Masjid Perlu Bebas Pengaruh Politik Titah Sultan Harus Dijunjung


 
Alhamdulillah dasar Masjid semasa pemerintahan PH adalah berlandaskan kepada konsep Ramah Aman Harmoni Mesra Aman dan Hormat atau singkatannya RAHMAH.
Kami telah melancarkan program Masjid RAHMAH di peringkat Persekutuan dan telah meyakinkan negeri-negeri betapa perlunya konsep ini dilaksanakan segera.
Sedari awal, Parti Amanah memahami bahawa Masjid perlu bebas politik kepartian dan menjangkau sebarang kepentingan kelompok dan puak.
Sebarang keterikatan puak atau kumpulan perlu ditinggalkalkan di luar pintu masjid.
Rumah Allah adalah tempat kita menyebut nama Allah dan sebarang aktiviti adalah untuk menyemai ketaqwaan serta kasih sayang sesama umat dan sesama insan.
Kebencian sesama umat Islam dan antara agama serta kaum dalam banyak hal disemai oleh sesetengah pihak melalui kuliah dan mimbar khutbah atas dorongan kepentingan politik.
Fitnah terhadap kebaikan yang diusahakan dicanang melalui kuliah-kuliah yang memakai wajah tokoh ‘ulamak’ dan para ustaz untuk meyakini pendengar.
Parti politik yang membolot nama Islam pada dirinya sahaja mendapati masjid dan surau tanah yang subur mengglakkan agenda politik mereka sekaligus menyebarkan kebencian sesama umat Islam dan rakyat secara umum.
Mereka adalah para penunggang agama yang jijik.
Pihak MAIS juga perlu mengambil tindakan tegas kepada Masjid dan Surau mahupun kenyataan individu yang tidak menghormati keputusan ini.
Golongan tegar ini seolah memekakkan diri kepada perlunya masjid menjadi tempat kesatuan umah khususnya dan rakyat Malaysia secara umumnya.
Saya juga ingin menggesa Menteri Agama hari ini supaya terus memperjuangkan Masjid RAHMAH yang telah kami mulakan sejak 2018 bagi membersihkan masjid dari unsur politik kepartian.
Saya turut menggesa Menteri Agama dan Menteri-Menteri lain tidak menggunakan mimbar kuliah dan khutbah Jumaat atas kapasiti mereka kerana ia akan menjejaskan nama baik institusi
Masjid yang perlu dilihat bebas politik. Menteri Agama sepatutnya menyediakan dasar bukan berkhutbah mahupun berkuliah untuk platform politik.
Junjung Kasih ke hadapan DYMM Tuanku Sultan Selangor atas ketegasan ini dan patik mendoakan atas hikmah dan bijaksana Tuanku Masjid-masjid kekal memenuhi kehendak Syariat Islam supaya menjadi lambang Ketaqwaan dan Kesatuan Umat Islam sekaligus memakmurkan negara tercinta, Amin.
DS Dr Mujahid Yusof Rawa
Naib Presiden AMANAH
Ahli Parlimen Parit Buntar
Pengerusi PH Perak
30 Dis 2021.



Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://wrlr.blogspot.com/2021/12/masjid-perlu-bebas-pengaruh-politik.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
32 Aktivis Politik Dilarang Mengajar Di Masjid Surau Selangor

32 Aktivis Politik Dilarang Mengajar Di Masjid Surau Selangor

papar berkaitan - pada 28/12/2021 - jumlah : 591 hits
FMT ReportersSHAH ALAM Tauliah mengajar agama Islam yang diberikan kepada 32 aktivis politik di Selangor ditarik balik berkuat kuasa 31 Dis ini Perkara itu diputuskan Majlis Agama Islam Selangor yang menjunjung titah Sultan Selangor Sultan ...
Banjir Jadi Alat Mainan Terbaru Politik Cantas Umno Bersatu

Banjir Jadi Alat Mainan Terbaru Politik Cantas Umno Bersatu

papar berkaitan - pada 28/12/2021 - jumlah : 186 hits
Persepsi Putrajaya lewat bertindak membantu mangsa banjir khususnya di Lembah Klang dilihat mencetuskan ribut baharu dalam hubungan Umno Bersatu dan mungkin mempengaruhi timing PRU15
Mais Tarik Balik Tauliah Mengajar Agama Untuk Aktivis Politik

