Makan Tengahari Di House Of Kambing Maeps


Hai-hai guys. Kembali lagi dalam entri jalan-jalan cari makan edisi cuti sekolah. Kali ni, kami ke House of Kambing (HOK) yang terletak di MAEPS Serdang.


Dah nama restoran pun ada nama Kambing jadi menu utama di HOK adalah menu daging kambing. Buat yang tak makan kambing jangan risau sebab ada je menu ayam.

Memandangkan waktu cuti sekolah, jadi dah boleh bayangkan suasana dia sibuk dan penuh dengan orang. Macam cari penyakit pun ye juga datang waktu sekarang.

Tapi apa nak buat, dah sampai dan dapat parking cun depan kedai jadi niat nak makan kambing harus diteruskan. Kebetulan kami bawa anak saudara ke Farm In The City, jadi memang dah dekat sangat dengan HOK.


Makan Tengahari Di House Of Kambing MAEPS

Aku tahu tentang HOK adalah melalui laman Instagram rasmi mereka. Bagi aku berkesan la cara mereka marketing guna media sosial macam tu. Konten marketing mereka berjaya mempengaruhi aku yang suka makan untuk datang.

Sebelum datang sini expectation aku agak tinggi. Baik dari segi rasa, keselesaan, pilihan makanan dan lokasi. Aku bayangkan yang indah-indah sahaja, terbayang daging kambing yang lembut tapi hakikatnya?

Anda baca lah sendiri.

Waktu operasi HOK adalah bermula jam 11 pagi sehingga enam petang. Dibuka setiap hari kecuali hari Jumaat. Waktu kami sampai betul-betul waktu makan tengahari dan sudah melepasi jam 12 tengahari jadi memang tempat tu penuh.

Parking agak terhad dan kawasan sekitar dia berbukit. Di depan restoran ialah kawasan padang ragut yang luas bercantum dengan kandang kambing dan unta.

Keluar dari kereta mata kami tertumpu ke arah kandang dan nampak seekor unta dan beberapa ekor kambing tengah berehat. Unta tu nama dia Mina. 



Rezeki kami dapat meja di bahagian belakang dan paling penting diterangi oleh cahaya Matahari. Natural lighting gitu. Cuaca panas ya waktu tu dan cantik sangat nak ambil gambar.

Waktu tengah makan kami perasan ada unta dan kambing bersiar-siar dalam kawasan padang luas tu. Baguslah atlease kambing dan unta tu seronok lepas bebas.

Restoran HOK ni dua tingkat. Dekat bawah ada banyak meja dan menjadi pilihan keluarga manakala di tingkat dua menjadi pilihan abang-abang motor yang suka konvoi datang makan dekat situ.

Tingkat dua tu panas ya tapi pemandangan dari atas memang cantik. Sesuai sangat kalau anda sejenis tidak kisah dengan panas dunia.



Pengalaman Makan Tengahari di House of Kambing

Kami datang dengan perut yang kosong dan perasaan lapar tu memang terpamer di muka masing-masing terutama anak-anak. Setelah bermandi peluh di Farm In The City jadi tak sabar nak makan di sini.

Malangnya tempoh makanan untuk siap ambil masa yang agak lama. Faham sangat sebab ramai orang jadi semua bersabar. Cuma mungkin HOK dapat baiki mutu perkhidmatan di masa hadapan supaya dapat pendekkan masa dan hantar minuman terlebih dahulu.

Dengan cuaca panas, air pun sampai lambat ke meja ianya menjadi pengalaman yang kurang menyenangkan sebab terpaksa pujuk anak-anak kecil supaya bersabar.

Aku tak rasa mereka kekurangan pelayan sebab ramai je pekerja yang ambil tempahan dan kutip pinggan kotor. Mungkin kekurangan pekerja bahagian dapur ditambah pelanggan yang ramai. Hari minggu kan.



Menu Utama Di House of Kambing

Kami minta pelayan untuk mencadangkan menu patut kami cuba di HOK. Mereka pun ramah je nak layan soalan kami.

Untuk peminat Lamb dicadangkan untuk cuba set Grill Out. Ada 3 jenis iaitu Grill Out Mini, Grill Out dan Grill Out Platter. Bezanya set Platter ada signature dish mereka iaitu signature marinated lamb (kambing perap), kambing goreng crispy dan ayam goreng crispy, sesuai untuk lima orang makan.

Kami cuba set Grill Out Mini. Dalam set tu ada dua pinggan nasi, dan signature marinated lamb sesuai untuk dua ke tiga orang makan.

