Mahathir Tersungkur Dari Parti Yang Diasaskan Syed Hamid



(Suara TV) – Perebutan kuasa yang berlaku di dalam parti Bersatu disifatkan tidak lagi mempunyai adap dan sopan hanya kerana tamakkan pangkat dan kuasa.
Menurut ahli politik veteran, Tan Sri Syed Hamid Albar pelbagai pendekatan saling digunakan termasuklah dengan memaki hamun tanpa mengira bulan kesucian bulan Ramadan.
“Namun dimasa ini polimik politik tidak pula terhenti, berkempen bergerak secara hebat dengan tuduh menuduh dan video di buat untuk menegak menerang misi masing-masing.
“Tidak kurang juga mencaci di antara kedua-dua pihak atau tuduh menuduh, sama ada dengan adab dan sopan atau secara tidak santun dan beradab.
“Ramadhan pun tidak di kira dan dipedulikan, berlumba-lumba cabar dan mencabar di antara orang Islam dan bercanggah dengan konflik untuk kuasa dan jawatan seolah tiada hari esok lagi,” memetik kenyataan di laman Facebook.
Beliau yang juga merupakan Pengerusi Jawatankuasa Pemilihan Bersatu turut menyifatkan Tun Dr Mahathir Mohamad sebagai seorang sifu politik yang ulung telah dikalahkan oleh anak muridnya.
“Iklim politik menjadi tidak menentu. Kalau kita pelabur dari dalam dan luar negeri pasti sekali kita berasa cemas dan berundur dari melabur untuk melihat dimana akhirnya.
“Yang paling memeranjatkan bila PM keempat dan ketujuh negara tersungkur dari parti diasaskannya. Sifu politik dikalahkan oleh murid muridnya tidak pernah terjadi.
“PM dimasa lalu keluar dari parti kerana tidak setuju dengan politik dan pimpinan diera mereka seperti yang berlaku (di zaman) Tunku (Abdul Rahman) dan Hussein Onn. Another first time sifu politik yang ulong tersungkur. TSMY (Muhyiddin Yassin) dikatakan memantap dan mengukuhkan kedudukan pimpinan dan politiknya tanpa terlihat berpolitik secara langsung,” tulisnya lagi.
Seterusnya Syed Hamid berharap agar kemelut politik ini segera berakhir kerana yang bakal menjadi mangsa adalah rakyat dan masa depan negara.
“Kemana ia akan berakhir kerana banyak sangat cerita konspirasi dan komplot sehinggalah ramalan keajaan PH akan dapat kuasa pemerintah akan ambil balik semula tampok kerajaan.
“Banyak sangat cerita dongeng dan impian yang tidak realistik, pelik ataupun delusiona diramalkan. Politik banyak seiring dengan apa dikatakan Machiavelli. Kalau dia hidup pasti sekali dia rasa bangga.
“Rakyat jadi bimbang dengan apa akan jadi pada kehidupan mereka selepas COVID untuk memulihkan bisnes dan ekonomi.
“Apa pun juga rakya rasa bimbang dengan hilang perkerjaan dan bisnes serta bagaimana nak membayar hutang piutang atau menampung saraan hidup ata bisnes. Dalam hidup apa masa depan rakyat & Malaysia. Dalam lain iklim ini bizarre dan mencari cahaya diakhir terowong bagi ketenangan untuk mencari sesuap nasi dalam aman & damai,” tegasnya mengakhiri tulisan tersebut.
 


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://www.malaysia-today.net/2020/06/01/mahathir-tersungkur-dari-parti-yang-diasaskan-syed-hamid/

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
It Was Syed Hamid Not Pak Lah Who Sabotaged Najib

It Was Syed Hamid Not Pak Lah Who Sabotaged Najib

papar berkaitan - pada 28/5/2020 - jumlah : 281 hits
It was not until seven years later in 2015 that I understood why Syed Hamid wanted to damage Najib by asking the police to leak my SD and why he detained me under the ISA in September 2008 and tried to detain me a second time in February 20...
Tun Dr Mahathir Dipecat Dari Parti Bersatu

Tun Dr Mahathir Dipecat Dari Parti Bersatu

papar berkaitan - pada 29/5/2020 - jumlah : 453 hits
SHAH ALAM Lima ahli Majlis Pimpinan Tertinggi Parti Pribumi Bersatu Malaysia termasuk Tun Dr Mahathir Mohamad dipecat daripada parti itu serta merta hari ini Berdasarkan surat pemecatan yang dikeluarkan parti itu selain Dr Mahatir yang juga...
Keahlian Ppbm Terlucut Mahathir Buka Parti Politik Baharu

Keahlian Ppbm Terlucut Mahathir Buka Parti Politik Baharu

papar berkaitan - pada 29/5/2020 - jumlah : 334 hits
Kita sedia maklum keahlian Dr Mahathir Mohamad Mukhriz Syed Saddiq Maszlee Malik dan Amiruddin Hamzah dalam parti PPBM terhenti serta merta apabila menolak kerajaan PN Keahlian terlucut seperti termaktub di dalam Fasal 10 2 2 dan 10 2 3 Per...
Tun M Muhkriz Mahathir Amiruddin Hamzah Maszlee Malek Dan Syed Saddiq Dipecat Dari Bersatu