Mais Tarik Balik Tauliah Mengajar Agama Untuk Aktivis Politik

papar berkaitan - pada 29/12/2021 - jumlah : 152 hits
December 28 2021 Mulai 1 Jan ini semua tauliah mengajar yang sebelum ini diberikan aktivis politik di Selangor terbatal dan akan ditarik balik kata Majlis Agama Islam Selangor Serentak dengan itu juga kata Mais tauliah untuk mengajar agama ...
Nasdem Harap Nu Di Atas Semua Kelompok Politik Di Kurun Gus Yahya

Nasdem Harap Nu Di Atas Semua Kelompok Politik Di Kurun Gus Yahya

papar berkaitan - pada 25/12/2021 - jumlah : 118 hits
Willy Aditya Jakarta NasDem memberi selamat atas terpilihnya Miftachul Akhyar dan Yahya Cholil Staquf atau selaku Rais Aam dan Ketum PBNU periode 2021 2026 terpilih NasDem berharap NU kian memamerkan diri selaku ormas yang toleran moderat d...
Semalam Sekali Lagi Zahid Umum 10k Kwsp Seni Politik Umno Buat Kita Tewas

Semalam Sekali Lagi Zahid Umum 10k Kwsp Seni Politik Umno Buat Kita Tewas

papar berkaitan - pada 23/12/2021 - jumlah : 137 hits
Seni politik UMNO buat kita tewas Duit masa depan saat ini sudah di depan SEMALAM SEKALI LAGI ZAHID UMUM 10k KWSP Semalam dan kali ini dah masuk kali kedua Zahid minta i Citra RM 10k Sains Politik atau seni politik pemimpin UMNO saya tabik ...
Sambung Belajar Sains Politik Master

Sambung Belajar Sains Politik Master

papar berkaitan - pada 25/12/2021 - jumlah : 206 hits
Pengalaman dalam politik umno dan memegang beberapa jawatan PENTING dan utama termasuk exco di peringkat Negeri merupakan proses pembelajaran dan meletakan semua jawatan sebaik sahaja memulakan perniagaan adalah satu langkah yang tepat dan ...
Politik Rakyat Yang Semakin Kotor

Politik Rakyat Yang Semakin Kotor

papar berkaitan - pada 25/12/2021 - jumlah : 174 hits
Aku menulis kerana masih ramai yang membaca Dulu sekitar 8 ke 12 ribu view setiap hari Kemudian tinggal 7 ke 10 ribu view setiap hari Sekarang sekitar 5 ke 8 ribu view setiap hari Aku akan berhenti menulis jika turun lagi kepada 1 ke 3 ribu...
Pesanan Buat Sang Suami

Politikus Merosakkan Nama Raja Raja Melayu

Kisah Bekas Pekerja Kfc Dan Boikot

Parents More Involved In Autistic Children S Learning Post Pandemic

Masih Beraya

Continuous Learning

Set Up Gig Workers Commission Quickly Says Anwar

Thousands Rally On Labour Day Demand Better Rights



Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Bercakap Dengan Jun Slot DramaVaganza Astro Ria

5 Amalan Muslim Yang Sering Dijadikan Bahan Lawak di Malaysia

6 Fungsi Kereta Yang Sepatutnya Ada Tapi Tak Dijadikan Standard

5 Perkhidmatan Yang Kini Entah Kenapa Kita Langgan Bulanan

5 Tumbuhan Penghalau Kucing Yang Turut Mencantikkan Laman Rumah


The Hardest Singing Show

Dato Azizul Khamis Feat Alyah Joget Celoteh Raya Chord

Awak Solat Tak 5 Waktu Jika Tidak Awak Balik Saja

Jkn Pahang Rampas Produk Ubat Tidak Berdaftar Kosmetik Tiada Notifikasi Bernilai Rm1 Juta

Jpsm Mengesahkan Kegiatan Pembalakan Di Bukit Beserah Berlaku Dalam Kawasan Tanah Persendirian

2 Minute Microwave Onsen Tamago