Mahb Blckrock Serah Nyawa Negara Pada Israel


 
Nushi Mahfodz
1. PH-BN serah nyawa negara pada Israel?
KUALA LUMPUR: Tindakan Kerajaan Perpaduan Pakatan Harapan (PH)-Barisan Nasional (BN)  bercadang menjual saham Malaysia Airports Holdings Berhad (MAHB) kepada syarikat yang ada kaitan dengan syarikat pro-Israel, BlackRock adalah tindakan hipokrit dan khianat kepada rakyat dan negara.

Timbalan Pesuruhjaya 3 PAS Negeri Selangor, Ustaz Nushi Mahfodz berkata, MAHB mencatat keuntungan yang tinggi pada tahun 2023 dan mempunyai rekod baik dalam menguruskan laluan udara Malaysia. 
“Namun MAHB bakal diserahkan kepada sebuah syarikat yang berpangkalan di Amerika Syarikat (AS), pelabur terbesar di dunia dalam industri senjata.
“Sebanyak 39 lapangan terbang di Malaysia bakal dipegang dan diuruskan oleh sebuah syarikat yang membekal senjata kepada Israel dan menyokong pembunuhan besar-besaran di Gaza,” katanya dalam satu kenyataan hari ini.
Terdahulu, di bawah pelan yang diumumkan kerajaan pada bulan lepas, Global Infrastructure Partners (GIP) yang dimiliki BlackRock dilaporkan akan memegang  sebanyak 30 peratus kepentingan dalam konsortium untuk menguruskan MAHB, bersama dana pelaburan kerajaan Khazanah Nasional dan Kumpulan Wang Simpanan Pekerja (KWSP); yang mana kedua-dua entiti di bawah bidang kuasa kementerian kewangan yang diketuai oleh Perdana Menteri Malaysia, Datuk Seri Anwar Ibrahim.
Dalam pada itu Nushi yang juga Ahli Dewan Undangan Negeri Semenyih berkata, pada ketika rakyat masih kuat memboikot apa-apa sahaja yang boleh meruntuhkan ekonomi Israel dan sekutu-sekutunya, kerajaan pula mengkhianati. 
Kerajaan  PH-BN menurutnya telah membuka pintu seluas-luasnya mempelawa sebuah syarikat gergasi penyokong kuat Zionis masuk mengambil alih aset strategik negara.
“Inilah penyerahan nyawa terbesar dalam bentuk ekonomi yang bakal diberikan kerajaan kepada entiti luar. Kerajaan gagal merancang dasar pelaburan yang lebih menguntungkan negara dari segenap aspek. 
“Keselamatan negara akan terdedah kepada syarikat ini. Sebarang penentangan pada masa hadapan bakal mengundang padah kepada negara.
“Inilah kerajaan yang tidak konsisten dalam perjuangan bersama rakyat Palestin. Mereka hanya berwayang dengan mafla di badan tetapi sedang memperjudikan nasib negara,” tegasnya.
Sebelum ini tambahnya, Menteri Pengangkutan, Anthony Loke menafikan kerajaan berhasrat melakukan tindakan ini, namun hari ini beliau mendakwa tidak tahu dan tidak terlibat dalam keputusan ini.
“Adakah Jemaah Menteri keseluruhannya tidak dilibatkan dalam keputusan besar dan penting ini? Siapa yang besar kepala dalam keputusan ini?
“Rakyat sudah penat berbaik sangka dan tidak boleh percaya lagi kepada kredibiliti kerajaan hari ini menjaga negara.
“Mereka tidak peduli rakyat dan gagal mengurus negara. Tindakan mereka hari demi hari  semakin membimbangkan dan membebankan rakyat” katanya. – HARAKAHDAILY 21/6/2024
2. Apa komen Tun M?  
MAHB: ‘Kenapa kerajaan pilih syarikat Amerika, siapakah mereka?’
KUALA LUMPUR: “Apabila saya dengar syarikat Malaysia Airports Holdings Berhad (MAHB) akan menjual sahamnya kepada syarikat Amerika Syarikat, sangkaan saya ialah MAHB rugi.”

