Mama Mai Ambik Adik Kronologi Kehilangan Adik Aisyah Aleya Rupa Rupanya


“Mama, Mai Ambik Adik..” – Ibu mimpikan Nur Aisyah Aleya, Rupa-Rupanya Anaknya Sudah Tiada Ketika Itu.. Kata-kata budak lelaki berusia empat tahun bahawa anaknya sudah mati, membuatkan Rosmaliah Samo, 32, mengesyaki anaknya sudah meninggal dunia, pada 22 Februari lalu.
Rosmaliah kemudian datang pada keesokan hari ke rumah pasangan terbabit di Kuarters Hospital Langkawi, kanak-kanak itu pula memberitahu Nur Aisyah Aleya Abdullah, 3, telah diserahkan bapanya kepada orang lain.
Menurutnya, suspek ada datang ke tempat tinggalnya berhampiran tempat kerja dan berjumpa seperti biasa tetapi berdolak dalih memberitahu anaknya selamat dan dia akan bertemu dengan anaknya tidak lama lagi.
Rosmaliah mengakui dia menjalinkan hubungan sulit dengan suspek selama empat bulan sebelum dibawa pulang ke rumahnya di kuarters itu.
Menjalinkan Hubungan Sulit
“Dia memperkenalkan saya sebagai rakannya kepada isteri yang juga jururawat di hospital berkenaan,” katanya.
Sepanjang tinggal bersama, hubungan Rosmaliah dengan keluarga itu sangat baik. Namun sepandai-pandai tupai melompat akhirnya jatuh ke tanah jua apabila si isteri berjaya menghidu hubungan sulit mereka apabila Rosmaliah tersilap berbalas mesej WhatsApp dengan isteri teman lelakinya itu menelefonnya  melalui telefon bimbit suspek.
Susulan perbuatan mereka terbongkar, Rosmaliah mengambil keputusan untuk keluar dari rumah itu sejak 27 Januari lalu dan bekerja di sebuah kedai makan. Sepanjang tempoh itu, dia tidak pernah bertemu dengan anaknya.
Ingin Berjumpa Anak
Oleh kerana rindu mahu bertemu dengan anaknya, Rosmaliah pergi ke rumah pasangan itu pada 22 dan 23 Februari tetapi kecewa selepas dimaklumkan bahawa Aisyah tiada dalam jagaan mereka.
Rosmaliah kemudian pergi ke Pulau Pinang dan kembali pada 28 Februari sebelum pasangan itu datang bertemu dan memujuknya untuk tinggal bersama. Tetapi, Rosmaliah enggan menerima pujukkan mereka kerana pasangan itu tidak memaklumkan di mana keberadaan anak perempuannya itu.
Berkata kepada Harian Metro, Rosmaliah mendedahkan anaknya pernah ditampar dan dipukul beberapa kali di depan matanya sehingga mempunyai kesan lebam dan kesan dicucuh rokok di seluruh badan, selain kulitnya melecur seperti disiram air panas, sepanjang tinggal bersama keluarga itu.
Rosmaliah pernah cuba melarikan diri tetapi gagal kerana pintu telah dikunci dengan mangga.
“Isterinya pernah memberitahu yang suaminya pernah membawa perempuan lain pulang dan tinggal bersama di kuarters itu sebelum ini, menyebabkan saya tidak kisah apabila dia bawa saya pulang ke rumah itu.
“Dia seorang yang panas baran dan suka pukul kalau tak ikut cakap dia, malah isterinya pernah menjadi mangsa dan saya kurang yakin isterinya terbabit bersubahat dalam perkara ini,” katanya.
Rosmaliah hanya mengetahui pihak polis menemui cebisan rambut dan tengkorak selepas membaca perkembangan berita itu di portal Harian Metro pagi tadi dan terkejut dengan apa yang berlaku.
Mimpi Anak
Sebelum ini katanya, dia bermimpi anaknya datang kira-kira dua minggu lalu. Rupa-rupanya ketika itu anaknya sudah meninggal dunia.
“Dalam mimpi saya, Aleya datang dan memberitahu “Mama mai ambik adik” dan tidak lama selepas itu, mimpi hilang menyebabkan saya tak sedap hati.
“Selama ini Aleya tak pernah mempunyai penyakit sawan seperti yang didakwa lelaki itu dan mungkin itu alasan diberikannya sebaik melihat anak saya sudah meninggal dunia,” katanya yang dijangka akan melakukan ujian DNA di Hospital Langkawi esok untuk siasatan lanjut.
Sumber: Harian Metro
The post “Mama, Mai Ambik Adik..” – Kronologi Kehilangan Adik Aisyah Aleya, Rupa-Rupanya.. appeared first on .


