Mb Perak Sedih Kawan Dalam Satu Parti Desak Letak Jawatan


IPOH: Menteri Besar Perak, Datuk Seri Ahmad Faizal Azumu tidak tertekan dengan desakan 8 Ketua Bahagian PPBM di negeri ini yang mahukan beliau meletak jawatan.
Pengerusi PPBM Perak itu ketika ini lebih memfokuskan untuk memberi perkhidmatan yang terbaik kepada rakyat selepas Pakatan Harapan (PH) berjaya menubuhkan kerajaan negeri pada pilihan raya umum ke-14 (PRU14) yang lalu.
“Saya sedih jugalah apabila kawan-kawan (dalam parti) suruh saya letak jawatan tetapi saya masih ‘okay’ sebab saya sudah kerap kali disuruh letak jawatan daripada mula-mula menjadi pengerusi PPBM (negeri) sebelum kita belum menubuhkan kerajaan negeri.
“Namun, saya sentiasa cuba (melaksanakan tugas) dengan seikhlas mungkin kerana saya bukan orang yang sempurna, tentunya ada kelemahan tetapi saya yakin kepada mereka yang mendukung semangat perjuangan parti seterusnya membantu saya memperkuatkan parti agar kita dapat memberi perkhidmatan yang terbaik kepada rakyat,” katanya.
Ahad lepas, 8 ketua bahagian PPBM iaitu Beruas, Bagan Serai, Lenggong, Gerik, Teluk Intan, Tapah, Batu Gajah dan Larut yang menerima notis pembuburan bahagian masing-masing mendesak Ahmad Faizal meletakkan jawatan kerana didakwa gagal dan tidak mampu mentadbir urus parti berkenaan dengan baik sehingga menimbulkan pelbagai masalah di peringkat akar umbi.

Ketua Bahagian Gerik, Ibrahim Hanafiah mendakwa mereka menganggap pembubaran beberapa bahagian parti tidak mengikut perlembagaan parti.
Beliau turut menafikan jawatankuasa bahagian terbabit tidak lagi berfungsi, tidak aktif dan ahlinya tidak dapat dikesan.
Mengulas lanjut, Faizal berkata tindakan majlis pimpinan tertinggi parti yang membubarkan beberapa bahagian di negeri ini sah mengikut perlembagaan parti.
“Saya hadir dalam mesyuarat majlis pimpinan tertinggi itu yang membubarkan beberapa bahagian dan itu adalah satu keputusan bersama dan bukannya semata-mata keputusan 1 atau 2 orang pemimpin.
“Saya tidak fikir apabila keputusan kepimpinan untuk membubarkan (bahagian) kita, tiba-tiba itu bukan keputusan yang tepat, tetapi apabila kepimpinan melantik kita untuk sesuatu jawatan, ia adalah keputusan yang tepat. Ini bukanlah satu semangat politik yang nak dibawa oleh parti,” katanya.


Sumber: cempedakcheese.com

Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

http://www.terengganu11.com/2019/02/mb-perak-sedih-kawan-dalam-satu-parti.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Lapan Ketua Bahagian Bersatu Perak Desak Ahmad Faizal Letak Jawatan

Lapan Ketua Bahagian Bersatu Perak Desak Ahmad Faizal Letak Jawatan

papar berkaitan - pada 18/2/2019 - jumlah : 323 hits
Lapan Ketua Bahagian Parti Pribumi Bersatu Malaysia di negeri ini enggan menerima notis pembuburan bahagian masing masing sambil mendesak Pengerusi Bersatu negeri Datuk Seri Ahmad Faizal Azumu meletak jawatan Ketua Bahagian Gerik Ibrahim Ha...
Informasi Siapa Dibalik Desak Tun M Letak Jawatan Ini Analisis Dr Kamarul Zaman

Informasi Siapa Dibalik Desak Tun M Letak Jawatan Ini Analisis Dr Kamarul Zaman

papar berkaitan - pada 24/2/2019 - jumlah : 306 hits
Anwar di sebalik desakan Tun M letak jawatan DR KAMARUL ZAMAN YUSOFF MENARIK juga membaca kenyataan Ketua Pemuda PAS Malaysia Muhammad Khalil Abdul Hadi bahawa Presiden PKR Datuk Seri Anwar Ibrahim berada Di belakang tabir usaha untuk menja...
Lebih Baik Dap Keluar Ph Daripada Desak Tun M Letak Jawatan

