Masalah Di Terengganu Pemuda Umno Cadang Himpunan Rxz Buat Di Pahang


KUANTAN: Program Himpunan RXZ dicadangkan diadakan di Pahang jika terdapat pelbagai halangan apabila diadakan di negeri Terengganu.
Ketua Pergerakan Pemuda UMNO Pahang, Mohd Kamil Ibrahim berkata, aktiviti pemotoran yang mampu menarik orang muda itu seharusnya diketengahkan dengan platform lebih baik dan ’halal’.
Jelasnya, pihak penganjur Himpunan RXZ itu boleh cuba berbincang dengan kerajaan negeri ini bagi melaksanakan program itu dengan mematuhi segala spek undang-undang.
Event ini sentiasa buat dekat Negeri Terengganu. Dalam hati saya sebenarnya ingin ada event seperti ini dekat Pahang. Banyak lokasi sesuai kat Pahang untuk penganjuran event macam ini.
”Saya juga bersedia untuk duduk semeja jika ramai yang berminat untuk menganjurkan event seperti ini di Negeri Pahang. Insya-Allah saya boleh permudahkan cara jika betul-betul mahukan ia dianjurkan di bumi Pahang.
"Menteri Besar Pahang, Datuk Seri Wan Rosdy Wan Ismail kita pun ’layan’ juga RXZ ini, confirm Tok Wan akan join juga nanti,” katanya.
Kamil berharap pihak penganjur dan pihak berkuasa serta kerjasama dengan pihak kerajaan negeri dapat memberi sedikit kelonggaran kepada mereka menyertai program motor secara tahunan ia supaya ia berjalan lancar.
Beliau berpendapat penganjur juga sudah berusaha menganjurkan dengan sehabis baik dan tanggungjawab peserta pula menjaga sikap untuk memastikan event ini disambut meriah.
Pihaknya berharap pihak berkuasa agar tidak terlalu mengambil tindakan tegas dan mendidik kepada peserta agar tidak mengulangi kesilapan mereka.
”Baru-baru lagi kita dengar ada masalah dihadapi oleh geng-geng kita yang pergi join RXZ Members di mana mereka banyak ditahan dan disaman oleh pihak berkuasa.
”Namun kita pun perlu menjaga sikap kita kerana bukan kita sahaja yang mengunakan jalan raya ini. Pihak berkuasa juga perlu menjalankan tugas untuk menjaga ketenteraman awam. Cuba elak buat perkara yang boleh menyalahi undang-undang,” katanya.
Pada 8 September, lebih 120 buah motosikal peserta himpunan Yamaha RXZ Members 5.0 ditahan atas pelbagai kesalahan yang dikesan menerusi operasi bersepadu dijalankan pada Jumaat lalu di Terengganu.
Ketua Polis Terengganu, Datuk Mazli Mazlan berkata, kesemua motosikal berkenaan didapati melanggar pelbagai kesalahan trafik antaranya tidak memiliki lesen memandu, mengubah suai kenderaan serta tidak memasang brek kenderaan.
Manakala Pengarah Program Himpunan RXZ 5.0, Mohamad Faizal Mat Ali belum memutuskan sama ada bakal meneruskan lagi penganjuran program itu atau sebaliknya pada tahun depan.
Ia susulan ada peserta program terbesar di Litar Permotoran Terengganu, Gong Badak selama dua hari yang berakhir semalam menghadapi masalah termasuk ramai ditahan pihak berkuasa atas pelbagai kesalahan motosikal masing-masing.
Susulan itu pihak penganjur membayangkan penganjuran yang bermula edisi pertama pada 2017 itu mungkin yang terakhir pada tahun ini.
Difahamkan sambutan Himpunan RXZ Member 5.0 pada kali ini begitu meriah dan luar biasa berbanding RXZ Member 1.0 hingga 4.0. di mana lebih 60,000 peserta seluruh negara hadir termasuk dari Thailand, Indonesia, Brunei dan Singapura. #sumber
http://www.pahangdaily.blogspot.com

Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

http://www.pahangdaily.net/2023/09/banyak-halangan-di-terengganu-pemuda.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Fadzli Kerajaan Pahang Setuju Kuantan Jadi Lokasi Himpunan Rxz Tahun Depan

Fadzli Kerajaan Pahang Setuju Kuantan Jadi Lokasi Himpunan Rxz Tahun Depan

papar berkaitan - pada 15/9/2023 - jumlah : 124 hits
BENTONG Kuantan bakal menjadi lokasi Himpunan RXZ Member tahun depan selepas kerajaan negeri bersetuju menganjurkan himpunan terbabit yang menghimpunkan pemilik dan peminat motosikal itu dari seluruh negara Exco Komunikasi dan Multimedia Be...
Kebanyakkan Ladang Sawit Ni Belah Pahang Terengganu

Kebanyakkan Ladang Sawit Ni Belah Pahang Terengganu

papar berkaitan - pada 19/9/2023 - jumlah : 149 hits
Mat Zafrul walaun buat fitnah kata Msia beli minyak sawit dari China padahal China yang beli minyak sawit dari Msia
Cina Tak Akan Undi Pas Pemuda Umno Johor Tak Bimbang

