Majlis Penutup Bulan Menabung Sspn Sambutan Hari Tabungan Sedunia 2020 Secara Atas Talian


Bersempena dengan Bulan Menabung SSPN yang lazimnya diadakan pada Oktober tahun ini, Skim Simpanan Perbadanan Nasional (SSPN) telah menganjurkan pelbagai aktiviti menarik bagi memeriahkan dan juga menggalakkan orang ramai untuk menabung.
Bertemakan Jom Jadi Superhero Anak Anda, satu majlis Penutup Bulan Menabung SSPN & Sambutan Hari Tabungan Sedunia 2020 telah dianjurkan secara atas talian oleh SSPN yang boleh ditonton di laman Facebook rasmi Perbadanan Tabung Pendidikan Tinggi Nasional (PTPTN)
Pelbagai aktiviti menarik diadakan sepanjang sejam lebih majlis yang diadakan secara atas talian itu berlangsung. Lebih mengujakan lagi, para penonton turut berpeluang memenangi banyak hadiah menarik yang ditawarkan sempena majlis tersebut.

Bersama hos Muhammad Jihadullah dan diserikan lagi dengan hos bersama Sara Zulkifli atau lebih dikenali sebagai Sarancak, antara aktiviti yang berlangsung adalah Share Paling Tinggi & Hadiah Istimewa, Buka & Tambah akaun simpanan dan Quizizz yang mana penonton berpeluang menjawab soalan-soalan mudah untuk memenangi hadiah menarik.
Selain aktiviti tersebut, pelbagai perkongsian menarik juga turut dipaparkan sepanjang majlis ini seperti perkongsian daripada Puan Norriza Muhammad Yusof dan juga Cikgu Mohd Fadli Salleh tentang manfaat membuat simpanan untuk tabung pendidikan anak-anak di SSPN.
Majlis tersebut turut menampilkan Encik Ahmad Dasuki Abdul Majid, Ketua Eksekutif PTPTN bercakap mengenai Bulan Menabung yang dianjurkan oleh PTPTN dan SSPN sepanjang bulan Oktober ini.

Ubah Persepsi Masyarakat Tentang PTPTN
Menurutnya melalui bulan menabung yang dianjurkan ini bertujuan untuk mengubah persepsi masyarakat tentang PTPTN.
“Sempena Bulan Menabung yang dianjurkan oleh SSPN ini kita hendak ubah persepsi masyarakat yang mana ramai menganggap PTPTN adalah agensi yang memberikan pinjaman pendidikan kepada sebuah agensi yang menawarkan skim tabungan SSPN kepada pendidikan anak-anak.”
“Apa yang boleh kami katakan, objektif sebenar kami untuk mengubah persepsi tersebut telah sampai kepada orang ramai. Walaupun masih tidak menyeluruh tetapi kita akan teruskan usaha-usaha untuk membudayakan simpanan di kalangan masyarakat Malaysia.”
Encik Ahmad Dasuki juga turut berkongsi manfaat-manfaat lain bagi pendeposit yang membuat simpanan dalam SSPN dan menggalakkan orang ramai untuk membuka akaun simpanan untuk tabungan masa depan anak-anak di lebih 65 cawangan PTPTN yang sedia ada.
Dalam pada itu, walaupun berlangsung secara atas talian, Majlis ini turut memaparkan amanat daripada Encik Wan Saiful Wan Jan, Pengerusi PTPTN dalam ucapannya sebelum majlis berakhir.

Ibu Bapa Perlu Bijak Urus Wang Demi Masa Depan Anak-anak
Dalam ucapannya itu, Encik Wan Saiful Wan Jan, menyatakan bahawa perlaksanaan Program Bulan Menabung SSPN 2020 tahun ini membuktikan komitmen dan kesungguhan PTPTN memberikan galakan dan dorongan untuk membudayakan perancangan pendidikan tinggi pada rakyat Malaysia meskipun negara masih dalam usaha memerangi pandemik Covid-19.
“Walaupun seluruh dunia sekarang dilanda Covid-19, simpanan pendidikan untuk masa depan anak-anak tetap perlu diteruskan. Anak-anak kita masih belum matang untuk memikirkan kepentingan simpanan untuk hari mendatang.
“Tagline ‘Jom Jadi Superhero Anak Anda’ dijadikan pilihan untuk Bulan Menabung SSPN tahun 2020. Ini kerana ibu bapa lah role model terbaik untuk anak-anak dari semua aspek, tidak hanya menjadi role model dalam amalan dan perlakuan seharian serta 3 menyediakan keperluan asas, tetapi menyediakan keperluan untuk melanjutkan pengajian juga tidak kurang pentingnya.
“Ibu bapa perlu meningkatkan kemahiran pengurusan aliran tunai dan langkah utama yang perlu dilakukan ialah dengan mula membuat penabungan atau simpanan untuk anak-anak seawal usia mereka. Ibu bapa yang bijak dan menabung seawal usia anak adalah Superhero kerana mereka merupakan individu yang akan menjadi ikutan kepada anak-anak dan menyediakan ruang kejayaan kepada anak-anak mereka.”

