Masa Doktor Pecahkan Air Ketuban Penuh Darah Mama Reda Qaseh Tunggu Di Syurga


Komplikasi ketika kehamilan boleh berlaku. Uri lekang antara yang boleh berlaku. Sesungguhnya Allah itu sebaik-baik perancang, ibu ini reda satu-satunya anak perempuan pergi saat belum dilahirkan.
Mengalami kencing manis semasa hamil, sejarah kanser semasa mengandung dan pernah mengalami kematian bayi dalam kandungan semasa anak pertama, ibu ini reda kehilangan anak ketiganya kerana uri lekang.

SEPATUTNYA BERSALIN 9 OGOS 2019
Tarikh jangkaan bersalin sepatutnya pada 9 Ogos namun Allah terlebih dahulu menjemput si kecil yang dinanti-nantikan disebabkan oleh uri lekang. Ibu ini ketika dihubungi Pa&Ma turut ekoran daripa sejarah perubatan iaitu kanser dan kematian bayi dalam kandungan, dia perlu dipantau oleh pakar di beberapa buah hospital di negerinya dan di ibu kota.
Bagaimana pun pemeriksaaan pada 3 Julai, beberapa hari sebelum tarikh uri lekang ujian imbasan tidak menunjukkan sebarang masalag. Uri juga dalam keadaan normal.
INFO: Placenta abruptio terjadi apabila uri lekang dari dinding rahim secara pramatang dan menyebabkan darah berkumpul dengan banyak di antara dinding rahim dan uri. Wanita lebih mudah mengalami uri lekang sekiranya mengalami darah tinggi yang tidak terkawal, merokok dan kemalangan atau trauma pada abdomen. Sekiranya ibu berkenaan pernah mengalami placenta abruptio sebelum ini, risikonya lebih tinggi untuk ianya berulang. Artikel berkaitan: Pendarahan Dari Faraj Ketika Mengandung Boleh Jadi Tanda Sesuatu Yang Serius Pada Ibu Atau Janin, Walau Pun Secalit!
Hari ni sepatutnya Qaseh keluar.
Dues date Qaseh 9.8 tapi doktor sarankan bersalin awal 37 weeks sebab ibu alami  kencing manis semasa hamil dengan kawalan diet, kanser (2 tahun lepas) dan sejarah bayi meninggal dalam perut.
Tapi Allah sebaik-baik perancang. Qaseh keluar awal 6 Julai tapi Qaseh tidak dapat diselamatkan sebab uri lekang dari rahim. Ibu ingat lagui, waktu tu pukul 4.30 pagi Qaseh mengeras macam biasa. Pukul 8.30 pagi ibu rasa lagi Qaseh bergerak.

PERUT MENGERAS
9.00 pagi:  Perut  ibu start mengeras lagi. Ibu sempat lagi check jantung pakai Doppler yang ibu beli. Still dengar lagi jantung anak ibu.
9.30 pagi: Lepas breakfast ibu ajak ayah pergi hospital sebab Qaseh asyik mengeras tak berhenti. Dalam kereta tu sakitnya Allah saje yang tau. Sampai kat hospital 2 orang nurse check dia tak dengar jntung Qaseh.
IBU RASA TAK PERCAYA DOKTOR TAK JUMPA DEGUPAN JANTUNG QASEH
Ibu tak percaya sebab ibu baru lepas check. Then doktor pulak yg check. Lama.. Ibu tanya doktor, tak jumpa degupan jntung anak saya ke.
Doktor cakap macam tak jumpa, dia panggil doktor yang lain. Time tu ibu dah redha nak. Sikit air mata pun tak mengalir. Kali ni ibu dah semakin kuat.
RUANG ANTARA URI & DINDING RAHIM, KAMU TAK DAPAT OKSIGEN!
Sampailah doktor pakar sahkan dan cakap ada gap (ruang) antara uri dan dinding rahim yang menyebabkan baby tak mendapat oksigen.
AIR KETUBAN PENUH DARAH
Doktor terus pecahkan air ketuban, tengok dah penuh darah. Doktor terus emergency ceaser takut effect kat ibu. Rupanya uri dah pecah dalam. Masa doktor panggil ayah bagitahu benda sebenar sebelum tolak operation room, ibu senyum kat ayah.
AYAH KATA “REDA, 2 ORANG ANAK KITA DAH ADA TEMPAT DI SYURGA”
Takpe, ibu ingat lagi kata ayah masa ank first dulu, “Reda..Anak kita dah ada tempatnya di syurga.”
Esoknya baru ibu jumpa Qaseh. Ibu senyum tengok Qaseh.. Ibu dengan ayah reda sayang. Pergilah berrmain dengan abang kamu, Ammar Rizqi teman ibu dengan ayah kat sini. Qaseh tetap ank ibu ayah no 3.

