Mana Hang Nak Lari



KEPALA BATAS - Sanggup terjun ke dalam paya selepas menyedari kehadiran polis. Itu antara situasi yang berlaku semasa pemantauan Ops Covid-19 dilakukan di sekitar kawasan Teluk Malas, Penaga di sini petang tadi.

Dalam kejadian jam 2 petang itu, empat lelaki yang berusia di antara 40 hingga 66 tahun pada mulanya dilihat duduk berbual di dalam sebuah bangsal, namun kesemua mereka bertempiaran lari selepas melihat kenderaan polis masuk ke dalam kampung.

Bagaimanapun usaha mereka meloloskan diri ternyata sia-sia apabila kesemuanya berjaya ditahan termasuk salah seorang yang tersangkut dalam paya.

Ketika disoal, mereka memberi alasan baru sahaja datang ke bangsal berkenaan untuk berjumpa rakan selepas selesai turun ke laut pagi tadi.

Namun pemeriksaan yang dilakukan di dalam bangsal berkenaan menemui dua botol air ketum serta beberapa cawan.

Ketua Polis Daerah Seberang Perai Utara (SPU), Asisten Komisioner Noorzainy Mohd Noor berkata, walaupun mereka mengetahui kesalahan berada di luar kawasan rumah dalam tempoh Perintah Kawalan Pergerakan (PKP) namun masih degil dan mahu melepak bersama rakan.

Menurutnya, kesemua mereka ditahan dan dibawa balik ke Ibu Pejabat Polis Daerah SPU untuk tindakan lanjut sebelum kompaun dikeluarkan.

"Dalam operasi sama kita turut mengesan dua lelaki berusia 22 tahun yang sedang melepak di tepi laut tidak jauh daripada bangsal berkenaan.

"Mereka beri alasan panas duduk di rumah dan saja mahu mengambil angin di situ. Namun alasan itu tidak boleh diterima dan mereka juga dikenakan kompaun," katanya ketika ditemui di sini hari ini.

Sementara itu, Noorzainy berkata, polis menahan tujuh lelaki berusia 30 hingga 40 tahun selepas didapati sedang melepak dengan meminum air tuak dalam sebuah pondok di Jalan Raja Uda di sini petang semalam.

Beliau berkata, mereka pada mulanya tidak mengaku sedang minum air tuak, namun pemeriksaan lanjut menemui minuman tersebut di situ malah pondok tersebut dijadikan tempat memproses air berkenaan oleh dua lelak yang ditahan itu.

"Sejak pelaksanaan PKP bermula 18 Mac hingga semalam seramai 143 orang telah dituduh di mahkamah manakala 96 lagi dikenakan kompaun RM1,000.

"Saya memberi amaran keras kepada orang ramai agar mematuhi PKP jika gagal tindakan undang-undang akan diambil," katanya.

Kredit : Sinar Harian

Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://www.penangkini.com/2020/04/mana-hang-nak-lari.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Nak Tau Tak Rahsia Macam Mana Nak Ingat Apa Yang Diajar Oleh Guru Dalam Kelas

Nak Tau Tak Rahsia Macam Mana Nak Ingat Apa Yang Diajar Oleh Guru Dalam Kelas

papar berkaitan - pada 4/4/2020 - jumlah : 610 hits
NAK TAU TAK RAHSIA MACAM MANA NAK INGAT APA YANG DIAJAR OLEH GURU DALAM KELAS Kalau cikla seorang cikgu rasanya macam sangat mencabar je nak tarik perhatian student terhadap apa yang kita ajar dekat depan kelas Sebab pada cikla murid dulu d...
Nak Pergi Mana Tu Puchong Sesak Ramai Yang Ingkar Pkp

Nak Pergi Mana Tu Puchong Sesak Ramai Yang Ingkar Pkp

papar berkaitan - pada 15/4/2020 - jumlah : 634 hits
POLIS Selangor tidak menolak kemungkinan kesesakan di hadapan Plaza IOI Puchong disebabkan ramai ingkar Perintah Kawalan Pergerakan lapor BH Online Ketua Polis Selangor Datuk Noor Azam Jamaludin berkata setakat ini beliau sudah mengarahkan ...
Kat Mana Nak Beli Makanan Untuk Buka Puasa Dalam Tempoh Perintah Kawalan Pergerakan Ini

