Mat Sabu Koon Yew Yin Musuh Negara


HARAP KOON YEW YIN DIHADAPKAN KEMUKA PENGADILAN, SEBAB DIA ADALAH MUSUH NEGARA.TUDUHAN MAT SABU ADALAH BERAT, DAN KOON YEW YIN MESTI DIAMBIL TINDAKAN. LEPAS NI KITA NAK TENGOK DAN DENGAR, ADAKAH KOON YEW YIN AKAN DIBICARAKAN.ATAU DIBUANG DAERAH ATAU NEGARA-Pak Karamu- Mana-mana pihak hina tentera adalah musuh negara - Mat SabuAnne Muhammad  |  Diterbitkan Hari ini 9:34 pagi |  Dikemaskini Hari ini 12:06 tengahari     Mana-mana pihak tanpa mengira kaum yang menghina peranan Angkatan Tentera Malaysia (ATM) merupakan musuh kepada negara, kata Menteri Pertahanan Mohamad Sabu.
Mohamad turut menganggap perbuatan itu sebagai jijik dan tidak boleh diterima sama sekali.“Mutakhir ini kita lihat disebabkan negara aman dan tenteram, ada yang lupa peranan Kementerian Pertahanan dan unit-unit dibawahnya.
“Bagi kita, siapa sahaja yang hina ATM, mereka adalah musuh negara, tidak kira mana-mana kaum atau pihak. Bahkan, bagi kita menghina ATM juga adalah jijik dan tidak boleh diterima,” kata Mohamad.IklanMohamad berkata demikian menerusi ucapannya ketika Kempen Kibar Jalur Gemilang Sempena Bulan Kebangsaan 2019 di Kementerian Pertahanan, hari ini.
Hadir sama dalam Majlis tersebut Timbalannya Liew Chin Tong.
Baru-baru ini, pengasas Gamuda, Koon Yew Yin dalam blognya berkata ramai anggota tentera hanya makan dan tidur malah ramai antara mereka tidak pernah menembak, dan mencadangkan anggota tentera dihantar bertugas ke ladang-ladang Felda.
Kenyataan itu dibuat Koon menerusi satu tulisan bertajuk "Cadangan saya untuk mengurangkan dan meningkatkan perkhidmatan awam kita".



Bagaimanapun pendapat itu mengundang kritikan pemimpin kerajaan, pembangkang dan NGO yang berpandangan kenyataan itu menghina pasukan ATM.
Selepas dikritik pelbagai pihak, Koon akhirnya membuat permohonan maaf, terutamanya kepada anggota tentera yang tersinggung dengan kenyataan itu.
Mengulas mengenai permohonan maaf dibuat Koon, Mohamad dalam sidang media selepas itu memaklumkan tidak akan ada perkataan menerima maaf yang akan keluar dari mulutnya, sebaliknya menyerahkan perkara itu kepada polis.
“Tidak sebut soal maafkan. Tidak ada perkataan maaf dan sebagainya. Laporan yang dibuat kita serahkan kepada polis untuk mengambil tindakan atau tidak, atas kebijaksanaan mereka,” katanya dalam sidang media.
Sebelum itu Mohamad dalam ucapannya turut yakin kredibiliti anggota tentera tetap utuh dalam menangani pelbagai isu keselamatan domestik dan antarabangsa.
Beliau turut mengkritik sikap netizen yang hanya melenting apabila kritikan terhadap anggota ATM dibuat seorang jutawan bukan Melayu, namun berdiam diri apabila kritikan terhadap pasukan itu dibuat bekas Ketua Menteri Sabah Harris Salleh.
Julai lalu, sebuah portal berpengkalan di Sabah, Dailyexpress melaporkan Harris menggesa anggota parlimen mengemukakan usul untuk mengkaji semula peranan ATM supaya wang berbilion ringgit yang dibelanjakan ketika ini boleh dijimatkan untuk memulihkan ekonomi negara.