Mantan Perdana Menteri, Tun Mahathir Mohamad berkata demikian mengenai pengumuman kerajaan pada bulan lepas, bahawa syarikat Amerika Syarikat, Global Infrastructure Partners (GIP) yang dimiliki syarikat pro-Israel, BlackRock dilaporkan akan memegang  sebanyak 30 peratus kepentingan dalam konsortium untuk menguruskan MAHB, bersama dana pelaburan kerajaan Khazanah Nasional dan Kumpulan Wang Simpanan Pekerja (KWSP); yang mana kedua-dua entiti di bawah bidang kuasa kementerian kewangan yang diketuai oleh Perdana Menteri Malaysia, Datuk Seri Anwar Ibrahim.
“Sekarang saya dapat tahu bahawa MAHB untung sebanyak RM543 juta bagi tahun 2023. Tak banyak syarikat yang dapat untung seperti ini.
(Ikuti selanjutnya 'MAHB:Kenapa kerajaan pilih syarikat Amerika, siapakah mereka?’ - HARAKAHDAILY 22/6/2024)
Komen Weblog Ibnu Hasyim:  MAHB bukan syarikat rugi, kerana telah disebutkan bagi tahun kewangan 2023, keuntungan MAHB berjumlah RM543 juta dengan tunai dalam akaun sebanyak RM1.845 bilion iaitu pencapaian pasca pandemik yang luar biasa.
Maka jelaslah dasar pelaburan di zaman Ekonomi Madani terlalu longgar, tidak strategik, tidak patriotik dan lebih malang bersifat hipokrit. Apa lagi terlalu jahat dan khianat terhadap pembebasan rakyat Palestin.
Tambah lagi, MAHB disebutkan adalah pengendali tunggal 39 lapangan terbang seluruh negara, iaitu pintu keluar masuk negara. Untung ratusan juta, konsesi puluhan tahun dan aset sangat strategik serta operasi diiktiraf bertaraf dunia.
Di rantau ASEAN, menurutnya, aset logistik menjadi buruan kuasa besar dunia, pelabuhan mahupun lapangan terbang. Apatah lagi kedudukan geografi Malaysia yang amat strategik, pemilikan lapangan terbang mempunyai nilai geopolitik dan kedaulatan ekonomi yang amat tinggi.
Bahkan, terdahulu, di bawah pelan yang diumumkan kerajaan pada bulan lepas, Global Infrastructure Partners (GIP) yang dimiliki BlackRock dilaporkan akan memegang  sebanyak 30 peratus kepentingan dalam konsortium untuk menguruskan MAHB, bersama dana pelaburan kerajaan Khazanah Nasional dan Kumpulan Wang Simpanan Pekerja (KWSP).
Di mana kedua-dua entiti tersebut di bawah bidang kuasa kementerian kewangan yang diketuai oleh Perdana Menteri Malaysia, Datuk Seri Anwar Ibrahim.
Sekian.
Lihat juga, Nasyid HAMAS: Takut nak dengar? Ini..





MixNow playingPLAY ALLMix - اجمل انشودة على الاطلاق فرقة الوعدKhaled Alhallak and moreKhaled Alhallak and moreMixNow playingMix - Best Palestine NasheedMuhannad Khalaf, Maher Halabi, Muhammad Al Muqit, and more



FILM INI DIBENCI ISRAEL DAN BARAT !! SILA TONTON SEBELUM DIHAPUS OLEH NETFLIX !!  



Posted by Ibnu Hasyim at Tuesday, June 11, 2024 No comments:   Email ThisBlogThis!Share to TwitterShare to FacebookShare to Pinterest

'Nasyid HAMAS: Takut nak dengar? Ini..'


'Nasyid HAMAS

MixNow playingPLAY ALLMix - اجمل انشودة على الاطلاق فرقة الوعدKhaled Alhallak and moreKhaled Alhallak and1:00:52Now playingQunut Nazilah Buat Palestin #freepalestineQalamul Quran







 moreMixNow playingMix - Best Palestine NasheedMuhannad Khalaf, Maher Halabi, Muhammad Al Muqit, and more1:00:52Now playingQunut Nazilah Senjata Terkuat Buat Palestin #freepalestineQalamul Quran










FILM INI DIBENCI ISRAEL DAN BARAT !! SILA TONTON SEBELUM DIHAPUS NETFLIX.. !!  



....

Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

http://www.ibnuhasyim.com/2024/06/mahb-blckrock-serah-nyawa-negara-pada.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Jualan Saham Mahb Dedah Maklumat Pertahanan Negara

Jualan Saham Mahb Dedah Maklumat Pertahanan Negara

papar berkaitan - pada 27/6/2024 - jumlah : 137 hits
PADA 25 Jun 2024 semasa sesi soal jawab di Parlimen Perdana Menteri Anwar Ibrahim mengesahkan saham Malaysia Airport Holdings Bhd sebanyak 30 akan dijual kepada Syarikat BlackRock GIP sebuah syarikat pelaburan berpengkalan di Amerika Syarik...
Perpustakaan Negara Sejarah Fungsi Kemudahan Peraturan Waktu Operasi

Perpustakaan Negara Sejarah Fungsi Kemudahan Peraturan Waktu Operasi

papar berkaitan - pada 13/6/2024 - jumlah : 194 hits
Perpustakaan Negara Sejarah Fungsi Kemudahan Peraturan Waktu Operasi Perpustakaan Negara Malaysia telah menjadi mercu tanda penting dalam landskap negara Terletak di ibu kota Kuala Lumpur perpustakaan ini bukan sahaja merupakan tempat penyi...
Planetarium Negara Apa Yang Menarik Kadar Bayaran Masuk

