Manifesto Ph 2022 Tawaran Pakatan Harapan Untuk Pru15


Tawaran Pakatan Harapan PRU15 dalam Manifesto PH 2022
Pakatan Harapan (PH) memberi 10 tawaran utama Pilihan Raya Umum ke-15 (PRU15) bagi memulihkan Malaysia dan membina ekonomi masa depan.
Tawaran itu juga bermatlamat menjamin kesejahteraan rakyat secara menyeluruh melalui pertumbuhan ekonomi, memulihkan keyakinan umum menerusi pentadbiran beramanah serta menyediakan negara untuk mendepani pelbagai cabaran masa depan.
Tawaran Pakatan Harapan Untuk PRU15 HARAPAN berazam untuk membina semula Malaysia setelah dibelenggu pelbagai krisis termasuk kemelut kesihatan, pekerjaan, makanan, dan pendidikan.
Selama lebih 30 bulan pentadbiran Barisan Nasional dan Perikatan Nasional, kepincangan dasar dan kepimpinan mereka telah membebankan rakyat, mengabaikan cabaran generasi yang tercicir (lost generation) sementara kesenjangan masyarakat, dan krisis iklim kian meruncing.
Visi HARAPAN adalah untuk membangunkan Malaysia yang lebih mampan, sejahtera, berdaya cipta, berteraskan nilai hormat dan ihsan (MADANI).
Tawaran HARAPAN menggariskan tekad PH dalam menggembleng tenaga sesama penggerak perubahan demi melakar masa depan yang lebih cerah untuk semua rakyat Malaysia bagi mencapai tiga matlamat berikut:
Kita Boleh Menjamin Kesejahteraan Rakyat – Menjana pertumbuhan ekonomi yang seimbang dan mampan demi kesejahteraan yang holistik buat rakyat.Kita Boleh Mewujudkan Pentadbiran Beramanah – Memulihkan keyakinan dan mewujudkan kepercayaan yang menyeluruh antara rakyat dengan kerajaan.Kita Boleh Mempersiap Negara untuk Masa Hadapan – Memperkasa rakyat untuk menghadapi cabaran perubahan iklim, perpaduan kaum, reformasi pendidikan serta kerancakan daya cipta Berikut dikongsikan sebahagian infografik Tawaran Harapan PRU15:
MUAT TURUN SEPENUHNYA:
Kita-Boleh-Tawaran-HARAPAN-PRU15Download Berikut 10 keutamaan Tawaran Harapan PRU15 yang diumumkan oleh PH :
Tangani isu kos sara hidup Perangi Rasuah dan Kukuhkan Institusi Demokrasi Perkasa Peluang Ekonomi Belia dengan Terokai Sektor Manusiawi Selamatkan generasi tercicir dalam pendidikan Bina ketahanan bencana dan mantapkan perlindungan Tangani isu doktor kontrak Hapuskan isu ketaksamaan gender dan memperkasa sosioekonomi wanita Perkasa wilayah Sabah dan Sarawak Tingkatkan daya saing setiap rakyat Malaysia Pelihara khazanah alam demi anak cucu kita Antara yang menjadi perhatian:
Tangani Kos Sara Hidup Kita sedia maklum akan permasalahan dan cabaran kos sara hidup tidak kira sama ada di bandar atau luar bandar.
Tahun 2021, kos inflasi (2.1%) dan meningkat kepada (4.7%) untuk tempoh Januari hingga Ogos 2022.
Oleh itu, HARAPAN juga bertekad untuk mencari penyelesaian jangka panjang terhadap isu kos sara hidup dan bukannya solusi jangka pendek. Antaranya :
Hapuskan Kartel Hapuskan monopoli dalam sektor bahan makanan dan keperluan asas bagi menggalakkan persaingan dan membasmi kegiatan kaut keuntungan melampau (profiteering).
Secara tidak langsung, kita dapat memberi peluang kepada usahawan baharu.
Bekalan Cukup Mewujudkan kerjasama dengan pihak pembekal supaya bekalan barangan makanan sentiasa mencukupi. Usaha ini perlu terutama sekali ketika musim perayaan di mana isu kehabisan bekalan sentiasa menjadi punca kepada kenaikan harga barangan.
Insentif Tingkat Pengeluaran Memberikan insentif yang secukupnya untuk meningkatkan pengeluaran bahan makanan dan keperluan asas supaya tekanan kenaikan harga boleh dikurangkan dalam jangka masa panjang.
Mengkaji Semula Konsesi Lebuhraya Kerajaan HARAPAN telah menunjukkan komitmen dengan mengkaji semula semua perjanjian konsesi lebuhraya dan berunding untuk mendapatkan harga terbaik, dengan pencapaian pengurangan 18% kadar tol bagi Lebuhraya Utara Selatan (PLUS) termasuk Lebuhraya Pantai Timur Fasa 2 (LPT 2).
HARAPAN bertekad untuk meneruskan pengurangan tol PLUS secara berperingkat dengan matlamat akhir penghapusan tol dan pengembalian lebuhraya PLUS kepada milik awam.
Baca juga:
BKM Fasa 4 : Semakan Tarikh & Jumlah Bayaran Setiap KategoriTarikh Penting PRU-15, Penamaan Calon & Hari Mengundi – SPR Untuk mengetahui lebih lanjut dan melihat senarai lengkap Manifesto PH melalui Tawaran Harapan PRU15, anda boleh rujuk di web https://kitaboleh.my