Kami juga cuba Nasi Goreng Kambing dan Sup Kambing Power. Anak saudara aku makan Nasi Kukus Ayam Bakar.



Dari segi rasa agak tersasar dengan apa kami bayangkan. Perapan kambing dan ayam bakar ialah kicap. Rasa macam makan masak kicap dan tak pedas. Daging kambing dia boleh aku kategorikan lembut dan boleh dikunyah.

Nasi Goreng Kambing dia mengecewakan bagi aku. Rasa nasi goreng kari. Rasa kari tu menenggelamkan rasa kambing. Aku mengharapkan nasi dia pedas tapi tidak.





Sup kambing dia layak diberi pujian. Kena la dengan tekak kami yang selalu makan sup kambing dekat NZ. Makanan di HOK bukanlah tak sedap langsung tapi aku meletakkan harapan terlalu tinggi.

Mungkin kalau ada kesempatan untuk datang lagi aku nak cuba kambing goreng crispy.

Apa yang berjaya buatkan hati aku sejuk adalah meja makan dia cantik. Pandai dia pilih warna meja kayu berunsurkan alam semulajadi. Nasib dia tak hias macam rumah kambing. Lol.

Suka sangat dengan pemilihan meja dan kerusi serta susun atur. Walaupun nampak agak sempit tapi masih selesa. Aku berkenan dengan corak dan warna meja kayu yang nampak aesthetic sangat. 

Tambahan pula pekerja HOK sangat mesra alam. Tak lokek senyuman dan terbuka menerima pendapat. Waktu pembayaran, cashier sempat tanya suami minta bagi review berdasarkan apa kami makan pada hari tersebut.

Waktu tu aku dah jalan laju-laju sebab barisan pelanggan menunggu untuk masuk sangatlah panjang. Jadi untuk anda yang teringin nak rasa makanan di HOK bolehlah datang sini. Nak selesa sila datang pada hari bukan cuti sekolah.

Secara keseluruhan, pengalaman makan di HOK ni seronok disebabkan faktor persekitaran dia yang sejuk mata memandang. Kalau dia upgrade sikit rasa makanan, boleh jadi tempat makan kami bila teringin nak makan kambing.

 



Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://www.rodiahamir.com/2022/09/makan-tengahari-di-house-of-kambing.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Makan Tengahari Kat Warung Makan Pokok Getah Kuala Kangsar Yang Pernah Viral Ni

Makan Tengahari Kat Warung Makan Pokok Getah Kuala Kangsar Yang Pernah Viral Ni

papar berkaitan - pada 9/9/2022 - jumlah : 292 hits
Kedai makan ni pernah viral dulu kan Kenapa viral Sebab kedudukan kedai yang dikelilingi pokok getah Jadi best lah bila makan kat sini Makan sambil tengok pokok pokok hijau keliling Kat mana ni k fiezz Lokasi kedai makan ni dalam daerah ter...
12 Resipi Menu Makan Tengahari Sedap Sempena Hari Merdeka

12 Resipi Menu Makan Tengahari Sedap Sempena Hari Merdeka

papar berkaitan - pada 30/8/2022 - jumlah : 139 hits
Hidangan lauk pauk yang sedap dan mudah dimasak tentunya menjadi pilihan para ibu terutamanya di hari cuti Merdeka begini Selain enak dan menyelerakan sajian sebegini amat senang disediakan serta menjimatkan masa di dapur lebih lebih lagi d...
Makan Makan Di Ipoh

Makan Makan Di Ipoh

papar berkaitan - pada 2/9/2022 - jumlah : 231 hits
Assalamualaikum wbtNAMPAKNYA masih belum ada apa apa pengumuman jadi atau tidaknya cuti hujung minggu di Johor dipinda ke hari Sabtu dan Ahad Masih belum diberitahu waktu bekerja setiap hari Isnin hingga Khamis adalah dari jam 8 pagi hingga...
Makan Nasi Arab Terbaik Di Zaituna Restaurant Johor Bahru

Makan Nasi Arab Terbaik Di Zaituna Restaurant Johor Bahru

papar berkaitan - pada 31/8/2022 - jumlah : 256 hits
Assalamualaikum dan salam sejahteraApa khabar pembaca dan rakan rakan sekalian Alhamdulillah kali ini aku sangat teruja untuk berkongsi tentang sebuah lokasi yang menyediakan makanan Arab sedap dan cukup menyelerakan Untuk anda yang tidak t...
Kembali Makan Korban Gus Muhaimin Desak Jam Operasional Truk Besar Diubah

