Mat Sabu Akui Amanah Sukar Tembusi Terengganu



NASUHA RAHMAN

  Peguam Datuk Zamani Mohamad menyerahkan borang keahliannya kepada Mohamad Sabu di Konvesyen AMANAH Negeri Terengganu hari ini Presiden AMANAH Mohamad Sabu mengingatkan ahli-ahlinya di peringkat negeri Terengganu agar sama-sama berganding bahu mencari mekanisma terbaik bagi meningkatkan jumlah keahlian di negeri itu.

Bercakap di Konvensyen AMANAH Negeri Terengganu yang berlangsung jam 3 petang tadi Mohamad mengakui Terengganu salah satu negeri yang sukar untuk ditembusi AMANAH kerana ia salah satu kubu kuat Pas selain Kelantan.

“Kita berumur 3 tahun di Terengganu kita hadapi kesukaran untuk kembangkan AMANAH, siapa pun yang pimpin negeri ini sama ada Terengganu atau Kelantan masing-masing adalah kubu kuat Pas.

“Dua negeri ini Pas perintah walaupun pernah hilang kuasa kemudian berkuasa semula. Ertinya kita sama-sama akui negeri Terengganu paling kuat Pas,” katanya.

Malah katanya, semua pihak perlu sama-sama bertanggungjawab dan menyedari hal ini bukannya menunding jari menyalahkan antara satu sama lain.

“Jangan salahkan orang itu orang ini, kita sama-sama pikul tanggungjawab termasuklah kami di peringkat nasional, kena melihat mengapa sambutan kepada AMANAH dan PH masih agak rendah di negeri ini,” katanya.

Tambahnya, bukan senang untuk mana-mana parti merungkaikan semula kekuatan yang dibina di negeri Terengganu dan ianya memerlukan masa yang sesuai.

“Saya bersimpati dengan pejuangan AMANAH, Keadilan, Bersatu yang tidak berapa subur buat masa ini tetapi kita ada masa depan yang tetap gemilang,” katanya diikuti tepukan gemuruh para peserta yang memenuhi dewan di Wisma Peladang Terengganu.

Mohamad melahirkan rasa bersyukur walaupun AMANAH di usia setahun jagung kini keahlian parti itu sudah mencecah lebih 100,000 ahli dengan penyertaan paling ramai dari negeri Selangor, Kedah, dan Johor.

Namun katanya, walaupun Kelantan juga kubu kuat Pas tetapi pergolakan politik negeri itu telah mendorong peningkatan keahlian AMANAH yang dianggarkan hampir 2000 ahli setiap bulan.

“Ianya cukup memberangsangkan. Di Kelantan seorang pimpinana utama Mustapa Mohamed berhijrah ke Bersatu sedikit sebanyak memberi kesan politik, ekoran selepas itu 1,700 golongan pemuda serahkan borang ahli sertai PH,” ujarnya,

Justeru, Mohamad mengingatkan pimpinan AMANAH untuk sama-sama muhasabah dan bukan mencari kelemahan mana-mana pemimpin tetapi mencari kelemahan organisasi penerangan untuk sama-sama garap demi masa depan AMANAH.

Sehubungan itu, Mohamad turut menerima 300 borang keahlian daripada wakil Besut, 80 keahlian daripada wakil Kemamam dan 123 keahlian daripada wakil Dungun dan diikuti seorang peguam Datuk Zamani Mohamad menyerahkan borang keahliannya terus kepada Mohamad.



Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

http://dialograkyat.blogspot.com/2018/11/mat-sabu-akui-amanah-sukar-tembusi.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Keahlian Parti Amanah Bertambah 10 000 Sebulan Mat Sabu

Keahlian Parti Amanah Bertambah 10 000 Sebulan Mat Sabu

papar berkaitan - pada 10/11/2018 - jumlah : 322 hits
Peningkatan keanggotaan seramai 10 000 orang setiap bulan membuktikan sokongan rakyat terhadap Parti Amanah Negara kata Presidennya Mohamad Sabu Menurutnya walaupun baru tiga tahun ditubuhkan Amanah telah dapat mengumpul lebih 100 000 anggo...
Kita Bukan Curi Ahli Pas Sesiapa Sahaja Boleh Masuk Amanah Kata Mat Sabu

Kita Bukan Curi Ahli Pas Sesiapa Sahaja Boleh Masuk Amanah Kata Mat Sabu

papar berkaitan - pada 10/11/2018 - jumlah : 337 hits
MALAYSIADATELINE AMANAH menyangkal dakwaan bahawa pihaknya mencuri ahli Pas dan menegaskan setiap individu berhak menjadi ahli parti itu Presidennya Mohamad Sabu berkata parti itu bersikap terbuka dan tidak pernah mengehadkan sokongan ahli ...
Quot Saya Tak Menyesal Masuk Gv Sebab Quot Hetty Sarlene Akui Sukar Nak Naikkan Nama Semula

