Mahathir Tak Akan Bersara Macam Kit Siang



Mahathir tak akan bersara macam Kit Siang
Pengerusi Pejuang, Tun Dr. Mahathir Mohamad tidak akan mengikut langkah pemimpin kanan DAP, Lim Kit Siang untuk bersara daripada politik buat masa ini.
Bekas Perdana Menteri itu tidak akan meninggalkan Pejuang kerana terikat dengan keputusan parti.
Bagaimanapun mengenai sama ada mahu bertanding dalam pilihan raya atau tidak, Mahathir memberitahu dia mungkin tidak akan berbuat demikan.
“Itu keputusan dia (Kit Siang). Saya tidak akan tinggalkan Pejuang. Saya masih dengan Pejuang. Mungkin saya tidak akan bertanding. Mungkin. Tapi saya masih belum membuat keputusan sekarang kerana saya harus patuh dengan keputusan parti saya.
“Bukan hanya diri saya sendiri tetapi saya mesti patuh dengan keputusan parti saya untuk perkara yang saya harus lakukan. Itu kita akan putuskan kemudian,” katanya ringkas dalam sidang akhar hari ini.
Kit Siang mengumumkan tidak akan bertanding pada Pilihan Raya Umum Ke-15 (PRU-15) ketika berucap pada Kongres Kebangsaan DAP ke-17 di IDCC Shah Alam pada 20 Mac lalu.
Ahli politik berpengalaman itu turut mengumumkan persaraan dalam bidang politik dan tidak akan bertanding bagi pemilihan parti.
Sementara itu, Mahathir berkata, biar pun Pejuang tewas dalam Pilihan Raya Negeri (PRN) Johor namun parti itu akan meneruskan perjuangannya dalam pilihan raya akan datang.
Menurut beliau, walaupun Pejuang mempunyai keahlian yang kecil di Johor iaitu seramai 5,000 orang namun sejumlah 18,000 pengundi telah memilih calon Pejuang.
“Yang lain tidak menyokong Pejuang kerana tak mahu keluar. Sebab itu jumlah keluar mengundi hanya 53 peratus ada 47 peratus yang tak keluar.
“Ada yang tidak keluar kerana risau jika sokongan mereka terhadap Pejuang terdedah mungkin ada tindakan diambil terhadap mereka.
“Jadi kami rasa ramai orang di luar sana yang menentang rasuah termasuk rakan di sini tetapi semasa pilihan raya umum mereka perlu keluar mengundi menolak parti amal rasuah dan menyokong Pejuang,” katanya.
Sementara itu, Mahathir berkata, partinya akan bekerjasama dengan Yayasan Anti Rasuah bagi mengekang perbuatan tidak bermoral tersebut.
Pemimpin yayasan berkenaan yang diketuai oleh presidennya, Mohd. Nizam Isa mengadakan pertemuan dengan Mahathir di Yayasan al-Bukhari hari ini.
Pada pertemuan itu Mohd. Nizam turut menyerahkan borang keahlian untuk memasuki Pejuang. MG
Mahathir tak akan bersara macam Kit Siang
Baca Artikel Menarik:
KWSP: Kena ganti RM12,000 kalau keluarkan RM10,000? Muhyiddin minta sokong untuk jadi PM semula selepas tikam belakang saya Saifuddin akan cabar Rafizi rebut jawatan Timbalan Presiden PKR Hadi dijangka bertemu Mahathir Khayla perlukan bantuan segera Kepala dipenggal, ditinggalkan atas kereta Ismail Sabri paling banyak terlibat urus COVID-19, dari Menteri Pertahanan hingga PM Terkejut Nampak Wanita Serba Putih Depan Rumah (Video) Kecewa isteri minta cerai, lelaki ambil semula hadiah perabot rumah Bomoh ‘halau’ hantu dari alat sulit wanita Dituduh rompak bank, bekas polis dakwa Rahim Noor, 4 pegawai lain ‘konspirasi’ Jangan Arwahkan Mak Sendiri Layari Laman Facebook MYKMU.NET


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://mykmu.net/2022/04/01/mahathir-tak-akan-bersara-macam-kit-siang/

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Rais Kit Siang Deserves Respect And Recognition

Rais Kit Siang Deserves Respect And Recognition

papar berkaitan - pada 22/3/2022 - jumlah : 147 hits
Dewan Negara President Rais Yatim has recommended that the government pay tribute to DAP veteran Lim Kit Siang who just announced his retirement from politics last Sunday Rais said despite being an opposition politician Lim deserved to be g...
Rais Mahu Kit Siang Diberi Penghormatan Peringkat Nasional

Rais Mahu Kit Siang Diberi Penghormatan Peringkat Nasional

papar berkaitan - pada 22/3/2022 - jumlah : 110 hits
Rais mahu Kit siang diberi penghormatan peringkat nasional Yang Dipertua Dewan Negara Rais Yatim mengesyorkan kerajaan memberikan penghormatan kepada veteran DAP Lim Kit Siang yang baru mengumumkan persaraannya daripada politik Ahad lepas K...
Hugged Kit Siang Don T Come To Parliament Says Najib

