Mana Mana Pihak Hina Tentera Adalah Musuh Negara Mat Sabu


Anne Muhammad Diterbitkan Hari ini 9:34 pagi

Mana-mana pihak tanpa mengira kaum yang menghina peranan Angkatan Tentera Malaysia (ATM) merupakan musuh kepada negara, kata Menteri Pertahanan Mohamad Sabu.

Mohamad turut menganggap perbuatan itu sebagai jijik dan tidak boleh diterima sama sekali.

“Mutakhir ini kita lihat disebabkan negara aman dan tenteram, ada yang lupa peranan Kementerian Pertahanan dan unit-unit dibawahnya.

“Bagi kita, siapa sahaja yang hina ATM, mereka adalah musuh negara, tidak kira mana-mana kaum atau pihak. Bahkan, bagi kita menghina ATM juga adalah jijik dan tidak boleh diterima,” kata Mohamad.

Mohamad berkata demikian menerusi ucapannya ketika Kempen Kibar Jalur Gemilang Sempena Bulan Kebangsaan 2019 di Kementerian Pertahanan, hari ini.

Hadir sama dalam Majlis tersebut Timbalannya Liew Chin Tong.

Baru-baru ini, pengasas Gamuda, Koon Yew Yin dalam blognya berkata ramai anggota tentera hanya makan dan tidur malah ramai antara mereka tidak pernah menembak, dan mencadangkan anggota tentera dihantar bertugas ke ladang-ladang Felda.

Kenyataan itu dibuat Koon menerusi satu tulisan bertajuk "Cadangan saya untuk mengurangkan dan meningkatkan perkhidmatan awam kita".
Bagaimanapun pendapat itu mengundang kritikan pemimpin kerajaan, pembangkang dan NGO yang berpandangan kenyataan itu menghina pasukan ATM.

Selepas dikritik pelbagai pihak, Koon akhirnya membuat permohonan maaf, terutamanya kepada anggota tentera yang tersinggung dengan kenyataan itu.

Mengulas mengenai permohonan maaf dibuat Koon, Mohamad dalam sidang media selepas itu memaklumkan tidak akan ada perkataan menerima maaf yang akan keluar dari mulutnya, sebaliknya menyerahkan perkara itu kepada polis.

“Tidak sebut soal maafkan. Tidak ada perkataan maaf dan sebagainya. Laporan yang dibuat kita serahkan kepada polis untuk mengambil tindakan atau tidak, atas kebijaksanaan mereka,” katanya dalam sidang media.

Sebelum itu Mohamad dalam ucapannya turut yakin kredibiliti anggota tentera tetap utuh dalam menangani pelbagai isu keselamatan domestik dan antarabangsa.

'Ada isu perkauman dimainkan'

Beliau turut mengkritik sikap netizen yang hanya melenting apabila kritikan terhadap anggota ATM dibuat seorang jutawan bukan Melayu, namun berdiam diri apabila kritikan terhadap pasukan itu dibuat bekas Ketua Menteri Sabah Harris Salleh.

Julai lalu, sebuah portal berpengkalan di Sabah, Dailyexpress melaporkan Harris menggesa anggota parlimen mengemukakan usul untuk mengkaji semula peranan ATM supaya wang berbilion ringgit yang dibelanjakan ketika ini boleh dijimatkan untuk memulihkan ekonomi negara.
“Apabila bekas ketua menteri Sabah keluarkan kenyataan minta bekas tentera jadi pengawal keselamatan, manakala tentera wanita elok menjadi amah atau tukang cuci, rakyat tidak melenting. Ia juga merendahkan pasukan tentera.

“Rakyat melenting dan membela pasukan tentera apabila ada jutawan katakan tentera hanya makan dan tidur, serta elok jadi peneroka Felda.

“Saya lihat ada isu perkauman yang dimainkan. Kenapa seorang Islam mengkritik tentera netizen diam, tetapi kenapa bila jutawan ini mereka melenting,” katanya.

Jelasnya, walau apa pandangan dilontarkan netizen, pasukan ATM harus tetap berkhidmat kepada kerajaan dan akan mempertahankan kedaulatan negara.

“Disebabkan kedaulatan negara yang dijaga oleh tentera menyebabkan peniaga boleh jadi jutawan, boleh bergerak ke mana-mana, boleh mencari makan dan boleh tambah pendapatan,” katanya


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

http://wak-labu.blogspot.com/2019/08/mana-mana-pihak-hina-tentera-adalah.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Jangan Jadi Musuh Negara Tindakan Hina Tentera Tidak Boleh Diterima

Jangan Jadi Musuh Negara Tindakan Hina Tentera Tidak Boleh Diterima

papar berkaitan - pada 18/8/2019 - jumlah : 221 hits
JOHORTIMES MY Please Subscribe to JohorTimes Youtube https www youtube com channel UCBGyB6bgPwLLTOahiWTGuFQ Facebook https www facebook com johortimes my Twitter https www twitter com JohorTimes Instagram https www instagram com JohorTimes ...
Individu Hina Atm Adalah Musuh Negara Menteri Pertahanan

Individu Hina Atm Adalah Musuh Negara Menteri Pertahanan

papar berkaitan - pada 16/8/2019 - jumlah : 257 hits
Menteri Pertahanan Mohamad Sabu menegaskan ATM terbuka untuk menerima kritikan pandangan dan diberi tunjuk ajar tetapi perbuatan menghina ATM adalah tidak boleh diterima dan pihak yang berbuat demikian dianggap sebagai musuh negara Beliau b...
Mat Sabu Koon Yew Yin Musuh Negara