“Apabila bekas ketua menteri Sabah keluarkan kenyataan minta bekas tentera jadi pengawal keselamatan, manakala tentera wanita elok menjadi amah atau tukang cuci, rakyat tidak melenting. Ia juga merendahkan pasukan tentera.
“Rakyat melenting dan membela pasukan tentera apabila ada jutawan katakan tentera hanya makan dan tidur, serta elok jadi peneroka Felda.
“Saya lihat ada isu perkauman yang dimainkan. Kenapa seorang Islam mengkritik tentera netizen diam, tetapi kenapa bila jutawan ini mereka melenting,” katanya.
Jelasnya, walau apa pandangan dilontarkan netizen, pasukan ATM harus tetap berkhidmat kepada kerajaan dan akan mempertahankan kedaulatan negara.
“Disebabkan kedaulatan negara yang dijaga oleh tentera menyebabkan peniaga boleh jadi jutawan, boleh bergerak ke mana-mana, boleh mencari makan dan boleh tambah pendapatan,” katanya.

Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

http://abnnasution.blogspot.com/2019/08/mat-sabu-koon-yew-yin-musuh-negara.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
The Reason Mat Sabu And Tommy Thomas Are Defending Koon Yew Yin

The Reason Mat Sabu And Tommy Thomas Are Defending Koon Yew Yin

papar berkaitan - pada 17/8/2019 - jumlah : 559 hits
What do Defence Minister Mat Sabu Attorney General Tommy Thomas and billionaire Koon Yew Yin all have in common The answer is Chin Peng and the Communist Party of Malaya NO HOLDS BARRED Raja Petra Kamarudin Pakatan Harapan s Defence Ministe...
Mana Mana Pihak Hina Tentera Adalah Musuh Negara Mat Sabu

Mana Mana Pihak Hina Tentera Adalah Musuh Negara Mat Sabu

papar berkaitan - pada 16/8/2019 - jumlah : 265 hits
Diterbitkan Hari ini 9 34 pagiMana mana pihak tanpa mengira kaum yang menghina peranan Angkatan Tentera Malaysia merupakan musuh kepada negara kata Menteri Pertahanan Mohamad Sabu Mohamad turut menganggap perbuatan itu sebagai jijik dan tid...
Koon Yew Yin Di Belakang Parti Amanah

Koon Yew Yin Di Belakang Parti Amanah

papar berkaitan - pada 17/8/2019 - jumlah : 848 hits
Saya membantu Parti Amanah kerana mengetahui dari persahabatan peribadi bahawa Amanah mempunyai orang orang yang sangat baik di dalamnya kata Koon Yew Yin Semenjak tahun 2015 Koon Yew Yin telah membelanjakan sebanyak RM100 juta untuk memban...
Saya Berhak Kritik Kerajaan Koon Yew Yin

Saya Berhak Kritik Kerajaan Koon Yew Yin

papar berkaitan - pada 14/8/2019 - jumlah : 664 hits
Ahli perniagaan Koon Yew Yin mempertahankan cadangannya supaya kakitangan awam termasuk anggota tentera dikurangkan Namun katanya mungkin caranya ketika mengemukakan cadangan mengenai pengurangan anggota tentera tidakdisukai oleh sesetengah...
Koon Yew Yin Hina Tentera Askar Hanya Makan Tidur

Koon Yew Yin Hina Tentera Askar Hanya Makan Tidur

papar berkaitan - pada 14/8/2019 - jumlah : 759 hits
Saya tahu Koon Yew Yin ini adalah kawan baik dengan pemimpin PH Saya faham kamu juga adalah penderma dana politik kepada mereka Tapi kenyataan seperti ini sudah keterlaluan dan merupakan satu penghinaan serious kepada seluruh pasukan kesela...
Koon Yew Yin Tidak Prihatin Peranan Dan Sumbangan Anggota Tentera Kata Bekas Panglima