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://www.apakes.com/mama-mai-ambik-adik-kronologi-kehilangan-adik-aisyah-aleya-rupa-rupanya/

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Mama Mai Ambik Adik Ibu Mimpikan Nur Aisyah Aleya Rupa Rupanya Anaknya Sudah Meninggal Dunia Ketika Itu

Mama Mai Ambik Adik Ibu Mimpikan Nur Aisyah Aleya Rupa Rupanya Anaknya Sudah Meninggal Dunia Ketika Itu

papar berkaitan - pada 6/3/2019 - jumlah : 336 hits
Kata kata budak lelaki berusia empat tahun bahawa anaknya sudah mati membuatkan Rosmaliah Samo 32 mengesyaki anaknya sudah meninggal dunia pada 22 Februari lalu nbsp Rosmaliah kemudian datang pada keesokan hari ke rumah pasangan terbabit di...
Rupa Rupanya Shila Amzah Ada Adik Bongsu Cantik Dan Suara Sedap Setanding Kakaknya

Rupa Rupanya Shila Amzah Ada Adik Bongsu Cantik Dan Suara Sedap Setanding Kakaknya

papar berkaitan - pada 6/3/2019 - jumlah : 234 hits
Syada Amzah atau nama sebenarnya Nursyuhada Amir Amzah merupakan adik kepada penyanyi popular Shila Amzah yang sentiasa mendapat perhatian ramai khasnya menerusi media sosial Sering berkongsi video di Instagram Syada juga memiliki keunikan ...
Coretan Mufti Wp Dr Zulbakri Buat Anak Syurga Allahyarham Adik Nur Aisyah Aleya

Coretan Mufti Wp Dr Zulbakri Buat Anak Syurga Allahyarham Adik Nur Aisyah Aleya

papar berkaitan - pada 8/3/2019 - jumlah : 230 hits
Firman Allah SWT Dan sesungguhnya Kami jadikan untuk neraka jahanam banyak dari jin dan manusia yang mempunyai hati tidak mahu memahami dengannya dan yang mempunyai mata tidak mahu melihat dengannya dan yang mempunyai telinga tidak mahu men...
Kehilangan Nur Aisyah Aleya Terjawab

Kehilangan Nur Aisyah Aleya Terjawab

papar berkaitan - pada 7/3/2019 - jumlah : 462 hits
LANGKAWI Mayat Nur Aisyah Aleya Abdullah 3 yang hilang ketika dalam jagaan pengasuhnya di Kuarters Hospital Langkawi hujung bulan lalu ditemui di Gunung Raya pagi ini
Video Persembahan Padu 4 Gadis Malaysia Di Asia S Got Talent Rupa Rupanya Mereka

Video Persembahan Padu 4 Gadis Malaysia Di Asia S Got Talent Rupa Rupanya Mereka

papar berkaitan - pada 2/3/2019 - jumlah : 155 hits
VIDEO Persembahan Padu 4 Gadis Malaysia Di Asia s Got Talent Rupa Rupanya Mereka Asia s Got Talent sebuah pentas yang mengetengahkan bakat luar biasa dalam kalangan peserta di rantau Asia Mereka perlu mempersembahkan sesuatu yang menarik un...
Patutlah 6 Finalis Hero Remaja Ini Handsome Warisi Wajah Ibu Rupa Rupanya