Quot Saya Tak Menyesal Masuk Gv Sebab Quot Hetty Sarlene Akui Sukar Nak Naikkan Nama Semula

papar berkaitan - pada 15/11/2018 - jumlah : 514 hits
Hiburan Bekas bintang Gegar Vaganza musim kelima Hetty Sarlene mengakui bersyukur apabila diberikan peluang untuk bertanding dalam pertandingan ini Menerusi entri di Instagram Hetty menjelaskan dia bersedia untuk kembali aktif dalam i
Mat Sabu Yakin Dapat Rampas Kelantan Pada Pru 15

Mat Sabu Yakin Dapat Rampas Kelantan Pada Pru 15

papar berkaitan - pada 17/11/2018 - jumlah : 298 hits
Amanah kini menerima purata 10 000 keanggotaan baharu sebulan di seluruh negara dan yang paling ramai ialah dari Kelantan ketika ini Foto oleh Shafwan ZaidonJOHOR BAHRU Parti Amanah Negara yakin akan dapat mengambil alih pentadbiran negeri ...
Mat Sabu No Problem With Pantun At Defence Ministry Events

Mat Sabu No Problem With Pantun At Defence Ministry Events

papar berkaitan - pada 9/11/2018 - jumlah : 237 hits
Defence Minister Mohamad Sabu today stressed that there was no problem to use the Malay pantun at his ministry s events but it should suit the occasion No problem come to our events celebrating the veterans dinners entertain them with pantu...
Mat Sabu Tok Pa Mampu Bawa Gelombang Besar Ph Di Kelantan

Mat Sabu Tok Pa Mampu Bawa Gelombang Besar Ph Di Kelantan

papar berkaitan - pada 29/10/2018 - jumlah : 310 hits
KUALA LUMPUR 29 Okt Penyertaan bekas anggota Majlis Tertinggi Umno Datuk Seri Mustapa Mohamed ke dalam Parti Pribumi Bersatu Malaysia akan membantu Pakatan Harapan membawa gelombang perubahan dalam landskap politik di negeri Kelantan Presid...
Tiada Masalah Kalau Mahu Berpantun Mat Sabu

Tiada Masalah Kalau Mahu Berpantun Mat Sabu

papar berkaitan - pada 9/11/2018 - jumlah : 286 hits
JAKARTA Menteri Pertahanan Mohamad Sabu hari ini menegaskan tiada bermasalah untuk berpantun di majlis kementeriannya namun ia perlulah mengikut kesesuaian majlis Tiada masalah datanglah ke majlis kami majlis meraikan veteran majlis makan m...
No Money How To Buy Unmanned Aerial Vehicle Patrol Aircraft Hisham Fires At Mat Sabu

No Money How To Buy Unmanned Aerial Vehicle Patrol Aircraft Hisham Fires At Mat Sabu

papar berkaitan - pada 15/11/2018 - jumlah : 248 hits
Former defence minister Hishammuddin Hussein has questioned how the government intends to purchase military assets with a reduced budget You say you re going to purchase assets but where did you get the money The Defence Ministry wants to b...
Malaysia Weighs Casino Licence To Revive Forest City

High Court Fixes 3 Additional Trial Dates To Complete 1mdb Case

Of Second Rate White People And Malaysia Pushing For Genocide

Sabah Peroleh Rm580 Juta Hasil Jualan Minyak Mentah

Since Mic Pointless Pn Confident Of Marginalised Indian Votes

Norjuma Didakwa Lima Pertuduhan Mencederakan Tiga Individu Lakukan Khianat

Berjalan Bersama Pengguna Inovasi Pengalaman Interaktif Zuhyx

Ministers Hit Out At Us Academic S Safety Claim



5 Trend Bodoh Netizen Yang Nampaknya Semakin Menjadi Jadi

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Puaka Cuti Semester Slot Lestary TV3

Biodata Rozana Rozek TV Youtuber Resipi

8 Istilah Jerman Yang Kita Rakyat Malaysia Kerap Gunakan

Biodata Aizat Saha Pelakon Drama Berepisod Racun Rihanna TV3 Personaliti TikTok


Masdo Perih Jerih Chord

Apabila Sang Profesor Datang Melawat

Work Harder At Communicating Achievements On Reforms Govt Told

Isn T Akmal S Call To Reject Passport Renewal Based On Bm Fluency A Disservice Amid Looming Kkb Polls

Saat Jenazah Berada Di Liang Lahad

The Evolution Of Adult Entertainment