Lebih Baik Dap Keluar Ph Daripada Desak Tun M Letak Jawatan

papar berkaitan - pada 20/2/2019 - jumlah : 281 hits
20 Februari 2019 12 44 PMRAHMAD ISAHAK PULAU PINANG 20 Feb Adalah lebih baik untuk DAP mengisytiharkan keluar daripada gabungan Pakatan Harapan berbanding mendesak Tun Dr Mahathir Mohamad meletakkan jawatan sebagai Perdana Menteri Pandangan...
Mahathir Boleh Letak Jawatan Segera Kata Pemimpin Dap Johor Viralhancing

Mahathir Boleh Letak Jawatan Segera Kata Pemimpin Dap Johor Viralhancing

papar berkaitan - pada 20/2/2019 - jumlah : 348 hits
PETALING JAYA Pemimpin DAP Johor Dr Boo Cheng Hau hari ini mendesak Perdana Menteri Tun Dr Mahathir Mohamad meletak jawatan kerana memperlekeh manifesto Pakatan Harapan pilihan raya umum ke 14 Boo yang juga ahli jawatankuasa DAP negeri berk...
Letak Jawatan Atau Tun M Singkir

Letak Jawatan Atau Tun M Singkir

papar berkaitan - pada 10/2/2019 - jumlah : 356 hits
Praba Ganesan KUALA LUMPUR Sebuah pertubuhan bukan kerajaan Kuasa mendesak Timbalan Menteri Luar Datuk Marzuki Yahya meletakkan jawatan kerana telah memalukan kerajaan Pakatan Harapan dengan pemalsuan sijil pengajian Ketua Eksekutifnya Prab...
Lantikan Spr Azmi Sharom Akan Letak Jawatan Pensyarah Um

Lantikan Spr Azmi Sharom Akan Letak Jawatan Pensyarah Um

papar berkaitan - pada 15/2/2019 - jumlah : 382 hits
MALAYSIAKINI Profesor Madya Dr Azmi Sharom yang dilantik sebagai Timbalan Pengerusi Suruhanjaya Pilihan Raya akan meletakkan jawatannya sebagai pensyarah Fakulti Undang undang Universiti Malaya Azmi berkata pada masa ini beliau dalam proses...
Hamid Letak Jawatan Timbalan Presiden Safa I

Hamid Letak Jawatan Timbalan Presiden Safa I

papar berkaitan - pada 11/2/2019 - jumlah : 400 hits
Hamid letak jawatan Timbalan Presiden SAFA I Ahli perniagaan tempatan Haji Hamid Apdal secara rasmi mengumumkan peletakan jawatannya sebagai Timbalan Presiden Persatuan Bola Sepak Sabah dalam satu kenyataan yang dikeluarkan pada Khamis Adik...
Ahmad Razif Letak Jawatan Ketua Pembangkang Dun T Ganu

Ahmad Razif Letak Jawatan Ketua Pembangkang Dun T Ganu

papar berkaitan - pada 11/2/2019 - jumlah : 214 hits
Datuk Seri Ahmad Razif Abd Rahman meletak jawatan selaku ketua pembangkang di Dewan Undangan Negeri Terengganu Tindakan itu difahamkan sebagai memberi laluan kepada wakil rakyat Kijal Datuk Seri Ahmad Said yang dilantik menerajui Umno neger...
Pesanan Buat Sang Suami

Hari Pekerja 2024 Sejarah Tema Sambutan

Kisah Bekas Pekerja Kfc Dan Boikot

Parents More Involved In Autistic Children S Learning Post Pandemic

Rm232mil Road Project Awarded To Nepturis Witness Tells Wan Saiful Trial

Pks Sebut Nama Wali Kota Depok Mohammad Idris Masuk Kandidat Pilkada Jabar

Masih Beraya

Drama Khilaf Yang Tertulis



Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Bercakap Dengan Jun Slot DramaVaganza Astro Ria

5 Amalan Muslim Yang Sering Dijadikan Bahan Lawak di Malaysia

6 Fungsi Kereta Yang Sepatutnya Ada Tapi Tak Dijadikan Standard

5 Perkhidmatan Yang Kini Entah Kenapa Kita Langgan Bulanan

5 Tumbuhan Penghalau Kucing Yang Turut Mencantikkan Laman Rumah


Embark On The Journey Of Family Togetherness With Sharp This Parents Day

Continuous Learning

Maksud Gaji Bersih Gaji Kasar Gaji Pokok Perbezaannya

Pengumuman Gaji Penjawat Awam Naik 15 Peratus Dan Cara Kira Kenaikan Gaji Baharu Penjawat Awam

Hati Bersih Hidup Bahagia

Ai Team Talent Sementara Batch 3