Cina Tak Akan Undi Pas Pemuda Umno Johor Tak Bimbang

papar berkaitan - pada 6/9/2023 - jumlah : 193 hits
Alyaa AlhadjriKetua Pemuda Umno Johor Noor Azleen Ambros tidak bimbang dengan usaha PN meraih sokongan pengundi Cina susulan timbul persoalan berkenaan agenda reformasi Perdana Menteri Anwar Ibrahim Ketika dihubungi Azleen berkata dia yakin...
Penjelasan Operasi Khas Motorsikal Sempena Himpunan Rxz Members 5 0

Penjelasan Operasi Khas Motorsikal Sempena Himpunan Rxz Members 5 0

papar berkaitan - pada 12/9/2023 - jumlah : 164 hits
Menurut kenyataan Polis Terengganu DCP Datuk Mazli bin Mazlan Ketua Polis Terengganu telah mengadakan satu sidang media sekitar jam 3 00 petang tadi di Ibu Pejabat Polis Kontinjen Terengganu berhubung isu yang hangat diperkatakan di m
Himpunan Rxz Penganjur Mohon Maaf Kepada Semua Pihak Terlibat

Himpunan Rxz Penganjur Mohon Maaf Kepada Semua Pihak Terlibat

papar berkaitan - pada 11/9/2023 - jumlah : 160 hits
Gambar hiasan PETALING JAYA Penganjur program Himpunan RXZ Members 5 0 yang berlangsung di Kompleks Sukan Gong Badak di Kuala Nerus Terengganu memohon maaf kepada semua pihak terlibat Menerusi perkongsian di laman Facebook RXZ Members Offic...
Polis Siasat Himpunan Selamatkan Malaysia Pemuda Pn

Polis Siasat Himpunan Selamatkan Malaysia Pemuda Pn

papar berkaitan - pada 13/9/2023 - jumlah : 162 hits
FMT ReportersPETALING JAYA Polis membuka kertas siasatan berhubung himpunan Selamatkan Malaysia dirancang Pemuda Perikatan Nasional di Kuala Lumpur 16 Sept ini Ketua Polis Kuala Lumpur Allaudeen Abdul Majid berkata pihaknya menerima laporan...
Perkenal Semula Kedai Rakyat 1malaysia Pemuda Umno Beritahu Putrajaya

Perkenal Semula Kedai Rakyat 1malaysia Pemuda Umno Beritahu Putrajaya

papar berkaitan - pada 21/9/2023 - jumlah : 99 hits
freemalaysiatoday com 21 Sep 2023Ketuanya Akmal Saleh berkata ramai menyedari KR1M ialah kedai terbaik untuk rakyat marhaen KR1M sebuah inisiatif bawah pentadbiran BN dirasmikan pada 2011 ketika Najib Razak menjadi perdana menteri namun dit...
Adun Umno Hadir Program Pn Minta Dipecat Parti

Adun Umno Hadir Program Pn Minta Dipecat Parti

papar berkaitan - pada 6/9/2023 - jumlah : 84 hits
Haspaizi ZainAdun Rembia Muhammad Jailani Khamis yang dihadapkan ke Lembaga Disiplin Umno kerana hadir ke program PN bulan lalu meminta agar parti itu memecat dirinya Dalam jawapannya kepada surat tunjuk sebab Lembaga Disiplin kepadanya Jai...
View Zahid As A Normal Rakyat Not As Dpm Or Umno President

View Zahid As A Normal Rakyat Not As Dpm Or Umno President

papar berkaitan - pada 6/9/2023 - jumlah : 145 hits
The original charges were 87 cases but 40 cases were dropped during the time of Tan Sri Muhyiddin Yassin leaving 47 cases which have now been dropped We need to adhere to the principle that if we want to reject that interference we need to ...
Dapat Suami Tak Banyak Cakap Menyesal Kahwin Dulu Tak Ikut Cakap Mak Stres Aku

Kakak Maut Adik Kritikal Dalam Kemalangan

Orang Masjid Caj Rm1 000 Upah Solat Jenazah

Ht House By 007studio In Ha Tinh Vietnam

Ben Nathan Kebahagiaanmu Chord

Jasa Pendaftaran Brand Membantu Anda Membangun Dan Memperkuat Identitas Brand Anda

Ringgit Slips On Expected Us Policy Tightening

Lama Tunggu Grab Chef Anis Nabilah Tawar Diri Hantar Lelaki Oku Penglihatan Balik Rumah



Biodata Zubir Khan Penyanyi Lagu Yennode Macha Macha Macha Pemuda Bertangan Kudung Yang Menginspirasikan

Info Penuh Senarai Peserta Juri Hadiah Cara Undi The Hardest Singing Show Astro Ria Sooka Program Realiti Mingguan Terbaru Malaysia

Info Dan Sinopsis Filem Shaitaan 2024 Remake Filem Vash Kini Di Netflix

Biodata Emran Rijal Owner Jenama Emri Vision Suami Tyra Kamaruzzaman Founder BeauTyra

Biodata Tyra Kamaruzzaman Founder BeauTyra Yang Kahwin Bersuamikan Emran Rijal


Buasir Otak Tv Buasir Otak The Muzik Hentikan Penindasan

Bolehkah Pesakit Diabetes Mengambil Gula Perang

Golongan Muda Menjadi Miskin Kerana Hutang Kereta

Perpanjangan Brand Membantu Ekosistem Bisnis Lokal Dengan Memberikan Kepastian Hukum

Pg Top 63 By Vonnie Tangtem168 Io 24 168 21 67

Effective Elevator Pitch