Maklumat Untuk Orang Bodoh Sahaja Qatar Bagi Berjuta Us Beli Pemimpin Hamas Protes Batal


Semalam Khamis 26hb Disember 2019 pimpinan tertinggi Hamas telah mengambil keputusan untuk berhentikan protes anti Israel di sempadan Gaza - Israel. 

Protes ini yang diadakan setiap hari Jumaat telah bermula pada March 2018 dan mengakibatkan 348 orang Palestin terkorban.  

Protes itu di panggil 'Great March of Return . . " yang telah diadakan setiap hari Jumaat.  


“Great March of Return” has not achieved anything
fewer Palestinians attending protests that have achieved so little
decision by “Higher National Commission of Great March.."Gaza’s weekly protests suspended for 3 monthssuspended between January 3 to March 30‘Decision linked to .. fatigue.’Anehnya tidak ada seorang pun pemimpin Hamas atau anak pemimpin tertinggi Hamas yang terkorban dalam protes-protes 'hari Jumaat' ini.  

Dari Malaysia pula tidak ada seorang pun pemimpin Bersatu, UMNO, Amanah, PKR atau PAS yang telah rela pergi ke Gaza untuk menyertai protes hari Jumaat untuk menentang Israel. 

Yang mati "syahid" di Gaza biasanya anak orang Palestin yang miskin. 
Orang miskin jadi kaldai tunggangan dulu. 
Sebiji serupa macam di Malaysia. 

Alaa Hamdaan, 28 tahun - seorang wanita Palestin yang kehilangan ahli keluarga (terbunuh) dalam protes 'hari Jumaat' itu mencabar pemimpin Hamas :


a relative of someone killed in riots, Alaa Hamdaan, 28, said 
“Shame on you,” she screamed at Hamas’s leadership. “Every day ‘return, return, return.’ You killed us with your return. What did we get from ‘return’? Tell us.”
Anyway di sini ada sedikit lagi berita :


Palestinians see beginning of end of protestspast 2 months, weekly protests called off at least three times 
Palestinian analysts say suspension linked to Egypt, Qatar 


“suspension an admission of failure,” Palestinian journalist saiddoubt if demonstrations will ever resumenow debate will begin if it was success or failure
Palestinian human rights activist said “fatigue” behind suspension “People are tired, organizers know that very well” the activist saidsignificant decrease in number of people participating people tired because nothing good came out of their sacrifices

(OSTB : Protes hari Jumaat ini akhir sekali di batalkan atas arahan Qatar dan Mesir  yang mempunyai strategi politik mereka tersendiri.
Mesir telah buat tawaran akan memberi laluan yang lebih sedikit kepada orang Palestin keluar-masuk Gaza menerusi sempadan di Rafah Crossing. 
Juga monopoli impot barang akan disalurkan kepada orang kaya Gaza dan orang yang ada kabel dengan pimpinan Hamas.
Qatar pula telah berjanji akan bayar pimpinan tertinggi Hamas berjuta dollar Amerika (millions of US$)   jika mereka berhentikan protes anti Israel. 
Mesir dan Qatar mempunyai sebab dan strategi masing-masing  untuk tindakan sebegini.)
suspension result of “external pressure” on Hamas leadersHamas officials visited Egypt, Qatar under heavy pressure to halt  Hamas has submitted to Egyptian, Qatari pressure 
Hamas can get more from Egypt, Qatar than from the protestsAs a result they decided to “suspend” the protests.Egypt promised to ease restrictions on travelers and goods to GazaQatar will deliver cash to Gaza until March 2020suspension of protests “directly linked” to Qatar delivering US$ millions“Obviously, we are talking about a deal” “3 months of Qatari US$ in return for 3 months of calm not necessarily bad for Hamasone faction, Democratic Front for Liberation of Palestine (DFLP) rejected decision DFLP called for continuation of protests 

Israel shrugs at Hamas cancelling weekly Gaza protests 
OSTB : Soalannya timing. Kenapa sekarang? Why now? Apakah sebab musabab nya?  Here is more news :


Khaled Mashaal to make Hamas leadership comeback, backed by Qatar
Qatar and Turkey want more influence on Hamas

elections for Hamas leadership in late 2020
Mashaal recently begun to resurface in public 
(Latest at KL Summit 2019)
public appearances in preparation for leadership bid

Hamas now led by Ismail Haniyeh 
Haniyeh deputy is military leader Yahya Sinwar

both Haniyeh and Sinwar based in GazaHaniyeh took over when Mashaal stepped down
Mashaal based in Qatar

Qatar and Turkey routinely offer Hamas leaders safe haven
Qatar and Turkey looking to increase their influence on Hamas

If successful Mashaal will offer Haniyeh deputy role
deposing current deputy Saleh al-Arouri, based in Istanbul 
OSTB :  Hamas akan mengadakan pilihan parti pada hujung 2020. Ikut caturan geo-politik Qatar dan Turki (keduanya penyokong tegar Muslim Brotherhood) mereka lebih suka jika Khaled Meshaal kembali memimpin Hamas di Gaza.