Tambahnya lagi, sasaran RM110 juta deposit sepanjang Bulan Menabung SSPN 2020 telahpun dicapai pada 28 Oktober dengan jumlah deposit yang diterima sebanyak RM147.67 juta atau 134.24% berbanding RM110 juta yang disasarkan.
Ujar beliau lagi, usaha penabungan tidak hanya tertumpu pada Bulan Menabung SSPN sahaja, malah ia turut disambut dengan Hari Tabungan Sedunia pada 31 Oktober. Ia membawa erti yang amat besar untuk ibu bapa dan rakyat Malaysia umumnya kerana SSPN ini sememangnya disediakan oleh Kerajaan khusus untuk rakyat Malaysia.
Wan Saiful berkata Bulan Menabung SSPN dengan Hari Tabungan Sedunia amat signifikan kerana kedua-duanya membawa kepada budaya penabungan yang perlu diterapkan dalam diri setiap individu. Atas semangat ini, PTPTN memilih Bulan Oktober untuk menganjurkan Bulan Menabung SSPN sebagai cara tahunan untuk meraikan sempena Hari Tabungan Sedunia.
“Hanya warganegara Malaysia sahaja yang berpeluang membuka atau membuat simpanan di dalam SSPN ini yang merupakan instrumen simpanan pendidikan yang terbaik Malaysia. Untuk itu, segeralah rebut peluang ini dengan menjadikan hari ini sebagai permulaan untuk anda membuat simpanan demi masa hadapan anak-anak anda.”
 
 
 
The post Majlis Penutup Bulan Menabung SSPN & Sambutan Hari Tabungan Sedunia 2020 Secara Atas Talian appeared first on Pa&Ma.


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://www.majalahpama.my/majlis-penutup-bulan-menabung-sspn-sambutan-hari-tabungan-sedunia-2020-secara-atas-talian/

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Sempena Hari Roti Sedunia Pusat Jagaan Orang Tua Anak Yatim Oku Dan Orang Asli Terima Sumbangan Roti Gardenia

Sempena Hari Roti Sedunia Pusat Jagaan Orang Tua Anak Yatim Oku Dan Orang Asli Terima Sumbangan Roti Gardenia

papar berkaitan - pada 28/10/2020 - jumlah : 272 hits
Shah Alam 27 Oktober 2020 Anak anak di Pertubuhan Nur Kasih Klang adalah antara golongan di bawah jagaan organisasi organisasi kebajikan yang menikmati rezeki perayaan Hari Roti Sedunia tahun ini Gardenia Bakeries KL Sdn Bhd baru baru ini t...
Hari Kelima Operasi Zebra 2020 Di Sumut Nihil Pelanggaran

Hari Kelima Operasi Zebra 2020 Di Sumut Nihil Pelanggaran

papar berkaitan - pada 1/11/2020 - jumlah : 190 hits
Kasubbid Penmas Polda Sumatera Utara AKBP MP Nainggolan mengatakan operasi Zebra Toba Tahun 2020 pada hari kelima tidak ada ditemukan pelanggaran lalu lintas di wilayah hukum Sumut
Majlis Penghargaan Pelajar Praktikal S4pd 2020 Sofi Dan Zira

Majlis Penghargaan Pelajar Praktikal S4pd 2020 Sofi Dan Zira

papar berkaitan - pada 23/10/2020 - jumlah : 375 hits
Majlis Penghargaan Pelajar Praktikal S4PD 2020 Sofi dan Zira Dua dua berbeza hari akhirnya Minggu lepas Sofi minggu ni Zira Buat sedikit majlis ringkas penyampaian sijil dan surat penghargaan atas sumbangan yang diberikan sepanjang berada d...
6017 Aktiviti Majlis Pembukaan Restoran Baharu Di Malakat Mall Chan Mari Chan Ppim 23 10 2020

