Makanan Sedap Di Kuantan Foodcourt Kotasas


Rasanya saya tidak pernah menulis artikel peribadi, berkongsi mengenai makanan sedap Kuantan. Walaupun saya penduduk tetap di Kuantan selama 36 tahun. Tetapi, kali ini saya terbuka hati mahu menulisnya kerana berpuas hati dengan makanan yang kami nikmati pada malam Jumaat di Kotasas. 



Corn Cheese tersedap di Kuantan




Apakah makanan sedap KuantanKami dah puas makan dengan makanan ikan bakar dan masakan Thai semuanya. Jadi, malam Jumaat lepas suami baik hati bawa kami keluar. Kononnya mahu ke Lotus, hari pembukaan di Kuantan. Namun, cubaan gagal. Dan, terus ke Kotasas. 
Tujuan utamanya ingin mencari Corn Cheese Tarik sebagai dinner. Saya dan anak-anak sahaja yang gemarkan makanan begini. Makanan sedap kot. Tetapi tidak bagus di makan selalu. Suami pula kurang, tetapi jika ada anak-anak yang tidak habis maka dia yang habiskan makanan tersebut. 
Di manakah lokasi Kotasas?Walaupun bandar  Kotasas sudah hampir setahun dibuka, agaknya. Sebab hari itu adalah kali pertama suami bawakan kami bersantai di situ. 
Lokasi jika arah dari Pelindung, akan mengambil masa selama 20 minit jarak perjalanan. Lokasi terletak di kawasan perumahan elit. Jika kalian mahu tahu, Kotasas ini best untuk beriadah bersama keluarga dan students di kawasan berhampiran. 
Pendapat saya, Kotasas ini strategik. Yang mana tempat tumpuan anak-anak muda, keluarga dan pelajar. Mengapa saya cakap begitu?
Kotasas ini hanya tempat makan-makan dan beriadah sahaja. Yang mana di bahagian belakang, terdapat Foodcourt berhadapan Tasik. Jadi, selepas makan boleh bersiar-siar di Tasik. Juga terdapat taman permainan untuk anak-anak bermain. 
Saya rasa, dah jumpa kot jika nak siapkan kerja manuskrip di sini. Jika ada lah tugasan manuskrip. Mungkin boleh ubah angin menulis pula di suasana begini. 
Harga makanan sedap di Kotasas Kuantan Foodcourt Selain Pizza Hut, Family Mart, dan beberapa kedai makan lain. Terdapat Foodcourt di bahagian belakang. Kotasas ini sangat luas. Jenuh exercise berpusing-pusing untuk sampai ke Foodcourt. 
Makan malam dengan Corn Cheese Extra Moza, Corn Cheese Mamee, Corn Cheese Cornflakes, Corn Cheese Normal. Makanan yang saya order ini, semuanya makanan sedap! 
Buat mereka yang suka makan western dan makanan sedap serta mudah, saya syorkan makan Corn Cheese. Menu lain kisok ini ada, cuma masa yang saya datang tu kiosk hampir tutup jam 9.45 malam. 
Masya allah, tabarakallah. Langsung tidak rugi dengan harga yang ditawarkan itu harga bermula dari RM 8 - RM 9 secucuk Corn Cheese. Kerangupan seakan ayam goreng dan tidak muak!
Jadi, tidak ralat saya tidak dapat makan Corn Cheese daripada Family Mart. Yang mana, Family Mart dipenuhi dengan students sekitar sahaja. Huuhu. Bagi mak-mak macam saya ini, mana larat nak menunggu beratur sampai ke luar pintu Family Mart. Walhal, dah buka lebih sebulan. Masih tidak hilang fenomena di Kuantan ya. Mujur lah, sempat singgah Family Mart di Bentong yang lenggang tempoh hari selepas bercuti di Janda Baik. 
Bagaimanakah untuk ke Lokasi Kotasas?Jika kalian nak sampai ke sini, gunakan waze. Taip Kotasas Tasek, Bandar Baru Kotasas Kuantan. 


Fasiliti lain 
Memandangkan Foodcourt ini selesa, jadi fasiliti lain turut menyediakan tandas dan surau bagi kegunaan orang awam yang datang berkunjung. Best sangat! 
Kalian jika datang ke sini, jangan hairan jika ternampak budak-budak remaja bermain scooter di sini. Kerana ruangan luas untuk bermain di bahagian tapak berdekatan taman permainan. 
Taman permainan di sini pun meriah. Jam menunjukkan 10 malam, tetapi anak-anak kecil masih hebat bermain gelongsor dan buaian. Ramai ibu bapa dan penjaga yang luangkan masa bersama anak-anak mereka di sini. 

Kesimpulannya;

Inginkan makanan sedap Kuantan, kalian perlu rajin mencari. Kena explore macam saya. Baru jumpa tempat makan best di Kuantan dengan suasana tenang untuk beriadah di waktu malam bersama anak-anak.






