Institut Jantung Negara Perkhidmatan Ditawarkan Cara Dapatkan Rawatan


Institut Jantung Negara (IJN): Perkhidmatan Ditawarkan & Cara Dapatkan Rawatan
Institut Jantung Negara (IJN) merupakan sebuah institusi terkemuka dalam bidang perubatan kardiovaskular di Malaysia.
Sebagai hospital yang mengkhususkan diri dalam rawatan penyakit jantung, IJN memainkan peranan penting dalam menyediakan penjagaan kesihatan yang berkualiti kepada penduduk Malaysia.
Berikut dikongsikan info lebih lanjut mengenainya. 
Sejarah Institut Jantung Negara Institut Jantung Negara (IJN) didirikan pada tahun 1992 oleh Tun Dr. Mahathir Mohammad sebagai sebuah institusi yang mengkhususkan diri dalam bidang perubatan kardiovaskular di Malaysia. 
IJN ditubuhkan sebagai jawapan kepada keperluan yang meningkat akan rawatan penyakit jantung di Malaysia. Dengan penubuhan ini, Malaysia mendapat sebuah pusat perubatan kardiovaskular bertaraf dunia.
Penubuhan IJN dibantu oleh kerjasama dengan kerajaan Malaysia dan perjanjian dengan Pusat Kardiovaskular Royal Brompton & Harefield di United Kingdom. Ini membawa kepada pertukaran teknologi serta pengetahuan terkini dalam bidang perubatan jantung.
Sejak penubuhannya, IJN telah berkembang pesat dari segi kapasiti, menyediakan lebih banyak kemudahan dan perkhidmatan bagi pesakit jantung. Pada tahun 1997, IJN telah mengalami peningkatan signifikan dengan membina bangunan baru yang lebih besar untuk menampung lebih banyak pesakit.
Matlamat dan Visi   Matlamat utama IJN ialah untuk menyediakan rawatan jantung yang berkualiti tinggi kepada rakyat Malaysia dan juga menjadi pusat rujukan utama di rantau ini. 
komited untuk menyediakan perkhidmatan pesakit terbaik dengan penjagaan yang paling selamat dan berkualiti tinggi entiti korporat yang komited untuk menyediakan dan menyampaikan pengalaman pesakit yang luar biasa. berhasrat untuk memacu transformasi, teknologi dan inovasi melalui latihan, penyelidikan dan pembangunan. komited untuk membangun dan memperkasakan bakat untuk meningkatkan pertumbuhan organisasi. Perkhidmatan yang Ditawarkan Institut Jantung Negara (IJN) menawarkan pelbagai perkhidmatan perubatan dan rawatan kardiovaskular yang komprehensif, termasuk:
Rawatan Jantung Koronari: Mengendalikan penyakit jantung koronari seperti angioplasti dan pemasangan stent. Pembedahan Jantung Terbuka: Termasuk pembedahan baypass arteri koronari dan penukaran injap jantung. Pemulihan Pasca Pembedahan: Program rehabilitasi kardiak untuk pemulihan sepenuhnya selepas pembedahan jantung. Perkhidmatan Diagnostik: Meliputi angiografi koronari, ujian stres, echocardiogram, dan pengimbasan MRI jantung. Rawatan Elektrofisiologi: Bagi pesakit dengan masalah irama jantung seperti ablasi kateter. Perkhidmatan Klinikal: Konsultasi pakar kardiologi, pengurusan penyakit jantung, dan rawatan penyakit jantung kronik. Rehabilitasi Kardiak: Program yang disesuaikan untuk pemulihan fizikal dan psikologi pesakit selepas serangan jantung atau pembedahan jantung. IJN juga menyediakan sokongan holistik kepada pesakit dengan penyakit jantung, termasuk pendidikan kesihatan, nasihat dietetik, dan sokongan psikososial. Ini menjadikan IJN satu-satunya pusat rujukan utama dalam rawatan penyakit jantung di Malaysia.
Fakta Menarik Berikut adalah beberapa fakta menarik tentang Institut Jantung Negara:
Institut Jantung Negara menerima lebih daripada 10,000 pesakit untuk rawatan inpatient setiap tahun. Setiap tahun, lebih daripada 1,500 pembedahan jantung dilakukan di IJN, termasuk pembedahan jantung terbuka dan pembedahan pemberian pacemaker. IJN juga mempunyai satu daripada laboratorium kateterisasi jantung terbesar di Malaysia, dilengkapi dengan peralatan teknologi tinggi untuk prosedur angiografi dan stent. Institut ini aktif dalam penyelidikan klinikal dan telah menyumbang kepada perkembangan terkini dalam rawatan penyakit jantung di peringkat kebangsaan dan antarabangsa. IJN adalah antara institusi perubatan pertama di Malaysia yang dianugerahkan pensijilan ISO 9001:2015 untuk pengurusan kualiti perkhidmatan kesihatan. Lokasi Institut Jantung Negara (IJN) terletak di Kuala Lumpur, ibu negara Malaysia. Ia dapat diakses dengan mudah melalui pelbagai cara pengangkutan awam seperti LRT, bas, dan teksi.
Bagi mereka yang menggunakan kenderaan sendiri, IJN menyediakan kemudahan tempat letak kereta yang luas.
Jika anda datang dari Lapangan Terbang Antarabangsa Kuala Lumpur (KLIA) melalui teksi, perjalanan ke IJN akan mengambil masa lebih kurang 40 minit
Alamat lengkap Institut Jantung Negara:
145, Jln Tun Razak, 50400 Kuala Lumpur, Wilayah Persekutuan Kuala Lumpur, Malaysia
Cara untuk Mendapatkan Rawatan Untuk mendapatkan rawatan di IJN, anda boleh mengikuti langkah-langkah berikut:
Rujuk melalui Pakar Perubatan: Biasanya, pesakit akan dirujuk oleh pakar perubatan atau pakar jantung lain kepada IJN jika memerlukan rawatan khusus dalam bidang kardiologi. Temujanji dan Pendaftaran: Pesakit boleh membuat temujanji dengan menghubungi IJN secara langsung melalui talian telefon atau laman web mereka. Proses pendaftaran dapat dilakukan secara atas talian atau di kaunter pendaftaran di bangunan IJN sendiri. NOTA: Sebelum pergi untuk rawatan pertama kali, pastikan anda membawa bersama kad pengenalan, rujukan dari pakar perubatan, dan sebarang dokumen kesihatan yang relevan.
Perlukah Membuat Temujanji Sebelum Datang Ke Ijn?
Anda boleh datang mendapatkan rawatan secara walk-in. Walau bagaimanapun, adalah dinasihatkan untuk membuat temu janji terutamanya jika ada permintaan tertentu. Sebagai contoh, anda mungkin ingin berunding dengan doktor tertentu atau meminta doktor tertentu. 
Cara untuk Membuat Janji Temu Untuk memudahkan proses, anda boleh membuat janji temu dengan IJN melalui beberapa cara berikut:
1. Telefon: Hubungi talian telefon IJN pada waktu pejabat untuk membuat janji temu dengan operator perkhidmatan pelanggan. 
Sila hubungi Pusat Temujanji di talian: 03-2617 8844 untuk menjadualkan temujanji atau klik di sini  di mana anda boleh menjadualkan temujanji dalam talian.  
2. Laman Web: Daftar dan log masuk ke laman web rasmi IJN. Terdapat pilihan untuk membuat temujanji dalam bahagian perkhidmatan pelanggan.
3. E-mel: Hantar e-mel kepada mereka melalui alamat e-mel yang disediakan untuk meminta temujanji. Pastikan untuk menyertakan maklumat perhubungan yang jelas untuk memudahkan mereka menghubungi anda.
Dengan mengikuti prosedur ini, pesakit dapat dengan mudah mengatur temujanji dan memulakan rawatan di Institut Jantung Negara tanpa kesulitan. 
Maklumat Lanjut IJN menyediakan perkhidmatan pelanggan yang mesra dan membantu untuk menjawab sebarang pertanyaan mengenai perkhidmatan mereka.
Untuk maklumat lanjut atau untuk membuat temujanji, anda boleh menghubungi IJN seperti berikut:
Telefon: +603-26178200 Laman Web: www.ijn.com.my Alamat E-mel: [email protected] Media sosial;
Facebook: https://www.facebook.com/IJN.Malaysia/



Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://ecentral.my/institut-jantung-negara/?utm_source=rss&utm_medium=rss&utm_campaign=institut-jantung-negara

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Menteri Besar Pahang Terima Rawatan Di Institut Jantung Negara Mulai Esok

Menteri Besar Pahang Terima Rawatan Di Institut Jantung Negara Mulai Esok

papar berkaitan - pada 6/6/2024 - jumlah : 100 hits
KUANTAN Menteri Besar Pahang Datuk Seri Wan Rosdy Wan Ismail akan menerima rawatan di Institut Jantung Negara di ibu negara bermula esok sehingga satu tarikh yang akan ditentukan doktor kelak Setiausaha Kerajaan Negeri Datuk Seri Zulkifli Y...
Perdana Menteri Luangkan Masa Ziarah Wan Rosdy Di Institut Jantung Negara

Perdana Menteri Luangkan Masa Ziarah Wan Rosdy Di Institut Jantung Negara

papar berkaitan - pada 11/6/2024 - jumlah : 59 hits
KUALA LUMPUR Datuk Seri Anwar Ibrahim meluangkan masa menziarahi Menteri Besar Pahang Datuk Seri Wan Rosdy Wan Ismail yang sedang dirawat di Institut Jantung Negara Perdana Menteri memaklumkan keadaan Wan Rosdy semakin baik ketika beliau me...
Sapuan Fluorida Cara Buat Rawatan Gigi Kanak