Kat Mana Nak Beli Makanan Untuk Buka Puasa Dalam Tempoh Perintah Kawalan Pergerakan Ini

papar berkaitan - pada 16/4/2020 - jumlah : 652 hits
Salam sejahtera kepada semua pembaca setia blog makan Mahamahu dan juga kepada rakan rakan sekalian Kerajaan telah melanjutkan lagi arahan Perintah Kawalan Pergerakan sehingga tanggal 28 April 2020 Jadi sekarang ni kita telah masuk fasa ket...
Sehebat Mana Pun Kita Dah Kahwin Air Tangan Isteri Tetap Suami Nak Rasa Tunku Azizah

Sehebat Mana Pun Kita Dah Kahwin Air Tangan Isteri Tetap Suami Nak Rasa Tunku Azizah

papar berkaitan - pada 4/4/2020 - jumlah : 289 hits
Ramai yang sedia maklum bahawa Tuanku Agong serta seluruh keluarga baginda kini menjalani kuarantin sehingga 9 April ini berikutan terdapat 16 orang staf istana disahkan positif Covid 19 Berikutan situasi ini hanya keluarga KDYMM Agong sert...
Najib Zahid Hamidi Nak Dapat Glc Mana

Najib Zahid Hamidi Nak Dapat Glc Mana

papar berkaitan - pada 14/4/2020 - jumlah : 269 hits
Susulan kenyataan Menteri di Jabatan Perdana Menteri Takiyuddin Hassan yang memberi jaminan semua Ahli Parlimen penyokong kerajaan yang tidak dilantik menteri dan timbalan menteri akan diberikan jawatan pengerusi GLC ramai yang tertanya tan...
Mana Nak Ikut

Mana Nak Ikut

papar berkaitan - pada 7/4/2020 - jumlah : 309 hits
Ikut belalang terjun lubuk Ikut haruan masuk perigi Ikut belakang orang kutuk Ikut depan pintu berkunci Ikut haruan masuk perigi Ikut bakap masuk ke air Ikut depan pintu berkunci Ikut atap orang menyindir
Kami Tak Cemburu Cuma Nak Lihat Sejauh Mana Cakap Serupa Bikin

Kami Tak Cemburu Cuma Nak Lihat Sejauh Mana Cakap Serupa Bikin

papar berkaitan - pada 10/4/2020 - jumlah : 240 hits
Baca laporan Malaysiakini tadi Ada Pemimpin Ulama PAS kata Serangan kepada Haji Hadi disebabkan cemburu dia dilantik sebagai Duta tugas khas ke asia Barat Tak betul tu Kalau dia dilantik Menteri Agama sekalipun takda yang menghairankan mema...
Sakit Lutut Kanan Macam Mana Nak Pergi Umrah

Sakit Lutut Kanan Macam Mana Nak Pergi Umrah

papar berkaitan - pada 10/4/2020 - jumlah : 233 hits
Adakah Anda Seorang Anak Yang Prihatin Terhadap Ibu Bapa Baca Kesahnya Sakit lutut macam mak nak gi umrah ni sakit lutut kanan pulak kata Salmah kepada ibunya yang lagi seminggu nak buat Umrah Tentu bangga apabila anak perempuan nak beli Do...
Towards More Comprehensive Pension Reform

Nga S Aide Chosen For Kuala Kubu Baharu After Dap Abandoned Hope Of Malay Vote

Big Bucks Top 10 Sellers From Bonhams Spring Stafford Sale

Tanya Hadi Mengapa Tak Bantah Akta Laut Wilayah Mb Terengganu Diberitahu

Berebut Kasih

Reaching Out

World Bank Report Says Malaysian Children Not Learning Enough In Schools

Penuhkan Keseniangan Anda Dengan Kedatangan Terbaru Vivo V30e 5g Di Malaysia



Info Dan Sinopsis Restu Drama Melayu Berepisod Platform Online iQIYI Malaysia

10 Istilah Hampir Serupa Bahasa Inggeris Yang Kita Keliru Penggunaannya

5 Trend Bodoh Netizen Yang Nampaknya Semakin Menjadi Jadi

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Puaka Cuti Semester Slot Lestary TV3

Biodata Rozana Rozek TV Youtuber Resipi


Cara Guna Baki Gas Dalam Tong Gas Yang Hampir Habis

The Infinite Rise House By Earthscape Studio In Anaikatti India

Territorial Sea Act Still Valid And Applicable Including In T Ganu Pmo

Bomba Extinguishes Blaze That Razed 40 Of Pasir Gudang Palm Oil Factory

Towards More Comprehensive Pension Reform

Sayur Tauge Masak Lemak Putih Untuk Lunch