Ibu tabah ini juga berkongsi pertama dan ketiganya sudah pun berada di syurga.
Anak first Muhammad Ammar Qaid meninggal dalam perut 38 weeks. Doktor tidak dapat kesan puncanya.
Anak kedua Muhammad ammar Rizqi time tu ibu disahkan kanser payudara tahap 2-3. Pada masa itu ibu lalui kimoterapi masa hamil. Dr sarankan ibu untuk gugurkn sebab nak teruskan rawatan, tapi ibu teruskan kandungan dan Alhamdullilah Ammar jadi peneman ibu ayah sampai sekarang.
Anak ketiga Qaseh Dhia Mikayla, meninggal dalam kandungan pada 35 weeks, anak yang sangat baik. 

REDALAH, SEMUA INI PEMBERIAN ALLAH
Ibu ini sempat memberikan pesanan buat ibu hamil lain untuk bersangka baik dengan setiap ujian Allah.
“Pesanan saya untuk semua ibu-ibu terutama yang ada anak syurga or anak yang tidak sihat, redalah kerana tu semua pemberian dari Allah.
“Setiap apa yang brlaku ada hikmahnya. D saat kita sdih, masih ada lagi insan yang banyak ujian berbanding kita. Bersyukur dan reda, dengan tiap apa yang berlaku. In syaa Allah ada ganjarannya nanti.”
Sumber: Cahaya Pembawa Kesetiaan
The post Masa Doktor Pecahkan Air Ketuban Penuh Darah. Mama Reda, Qaseh Tunggu Di Syurga appeared first on Pa&Ma.


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://www.majalahpama.my/masa-doktor-pecahkan-air-ketuban-penuh-darah-mama-reda-qaseh-tunggu-di-syurga/

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Mama Jangan Cepat Bebel Bila Anak Tak Fokus Mudah Mengamuk Beri Anak Kita Masa Otaknya Tak Sama Dengan Kita

Mama Jangan Cepat Bebel Bila Anak Tak Fokus Mudah Mengamuk Beri Anak Kita Masa Otaknya Tak Sama Dengan Kita

papar berkaitan - pada 26/7/2019 - jumlah : 357 hits
Berbuih mulut mama suruh buat itu dan ini bagi arahan untuk mandi dan uruskan diri sendiri tapi anak buat buat tak dengar saja Geram dan naik darah juga ibu dibuatnya Kalau sekali mungkin tak mengapa tapi berkali kali Ibu mana yang boleh be...
Tunggu Ibu Di Syurga Ye Nak Luluh Hati Ibu Anak 8 Bulan Maut Didakwa Lemas Dalam Baldi Di Pusat Jagaan

Tunggu Ibu Di Syurga Ye Nak Luluh Hati Ibu Anak 8 Bulan Maut Didakwa Lemas Dalam Baldi Di Pusat Jagaan

papar berkaitan - pada 26/7/2019 - jumlah : 313 hits
Dalam kehidupan ini penuh dengan cabaran dan ujian hidup Tambah tambah lagi bila kita dengar tentang pemergian orang yang paling disayangi Pastinya keperitan dan kesakitan yang dirasai akan membuatkan satu dentuman yang kuat bagai halilitar...
Isteri Bawa Anak Masuk Jumpa Doktor Suami Tunggu Dalam Kereta Main Phone

Isteri Bawa Anak Masuk Jumpa Doktor Suami Tunggu Dalam Kereta Main Phone

papar berkaitan - pada 25/7/2019 - jumlah : 545 hits
Perkahwinan adalah janji suami isteri untuk sama sama susah dan senang Begitu juga dalam membesarkan dan mendidik anak anak Perlu ingat tugas ini bukan hanya terletak pada isteri sepenuhnya tetapi suami kena juga ambil tahu dan melaksanakan...
Hana Rindu Breakfast Mama Buat Tiada Lagi Sarapan Air Tangan Syuhadah Untuk Anaknya

