Malapetaka Besar Melanda Bn Pada Pru15



Malapetaka Besar Melanda BN Pada PRU15 | Umno bahagian Tenggara dan Kota Tinggi menuntut supaya penyandang ahli parlimen di kawasan itu, Dr Adham Baba dan Halimah Mohamed Sadique, dikekalkan sebagai calon BN pada Pilihan Raya Umum Ke-15 (PRU15)

Ini susulan khabar angin bahawa Adham dan Halimah antara yang akan digugurkan oleh Presiden Umno, Ahmad Zahid Hamidi sebagai calon pada PRU kali ini.

Pada sidang media hari ini, Timbalan Ketua Bahagian Umno Tenggara, Nasaruddin Ahmad berkata, Adham adalah satu-satunya pilihan bahagian itu untuk bertanding di kerusi berkenaan

Dia berkata menteri sains, teknologi dan inovasi itu adalah ahli parlimen yang prihatin terhadap nasib semua kaum serta sangat disenangi rakyat di kawasan itu.
Malapetaka Besar Melanda BN Pada PRU15Nasaruddin juga memberi amaran tindakan tidak meletakkan Adham sebagai calon bagi penggal kedua boleh menyebabkan “malapetaka” yang lebih besar.
"Saya amat bimbang sekiranya pengumuman calon yang akan dibuat malam ini, sekiranya nama Adham Baba tak disenaraikan sebagai calon Tenggara, saya risau akan ada malapetaka yang mungkin lebih besar di Tenggara,” katanya.
Turut hadir pada sidang media itu ialah wakil dari MCA dan MIC.
Sementara itu, Sinar Harian melaporkan seramai 40 ketua cawangan Umno di Kota Tinggi menuntut agar Halimah terus mewakili parlimen itu.
Ketua Umno Cawangan Tanjung Sediili, Hashim Muhammad berkata, Kota Tinggi memerlukan pemimpin seperti Halimah untuk berkhidmat kepada mereka
"Datuk Halimah seorang yang akrab dan mesra dengan penduduk di Parlimen Kota Tinggi. Beliau adalah individu yang benar-benar terbukti mampu meneruskan kepimpinan sebagai ahli Parlimen di sini.
"Parlimen Kota Tinggi bukan sahaja memiliki pengundi Melayu yang cukup ramai, tetapi ia juga mewakili masyarakat luar bandar dan peneroka Felda. Kami memerlukan pemimpin seperti Datuk Halimah yang bekerja keras membawa suara penduduk," katanya.
Sebelum ini dikhabarkan naib presiden Umno Mohamed Khaled Nordin akan menggantikan Halimah di Kota Tinggi.
Malapetaka Besar Melanda BN Pada PRU15Bulan lalu Ketua Polis Daerah Kota Tinggi, Superintendan Hussin Zamora dilapor berkata pihaknya sedang mengesan individu dan kumpulan di sebalik enam kain rentang yang dipasang di daerah itu.
Kain rentang itu menggesa Umno supaya mencalonkan anak tempatan di Kota Tinggi.
Salah satu kain rentang itu berbunyi 'Dari Khaled baik Halimah'.
Halimah merupakan ahli parlimen BN sejak 2008 dan berkhidmat selama dua penggal di Tenggara sebelum bertanding di Kota Tinggi pada 2018.
Dia berkhidmat sebagai menteri perpaduan negara ketika pimpinan Muhyiddin Yassin dan Ismail Sabri Yaakob.
Halimah dan Adham adalah antara sekumpulan menteri dan timbalan menteri yang dilaporkan tidak akan dipilih semula pada PRU ini kerana menyokong kepimpinan Ismail Sabri.
The Vibes semalam melaporkan calon BN perlu menandatangani akujanji untuk memberikan mandat kepada Zahid bagi membentuk kabinet jika BN menang PRU akan datang.
Langkah itu diambil walaupun Zahid sebelum ini mengumumkan secara terbuka bahawa Ismail Sabri - yang merupakan naib presiden Umno - sebagai calon perdana menteri daripada BN.
Malapetaka Besar Melanda BN Pada PRU15Mereka yang dipercayai turut digugurkan ialah Shahidan Kassim (Arau), Annuar Musa (Ketereh) Noh Omar (Tanjong Karang), Tajuddin Abdul Rahman (Pasir Salak) Zahidi Zainul Abidin (Padang Besar), Mohd Salim Sharif (Jempol) Ismail Abdul Muttalib (Maran) dan Mastura Mohd Yazid (Kuala Kangsar).
BN akan mengumumkan barisan calon PRU15 daripada gabungan itu malam ini. - mk