Planetarium Negara Apa Yang Menarik Kadar Bayaran Masuk

papar berkaitan - pada 13/6/2024 - jumlah : 155 hits
Sejak dibuka kepada orang ramai pada tahun 1994 Planetarium Negara telah menjadi pusat penting untuk pendidikan dan pameran yang memfokuskan mengenai kajian angkasa lepas dan astronomi Dengan pelbagai pameran interaktif dan pertunjukan yang...
Macam Ni Hancur Negara 11 Pegawai Kastam Ditahan Sprm Rampas Duit Rm4 4 Juta

Macam Ni Hancur Negara 11 Pegawai Kastam Ditahan Sprm Rampas Duit Rm4 4 Juta

papar berkaitan - pada 13/6/2024 - jumlah : 265 hits
FMT ReportersPETALING JAYA Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia menahan 17 individu termasuk 11 pegawai kastam bagi membantu siasatan kes penyeludupan barangan import dan elak cukai di Pelabuhan Klang membabitkan ketirisan berjumlah RM3 5...
Institut Jantung Negara Perkhidmatan Ditawarkan Cara Dapatkan Rawatan

Institut Jantung Negara Perkhidmatan Ditawarkan Cara Dapatkan Rawatan

papar berkaitan - pada 13/6/2024 - jumlah : 192 hits
Institut Jantung Negara Perkhidmatan Ditawarkan Cara Dapatkan Rawatan Institut Jantung Negara merupakan sebuah institusi terkemuka dalam bidang perubatan kardiovaskular di Malaysia Sebagai hospital yang mengkhususkan diri dalam rawatan peny...
Rencana Besar Prabowo Kerja Sama Dengan Semua Negara Mitra Demi Buka Jalan Indonesia Sejahtera

Rencana Besar Prabowo Kerja Sama Dengan Semua Negara Mitra Demi Buka Jalan Indonesia Sejahtera

papar berkaitan - pada 13/6/2024 - jumlah : 99 hits
Prabowo memastikan kedaulatan dan kepentingan nasional adalah nomor satu dalam kemitraan ekonomi dengan negara lain
Kalau Drama Ni Gagal Popular Di Banyak Negara Penerbit Dedah Kos Untuk Hasilkan Lovely Runner

Kalau Drama Ni Gagal Popular Di Banyak Negara Penerbit Dedah Kos Untuk Hasilkan Lovely Runner

papar berkaitan - pada 13/6/2024 - jumlah : 169 hits
Bukan sahaja di Korea Selatan malahan drama Lovely Runner telah berjaya mencuri perhatian penonton di seluruh dunia Artikel Berkaitan Terbaru menerusi sebuah acara di Universiti Dongguk penerbit untuk drama Lovely Runner iaitu Kim Tae yeop ...
Kpk Buru Harun Masiku Hingga Empat Tahun Berapa Uang Negara Keluar

Kpk Buru Harun Masiku Hingga Empat Tahun Berapa Uang Negara Keluar

papar berkaitan - pada 12/6/2024 - jumlah : 67 hits
KPK memang memiliki biaya untuk perburuan buron kasus korupsi dalam rangka penegakkan hukum
Kpk Duga Banyak Penyelenggara Negara Tak Benar Laporkan Lhkpn

Kpk Duga Banyak Penyelenggara Negara Tak Benar Laporkan Lhkpn

papar berkaitan - pada 11/6/2024 - jumlah : 65 hits
KPK memberi mencontoh LHKPN aparat penegak hukum yang asetnya terlampau banyak
Bahaya Bahan Pewarna Kimia Dalam Kehidupan Seharian

Rafique Gives Statement To Police Over Ceramah About Pm

Madrasah Terapung 6 Hari Bergambar Gisbh Seleweng

Exquisite Diamond Pendants Malaysia Diamond Talk

Penafian Sprm Tak Cukup Anwar Mesti Saman Bloomberg Peguam

Free Credit Rm50 No Deposit How To Boost Your Bankroll Without Spending A Dime

Kaitan Al Arqam Rufaqa Dan Gisbh Dengan Pas

Sang Saka Penipu


echo '';
Muzikal Lawak Superstar 2024 Keputusan Markah Mingguan Peserta Musim 4 Kemaskini Setiap Minggu Selepas Live

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Salju Rindu Di Bumi Auckland Tonton

5 Kelebihan Utama Bergelar Penjawat Awam di Malaysia

8 Fakta Biodata Anna Jobling Pelakon Drama Berepisod Hai Cinta Dengarkanlah Bintang Filem Lembayung Dan Juri Muzikal Lawak Superstar 2024

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Kelas Tahanan Cikgu Hiragi Adaptasi Siri Mr Hiiragi s Homeroom Slot DramaVaganza Astro Ria


Lirik Lagu Adiwira Firdaus Rahmat Faizal Tahir

Gerbang Lod Di Palestin Nabi Isa Skan Membunuh Dajjal

Borang Nikah Proses Permohonan Kebenaran Kahwin

Gisbh Anak Syarikat Tidak Pernah Bayar Zakat Lembaga Zakat Selangor

Makan Makan Di Rumah Angah

Penampilan Rose Blackpink Di Paris Fashion Week 2024 Picu Kekhawatiran Dianggap Terlalu Kurus