Yew Yin Mohon Maaf Akibat Terdesak




SHAH ALAM – Permohonan maaf daripada ahli perniagaan, Koon Yew Yin dibuat kerana terdesak selepas menerima kritikan pelbagai pihak.
Pengerusi Perbadanan Hal Ehwal Bekas Angkatan Tentera (Perhebat), Leftenan Jeneral (B) Datuk Seri Abdul Aziz Ibrahim berkata, permohonan maaf itu bagaimanapun tidak memadai berikutan kenyataan individu itu disifatkan keterlaluan.
“Terlajak perahu boleh diundur. Permohonan maaf itu hanya dibuat kerana terdesak selepas mendapat kritikan daripada pelbagai pihak, namun ia tidak memadai kerana kenyataannya keterlaluan serta mengguris hati.
“Sedangkan ribuan anggota kita terkorban dan ada yang kudung kaki, tangan malah buta demi mempertahankan kedaulatan negara,” katanya selepas mengadakan lawatan ke Kumpulan Media Karangkraf semalam.
Beliau berkata demikian ketika diminta mengulas kenyataan Yew Yin yang meminta kerajaan menyemak semula senarai pekerja di jabatan kerajaan serta memecat pekerja yang tidak diperlukan dengan menjadikan anggota tentera sebagai contoh serta menyifatkan anggota pasukan keselamatan negara itu hanya makan dan tidur sahaja.
Bagaimanapun, selepas mendapat kecaman netizen, Yew Yin menarik balik kenyataan tersebut dan memohon maaf kepada Angkatan Tentera Malaysia (ATM) yang masih berkhidmat serta sudah bersara.
Mengulas mengenai perkara itu, beliau berkata, tindakan undang-undang harus dikenakan terhadap Yew Yin kerana mengeluarkan kenyataan menghina anggota tentera.
“Bagi saya, beliau memang tidak tahu langsung tentang kehidupan anggota tentera. Jadi tidak wajar untuknya memberi kenyataan sedemikian.
“Seperti polemik sebelumnya, individu yang mengeluarkan kenyataan keterlaluan, terlepas dengan sekadar meminta maaf. Ini bukan kali pertama pendekatan ‘mohon maaf’ dan isu pun selesai.
“Jadi tindakan undang-undang perlu diambil supaya ia menjadi pengajaran kepada semua pihak tanpa memikirkan soal agama, bangsa ataupun kedudukan agar perkara sama tidak berulang,” katanya.
Dalam perkembangan lain katanya, Perhebat sentiasa bekerjasama dengan industri bagi membolehkan anggotanya dapat mengikuti kursus kemahiran serta latihan sejurus tamat perkhidmatan dalam ATM untuk memastikan golongan itu dapat meneruskan kelangsungan hidup selepas tamat perkhidmatan.
“Setiap kursus yang ditawarkan itu mempunyai pengiktirafan daripada pihak industri, di samping menepati kehendak pasaran semasa.
“Lebih 90 peratus daripada mereka yang menyertai kursus ini telah berjaya dan mampu mengecapi kehidupan lebih baik hasil daripada latihan yang mereka sertai sebelum mereka kembangkan sendiri perniagaan tersebut, malah mampu menawarkan peluang pekerjaan kepada pihak lain termasuk anak-anak muda.
“Mereka ini kita boleh katakan amat berjaya dalam bidang keusahawanan, malah ada menjadi tauke besar, ejen pelancongan, pemilik hotel dan sebagainya,” katanya.
SINAR ONLINE



Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://mykmu.net/2019/08/20/yew-yin-mohon-maaf-akibat-terdesak/

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Dakwa Anggota Tentera Hanya Makan Tidur Koon Yew Yin Mohon Maaf

Dakwa Anggota Tentera Hanya Makan Tidur Koon Yew Yin Mohon Maaf

papar berkaitan - pada 15/8/2019 - jumlah : 372 hits
Ahli perniagaan Koon Yew Yin memohon maaf kerana mengeluarkan kenyataan anggota tentera tidak berbuat apa apa kecuali hanya makan dan tidur Saya meminta maaf jika saya menyinggung perasaan anggota pasukan keselamatan katanya seperti dilapor...
Koon Yew Yin Tidak Prihatin Peranan Dan Sumbangan Anggota Tentera Kata Bekas Panglima

Koon Yew Yin Tidak Prihatin Peranan Dan Sumbangan Anggota Tentera Kata Bekas Panglima

papar berkaitan - pada 15/8/2019 - jumlah : 535 hits
Sumber dari Berita HarianBeberapa hari lepas Koon Yew Yin seorang ahli perniagaan mengeluarkan kenyataan di laman blog beliau yang mempersoal tugas anggota tentera yang hanya makan tidur dan majoriti mereka tidak pernah melepaskan tembakan ...
Muhyiddin Cops To Question Dong Zong Yew Yin And Zakir