Maksudnya pemimpin Hamas sedia ada sekarang Ismail Haniyeh perlu ditumbangkan. 

Anehnya pemimpin Hamas, Ismail Haniyeh tidak hadir di KL Summit. 
I say Dr Mahathir, didn't you invite Ismail Haniyeh? 

Jadi bukan coincidence lah apabila Khaled Meshaal hadiri KL Summit yang turut di hadiri oleh kedua 'sponsor'nya ia itu Erdogan (Turki) dan Emir Qatar.

Qatar akan bayar berjuta US$ kepada Hamas untuk hentikan protes anti Israel. Hamas sudah setuju.  

Mengingati alir tunai kes 1MDB di mana wang tunai telah masuk akaun peribadi Najib, tuan-tuan rasa berjuta US$ daripada Qatar itu akan masuk akaun ATM Ismail Haniyeh atau akaun ATM Khaled Meshaal? I think Khaled Meshaal dan konco-konco akan mendapat lion's share lah.

Ini semua pasal duit dan kasta pemimpin orang Islam.

Tuan-tuan here is my prediction.   Qatar dan Turki (dan sekarang Dr Mahathir) sudah anti Arab Saudi.  

Saya rasa kali ini jika Khaled Meshaal (pro Qatar dan Turki) menang pilihan parti Hamas (dan tumbangkan Ismail Haniyeh) maka Hamas akan bunuh-membunuh sesama sendiri. 

Already sekarang puak serpihan DFLP   (Democratic Front for Liberation of Palestine) sudah tidak setuju Hamas hentikan protes membantah Israel. 

Iran pula telah sponsor dan 'memperkasakan' puak Al Sabirin ia itu sebuah kumpulan Sunnah Wal Jamaah juga yang nama rasminya ialah Palestinian Islamic Jihad (PIJ). PIJ juga adalah sangat anti Saudi tetapi tak semesti pro Qatar atau pro Mesir atau pro Muslim Brotherhood. Pemimpinnya adalah  Hisham Salem (I think). 
Akhir kalam, orang biasa di Gaza dapat apa pula agaknya? 

Protes hari Jumaat pun sudah dihentikan.
Mungkin mereka akan disuruh balik kepada membaling batu. 

Tuan-tuan boleh lah ke masjid jamik Kuala Lumpur atau masjid Negara atau masjid Kg Baru. Tapi tolong jangan baling batu ok. 

Kalau pecah pun yang pecah itu harta kita juga.Posted by Syed Akbar Ali 

Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

http://malaysiansmustknowthetruth.blogspot.com/2019/12/maklumat-untuk-orang-bodoh-sahaja-qatar.html?utm_source=feedburner&utm_medium=feed&utm_campaign=Feed%3A+MalaysiansMustKnowTheTruth+%28Malaysians+

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Setahun Arwah Adib Bomba Pergi Pemimpin Islam Dalam Ph Buat Bodoh

Setahun Arwah Adib Bomba Pergi Pemimpin Islam Dalam Ph Buat Bodoh

papar berkaitan - pada 18/12/2019 - jumlah : 252 hits
Genap setahun anggota bomba Allahyarham Muhammad Adib Mohd Kassim meninggal dunia akibat cedera parah ketika bertugas dalam tragedi rusuhan di kuil Sri Maha Mariamman USJ 25 Subang Jaya Adib 24 yang merupakan anggota perkhidmatan penyelamat...
Kesal Masjid Jadi Agenda Peribadi Pemimpin Politik

Kesal Masjid Jadi Agenda Peribadi Pemimpin Politik

papar berkaitan - pada 22/12/2019 - jumlah : 236 hits
Bekas Perdana Menteri Datuk Seri Najib Razak melafazkan sumpah laknat menafikan beliau mengarahkan bekas Inspektor Azilah Hadri membunuh model Monggolia Altantuya Shaaribuu di Masjid Jamek Kampung Baru Kuala Lumpur foto HAZROL ZAINAL KUALA ...
Ulama Uighur Titip Pesan Pada Semua Pemimpin Islam Gesa Tindakan Tegas Terhadap China