Patutlah 6 Finalis Hero Remaja Ini Handsome Warisi Wajah Ibu Rupa Rupanya

papar berkaitan - pada 27/2/2019 - jumlah : 128 hits
Apa rahsia untuk memiliki wajah yang helok Hero Remaja Pandai menjaga kulit jaga pemakanan minum air banyak banyak dan sayangi ibu korang ketat ketat Antara punca mereka ini boleh berjaya dalam kehidupan masing masing adalah kerana restu ya...
Video Tak Sangka Rupanya Hanee Haneesya Faiz Roslan Adik Beradik

Video Tak Sangka Rupanya Hanee Haneesya Faiz Roslan Adik Beradik

papar berkaitan - pada 9/3/2019 - jumlah : 137 hits
Tak sangka rupanya Hanee Haneesya Faiz Roslan adik beradik Hanee Haneesya sememangnya satu nama yang tidak mungkin dilupakan oleh rakyat Malaysia setelah baru baru ini dia melakar sejarah apabila gelaran Dewi Remaja yang diberi kepadanya di...
Budak Perempuan Disyaki Hilang Rupa Rupanya Sudah Meninggal Dunia

Budak Perempuan Disyaki Hilang Rupa Rupanya Sudah Meninggal Dunia

papar berkaitan - pada 6/3/2019 - jumlah : 106 hits
KANAK KANAK perempuan berusia tiga tahun yang disyaki hilang dari jagaan pengasuhnya di Kuarters Hospital Langkawi Kedah hujung bulan lalu dipercayai sudah meninggal dunia sejak dua minggu lalu Rahsia itu terbongkar selepas soal siasat terh...
Dua Bulan Dia Batuk Batuk Berdarah Rupa Rupanya Ada Benda Ajaib Di Tenggorokannya

Dua Bulan Dia Batuk Batuk Berdarah Rupa Rupanya Ada Benda Ajaib Di Tenggorokannya

papar berkaitan - pada 27/2/2019 - jumlah : 208 hits
Selasa 26 Februari 2019 Inilah seekor lintah yang diambil doktor Zhang Dadong dari dalam tenggorokan seorang pesakit bernama Li Pesakit bernama Li ini merasa tenggorokannya gatal selama kurang lebih 2 bulan Setelah diperiksa tenyata ada see...
Asap Seluruh Bumi Dan Peristiwa Ad Dukhan

Perghh Selepas 5 Tahun Tanduk Di Kepala Lelaki Ini Akhirnya Berjaya Dibuang

Kemelut Rumah Tangga Lufya Nafi Suami Gay

Lelaki Cina Susunkan Kasut Jemaah Masjid

Sarapan Pagi Yang Sihat Bantu Kurangkan Berat Badan

Isham Jalil Mana Zuraida Kamaruddin Belajar Mengenai Ekonomi

Kenapa Cik Nor Berhenti Kerja

Travel Backpacker Biarkan Anak Baru Lahir Isteri Tidur Di Lapangan Terbang Ustaz Tampil Cerita Kejadian Sebenar



Biodata Dan Latar Belakang Pelakon Eina Azman

Kisah Hujan Ikan Paus yang Berlaku Pada Tahun 1970

Biodata Jaja Iliyes Pelakon Drama 7 Hari Mencintaiku 2

Pendedahan Senarai Peserta Gegar Vaganza 6 2019 Bermula

Mengapa Kita Berbohong Dan Cara Untuk Mengesan Pembohong Kajian


Apa Salah Kempen Halal

Syarat Utama Doa Dimakbulkan Allah

Waran Tangkap Dr Zakir Naik

Jadwal Seminar Petugas Kesehatan Haji Indonesia Untuk Persiapan 2020

Ant Man 3 Mungkin Dibatalkan Bakal Menjadi Rancangan Terbaru Disney

Memahami Lima Langkah Penting Ahli Jualan Kenapa Enggak