Kembali Makan Korban Gus Muhaimin Desak Jam Operasional Truk Besar Diubah

papar berkaitan - pada 1/9/2022 - jumlah : 111 hits
Wakil Ketua DPR bidang Korkesra Abdul Muhaimin Iskandar menyatakan prihatin dan turut berbelasungkawa atas peristiwa kecelakaan maut truk besar menabrak tiang telekomunikasi di Bekasi
Hidangan Kerabu Mangga Makan Bersama Keluarga Tersayang

Hidangan Kerabu Mangga Makan Bersama Keluarga Tersayang

papar berkaitan - pada 31/8/2022 - jumlah : 157 hits
Hidangan Kerabu Mangga Makan Bersama Keluarga Tersayang Kerabu mangga yang rangup sedikit pedas dan rasa sos Thai yang istimewa begitu memanggil untuk kesekian kalinya Baru minggu lepas rakan sekerja cerita pasal kerabu mangga Kini dapat ju...
Nabi Adam As Makan Buah Terlarang Kerana Dipujuk Hawa Hanya Mitos

Nabi Adam As Makan Buah Terlarang Kerana Dipujuk Hawa Hanya Mitos

papar berkaitan - pada 2/9/2022 - jumlah : 392 hits
Kisah Nabi Adam AS dan pasangannya Hawa memakan buah yang dilarang dalam syurga ialah kisah zaman berzaman yang diimani oleh umat Islam Dalam kisah ini dipaparkan bagaimana syaitan menghasut Nabi Adam dan Hawa untuk makan buah yang telah di...
Makan Pulut Gaul Nyor Bersama Ikan Rebus Goreng Sangat Sedap

Makan Pulut Gaul Nyor Bersama Ikan Rebus Goreng Sangat Sedap

papar berkaitan - pada 31/8/2022 - jumlah : 125 hits
Buat orang Pantai Timur menu pulut bersama kelapa parut yang digaul dan ikan masin atau ikan rebus goreng memang menjadi kegemaran Memang tak pandang kiri kanan dah kalau jumpa menu sarapan macam ni Ringkas tapi menyelerakan Resipi yang dik...
Anak 7 Bulan Dah Boleh Makan Bertumis Berempah Buatkan Menu Ini Confirm Anak Suka

Anak 7 Bulan Dah Boleh Makan Bertumis Berempah Buatkan Menu Ini Confirm Anak Suka

papar berkaitan - pada 29/8/2022 - jumlah : 167 hits
Apabila anak sudah masuk usia 7 bulan anda boleh pelbagaikan menu makanan untuk si manja Jika sebelum ini anda menggunakan 4 days wait rule ketika bayi berusia 6 bulan dan tiada sebarang alahan makanan pada si manja jadi anda boleh lebih kr...
Ph Must Safeguard Its Voter Base To Land Second Term For Anwar Says Analyst

Drama Anggun Mikayla

Tetaplah Beriadah Di Bulan Ramadan

Honor Pad 9 Tablet Terbaik Untuk Berhibur Dan Kerja Mula Dijual Seluruh Negara Pada 28 Mac

Arul Rasheed Feat Shana Abella Gemersik Aidilfitri Chord

Hukum Berbuka Puasa Di Bulan Ramadhan Dan Cara Bayar Fidyah

Perumahan Izara Bayu Sutera Kediaman Idaman Tepi Tasik Dengan Ciri Smart Home

Di Ambang Inflasi Bagaimana Dow Jones Dan S P Bertindak Untuk Sesi Ketiga Berturut Turut



Info Dan Sinopsis Filem 19 Puasa Playboys Of Plastik Hitam Astro First

Casimir Zeglen Paderi Yang Mencipta Jaket Kalis Peluru

Biodata Mohammad Rifdean Masdor Atlet Muay Thai Malaysia Yang Gegarkan One Championship Seangkatan Johan Ghazali Jojo

Biodata Abdul Qawiy Aro Qawiyaro Personaliti TikTok Islamik

10 Fakta Biodata Siti Khadijah Halim Pelakon Drama Berepisod Wanita Syurga TV3 Gandingan Redza Rosli


Ceo Flutter 2023

Hari Ini 3 Lucu Di M Sia K Jaan Gagal Sayur Kisah Cinta

Boikot Kk Mart Bukan Speedmart

Bersahur Dengan Sup Ayam Simple Tapi Sedap

The Ultimate Home Cycling Adventure Beaches Mountains And Music

Potong Ikan Keluar Api