Hana Rindu Breakfast Mama Buat Tiada Lagi Sarapan Air Tangan Syuhadah Untuk Anaknya

papar berkaitan - pada 26/7/2019 - jumlah : 386 hits
Dua hari lalu kita dikejutkan dengan berita sebuah kemalangan yang melibatkan pasangan suami isteri ketika dalam perjalanan ke tempat kerja Bertambah sedih apabila pasangan ini turut meninggalkan dua anak perempuan mereka yang masih kecil i...
Nanti Tolong Mama Walid Buat Popcorn Ye Bapa Tak Sabar Tunggu Ainul Membesar

Nanti Tolong Mama Walid Buat Popcorn Ye Bapa Tak Sabar Tunggu Ainul Membesar

papar berkaitan - pada 21/7/2019 - jumlah : 230 hits
Harapan bapa melihat Ainul Mardhiah membesar dengan baik tanpa sebarang alat bantu pada tubuh Besar impian bapa ini agar Ainul boleh membantunya meneruskan perniagaan yang diusahakan sekembalinya mereka sekeluarga ke Malaysia Sebelum ke Lon...
Lahir Terus Masuk Nicu Paru Paru Ada Air Ketuban Syukur Sangat Kini Ahmet Sihat

Lahir Terus Masuk Nicu Paru Paru Ada Air Ketuban Syukur Sangat Kini Ahmet Sihat

papar berkaitan - pada 20/7/2019 - jumlah : 254 hits
Pengalaman bersalin bagi setiap wanita tak sama Ada yang melahirkan anak dengan mudah tanpa apa apa komplikasi Tak kurang juga yang bersalin dengan selamat tapi bayi pula ada masalah lain Hati ibu mana yang tak risau kan tapi bila mengenang...
Aduh Sakitnya Sayang Anak Dah Pandai Menggigit Masa Menyusu Mama Kena Bagi Amaran

Aduh Sakitnya Sayang Anak Dah Pandai Menggigit Masa Menyusu Mama Kena Bagi Amaran

papar berkaitan - pada 18/7/2019 - jumlah : 268 hits
Pengalaman menyusukan anak sememangnya cukup menyeronokkan Walaupun hanya seketika tidak sama seperti ibu ibu lain yang berpeluang menyusu hingga anak berusia dua tahun ia sememangnya detik pengalaman yang indah Pengalaman digigit anak anta...
Ayam Panggang Guna Air Fryer Mudah Amp Sedap

Ayam Panggang Guna Air Fryer Mudah Amp Sedap

papar berkaitan - pada 12/7/2019 - jumlah : 331 hits
Perkongsian oleh Sitjua Jua 1 Bahan bahan dikisar Bawang HollandBawang merahLada hitamKiub ayambawang putihHalia2 Ayam dah dibersihkan dilumurkan dgn garam Seterusnya perap ayam dgn bahan yg dikisar tadi 3 Letakkan sesudu kicap 4 Gaul sekat...
Air Canada Flight Makes Emergency Landing In Hawaii

Air Canada Flight Makes Emergency Landing In Hawaii

papar berkaitan - pada 12/7/2019 - jumlah : 134 hits
The plane was on its way to Sydney Australia from Vancouver when severe turbulence was encountered Bernama Photo TRENTON Thirty passengers were injured nine seriously when an Air Canada flight was forced to make an emergency landing Thursda...
Azmin Pledges To Tell All On May 11

Nga S Aide Chosen For Kuala Kubu Baharu After Dap Abandoned Hope Of Malay Vote

What Is The Lifespan Of Vinyl Windows And How Can You Prolong It

Big Bucks Top 10 Sellers From Bonhams Spring Stafford Sale

Tanya Hadi Mengapa Tak Bantah Akta Laut Wilayah Mb Terengganu Diberitahu

Berebut Kasih

Reaching Out

World Bank Report Says Malaysian Children Not Learning Enough In Schools



Info Dan Sinopsis Restu Drama Melayu Berepisod Platform Online iQIYI Malaysia

10 Istilah Hampir Serupa Bahasa Inggeris Yang Kita Keliru Penggunaannya

5 Trend Bodoh Netizen Yang Nampaknya Semakin Menjadi Jadi

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Puaka Cuti Semester Slot Lestary TV3

Biodata Rozana Rozek TV Youtuber Resipi


Sayur Tauge Masak Lemak Putih Untuk Lunch

Sungai Muda Sempadan Pulau Pinang Kedah

Makanan Perlis Paling Popular

Tafsir Mimpi Gajah

Panduan Produk Kesihatan

Grab Nanyang Siang Pau 27 04 2024