BERMINAT? BERIKLAN DI WEB ADDIN. SILA KLIK LINK DIBAWAH..
http://beriklandiwebaddin.wasap.my/http://beriklandiwebaddin.wasap.my/http://beriklandiwebaddin.wasap.my/

Iklan TeksPeluang Menjana Pendapatan Pasif 5-20% Sebulan Tanpa Perlu Buat Apa2 atau Menaja Sesiapa Yang Terbukti Sejak Tahun 2019 Hingga Hari Ini (KLIK SINI)
Anda Nak Income Dari Trading? Tetapi Tak Mahir Trade Sendiri? Tak Pandai Analisis? Tak Ada Masa? Sibuk Dengan Kerja? Ini Solusinya Trade ANDA Jalan Secara Automatik 24 Jam Sehari, 5 Hari Seminggu! (KLIK SINI)
Hak Penjagaan Harta Anak Bawah Umur Bukannya Isteri Tersayang (KLIK SINI)

                                                                                Iklan

 






Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://www.addindeen.com/2022/11/malapetaka-besar-melanda-bn-pada-pru15.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Mic Tarik Diri Pru15 Bukan Isu Besar Kata Pemimpin Bn

Mic Tarik Diri Pru15 Bukan Isu Besar Kata Pemimpin Bn

papar berkaitan - pada 2/11/2022 - jumlah : 154 hits
Chia Wan RouKUALA LUMPUR Beberapa pemimpin Barisan Nasional menepis khabar angin kemungkinan parti komponennya MIC akan menarik diri daripada pilihan raya umum ke 15 Ahli Majlis Kerja Tertinggi Umno Isham Jalil berkata beliau tidak tahu ket...
Harap Berdamai Kazar Anggap Kontroversi Melanda Anaknya Bukan Masalah Besar

Harap Berdamai Kazar Anggap Kontroversi Melanda Anaknya Bukan Masalah Besar

papar berkaitan - pada 30/10/2022 - jumlah : 280 hits
Beberapa bulan lalu kecoh di media sosial mengenai konflik rumah tangga pasangan selebriti Puteri Sarah dan Syamsul Yusof yang dikatakan bergolak gara gara kehadiran orang ketika Individu berkenaan dikatakan anak kepada pelakon vetera nbsp ...
Anggap K0ntroversi Melanda Anak Bukan Masalah Besar Ini Kata2 Padu Kazar Kepada Semua Pihak Berdamai

Anggap K0ntroversi Melanda Anak Bukan Masalah Besar Ini Kata2 Padu Kazar Kepada Semua Pihak Berdamai

papar berkaitan - pada 5/11/2022 - jumlah : 231 hits
PELAKON veteran Kazar memohon masyarakat tidak mudah menghukum sehingga mengguris perasaan keluarga berhubung kontroversi melibatkan anak perempuannya iaitu Ira Kazar yang didakwa menjadi perosak rumah tangga orang lain
Pru15 1 Undi Penentu 3 Keputusan

Pru15 1 Undi Penentu 3 Keputusan

papar berkaitan - pada 2/11/2022 - jumlah : 332 hits
TINGGAL kurang tiga minggu bagi rakyat kembali ke pusat mengundi untuk menentukan mandat Lebih 21 juta layak untuk berbuat demikian Sabtu ini hari penamaan calon dan disusuli dengan pengundian sebenar pada 19 November dan di antara kedua du...
Pru15 Potensi Pertembungan Gergasi Politik Di Pagoh Atau Laluan Mudah Untuk Muhyiddin