Tun M Muhkriz Mahathir Amiruddin Hamzah Maszlee Malek Dan Syed Saddiq Dipecat Dari Bersatu

papar berkaitan - pada 28/5/2020 - jumlah : 841 hits
Bekas Perdana Menteri Tun Dr Mahathir Mohamad dipecat dari Parti Pribumi Bersatu Malaysia berkuatkuasa serta merta Selain Dr Mahathir turut dipecat ialah Datuk Seri Mukhriz Mahathir Datuk Amiruddin Hamzah Maszlee Malik dan Syed Saddiq Syed ...
Mahathir Malaysia Digulingkan Dari Parti Di Tengah Perebutan Kuasa

Mahathir Malaysia Digulingkan Dari Parti Di Tengah Perebutan Kuasa

papar berkaitan - pada 30/5/2020 - jumlah : 255 hits
Mahathir Malaysia digulingkan dari parti di tengah perebutan Kuasa KUALA LUMPUR Malaysia Bekas Perdana Menteri Malaysia Mahathir Mohamad digulingkan dari parti politik etnik Melayu dalam pertempuran terbaru dengan penggantinya tetapi telah ...
Rm250 000 Dalam Bilik Syed Saddiq Rm600 000 Dalam Rumah Budak Armada Dr Mahathir Tak Nak Buat Pc Ker

Rm250 000 Dalam Bilik Syed Saddiq Rm600 000 Dalam Rumah Budak Armada Dr Mahathir Tak Nak Buat Pc Ker

papar berkaitan - pada 9/6/2020 - jumlah : 669 hits
Penyelewengan salah laku dan rasuah Armada terbongkar SPRM telah menahan 5 orang pemimpin Armada untuk disoal siasat dalam kes penyelewengan dana kerajaan dan kutipan derma dari orang ramai Bermula dari lapuran kehilangan RM250 000 tunai da...
Video Najib Dedah Pengakuan Mahathir Tak Suka Dap Anwar

Video Najib Dedah Pengakuan Mahathir Tak Suka Dap Anwar

papar berkaitan - pada 20/5/2020 - jumlah : 328 hits
Ahli Parlimen Pekan Datuk Seri Mohd Najib Tun Abdul Razsk sekali lagi mencuri perhatian apabila mendedahkan rakaman mesyuarat MPT Bersatu yang diadakan pada pukul 11 pagi 23 Februari lalu Najib melalui laman Facebook sebentar tadi memuatnai...
Tak Payah Cakap Banyak Kerajaan Mahathir Sudah Gagal

Tak Payah Cakap Banyak Kerajaan Mahathir Sudah Gagal

papar berkaitan - pada 20/5/2020 - jumlah : 328 hits
Najib Razak Secara jujur saya tak gemar usik hal orang lain terutamanya orang yang pernah ada jasa pada saya dan lebih tua berbanding saya Setiap pemimpin negara juga pernah ada jasa pada negara Akan tetapi kini dunia dan Malaysia menghadap...
Sidang Media Mahathir Bukan Anjuran Pakatan Kata Anwar

Sidang Media Mahathir Bukan Anjuran Pakatan Kata Anwar

papar berkaitan - pada 20/5/2020 - jumlah : 291 hits
Selepas dua hari menyepi Datuk Seri Anwar Ibrahim hari ini tampil menjelaskan kenapa beliau tidak hadir dalam sidang media khas yang dipanggil Tun Dr Mahathir Mohamad di Yayasan Kepimpinan Perdana Isnin lalu Menurut Presiden PKR itu pendiri...
Ziana Zain Duta Rasmi Csa Academy

Hospital Kuala Pilah

Saya Dan Rafizi Tiada Isu Peribadi Kata Puad

Ramadan Bazaars 2024 Exploring The Culinary Delights Of Selangor S Ramadan Bazaars

Hallway Wall Art Mockup For A Sophisticated Look

Patut Tak Boleh Daftar

Doa Agar Amalan Diiterima Allah Sepanjang Bulan Ramadan

Attacks On Govt By Minority Groups Need To Be Curbed Zahid



5 Masalah Sosial Yang Akan Timbul Akibat Penggunaan Kereta Elektrik

Koleksi 15 Lagu Hari Raya Terbaru Yang Meriahkan Aidilfitri 2024 Bakal Evergreen Bak Lagu Lama

6 Pantang Larang Penting Kalau Nak Selamat di Sekolah Asrama

Info Dan Sinopsis Filem 19 Puasa Playboys Of Plastik Hitam Astro First

Casimir Zeglen Paderi Yang Mencipta Jaket Kalis Peluru


Akhirnya Berjaya Cara Betulkan Kalendar Hijrah Ramadan Di Iphone Untuk Tahun 2024

Pengalaman Masuk Hospital Kpj

Data Analytics In Business Decisions

Lirik Lagu Berdamai Ghea Inderawani

Drama Sebiru Hujung Borneo

Iddah Bercerai Panduan Pengiraan Tempoh Iddah Untuk Wanita Bercerai