Hugged Kit Siang Don T Come To Parliament Says Najib

papar berkaitan - pada 22/3/2022 - jumlah : 128 hits
Former prime minister Najib Razak says those who hugged Lim Kit Siang on Sunday should isolate themselves PETALING JAYA If you hugged DAP stalwart Lim Kit Siang on Sunday don t come to Parliament that was the message from former prime minis...
Saya Cadangkan Yb Encik Lim Kit Siang Di Beri Pingat Tun

Saya Cadangkan Yb Encik Lim Kit Siang Di Beri Pingat Tun

papar berkaitan - pada 21/3/2022 - jumlah : 140 hits
DAP veteran Lim Kit Siang announced quitting politics for goodLim 81 withdrawing from central executive committee Lim had been in the CEC since 1966 secretary general post for 30 years from 1969 I announce my retirement from politics withdr...
Mursyidul Am Pas Sokong Kit Siang Diberi Penghargaan

Mursyidul Am Pas Sokong Kit Siang Diberi Penghargaan

papar berkaitan - pada 24/3/2022 - jumlah : 152 hits
malaysiakini comMursyidul Am PAS Hashim Jasin menyokong cadangan supaya kerajaan memberi penghargaan kepada veteran DAP Lim Kit Siang yang mengumumkan untuk bersara daripada arena politik Jelasnya Lim wajar diberi penghargaan kerana dia tur...
Yoursay Kit Siang Does Not Need A Rm100m Mansion

Yoursay Kit Siang Does Not Need A Rm100m Mansion

papar berkaitan - pada 24/3/2022 - jumlah : 215 hits
YOURSAY For Lim his good name well earned is rather to be chosen than great riches Vijay47 First of all Dewan Negara president Rais Yatim let me salute and compliment you on your suggestion that Lim Kit Siang be given some recognition for t...
Pas Spiritual Adviser Backs Honours For Kit Siang Umno Balks At Racist

Pas Spiritual Adviser Backs Honours For Kit Siang Umno Balks At Racist

papar berkaitan - pada 25/3/2022 - jumlah : 134 hits
PAS spiritual adviser Hashim Jasin and Putra president Ibrahim Ali have joined unlikely supporters for DAP veteran Lim Kit Siang to be honoured by the government However there is resistance from Umno leaders who believe Lim to be a racist a...
Tak Perlu Diberi Penghormatan Kepada Lim Kit Siang Dia Seorang Pemimpin Rasis Pemimpin Umno

Tak Perlu Diberi Penghormatan Kepada Lim Kit Siang Dia Seorang Pemimpin Rasis Pemimpin Umno

papar berkaitan - pada 25/3/2022 - jumlah : 113 hits
The Reporter20 Mac lalu veteran DAP Lim Kit Siang mengumumkan dirinya tidak akan bertanding di Pilihan Raya Umum 15 sekali gus bersara dari arena politik setelah menceburi bidang itu selama 56 tahun Pengumuman Kit Siang itu menarik banyak p...
Mursyidal Am Pas Setuju Kerajaan Bagi Penghargaan Kepada Lim Kit Siang

Mursyidal Am Pas Setuju Kerajaan Bagi Penghargaan Kepada Lim Kit Siang

papar berkaitan - pada 24/3/2022 - jumlah : 168 hits
Mursyidal Am PAS Setuju Kerajaan Bagi Penghargaan Kepada Lim Kit Siang Mursyidul Am PAS Hashim Jasin menyokong cadangan supaya kerajaan memberi penghargaan kepada veteran DAP Lim Kit Siang yang mengumumkan untuk bersara daripada arena polit...
Buasir Otak Tv Hadiah Hari Guru Ikut Kerja Bapa Be Like

Nepal Haram Produk Rempah Dari India Selepas Hong Kong Singapura

T18c24 Bayi Aina Muntah Susu Beku Macam Keju

Gulai Udang Nenas

Govt To Continue Using E Jamin Bail System

Harris Alif Dari Idola Kecil Ke Selebriti Serba Boleh

Road And Track A Lithe Bmw R80 Restomod By 46works

Kerajaan Pahang Sumbang Rm8 000 Kepada Keluarga Allahyarham Konstabel Muhamad Syafiq



Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Anggun Mikayla Viu Malaysia

Keputusan Markah Mingguan Senarai Lagu Tugasan The Hardest Singing Show Astro Malaysia

Biodata Syad Mutalib Pelakon Drama Berepisod Aku Bukan Ustazah TV3 Bunga Salju Astro Ria

Info Dan Sinopsis Filem Vina Sebelum 7 Hari 2024 Adaptasi Kisah Benar Kini Di Pawagam Malaysia

Biodata Founder Leeyanarahman Nur Liyana Abdul Rahman Yaana Yana Lee Usahawan Tudung Yang Terkenal Bersama Suaminya


Spring Harbor House By Johnsen Schmaling Architects In Madison Wisconsin

Pengukus Lubang Tepi

Bayaran Balik Ptptn Tarikh Pengecualian Penangguhan

Stay Fashionably Fit With Huawei Fit 3 Now Available From Rm559

Pekerjaan Firma Prop Dalam Mencari Pedagang Terbaik

New Environment