Ulama Uighur Titip Pesan Pada Semua Pemimpin Islam Gesa Tindakan Tegas Terhadap China

papar berkaitan - pada 22/12/2019 - jumlah : 639 hits
Konflik dan penindasan yang dihadapi umat Islam Uighur telah mendapat perhatian media satu persatu pendedahan mengenai kekejaman pihak China terbongkar Rintihan masyarakat Uighur didengari seluruh dunia merayu bantuan dunia agar mereka dapa...
Pemimpin Ph Perlu Kurangkan Ego Negara Lain Buat Kawan Bukan Musuh Ismail Sabri

Pemimpin Ph Perlu Kurangkan Ego Negara Lain Buat Kawan Bukan Musuh Ismail Sabri

papar berkaitan - pada 24/12/2019 - jumlah : 254 hits
Kurangkan ego buat kawan dan bukan buat musuh ujar Ketua Pembangkang Datuk Seri Ismail Sabri Yaakob Jelas beliau sebagai sebuah negara yang bergantung kepada hasil dagangan maka Malaysia tidak sepatutnya bergaduh dengan negara luar kerana i...
Pemimpin Pan Selindung Kezaliman Komunis China

Pemimpin Pan Selindung Kezaliman Komunis China

papar berkaitan - pada 26/12/2019 - jumlah : 285 hits
USTAZ HAJI AHMAD YAHAYAPAS Kedah merasa amat kesal berikutan kenyataan Menteri Agama Malaysia yang mengatakan semua laporan negatif terhadap kezaliman Komunis China ke atas Muslim Uyghur adalah berita palsu Kenyataan itu agak bertentangan r...
Teladan Umar Al Khattab Kepada Semua Pemimpin Dunia

Teladan Umar Al Khattab Kepada Semua Pemimpin Dunia

papar berkaitan - pada 30/12/2019 - jumlah : 312 hits
Telah berlaku tahun kesusahan dan kelaparan yang amat sangat di Semenanjung Arab pada zaman Amirul Mukminin Umar bin al Khattab Dikenali dengan Am al Ramadah kerana seakan bagaikan warna ramad atau abu disebabkan kekurangan hujan warna tana...
Pemimpin Dong Zong Sepatutnya Masuk Maharaja Lawak Mega

Pemimpin Dong Zong Sepatutnya Masuk Maharaja Lawak Mega

papar berkaitan - pada 28/12/2019 - jumlah : 363 hits
Dalam sebuah forum yang dianjurkan Gabungan Bertindak Malaysia KLSCAH wakil Dong Zong berkata Masyarakat umum khususnya kaum Cina di negara ini dilihat menolak pelaksanaan pembelajaran tulisan Jawi di Sekolah Jenis Kebangsaan Cina dan Sekol...
Polis Rusia Tahan Pemimpin Utama Pembangkang

Polis Rusia Tahan Pemimpin Utama Pembangkang

papar berkaitan - pada 27/12/2019 - jumlah : 169 hits
Polis Rusia tahan pemimpin utama pembangkang Dikemas kini 1 jam yang lalu Diterbitkan pada 26 Dec 2019 11 30PM
8 Karakter Di Drama Korea Ini Bisa Jadi Contoh Bahwa Emansipasi Bukan Cuma Cita Cita Wanita Indonesia

Filem Mustaqim

8 Kelebihan Daun Pudina Untuk Kesihatan Dalaman Dan Luaran

Wee Barking Up The Wrong Tree

Penyalahgunaan Kuasa Penyakauan Harta Rakyat Oleh Mahathir Wajib Didedahkan

Bersih Slams Hulu Selangor Funds Ahead Of Kuala Kubu Baharu Polls

Zus Coffee Ice Green Tea Latte

Let S Be Reasonable Tun M Don T Call The Kettle Black



Kisah Restoran Colonel Sanders Selain KFC Yang Tidak Boleh Dikembangkan

Info Dan Sinopsis Filem J2 J Retribution J2 J Retribusi Filem Malaysia 2021 Di Netflix Sekuel J Revolusi

Info Sinopsis Kutipan Sheriff Narko Integriti Filem Malaysia 2024

Info Dan Sinopsis Dough Doh Filem Malaysia 2023 Lakonan Syafiq Kyle Kini Di Netflix

Info Dan Sinopsis The Djinn s Curse Khong Khaek Filem Seram Thailand 2023 Kini Di Netflix Malaysia


Afidivit Sokong Tahanan Rumah Najib Razak Ada Kesilapan

K Speed Strikes Again With A Menacing Honda Dax Caf Racer

Onsen Tamago

Panas Tikam Belakang Cubaan Bekas Pemimpin Ph Hati Hitam

Rebus Ubi Kayu Kena Air Bersih

Cadangan Tambah Baik Gaji Penjawat Awam Diumum 1 Mei Pm