda tidak boleh belanja bajet sepenuhnya tanpa kupon betul? Dengan Buku Kupon Hokkaido Golden, anda dapat menerokai lebih banyak Hokkaido pada kadar DISKAUN yang melampau, dengan 10 kupon yang meliputi sehingga 41 tarikan ; termasuk perjalanan belon udara panas, dan sesi musim panas yang santai!
 
Mereka juga menyediakan anda laluan yang disyorkan jika anda tidak boleh membuat keputusan mengenai kupon mana yang akan dipilih untuk perjalanan sehari. Anda juga boleh memenangi hadiah percuma jika anda mengambil bahagian dalam perhimpunan setem yang disediakan dengan buku kupon!

 
Anda boleh membeli salah satu buku ini dari meja lawatan di New Chitose Airport (Lapangan Terbang Hakodate juga mempunyai buku kupon ini jika anda mendarat di sana bukannya New Chitose), dan di Chitose Station. Untuk maklumat lanjut mengenai buku kupon yang sangat dicari ini, klik di sini !
 
Harga: 3800 yen
 
WiFi Jika anda ingin mendapatkan WiFi mudah alih untuk keluarga anda, terdapat pelbagai router WiFi yang berharga serendah 400 yen sehari! Penyewaan WiFi Sapporo akan dihantar kepada anda selepas aplikasi berjaya, terdapat juga pelbagai pilihan lain yang terdapat di Lapangan Terbang Chitose Baru itu sendiri.
 

Sekiranya anda melancong solo dan sebaliknya, anda mungkin lebih suka mendapatkan kad SIM untuk diri sendiri! Kad SIM LTE Prabayar So-Net menawarkan yang terbaik untuk wang anda: pada 3000 yen untuk kegunaan internet bernilai seharga 1.2GB 30 hari.
 
Bonus! Masjid Sapporo
Terletak di bandar Kita-Ku, yang terletak di antara Chitose dan Otaru, Masjid Sapporo adalah di mana anda boleh pergi untuk bersolat dan berhubung dengan masyarakat Islam setempat!

 
Sebagai satu-satunya masjid yang terletak di Hokkaido, ia juga terletak di mana Persatuan Islam Hokkaido terletak, dengan visi untuk memperkuat masyarakat Islam di Hokkaido, dan menyebarkan mesej Islam kepada bukan Islam di negara ini.
 
Oleh itu, sekarang anda tahu bahawa perjalanan ke Hokkaido tidak perlu mahal. Sama ada anda melawat Hokkaido untuk musim sejuk atau musim-musim lain, tip-tip bajet ini akan memastikan anda pasti tidak perlu mengosongkan dompet anda untuk percutian yang sempurna.
 
Sumber: Have Halal Will Travel
The post Melancong Ke Hokkaido Dalam Bajet : 9 Tips Yang Anda Perlu Untuk Percutian Anda appeared first on Islam Itu Indah.


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

http://www.islamituindah.my/melancong-ke-hokkaido-dalam-bajet-9-tips-yang-anda-perlu-untuk-percutian-anda/

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
5 Negara Bajet Paling Murah Untuk Melancong

5 Negara Bajet Paling Murah Untuk Melancong

papar berkaitan - pada 17/3/2019 - jumlah : 385 hits
Kalau nak pergi bercuti tak perlu nak jadi jutawan baru boleh terbang ke negara orang Masih banyak lagi tempat yang anda boleh kunjungi tanpa memerlukan perbelanjaan yang tinggi Berikut kami senaraikan 5 buah negara untuk dijadikan lokasi p...
Panduan Bersedekah Dan Membayar Tips Ketika Melancong

Panduan Bersedekah Dan Membayar Tips Ketika Melancong

papar berkaitan - pada 23/3/2019 - jumlah : 308 hits
Allah SWT berfirman yang bermaksud Bandingan orang yang membelanjakan hartanya pada jalan Allah ialah sama seperti sebiji benih yang tumbuh menerbitkan tujuh tangkai tiap tiap tangkai itu pula mengandungi seratus biji Dan Allah melipatganda...
9 Lokasi Percutian Bajet Tak Sampai Rm500

9 Lokasi Percutian Bajet Tak Sampai Rm500

papar berkaitan - pada 18/3/2019 - jumlah : 191 hits
Sekarang ni kebanyakan syarikat penerbangan mengadakan promosi harga tambang murah Masa inilah kaki kaki melancong kena ambil peluang untuk pergi bercuti Bila sebut sahaja tentang melancong atau bercuti mesti ramai yang anggap perlu berbela...
Tips For Saving Your Energy Bill

