Majoriti Diumum Anwar Hanya Untuk Huru Harakan Pn



Oleh R a j a G e l a p
Selalu sangat pembenci DS Anwar mainkan ayat ini. Konon nak menyindir DS Anwar. Ayat ini juga yang buat Caituk tuduh DS Anwar menipu termasuklah menipu YDP Agong.
Ayat ini diucapkan oleh DS Anwar dalam satu sidang media untuk mengumumkan bahawa beliau telah mempunyai cukup ‘numbers’ untuk mengambil alih kerajaan.
Ketika itu Sabah di ambang PRK dan beliau sendiri baru balik dari Sabah. YDP Agong sedang berada di IJN kerana sakit perut sehingga DS Anwar tidak dapat bertemu baginda.
Namun beberapa minggu kemudian YDP Agong memberi perkenan untuk DS Anwar datang menghadap. Selepas pertemuan itu, tidak banyak yang DS Anwar update tentang ambil alih kerajaan..
Update beliau hanya cerita susun kabinet buku, bersihkan semak, tentang anak cucu beliau dan hal-hal peribadi. Tak banyak hal politik pun sehinggalah perbahasan belanjawan bermula.
Dan kerana ini pembenci beliau, termasuk yang dalam PH sendiri, banyak menyindir beliau. Setiap hari ada saja posting biadap mempersendakan DS Anwar. Tapi apa tindakan beliau?
Beliau tetap cool. Kenapa? Mungkin kerana beliau tahu semenjak pengumuman ‘Strong, Formidable, Convincing’ (SFC) beliau itu, PN jadi berantakan sehinggalah ke hari ini.
Ketika beliau buat sidang media, PN sedang melangkah gagah ke PRK. Ketika itu PH sendiri yang kucar kacir. Ditambah ramai penyokong DS Anwar yang sakit hati kesan Mahathir cadangkan Shafie Apdal jadi calon PM bagi PH.
Tetapi selepas pengumuman itu, PN yang jadi tak menentu. Muhyiddin mula menaruh syak terhadap UMNO. Bimbang ditikam dari belakang. Bahkan Mahathir sendiri tumpang meroyan walaupun dia tidak ada kena mengena.
Sampaikan tahap Muhyiddin mahu umumkan darurat kerana ketakutan. Azmin pula senyap sunyi bagai diculik makhluk asing. Dalam kelam kabut mereka mula bergerak mengukuhkan PN.
Gerakan mengukuhkan PN telah menyebabkan BN sakit hati. Numbers yang DS Anwar umum kekal misteri, tetapi UMNO mula dapat idea menekan Muhyiddin dengan membayangkan kerjasama dengan DS Anwar bagi mengugut Muhyiddin.
Muhyiddin pun tak tahu bagaimana mahu handle situasi ini. Kalau mahu beli MP yang sokong DS Anwar, siapa orangnya? Tiada siapa yang tahu. Muhyiddin mula terasa bagaikan terhimpit ke dinding.
Mahathir pun terpaksa campur tangan untuk padamkan nama DS Anwar kerana kelihatannya Muhyiddin tak dapat mengawal keadaan. padahal dia bukan siapa-siapa pun. Ketua Pembangkang pun bukan. Untuk apa dia nak sibuk?
Memang ada orang gelak SFC itu kerana mereka kata DS Anwar kena tipu dek Umno. Tapi bila aku renung dan nilai kembali apa yang terjadi, aku tak fikir SFC itu satu tragedi buat DS Anwar.
Sebaliknya ia menjadi titik permulaan tragedi bagi PN. Mungkinlah sebab itu selepas SFC diumumkan DS Anwar lebih banyak jalankan aktiviti peribadi.
Kerana ketika itu, chain reaction dari pengumuman ‘Strong, Formidable, Convincing’ itu sedang berlangsung. Dan PN sedang terbakar olehnya. Bahkan hingga kini, mereka masih lagi terbakar.
Ibarat orang yang telah menyalakan api kecil lalu timbunkan daun kering di atasnya. Kemudian duduk di bangku membaca novel sambil sesekali melihat api menjilat daun kering dengan lahapnya.
Aku tak mesti betul. Tapi pada penilaian aku, inilah yang berlaku.


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

http://suarapakatandaily.com/archives/30913

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Mp Sahkan Anwar Letak Jawatan Ph Jika Terbukti Tiada Majoriti

Mp Sahkan Anwar Letak Jawatan Ph Jika Terbukti Tiada Majoriti

papar berkaitan - pada 28/11/2020 - jumlah : 264 hits
malaysiakini comDiterbitkan Hari ini 2 01 pmPresiden PKR Anwar Ibrahim berjanji untuk melepaskan jawatannya sebagai pengerusi Pakatan Harapan jika gagal membuktikan dia memiliki sokongan majoriti di Dewan Rakyat kata empat ahli parlimen Ber...
Anwar Macam Biasa Semasa Genting Hanya Tunggu Dan Lihat

Anwar Macam Biasa Semasa Genting Hanya Tunggu Dan Lihat

papar berkaitan - pada 8/12/2020 - jumlah : 236 hits
Susulan kejatuhan kerajaan negeri Perak Ketua Pembangkang Anwar Ibrahim berkata pihaknya menyerahkan kepada pimpinan negeri itu berhubung calon menteri besar yang baru Kita masih belum membincangkan perkara itu Kita telah serahkan pemimpin ...
Maruah Anwar Jatuh Jika Gagal Buktikan Angkabyang Mencukupi