Mat Sabu Koon Yew Yin Musuh Negara

papar berkaitan - pada 17/8/2019 - jumlah : 425 hits
HARAP KOON YEW YIN DIHADAPKAN KEMUKA PENGADILAN SEBAB DIA ADALAH MUSUH NEGARA TUDUHAN MAT SABU ADALAH BERAT DAN KOON YEW YIN MESTI DIAMBIL TINDAKAN LEPAS NI KITA NAK TENGOK DAN DENGAR ADAKAH KOON YEW YIN AKAN DIBICARAKAN ATAU DIBUANG DAERAH...
Yang Hina Atm Ahli Perniagaan Yang Disalahkan Mat Sabu Netizen Pula

Yang Hina Atm Ahli Perniagaan Yang Disalahkan Mat Sabu Netizen Pula

papar berkaitan - pada 18/8/2019 - jumlah : 358 hits
Yang menghina tentera ahli perniagaan Yang disalahkan Mat Sabu netizens Pelik bin ajaib MalaysiaKini melapor Beliau turut mengkritik sikap netizen yang hanya melenting apabila kritikan terhadap anggota ATM dibuat seorang jutawan bukan Melay...
Tidak Kira Siapa Pun Menghina Atm Adalah Perkara Jijik Dan Tidak Boleh Diterima Kata Mat Sabu

Tidak Kira Siapa Pun Menghina Atm Adalah Perkara Jijik Dan Tidak Boleh Diterima Kata Mat Sabu

papar berkaitan - pada 16/8/2019 - jumlah : 293 hits
Sumber dari AwaniBerkaitan isu penghinaan yang dilakukan oleh seorang ahli perniagaan Menteri Pertahanan Mohamad Sabu tampil memberi kenyataan dengan mengatakan Angkatan Tentera Malaysia diibaratkan sebagai perbuatan jijik dan tidak boleh d...
Hina Tentera Kurang Ajar Lucut Kerakyatan Ap Pasir Mas

Hina Tentera Kurang Ajar Lucut Kerakyatan Ap Pasir Mas

papar berkaitan - pada 14/8/2019 - jumlah : 247 hits
Askar hanya tidur makan Koon Yew Yin kurang ajarSAYA membaca tulisan seorang taikun besar yang pernah mengaku menderma kepada PH Koon Yew Yin berhubung cadangannya agar perkhidmatan awam dikecilkan dan tentera dikerah untuk bekerja di FELDA...
Kenyataan Yew Yin Hina Anggota Tentera Malaysia

Kenyataan Yew Yin Hina Anggota Tentera Malaysia

papar berkaitan - pada 14/8/2019 - jumlah : 791 hits
Kenyataan Yew Yin Hina Anggota Tentera Malaysia Askar hanya makan tidur tak pernah menembak baik kerja ladang FELDA Ahli Perniagaan Ahli perniagaan Koon Yew Yin menggesa kerajaan Pakatan Harapan untuk mengambil langkah sewajarnya untuk meng...
Tiada Maaf Bagi Mu Mat Sabu

Tiada Maaf Bagi Mu Mat Sabu

papar berkaitan - pada 17/8/2019 - jumlah : 225 hits
Anne Muhammad Mana mana pihak tanpa mengira kaum yang menghina peranan Angkatan Tentera Malaysia merupakan musuh kepada negara kata Menteri Pertahanan Mohamad Sabu Mohamad turut menganggap perbuatan itu sebagai jijik dan tidak boleh diterim...
Tak Ramai Sanggup Buat Macam Ni Mat Sabu Nak Jumpa Wira Kutip Bendera Jatuh Atas Jalan

Tak Ramai Sanggup Buat Macam Ni Mat Sabu Nak Jumpa Wira Kutip Bendera Jatuh Atas Jalan

papar berkaitan - pada 23/8/2019 - jumlah : 239 hits
Bendera bukan sekadar sepotong kain tetapi panji yang menjadi lambang kedaulatan dan kemerdekaan sesebuah negara Generasi terdahulu sanggup menumpahkan darah dan berputih tulang demi memperjuangkan kemerdekaan negara Sebagai rakyat yang ber...
Malaysia Weighs Casino Licence To Revive Forest City

Nearly 500 Lawsuits Filed Against Sabah Govt Hajiji

High Court Fixes 3 Additional Trial Dates To Complete 1mdb Case

Vivo Malaysia Memperkenalkan Inisiatif Eksklusif Untuk Pengguna Celcomdigi Di Malaysia

Meet Studio Your New Favorite Way To Develop Wordpress Locally

Of Second Rate White People And Malaysia Pushing For Genocide

Sabah Peroleh Rm580 Juta Hasil Jualan Minyak Mentah

Since Mic Pointless Pn Confident Of Marginalised Indian Votes



5 Trend Bodoh Netizen Yang Nampaknya Semakin Menjadi Jadi

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Puaka Cuti Semester Slot Lestary TV3

Biodata Rozana Rozek TV Youtuber Resipi

8 Istilah Jerman Yang Kita Rakyat Malaysia Kerap Gunakan

Biodata Aizat Saha Pelakon Drama Berepisod Racun Rihanna TV3 Personaliti TikTok


Drama Projek Exit

Surah Al Ikhlas Bacaan Rumi Terjemahan

Pelepasan Cukai Sukan 2024 Senarai 103 Sukan Tersenarai

Cara Guna Cimb Dan Cara Check Status Loan Cimb

Berjalanlah Di Atas Jalan Kebenaran

Persoalannya Kenapa Nak Butthurt Dengan Cadangan Akmal