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://ecentral.my/manifesto-ph-tawaran-harapan-pru15/?utm_source=rss&utm_medium=rss&utm_campaign=manifesto-ph-tawaran-harapan-pru15

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Anwar Launches Pakatan S Ge15 Election Manifesto Tawaran Harapan

Anwar Launches Pakatan S Ge15 Election Manifesto Tawaran Harapan

papar berkaitan - pada 2/11/2022 - jumlah : 326 hits
Pakatan Harapan launched today its election manifesto Tawaran Harapan that focuses on improving the ailing economy The coalition will use the hashtags KitaBoleh and MalaysiaBangkit during campaigning to identify 10 areas that needed urgent ...
Manifesto Perikatan Nasional Tawaran Pn Best Pru15

Manifesto Perikatan Nasional Tawaran Pn Best Pru15

papar berkaitan - pada 7/11/2022 - jumlah : 214 hits
Manifesto Perikatan Nasional Tawaran PN BEST PRU15 menampilkan Manifesto Perikatan Nasional Tawaran PN BEST PRU15 yang telah dilancarkan pada malam tadi juga memberikan ucapan penuh oleh Tan Sri Muhyiddin Yassin yang dilakukan pada majlis d...
Manifesto Tawaran Harapan Bukan Populis Boleh Dilaksanakan Anwar

Manifesto Tawaran Harapan Bukan Populis Boleh Dilaksanakan Anwar

papar berkaitan - pada 3/11/2022 - jumlah : 157 hits
Berbeza dengan manifesto Pilihan Raya Umum ke 14 Tawaran HARAPAN yang dilancarkan hari ini tidak bersifat populis dan mempunyai asas untuk dilaksanakan Hal itu ditegaskan oleh Pengerusi Pakatan Harapan Datuk Seri Anwar Ibrahim dalam sidang ...
Pru15 Pakatan Harapan Tolak Tun M

Pru15 Pakatan Harapan Tolak Tun M

papar berkaitan - pada 23/10/2022 - jumlah : 155 hits
kualalumpurpost netPublished on October 23 2022PETALING JAYA Pakatan Harapan menolak kerjasama dengan Gerakan Tanah Air bagi menghadapi Pilihan Raya Umum ke 15 Perkara itu dinyatakan oleh Ketua Setiausaha Sekretariat PH Saifuddin Nasution I...
Anwar Akan Kerjakan Mahathir Dan Daim Jika Pakatan Harapan Menang Pru15

Anwar Akan Kerjakan Mahathir Dan Daim Jika Pakatan Harapan Menang Pru15

papar berkaitan - pada 8/11/2022 - jumlah : 189 hits
Oleh Adam MalikPakatan Harapan mengalami defisit kepercayaan rakyat terhasil dari tingkah laku Mahathir dan Muhyiddin Ketika Mahathir menjadi Perdana Menteri 22 bulan Hasilnya sehingga kini Pakatan Harapan terpaksa membalut luka kerana nama...
Langsung Agenda Awani Kerusi Panas Pru15 Pertempuran Gombak 8 Nov 2022

Langsung Agenda Awani Kerusi Panas Pru15 Pertempuran Gombak 8 Nov 2022

papar berkaitan - pada 9/11/2022 - jumlah : 125 hits
Tumpuan kerusi panas P 098 Gombak bukan hanya semata mata perebutan oleh calon yang bertanding tetapi isu berkaitan peluang ekonomi dan perniagaan perbandaran dan pengurusan banjir Temu bual khas bersama calon BN PN dan PH dari Taman Greenw...
Pru15 1 Undi Penentu 3 Keputusan

Pru15 1 Undi Penentu 3 Keputusan

papar berkaitan - pada 2/11/2022 - jumlah : 328 hits
TINGGAL kurang tiga minggu bagi rakyat kembali ke pusat mengundi untuk menentukan mandat Lebih 21 juta layak untuk berbuat demikian Sabtu ini hari penamaan calon dan disusuli dengan pengundian sebenar pada 19 November dan di antara kedua du...
Pesanan Buat Sang Suami

Hari Pekerja 2024 Sejarah Tema Sambutan

Kisah Bekas Pekerja Kfc Dan Boikot

Parents More Involved In Autistic Children S Learning Post Pandemic

Pks Sebut Nama Wali Kota Depok Mohammad Idris Masuk Kandidat Pilkada Jabar

Masih Beraya

Drama Khilaf Yang Tertulis

Continuous Learning



Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Bercakap Dengan Jun Slot DramaVaganza Astro Ria

5 Amalan Muslim Yang Sering Dijadikan Bahan Lawak di Malaysia

6 Fungsi Kereta Yang Sepatutnya Ada Tapi Tak Dijadikan Standard

5 Perkhidmatan Yang Kini Entah Kenapa Kita Langgan Bulanan

5 Tumbuhan Penghalau Kucing Yang Turut Mencantikkan Laman Rumah


Kopi Surat Cinta Kota Damansara

8 Aneka Resepi Kuih Tradisional Berasaskan Pisang

Beyond Pregnancy And Weight Loss Maryland Breast Augmentation Solutions

Anwar Mahu Saman Individu Sebar Fitnah Isu Kasino

Politikus Merosakkan Nama Raja Raja Melayu

Lawatan Ke Arab Saudi Buka Peluang Syarikat Malaysia Sertai Projek Mega