Tips For Saving Your Energy Bill

papar berkaitan - pada 20/3/2019 - jumlah : 315 hits
It is fast and efficient to use a comparison service to find out how much you are spending on energy considering other factors However you should know that there are so many ways through which The post appeared first on
Is Your Kitchen No Longer Meeting Your Needs Top Tips That Will Transform The Room

Is Your Kitchen No Longer Meeting Your Needs Top Tips That Will Transform The Room

papar berkaitan - pada 20/3/2019 - jumlah : 268 hits
When you first purchase your home there is often a real love affair that happens You love the space and it typically meets all your needs What happens over time though is people s needs begin The post appeared first on
Tips Penjagaan Muka Untuk Kulit Kusam Dan Nampak Natural Sepanjang Hari Dengan Gold Nano Cc Cream

Tips Penjagaan Muka Untuk Kulit Kusam Dan Nampak Natural Sepanjang Hari Dengan Gold Nano Cc Cream

papar berkaitan - pada 20/3/2019 - jumlah : 452 hits
Tips Penjagaan Muka Untuk Kulit Kusam dan Nampak Natural Sepanjang Hari Dengan Gold Nano CC Cream Siapa suka make up natural Yeay kita geng Gee antara mereka yang kategori malas bersiap Al maklumlah anak ada 4 bawah umur pulak tu Nak bersia...
Tips Sihat

Tips Sihat

papar berkaitan - pada 21/3/2019 - jumlah : 214 hits
as salam Lapan jenis makanan yang paling baik untuk mencegah penyakit Delima Yogurt Bawang putih Bawang besar Teh hijau Oat Labu Brokoli Tiga perkara membawa penyakit 1 Banyak bercakap 2 Banyak tidur 3 Banyak makan Empat perkara merosakkan ...
Korang Wanita Berumur 30 An Korang Kena Baca Tips Ni

Korang Wanita Berumur 30 An Korang Kena Baca Tips Ni

papar berkaitan - pada 20/3/2019 - jumlah : 334 hits
Korang wanita berumur 30 an Korang kena baca tips ni Assalamualaikum wbt Siapa sini umur 30 an Tak kiralah awal 30 an ke akhir 30 an ke Kita genggg Sepp sikit Dalam usia dah 30 an ni kekadang kita rasa macam sempat tak sempat je nak manjaka...
Cintai Mobil Baru Anda Dengan Tips Berbelanja Cerdas Seperti Ini

Cintai Mobil Baru Anda Dengan Tips Berbelanja Cerdas Seperti Ini

papar berkaitan - pada 20/3/2019 - jumlah : 245 hits
LingkarMerah com Cintai Mobil Baru Anda dengan Tips Berbelanja Cerdas Seperti Ini Hallo Sobat LM Apakah Anda kesulitan membeli mobil baru Jangan khawatir Anda bukan satu satunya yang mengalami masalah Banyak orang di seluruh dunia mengalami...
Transit Aliran Automatik Di Putrajaya Percuma Selama Tiga Bulan

Rumah Terbuka Wld Raya 2024

Pramugari Malaysia Airlines Meninggal Dunia Tak Sempat Pulang Ke Tanah Air

Apa Itu Wang What Is Money

Beyond Lettuce Wraps Unleash The Power Of Low Carb Bread

Doubletree By Hilton Presents Signatures Across The State A Makan Kitchen Showcase

Dapsy Open Up Uitm S Cardiothoracic Surgery Post Grad To Non Bumi To Prepare For Ageing Population Challenges

Buasir Otak Tv Telefon Apa Kuat Mencarut Be Like



10 Fakta Biodata MK K Clique Pelakon Drama Berepisod Aku Bukan Ustazah TV3 Gandingan Erysha Emyra Yang Beristerikan Siti Hajaar Syeikh Nordin

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Bunga Salju Slot Tiara Astro Ria

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Anggun Mikayla Viu Malaysia

Keputusan Markah Mingguan Senarai Lagu Tugasan The Hardest Singing Show Astro Malaysia

Biodata Syad Mutalib Pelakon Drama Berepisod Aku Bukan Ustazah TV3 Bunga Salju Astro Ria


Benarkah Orang Yang Syahid Tidak Merasakan Sakit Mati

Sama Nama Kitabnya Beda Ulama Penulisnya

Definisi Umur Warga Emas

Pangkat Tentera Darat Malaysia Lencana

Sebutkan Satu Ayat Tentang Rahasia Yahudi By Dr Hm Rakib S H M Ag

Ai Team Subscribers Mei 21 2024