Muhyiddin Cops To Question Dong Zong Yew Yin And Zakir

papar berkaitan - pada 16/8/2019 - jumlah : 253 hits
Police will be calling in educationist group Dong Zong tycoon Koon Yew Yin and preacher Zakir Naik in for questioning Home Minister Muhyiddin Yassin said this is in light of the tendency of various quarters to spread fake news and make raci...
Saya Berhak Kritik Kerajaan Koon Yew Yin

Saya Berhak Kritik Kerajaan Koon Yew Yin

papar berkaitan - pada 14/8/2019 - jumlah : 669 hits
Ahli perniagaan Koon Yew Yin mempertahankan cadangannya supaya kakitangan awam termasuk anggota tentera dikurangkan Namun katanya mungkin caranya ketika mengemukakan cadangan mengenai pengurangan anggota tentera tidakdisukai oleh sesetengah...
Kenyataan Yew Yin Hina Anggota Tentera Malaysia

Kenyataan Yew Yin Hina Anggota Tentera Malaysia

papar berkaitan - pada 14/8/2019 - jumlah : 791 hits
Kenyataan Yew Yin Hina Anggota Tentera Malaysia Askar hanya makan tidur tak pernah menembak baik kerja ladang FELDA Ahli Perniagaan Ahli perniagaan Koon Yew Yin menggesa kerajaan Pakatan Harapan untuk mengambil langkah sewajarnya untuk meng...
Koon Yew Yin Di Belakang Parti Amanah

Koon Yew Yin Di Belakang Parti Amanah

papar berkaitan - pada 17/8/2019 - jumlah : 858 hits
Saya membantu Parti Amanah kerana mengetahui dari persahabatan peribadi bahawa Amanah mempunyai orang orang yang sangat baik di dalamnya kata Koon Yew Yin Semenjak tahun 2015 Koon Yew Yin telah membelanjakan sebanyak RM100 juta untuk memban...
Koon Yew Yin Hina Tentera Askar Hanya Makan Tidur

Koon Yew Yin Hina Tentera Askar Hanya Makan Tidur

papar berkaitan - pada 14/8/2019 - jumlah : 763 hits
Saya tahu Koon Yew Yin ini adalah kawan baik dengan pemimpin PH Saya faham kamu juga adalah penderma dana politik kepada mereka Tapi kenyataan seperti ini sudah keterlaluan dan merupakan satu penghinaan serious kepada seluruh pasukan kesela...
Yew Yin Beri Keterangan Kepada Polis

Yew Yin Beri Keterangan Kepada Polis

papar berkaitan - pada 21/8/2019 - jumlah : 190 hits
IPOH Ahli perniagaan Koon Yew Yin memberi keterangan selama kira kira dua jam setengah di Balai Polis Jelapang di sini berhubung kenyataan dalam laman blognya yang didakwa menghina Angkatan Tentera Malaysia JOHORTIMES MY Please Subscribe to...
Yew Yin Tetap Mahu Cadangannya Kurangkan Penjawat Awam Dipertimbang

Yew Yin Tetap Mahu Cadangannya Kurangkan Penjawat Awam Dipertimbang

papar berkaitan - pada 21/8/2019 - jumlah : 239 hits
Ahli perniagaan Koon Yew Yin menyifatkan tempoh dua jam setengah disoal siasat oleh polis pada Isnin lalu berhubung kenyataan dalam blognya yang didakwa menghina Angkatan Tentera Malaysia sebagai benar benar istimewa Yew Yin 87 yang memberi...
Court Allows Forfeiture Of Rm1 1mil From Illegal Deposit Taking Scheme Investors

Wanita Mca Calls On Govt To Tackle Brain Drain Generate Job Opportunities

Keningau Fa Buat Kejutan Gol Awal

Gsk Raya Open House Dan Minggu Imunisasi Sedunia

The Dab 1a A Limited Edition Electric Production Motorcycle From France

Muda Slams Pro Israel Us Professor S Remark At Local Varsity Talk

Beli Rak Rempah 3 Tingkat

Nearly 500 Lawsuits Filed Against Sabah Govt Hajiji



Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Puaka Cuti Semester Slot Lestary TV3

Biodata Rozana Rozek TV Youtuber Resipi

8 Istilah Jerman Yang Kita Rakyat Malaysia Kerap Gunakan

Biodata Aizat Saha Pelakon Drama Berepisod Racun Rihanna TV3 Personaliti TikTok

Kenapa Platipus Haiwan Yang Membuatkan Saintis Merasa Hairan


Easy Ways To Overcome Spotify Errors And Slowness On Iphone Android

5 Simptom Gerd Paling Umum Yang Perlu Korang Ketahui

Fostering Critical Thinking In Our Children

Pantang Larang Berbincang Buat Tafsiran Sendiri Ayat Ayat Al Quran Yang Dipegang Kuat

Golden Lounge International Kuala Lumpur International Airport An Overview

Karakteristik Generasi Z Memahami Cara Mereka Mendapatkan Informasi