Maruah Anwar Jatuh Jika Gagal Buktikan Angkabyang Mencukupi

papar berkaitan - pada 27/11/2020 - jumlah : 188 hits
Salam First round pun dah kalah MEMALUKAN Ooooo itu semua perancangan atau strategi DS Anwar jer tu Oiii Perancangan kebenda mcm tu Cam hanat jer aku nampak Sabar sedare DS Anwar sengaja nak pinggirkan dan tolak Tun M Tu ker taktikalnya Hab...
Anwar Told The Pakatan Mps To Not Oppose Budget 2021 Hence Legitimising The Perikatan Government

Anwar Told The Pakatan Mps To Not Oppose Budget 2021 Hence Legitimising The Perikatan Government

papar berkaitan - pada 27/11/2020 - jumlah : 307 hits
Mahathir said several opposition MPs had met him a day before the vote on the second reading and told him they intended to oppose the bill but this didn t happen Failure to oppose the 2021 budget is tantamount to legitimising the Muhyiddin ...
Muhyiddin Tidak Menang Anwar Tidak Kalah Cuma Mahathir Kian Tersisih Jauh

Muhyiddin Tidak Menang Anwar Tidak Kalah Cuma Mahathir Kian Tersisih Jauh

papar berkaitan - pada 27/11/2020 - jumlah : 219 hits
Ramai yang terlihat kecewa dengan keputusan PH menolak undi belah bahagi bagi pengundian peringkat dasar Belanjawan 2021 semalam sehingga menyebabkan ia diluluskan hanya berdasarkan kuatnya suara Ahli Ahli Parlimen yang menyokong Sehubungan...
Anwar Tak Cukup Undi Atau Tak Mahu Yang Di Pertuan Agong Murka

Anwar Tak Cukup Undi Atau Tak Mahu Yang Di Pertuan Agong Murka

papar berkaitan - pada 27/11/2020 - jumlah : 460 hits
malaysiadateline comWartawan veteran Datuk A Kadir Jasin mengakui kegagalan blok pembangkang mencadangkan undi belah bahagi di Dewan Rakyat semalam menimbulkan syak wasangka dan persoalan tentang strategi dan mainan politik Datuk Seri Anwar...
Anwar Lagi Sekali Menipu Dirinya Sendiri Untuk Peluang Kerusi Pm

Anwar Lagi Sekali Menipu Dirinya Sendiri Untuk Peluang Kerusi Pm

papar berkaitan - pada 27/11/2020 - jumlah : 190 hits
Jika bajet tidak lulus secara moralnya Muhyiddin wajar melepaskan jawatan dan Anwar dengan mudah mendapat undian majoriti MP sebagai PM Kerana pembohongan numbers sebelum ini Anwar tiada keyakinan diri Pembohongan Mahathir penghalangnya seb...
Anwar Promised To Topple Pn Government In 7 Days Or Resign Says Amanah Youth Leader

Anwar Promised To Topple Pn Government In 7 Days Or Resign Says Amanah Youth Leader

papar berkaitan - pada 27/11/2020 - jumlah : 215 hits
Amanah Bukit Bintang Youth Chief Sheikh Khuzaifah Bawazeer has spilled the tea on Twitter regarding what happened yesterday within PH saying the many cover ups had made fools out of party members and voters He listed out 6 facts verified by...
Anwar Mengaku Buat Keputusan Tolak Undi Belah Bahagi

Anwar Mengaku Buat Keputusan Tolak Undi Belah Bahagi

papar berkaitan - pada 27/11/2020 - jumlah : 269 hits
Anwar mengNovember 27 2020 Presiden PKR Datuk Seri Anwar Ibrahim mengaku telah membuat keputusan sebagai Ketua Pembangkang untuk mengarahkan agar tidak menyokong dan menolak cadangan undi belah bahagi dalam Dewan Rakyat semalam Pengerusi Pa...
Walkie Talkie Serangan Teknologi Baru Pbb Israel As Kalah

Aeon Mall Bukit Tinggi Klang Meriah Dengan Pameran Transformers One

Investment Grade 5 Lots From Bonhams 2024 Autumn Stafford Sale

Apa Maknanya Jika Mengalami Kencing Berbuih

Menu Dinner Pak Zain Discharged

Baru Draf La Benggong Rupanya

Ulangtahun Kelahiran Dak Kakak Dan Gerakan Reformasi

Doa Naik Kapal Laut


echo '';
10 Fakta Biodata Ustaz Wadi Annuar Wadi Anuar Termasuk Kisah Kahwin Bercerai Dan Bekas Isteri

Biodata 30 Peserta Muzikal Lawak Superstar 2024 Musim 4 Astro Warna

Biodata Ojen Aiwah Usahawan Kunafa Terkenal Personaliti TikTok Dan Penyanyi Lagu Hubb

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Hai Cinta Dengarkanlah Slot Akasia TV3

10 Drama Melayu Terbaru TV3 2024 Best Mesti Tonton Juga Tersedia Online


Khasiat Jus Tembikai Rahsia Awet Muda Dan Ceria Sepanjang Hari

Resepi Mooncake Halal

Spinning The Wheel Of Fortune A Deep Dive Into Online Roulette Strategies

Penyelewengan Akidah Pemimpin Gisb Dakwa Mampu Hubungi Nabi Dalam Sedar Bekas Ahli

Gadis Diarah Tanggal Pakaian Sebagai Bukti Bukan Lelaki

Perlis Issues Fatwa First State To Declare Gisbh A Deviant Group