6017 Aktiviti Majlis Pembukaan Restoran Baharu Di Malakat Mall Chan Mari Chan Ppim 23 10 2020

papar berkaitan - pada 23/10/2020 - jumlah : 306 hits
Ketua Aktivis PPIM nadzim johan toqqi menghadiri Majlis Pembukaan Restoran Chan Mari Chan di Malakat Mall Cyberjaya
Penjawat Awam Selangor Terima Bonus Setengah Bulan Gaji 29 Disember 2020

Penjawat Awam Selangor Terima Bonus Setengah Bulan Gaji 29 Disember 2020

papar berkaitan - pada 31/10/2020 - jumlah : 590 hits
Penjawat Awam Selangor terima bonus setengah bulan gaji 29 Disember 2020 Assalamualaikum Pembentangan Belanjawan Selangor 2021 telah berlangsung petang tadi Antara intipati di dalam belanjawan tersebut adalah pengumuman oleh Menteri Besar S...
Tm Hadir Dengan Laman Direktori Peniaga Atas Talian Tempatan Cari Unifi

Tm Hadir Dengan Laman Direktori Peniaga Atas Talian Tempatan Cari Unifi

papar berkaitan - pada 4/11/2020 - jumlah : 197 hits
Telekom Malaysia kini hadir dengan sebuah laman direktori yang menghimpunkan pelbagai peniaga atas talian tempatan dan disusun mengikut kategori melalui apa yang dinamakan sebagai Cari Unifi Melalui laman berkenaan ia memudahkan anda menemu...
Hiburan Hanya Hari Jumaat Dan Bulan Ramadhan Ifa Raziah Tampil Berniqab Akui Bukan Kerana Pengaruh Neelofa

Hiburan Hanya Hari Jumaat Dan Bulan Ramadhan Ifa Raziah Tampil Berniqab Akui Bukan Kerana Pengaruh Neelofa

papar berkaitan - pada 19/10/2020 - jumlah : 360 hits
Personaliti TV dan juga penyanyi Ifa Raziah baru baru ini ada memuat naik foto memaparkan dirinya berniqab menerusi ruangan Instagram miliknya pada Jumaat lalu Berikutan dengan perkara itu peminat mula membuat spekulasi bahawa Ifa kini suda...
Cara Perbaharui Insurans Kenderaan Atas Talian Paling Mudah Dan Jimat Masa

Cara Perbaharui Insurans Kenderaan Atas Talian Paling Mudah Dan Jimat Masa

papar berkaitan - pada 29/10/2020 - jumlah : 452 hits
Ketika dunia sedang dilanda pandemik covid19 sudah semestinya disarankan untuk kekal dirumah kecuali mempunyai urusan penting Namun tahukah kita kini hampir semua urusan sudah mula beroperasi diatas talian dan paling menarik ia boleh diurus...
Belanjawan 2021 Yang Trending Di Twitter Hari Ini 6 November 2020

Belanjawan 2021 Yang Trending Di Twitter Hari Ini 6 November 2020

papar berkaitan - pada 6/11/2020 - jumlah : 399 hits
Sumber twitter comBelanjawan 2021 dibentang hari ini apa tumpuannya Ikuti live dari parlimen di sini
Ph Must Safeguard Its Voter Base To Land Second Term For Anwar Says Analyst

Tetaplah Beriadah Di Bulan Ramadan

Honor Pad 9 Tablet Terbaik Untuk Berhibur Dan Kerja Mula Dijual Seluruh Negara Pada 28 Mac

Perumahan Izara Bayu Sutera Kediaman Idaman Tepi Tasik Dengan Ciri Smart Home

8 Resepi Air Balang Viral Di Bazar Ramadhan

Lirik Lagu Raya Mana Nabila Razali

Diet If Yang Berkesan Menurut Pakar

Sesi Tukar Duit Raya Di Maybank



6 Pantang Larang Penting Kalau Nak Selamat di Sekolah Asrama

Info Dan Sinopsis Filem 19 Puasa Playboys Of Plastik Hitam Astro First

Casimir Zeglen Paderi Yang Mencipta Jaket Kalis Peluru

Biodata Mohammad Rifdean Masdor Atlet Muay Thai Malaysia Yang Gegarkan One Championship Seangkatan Johan Ghazali Jojo

Biodata Abdul Qawiy Aro Qawiyaro Personaliti TikTok Islamik


Restoran Rebung 2 Di Putrajaya

Effective Email Marketing Strategies

Konsert Melly Friends Kuala Lumpur 2024

Terbukti Pasukan Terengganu Berkualiti

Asan Lembu The Movie

Flavour Mushroom Dadah Baru Kegilaan Remaja Ini Kesan Buruknya