Makette Steamboat Grill Tempat Makan Sedap Kota Bharu


Sajian steamboat memang menjadi kegemaran ramai. Makanan laut segar sedia dicelur di dalam tomyam. Lebih seronok sekiranya ia berkonsepkan buffet, di mana dengan sekali bayar pelanggan boleh makan sampai puas. Itulah konsep yang digunakan oleh Makette Steamboat & Grill yang saya kategorikan sebagai tempat makan sedap di Kota Bharu, Kelantan.

Makette Steamboat & Grill Panji, Kota Bharu menawarkan segala apa yang anda mahukan untuk sebuah restoran steamboat. Pelbagai pilihan makanan laut, daging, kuah tomyam yang sedap, hidangan sampingan, dan harganya juga berpatutan.


Udang, kepah, ketam, sotong, kerang, lala, ikan, semua jenis makanan laut yang disediakan segar-segar belaka. Malah, pelanggan juga boleh memilih aneka jenis daging, ayam, dan kambing yang telah diperap dengan dengan rempah sedap.

Makette Steamboat & Grill Tempat Makan Sedap Kota Bharu Review
Pelanggan diberi 2 pilihan sup iaitu tomyam dan sup ayam. Pada saya tomyamnya agak pedas. Kalau datang bersama anak-anak kecil mungkin tidak sesuai. Jadi saya sarankan pilih sup ayam yang tidak kurang juga enaknya. Kalau nak campur pun boleh.


Banyak pilihan makanan berasaskan sumber dari laut yang boleh dipilih. Apa yang pasti, semuanya segar and you can even taste it. Ketam yang disediakan agak kecil, tetapi isinya banyak dan manis.

Pilihan bebola steamboat dan sayuran pun banyak. Hinggakan tidak sempat untuk merasa semua makanan yang ada.

Baca juga: KFC Zinger Waffle Burger Review

Makette steamboat Panji turut menyediakan beberapa pilihan daging lembu dan ayam yang diperap dengan rempah berbeza yang sedia untuk dipanggang (grill). Daging kambing juga pun ada. Peminat-peminat kambing, anda wajib datang ke sini. Daging kambing diperap sempurna membangkitkan selera sajian steamboat.
Sumber: FacebookPelanggan juga diberi pilihan beberapa jenis sos pencicah yang terdiri daripada brown sauce, black pepper, mayonis, dan banyak lagi.

Selain steamboat, Makette juga menawarkan nasi/mee/kueh tiaw goreng untuk memberi lebih banyak pilihan kepada pelanggan.


Antara yang menarik di Makette Steamboat adalah variasi air yang diletakkan di dalam balang tinggi. Saya pasti, ramai yang teruja melihat air balang berwarna warni. Walaupun ia hanyalah air kordial biasa, namun rasanya sungguh enak. You don't want cordial drink? Guess what, you can have hot coffee!

Untuk pencuci mulut, pelanggan boleh menikmati aiskrim dan jagung kukus manis. Mereka juga mempunyai hidangan smapingan seperti roti bakar, lokcing, dan cereal.



Pada saya Makette sangat sedap, tomyam dan aneka daging yang diperap cukup rasa. Lebih sedap dari steamboat Seoul Garden yang famous tu. Seoul Garden Malaysia price boleh mencecah RM49, tidak termasuk tax.  

Cuma restoran ini tidak berhawa dingin. Berpeluh-peluh juga ketika memanggang daging. Variasi makanan tidak mempunyai label. Agak sukar untuk membezakan jenis perapan kerana semuanya kelihatan sama sahaja.

Makette Steamboat ini mempunyai tiga buah cawangan iaitu di Kuala Terengganu, Tanah Merah, dan Kota Bharu. Saya ke cawangan Panji, Kota Bahru. Harga setia cawangan adalah sama.

Harga Makette Steambot & Grill
Dewasa - RM30++Kanak-kanak (Selasa) - PercumaHappy Hour (Ahad-Rabu) 5pm-6pm - RM22.90
Terdapat promosi khas pada hari-hari tertentu, pastikan anda mengikuti laman rasmi Makette di Facebook.

#NKFoodReview - 8/10

Makette Steambot & Grill Kota Bharu
Waktu operasi: 5pm - 12am
Nombor telefon: 019-6136973
Facebook: https://www.facebook.com/makette.hq/
Alamat: Wisma Hj Mohamed Zawawi Yusoff, Kg Pauh Panji, Jln Raja Perempuan Zainab 2, 16100 Kota Bharu, Kelantan



Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

http://www.nikkhazami.com/2018/10/makette-steamboat-grill-tempat-makan-sedap-kota-bharu.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Larangan Merokok Didalam Kedai Makan Dan Tiada Lagi Tempat Merokok Khas

Larangan Merokok Didalam Kedai Makan Dan Tiada Lagi Tempat Merokok Khas

papar berkaitan - pada 15/10/2018 - jumlah : 874 hits
Hanya berbaki 2 bulan setengah sebelum arahan larangan merokok di semua restoran dan premis di negara ini dikuatkuasakan Bagi sesetengah perokok mungkin ini adalah berita buruk buat mereka namun bagi majoriti rakyat Malaysia yang sebelum in...
Resepi Sira Labu Kelantan Senang Buat Sedap Makan