Belakang tu lah Kiosk yang menjual Corn Cheese yang sedap








Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://www.ehbelogaku.com/2023/06/makanan-sedap-kuantan-foodcourt-kotasas.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
10 Gram Di Ayer 8 Putrajaya Restoran Berdeko Cantik Makanan Sedap

10 Gram Di Ayer 8 Putrajaya Restoran Berdeko Cantik Makanan Sedap

papar berkaitan - pada 16/6/2023 - jumlah : 181 hits
Hi semua Cik Sue nak kongsi dengan korang satu kedai atau restoran ke kafe eh entahlah yang pasti tempat makan best kat Putrajaya yang masih baru lagi bertapak Jumaat lepas sempat hadir dinner dengan bff yang dah lama tak jumpa sejak pkp du...
Jenama Perisa Makanan Kucing Paling Sedap

Jenama Perisa Makanan Kucing Paling Sedap

papar berkaitan - pada 12/6/2023 - jumlah : 191 hits
Assalamualaikum WBTPEMBACA setia blog Sk ni tentu tahu Sk ada memelihara beberapa ekor kucing Yang kekal di dalam rumah ada 7 ekor yang paling senior dah 9 tahun usianya Cik Lang atau kami panggil Elang Kemudian ada enam beradik empat darin...
Dinner Kuey Teow Goreng Sedap Di Twin Kuey Teow Meru Ipoh Perak

Dinner Kuey Teow Goreng Sedap Di Twin Kuey Teow Meru Ipoh Perak

papar berkaitan - pada 13/6/2023 - jumlah : 202 hits
Harini mama nak cerita satu lagi tempat wajib makan kalau mama ke Meru Ipoh Selalu kami dinner di Dinner Kuey Teow Goreng Sedap Di Twin Kuey Teow Meru Ipoh Perak Kadang kadang kami siap tapau untuk buat sarapan pagi esoknya Panaskan guna mi...
Kerang Masak Tumis Pedas Yang Mudah Dan Sedap

Kerang Masak Tumis Pedas Yang Mudah Dan Sedap

papar berkaitan - pada 13/6/2023 - jumlah : 173 hits
Siapa suka makan kerang Kerang ni sapa yang tak kenal adalah sejenis makanan laut bercengkerang yang boleh dimakan Kulit dia bentuk macam bulat lonjong dan mempunyai gegaris tetulang di luarnya Antara kandungan nutrisi yang ada dalam kerang...
Resipi Begedil Daging Sedap Sempoi Baru Puas Hati Nak Makan

Resipi Begedil Daging Sedap Sempoi Baru Puas Hati Nak Makan

papar berkaitan - pada 12/6/2023 - jumlah : 138 hits
Bukan sekadar makan dengan soto tapi bergedil memang padu dimakan dengan nasi Boleh jadi bertambah Resipi begedil daging homemade yang dikongsikan oleh Pn Liza Idris ni memang senang dan terbaik Daging lebih dan padu Jom cuba Jom buat bedeg...
Gulai Kuning Nasi Berlauk Kelantan Yang Sedap

Gulai Kuning Nasi Berlauk Kelantan Yang Sedap

papar berkaitan - pada 11/6/2023 - jumlah : 181 hits
Saya belajar sesuatu dari Kuliah Zoom Ustazah Dato Dr Fatma Elzahra yang selama ini dibuat oleh masyarakat Islam di negara kita yang lebih kepada adat Sebenarnya banyak kali ustaz ustazah mengajar sebagai contoh bab bila mendengar berita ke...
Jom Cuba Resepi Udang Masak Bali Yang Sedap

Jom Cuba Resepi Udang Masak Bali Yang Sedap

papar berkaitan - pada 10/6/2023 - jumlah : 258 hits
Seperti kerang udang jugak adalah salah satu dari spesis hidupan laut yang boleh dimakan dan mempunyai khasiat yang tersendiri Ia mengandungi vitamin mineral protein yang bagus untuk kesihatan termasuk sifatnya yang rendah kalori dan tiada ...
Resepi Chicken Wrap Sedap Dan Rangup

Resepi Chicken Wrap Sedap Dan Rangup

papar berkaitan - pada 11/6/2023 - jumlah : 219 hits
RESEPI CHICKEN WRAP SEDAP DAN RANGUPBAHAN BAHANRoti tortilla Isi ayam SaladTomatoLobak Timun KejuMayonisSos thousand islandCARA CARA MEMBUATNYA1 Roti mission Wrap dibakar dalam oven 2 3 mnit 2 Ayam goreng tepung goreng guna tepung kentucky ...
3 Resepi Bayam Mudah Dan Sedap

3 Resepi Bayam Mudah Dan Sedap

papar berkaitan - pada 14/6/2023 - jumlah : 180 hits
Assalammualaikum dan Salam SejahteraAbam ni tak gemar sangat makan sayur tapi ada satu sayur ni abam suka sangat makan bagilah masak apa pun mesti abam makan Sayur Bayam nama sayur tu ok jom abam nak kongsikan resepi mudah yang abam selalu ...
As Menuju Bangkrap Lihat Komen Rakyat Dalam Blog Ini

Agong Cuba Selamatkan Orang Melayu Pada 2022

Netizen Tertanya Tanya Apa Kelulusan Calon Pn

Risiko Isteri Cantik

Mengenal Apa Itu Operasi Lasik Dan Biayanya

12 Power Bank Terbaik Paling Nipis Tahan Lama 2024

Birthday Party Aryana Arash

Bidoglio Mahu Jdt Beraksi Lebih Ganas



5 Kes Jenayah Melibatkan Kanak Kanak di Malaysia Yang Tak Boleh Kita Lupakan

Biodata Ezra Kairo Penyanyi Gandingan Zubir Khan Dalam Lagu OMK Oh My Kadhale

10 Fakta Biodata Aniq Durar Pelakon Drama Berepisod Dua Darjat Slot Akasia TV3 Gandingan Sharifah Rose

Info Dan Sinopsis Hierarchy Netflix TV Series Kdrama 2024

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Dua Darjat Slot Akasia TV3


The Use And Abuse Of Taxes

Delicious Cat S Eye Fruit

Mahsa University Which Health Sciences Program Fits You Diploma Or Degree

Xochitl Gomez S Legs And Feet In Tights 6

Drama Patung Rascatto

Nadin Amizah Di Akhir Perang Chord