Koon Yew Yin Tidak Prihatin Peranan Dan Sumbangan Anggota Tentera Kata Bekas Panglima

papar berkaitan - pada 15/8/2019 - jumlah : 532 hits
Sumber dari Berita HarianBeberapa hari lepas Koon Yew Yin seorang ahli perniagaan mengeluarkan kenyataan di laman blog beliau yang mempersoal tugas anggota tentera yang hanya makan tidur dan majoriti mereka tidak pernah melepaskan tembakan ...
Dakwa Anggota Tentera Hanya Makan Tidur Koon Yew Yin Mohon Maaf

Dakwa Anggota Tentera Hanya Makan Tidur Koon Yew Yin Mohon Maaf

papar berkaitan - pada 15/8/2019 - jumlah : 370 hits
Ahli perniagaan Koon Yew Yin memohon maaf kerana mengeluarkan kenyataan anggota tentera tidak berbuat apa apa kecuali hanya makan dan tidur Saya meminta maaf jika saya menyinggung perasaan anggota pasukan keselamatan katanya seperti dilapor...
Yew Yin Mohon Maaf Akibat Terdesak

Yew Yin Mohon Maaf Akibat Terdesak

papar berkaitan - pada 20/8/2019 - jumlah : 211 hits
SHAH ALAM Permohonan maaf daripada ahli perniagaan Koon Yew Yin dibuat kerana terdesak selepas menerima kritikan pelbagai pihak Pengerusi Perbadanan Hal Ehwal Bekas Angkatan Tentera Leftenan Jeneral Datuk Seri Abdul Aziz Ibrahim berkata per...
Zakir Yew Yin Dan Dong Zong Akan Direkod Keterangan Kata Pihak Polis

Zakir Yew Yin Dan Dong Zong Akan Direkod Keterangan Kata Pihak Polis

papar berkaitan - pada 17/8/2019 - jumlah : 335 hits
Dr Zakir Naik Tan Sri Koo Yew Yin dan Pengerusi Dong Zong Tan Tai Kim adalah pihak yang akan direkodkan keterangan setelah menerima laporan berhubung kenyataan yang mereka yang dianggap mampu menggugat kestabilan dan keamanan negara Untuk D...
Ph Must Safeguard Its Voter Base To Land Second Term For Anwar Says Analyst

Fungi Wechat Yang Ramai Tak Tahu

My Duty Role As Src Director Only Existed In Name Shahrol Tells Court

Ziana Zain Duta Rasmi Csa Academy

Taman Tema Genting Highland

Di Masjid Muhammadiyah Nurul Yakin Paus Quran Dan Sains By Dr Hm Raki

Tuah Adzmi Zack Zakwan Adikkk Muna Shahirah Wani Syaz Nurul Iman Ya Raya Chord

Neoclassical Apartments Interior Decor Inspirations



Koleksi 15 Lagu Hari Raya Terbaru Yang Meriahkan Aidilfitri 2024 Bakal Evergreen Bak Lagu Lama

6 Pantang Larang Penting Kalau Nak Selamat di Sekolah Asrama

Info Dan Sinopsis Filem 19 Puasa Playboys Of Plastik Hitam Astro First

Casimir Zeglen Paderi Yang Mencipta Jaket Kalis Peluru

Biodata Mohammad Rifdean Masdor Atlet Muay Thai Malaysia Yang Gegarkan One Championship Seangkatan Johan Ghazali Jojo


Tadabbur Surah Surah Lazim Qarin Persiapan Mencari Lailatulqadar

Singo Pear Manfaat Pada Kesihatan Dan Petua Redakan Batuk

10 Malam Akhir Ramadan 2024 Kelebihan Tarikh Amalan Sunat

Cara Daftar Lalamove Online Driver Motor Dan Kereta

Hablun Minallah By Dr Hm Rakib S H M Ag Nurul Ikhlas Pekanbaru

Doa Agar Amalan Diiterima Allah Sepanjang Bulan Ramadan