Pru15 Potensi Pertembungan Gergasi Politik Di Pagoh Atau Laluan Mudah Untuk Muhyiddin

papar berkaitan - pada 29/10/2022 - jumlah : 164 hits
Mampukah Muhyiddin mempertahankan kerusi Pagoh pada PRU15 akan datang Gambar failJOHOR BAHRU Tan Sri Muhyiddin Yassin bukan figura asing malah sosok yang kuat di negeri Johor apatah lagi melibatkan kelangsungan hayat politiknya di salah sat...
Awani Ringkas Pru15 Felda Kini Terbuka Bukan Lagi Fixed Deposit Umno Dan Bn

Awani Ringkas Pru15 Felda Kini Terbuka Bukan Lagi Fixed Deposit Umno Dan Bn

papar berkaitan - pada 29/10/2022 - jumlah : 263 hits
Ikuti rangkuman berita utama yang menjadi tumpuan sepanjang hari di Astro AWANI menerusi AWANI Ringkas SUBSCRIBE now Astro Awani https www youtube com c astroawani sub confirmation 1 Berita lanjut di http grid astroawani com Astro AWANI LIV...
Pru15 Amanah Perak Pertaruh Lebih 50 Peratus Muka Baru

Pru15 Amanah Perak Pertaruh Lebih 50 Peratus Muka Baru

papar berkaitan - pada 28/10/2022 - jumlah : 138 hits
malaysiakini comPRU15 Parti Amanah Perak mempertaruhkan lebih 15 muka baru daripada sejumlah 26 calon di kerusi parlimen dan DUN yang akan ditandingi parti itu pada pilihan raya umum ke 15 Pengerusi Amanah negeri Asmuni Awi dalam sidang med...
Senarai Calon Pru15 Amanah Perak

Senarai Calon Pru15 Amanah Perak

papar berkaitan - pada 29/10/2022 - jumlah : 145 hits
Mujahid kekal pertahan kerusi Ketua WARDA antara muka baharu dipertandingkan di Parlimen ParitSITI NUR ZAWANI MISCONParti Amanah Negara Perak selesai mengumumkan muka baharu dan senarai calon di semua 20 kerusi Parlimen dan enam kerusi Dewa...
Calon Pru15 Parti Pkr

Calon Pru15 Parti Pkr

papar berkaitan - pada 29/10/2022 - jumlah : 159 hits
1 Semalam saya tonton secara live pengumuman calon PRU15 bagi parti PKR Massive turnout dalam gambar Impressive Parti perlu harapkan turnout yang ramai tu ialah di kalangan pengundi atas pagar yang dah mula condong ke PH Bukan hanya penyoko...
Buasir Otak Tv Hadiah Hari Guru Ikut Kerja Bapa Be Like

Nepal Haram Produk Rempah Dari India Selepas Hong Kong Singapura

T18c24 Bayi Aina Muntah Susu Beku Macam Keju

Gulai Udang Nenas

Govt To Continue Using E Jamin Bail System

Harris Alif Dari Idola Kecil Ke Selebriti Serba Boleh

Road And Track A Lithe Bmw R80 Restomod By 46works

2 Pegawai Polis Johor Terbunuh Suspek Dikaitkan Dengan Kumpulan Pengganas Jemaah Islamiyah



Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Anggun Mikayla Viu Malaysia

Keputusan Markah Mingguan Senarai Lagu Tugasan The Hardest Singing Show Astro Malaysia

Biodata Syad Mutalib Pelakon Drama Berepisod Aku Bukan Ustazah TV3 Bunga Salju Astro Ria

Info Dan Sinopsis Filem Vina Sebelum 7 Hari 2024 Adaptasi Kisah Benar Kini Di Pawagam Malaysia

Biodata Founder Leeyanarahman Nur Liyana Abdul Rahman Yaana Yana Lee Usahawan Tudung Yang Terkenal Bersama Suaminya


Spring Harbor House By Johnsen Schmaling Architects In Madison Wisconsin

Pengukus Lubang Tepi

Bayaran Balik Ptptn Tarikh Pengecualian Penangguhan

Stay Fashionably Fit With Huawei Fit 3 Now Available From Rm559

Pekerjaan Firma Prop Dalam Mencari Pedagang Terbaik

New Environment