Resepi Sira Labu Kelantan Senang Buat Sedap Makan

papar berkaitan - pada 19/10/2018 - jumlah : 635 hits
Assalamualaikum korang suka makan labu tak Kalau ya kita geng Dan kalau korang nak tahu labu ni juga adalah salah satu makanan kegemaran Rasullulah SAW kerana kat labu ni ada bermacam khasiat Anas bin Malik sahabat dekat Rasulullah mengatak...
Ini Sejarahnya Kota Lud Tempat Dajjal Terbunuh

Ini Sejarahnya Kota Lud Tempat Dajjal Terbunuh

papar berkaitan - pada 15/10/2018 - jumlah : 309 hits
Sesungguhnya Isa Bin Maryam Akan Membunuh Dajjal Di Bab Lud Dalam suatu riwayat dikatakan bahwa Nabi Isa Alaihis Salam akan turun kembali ke muka bumi di akhir zaman dan akan membantu manusia Ia akan memberangus musuh yang paling nyata yakn...
Tempat Makan Best Dan Menarik Di Labuan Pan Mee

Tempat Makan Best Dan Menarik Di Labuan Pan Mee

papar berkaitan - pada 29/10/2018 - jumlah : 1043 hits
Hai semua Apa khabar Harap sihat disamping insan tersayang It s been almost 5 years I live in this tiny island called Labuan Pejam celik pejam celik lama sudah pula saya tinggal di sini Cari rezeki punya pasal terpaksalah tahankan hati berj...
Aroma Square Kg Raja Besut Comel Weeih Cafe Ni Makan Pun Sedap

Aroma Square Kg Raja Besut Comel Weeih Cafe Ni Makan Pun Sedap

papar berkaitan - pada 23/10/2018 - jumlah : 1747 hits
Baru baru ini rasa nak singgah kat sebuah cafe baru di Kg Raja Besut bersebelahan dengan Dewan Merdeka yang baru setelah melihat promosi cafe ini di Facebook Namanya Aroma Square Cafe Cantik sekali dekorasi dalaman dengan hiasan mural dindi...
Sup Ketam Sedap Sesuai Membangkitkan Selera Makan

Sup Ketam Sedap Sesuai Membangkitkan Selera Makan

papar berkaitan - pada 26/10/2018 - jumlah : 482 hits
Minggu lepas aku buatkan sup ketam sedap untuk seseorang yang tak berselera nak makan setelah demam beberapa hari Tapi ini bukan sup ketam untuk menghilangkan demam denggi yang biasa tu Kalau untuk denggi kata orang kena buat sup dengan ket...
Kufi Wednesday 60 Kota Bharu

Kufi Wednesday 60 Kota Bharu

papar berkaitan - pada 17/10/2018 - jumlah : 452 hits
Kota BharuKota Bharu KB ialah ibu negeri Kelantan Malaysia Bandar ini mula dibuka pada masa pemerintahan Sultan Muhammad II pada tahun 1844 dan merupakan bandar tertua di sebelah pantai timur Semenanjung Malaysia Bandar ini terletak tidak j...
Makan Itik Salai Masthar Di Sungai Ramal Bangi Sedap Cuma

Makan Itik Salai Masthar Di Sungai Ramal Bangi Sedap Cuma

papar berkaitan - pada 15/10/2018 - jumlah : 1902 hits
Seawal jam 10 pagi lagi kedai makan itik salai Masthar di Sungai Ramal Bangi dah bermula operasi Tergerak hati nak singgah ke sana apabila Khair yang beria ajak makan sana Dia bagitahu makan kat situ best sebab dia dah pernah datang dengan ...
Dinner Steamboat Grill Di Restoran Taman Apple Cameron

Dinner Steamboat Grill Di Restoran Taman Apple Cameron

papar berkaitan - pada 20/10/2018 - jumlah : 649 hits
Assalamualaikum Restoran Taman Apple Cameron bukan nama restoran biasa biasa dan ternyata ramai yang datang berkunjung ke Cameron Highlands pasti akan mencuba steamboat grill di sini Sebelum ni Gee ada kongsikan kisah Gee menikmati makan te...
8 Karakter Di Drama Korea Ini Bisa Jadi Contoh Bahwa Emansipasi Bukan Cuma Cita Cita Wanita Indonesia

Transformation From The Top Down Hajiji S Exemplary Leadership In Sabah

Bukan Ulama Lantikan Politik Sendiri Tu Ular Dalam Semak

La Dolce Vita Cranking The Vespa Gt 200 Up To Eleven

Filem Mustaqim

8 Kelebihan Daun Pudina Untuk Kesihatan Dalaman Dan Luaran

April 18 2024 Pesan Orang Alim

Penyokong Pn Jangan Bongkak Dan Takabbur



Kisah Restoran Colonel Sanders Selain KFC Yang Tidak Boleh Dikembangkan

Info Dan Sinopsis Filem J2 J Retribution J2 J Retribusi Filem Malaysia 2021 Di Netflix Sekuel J Revolusi

Info Sinopsis Kutipan Sheriff Narko Integriti Filem Malaysia 2024

Info Dan Sinopsis Dough Doh Filem Malaysia 2023 Lakonan Syafiq Kyle Kini Di Netflix

Info Dan Sinopsis The Djinn s Curse Khong Khaek Filem Seram Thailand 2023 Kini Di Netflix Malaysia


Bila Kau Rajin Nak Tolong Kerja Orang

Perjanjian Allah Swt Dengan Kaum Bani Israil

Mushroom Jellyfish House By Ttdesign Vn In Tan Hiep Vietnam

Vanishing Landscape

Dapat Hadiah Hari Jadi

Keyakinan