Sapuan Fluorida Cara Buat Rawatan Gigi Kanak

papar berkaitan - pada 3/6/2024 - jumlah : 114 hits
CARA BUAT RAWATAN SAPUAN FLUORIDA Terdapat program sapuan fluorida yang ditawarkan kepada kanak kanak secara percuma di klinik pergigian kerajaan Adakah anda berminat untuk mendapatkan rawatan sapuanfluorida untuk anak anak Jom ketahui lebi...
Taman Negara Malaysia Senarai Aktiviti Menarik Cara Pergi Ke Taman Negara

Taman Negara Malaysia Senarai Aktiviti Menarik Cara Pergi Ke Taman Negara

papar berkaitan - pada 8/6/2024 - jumlah : 136 hits
Taman Negara Malaysia Senarai Aktiviti Menarik Cara Pergi Ke Taman Negara Taman Negara Malaysia merupakan salah satu destinasi ekopelancongan yang terkenal di rantau Asia Tenggara Dengan keluasan lebih 4 343 kilometer persegi Taman Negara i...
Berhati Baik Deretan Idol K Pop Ini Dukung Palestina Lewat Berbagai Cara

Berhati Baik Deretan Idol K Pop Ini Dukung Palestina Lewat Berbagai Cara

papar berkaitan - pada 10/6/2024 - jumlah : 93 hits
Kondisi kemanusiaan di Gaza Palestina kian memprihatinkan dari hari ke hari akibat serangan tidak manusiawi dan bombardir terus menerus dari Israel Total korban per 10 Juni ini bahkan mencapai 37 084 yang mayoritas adalah ibu dan anak anak ...
Cara Permohonan Bantuan Subsidi Diesel Budi Madani Bagi Rakyat Malaysia

Cara Permohonan Bantuan Subsidi Diesel Budi Madani Bagi Rakyat Malaysia

papar berkaitan - pada 10/6/2024 - jumlah : 133 hits
Terbaru Kerajaan umum bantuan subsidi Diesel Budi Madani untuk rakyat Malaysia Kementerian Kewangan hari ini mengumumkan pelaksanaan Program Bantuan Subsidi MADANI atau BUDI MADANI iaitu melibatkan pemilik kenderaan diesel persendirian indi...
Kalau Aku Ikut Ja Cara Mahathir Sebab Akhir Ambik Juga Jadi Penasihat

Kalau Aku Ikut Ja Cara Mahathir Sebab Akhir Ambik Juga Jadi Penasihat

papar berkaitan - pada 8/6/2024 - jumlah : 69 hits
Kalau aku memang aku tak mampu nak buat macam yang DS Anwar buat ni Kelantan tu Tak takat mencerca bahkan agen penyebar fitnah terhadap DS Anwar Bukan di Kelantan je malahan walaun Kelantan yang berada di negeri diperintah PH pun sama busuk...
Mysubsidi Diesel 2024 Cara Mohon Syarat Kelayakan

Mysubsidi Diesel 2024 Cara Mohon Syarat Kelayakan

papar berkaitan - pada 10/6/2024 - jumlah : 163 hits
MySubsidi Diesel 2024 Cara Mohon Syarat Kelayakan Kerajaan bakal melaksanakan penyasaran subsidi diesel di stesen stesen minyak di semanjung Malaysia bermula pada 10 Jun 2024 jam 12 00 tengah malam Namun begitu mereka yang layak untuk mener...
Dewan Rakyat Passes Amended Medical Act Decision Receives Warm Welcome From Medical Fraternity

Netizen Serang Emma Dan Chacha Maembong Lepas Ruhainies Petik Nama

Iran S Economy Needs A New Deal With The West

Kidzania Malaysia Tarikan Utama Aktiviti Menarik Untuk Si Kecil

Cara Mendapatkan Akses Akun Canva Pro Gratis Berdasarkan Pengalaman Nyata

Telah Layani Ribuan Pelajar Pemkab Banyuwangi Kembali Luncurkan Angkutan Pelajar Gratis

Buat Aiskrim Dengan Serbuk Aiskrim Vanilla

Pekan Umno Wants Party Leaders To Strive Hard To Obtain Justice For Najib



Senarai Dan Biodata Peserta TikTok LIVE X Astro Gimme The Mic Malaysia 2024

Kenapa Nama Gibraltar Disebut Semasa Sepanyol Meraikan Kejuaraan EURO 2024

Keputusan Markah Senarai Lagu Tugasan Info Penuh Juri Hadiah TikTok LIVE X Astro Gimme The Mic Malaysia 2024

Biodata Sekys Sekysss Gamer MLBB Malaysia Player SRG Selangor Red Giants

Biodata Iddin Ramli Penulis Buku Personaliti TikTok


Universitas Nu Kalimantan Barat Pilar Pendidikan Berkualitas Di Bumi Khatulistiwa

Buasir Otak Tv Buasir Otak The Muzik Politik Gila

Remaja Lembam Lahirkan Bayi Bapa

Anak Sakit Cikgu Suruh Ambil Bawa Pulang

Datuk 80 Tahun Kahwini Anak Dara 18 Tahun

Outfit Pergi Kenduri