Mahathir Ni Dah Bunyi Macam Clare Rewcastle Brown



Dr Mahathir Mohamad
1. Di waktu Malaysia memilih sistem demokrasi, harapan rakyat ialah Kerajaan Malaysia akan terdiri oleh mereka yang dipilih oleh rakyat.
2. Inilah yang berlaku dalam PRU 14, apabila Kerajaan Kleptokrasi dijatuhkan dan parti-parti yang menentang kleptokrasi diangkat oleh rakyat untuk mendiri Kerajaan Malaysia.
3. Tetapi sekarang kita dapati parti yang ditolak oleh rakyat berjaya merampas kuasa dan mendiri Kerajaan.
4. Ini berlaku kerana parti yang ditolak oleh rakyat berjaya menakutkan sebilangan dari ahli politik Pakatan Harapan (PH), khususnya ahli parti Bersatu, bahawa Kerajaan PH dikuasai oleh parti DAP dan DAP akan hancurkan orang Melayu. Untuk menghalang dari ini berlaku Kerajaan hendaklah terdiri daripada Melayu Islam.
5. Presiden Bersatu melihat peluang untuk jadi Perdana Menteri jika Bersatu jatuhkan Kerajaan PH dan Bersatu menyertai gabungan baru bersama parti kleptokrat untuk dirikan Kerajaan baru.
6. Mungkin ada pemimpin Bersatu yang percaya bahawa DAP boleh hancurkan orang Melayu sehingga mereka sanggup jatuhkan Kerajaan PH, tetapi ramai yang nampak peluang daripada penubuhan Kerajaan Perikatan Nasional (yang belum ada) untuk jadi Menteri, Timbalan Menteri dan sebagainya.
7. Hari ini kita tahu bahawa untuk mendapat sokongan, Muhyiddin menawar jawatan kepada mereka yang lebih utama perolehan untuk diri sendiri dari perjuangan. Mereka ini sanggup lupa akan sebab mereka dipilih oleh rakyat. Mereka tidak pun berasa terhutang budi kepada rakyat. Yang mereka nampak ialah peluang dan upah dari tawaran oleh Muhyiddin. Untuk ini mereka sanggup bekerjasama dan mendukung kleptokrat yang kononnya mereka benci dahulu.
8. Dengan tindakan mereka ini ramai dalam Kerajaan Muhyiddin terdiri dari perasuah yang utamakan diri sendiri. Hampir semua yang menganggotai Kerajaan Muhyiddin terdiri dari mereka yang utamakan tawaran jawatan dan upah yang lumayan. Perjuangan untuk hapuskan kleptokrat dilupakan. Sebaliknya terdapat sokongan oleh mereka untuk bebas kleptokrat yang sekarang menjadi rakan mereka.
9. Amat malang bagi rakyat yang telah kalahkan parti kleptokrat, tetapi sekarang sekali lagi mendapat Kerajaan Kleptokrat melalui pintu belakang.
10. Jika Melayu hendak dihancur, Kerajaan Kleptokrat seperti inilah yang akan hancur mereka. Betapa tidak. Kehendak rakyat mudah digugurkan. Dan Kerajaan pemimpin mereka yang mudah mungkir janji, yang utamakan kepentingan diri, yang mudah terpengaruh jawatan dan upah, yang kebanyakan tidak mempunyai kelayakan selain dari menyokong Muhyiddin sebagai Perdana Menteri, Kerajaan seperti ini akan rosakkan dan hancurkan negara termasuk orang Melayu.
11. Hari ini tokoh-tokoh di antara penyokong Muhyiddin ke sana ke sini untuk menawar jawatan dan wang untuk menambah sokongan. Siapa yang menolak tawaran mereka akan diugut dan didera.
12. Saya ucap syabas kepada mereka yang berani tolak tawaran Muhyiddin dan sanggup digugur dari parti (secara tidak sah) dan kehilangan pelbagai peruntukan untuk kawasan.
13. Orang seperti ini sahaja yang boleh selamatkan negara dan orang Melayu.
14. Percayalah mereka yang sanggup menjual diri mereka, mereka yang terima “cash is king”, mereka ini akan hancurkan negara bersama orang Melayu.
15. Inilah mereka yang mendiri Kerajaan sekarang.
http://chedet.cc/?p=3097
 


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://www.malaysia-today.net/2020/06/17/mahathir-ni-dah-bunyi-macam-clare-rewcastle-brown/

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Why Are Clare Rewcastle Brown And Xavier Andre Justo Afraid Of Testifying At Najib S Trial

Why Are Clare Rewcastle Brown And Xavier Andre Justo Afraid Of Testifying At Najib S Trial

papar berkaitan - pada 17/6/2020 - jumlah : 342 hits
Lester Melanyi who was an SR representative in Sarawak at one time further alleged that a London based web designer by the name of James Steward Stephen was responsible for the alleged document forgeries under Rewcastle Brown s guidance Xav...
Psywar Mahathir Tak Menjadi Ingat Muhyiddin Macam Dirinya Ke

Psywar Mahathir Tak Menjadi Ingat Muhyiddin Macam Dirinya Ke

papar berkaitan - pada 14/6/2020 - jumlah : 360 hits
Ada ENAM Ahli Parlimen UMNO yang ada kes di Mahkamah Dari kes tuduhan songlap hingga ke kes di bawah AMLA Mahadet dakwa mereka semua akan didapati TIDAK bersalah oleh Mahkamah kerana Muhyiddin Yassin perlukan mereka kekal sebagai Ahli Parli...
Apakah Ini Punca Mahathir Dendam Anwar Hingga Kini

Apakah Ini Punca Mahathir Dendam Anwar Hingga Kini

papar berkaitan - pada 8/6/2020 - jumlah : 272 hits
TUN Dr Mahathir seorang pelakon yang hebat Bakat lakonan yang hebat itu menjadikan beliau seorang ahli politik yang hebat Beliau dan keluarga juga sering didakwa banyak pihak sebagai amat kaya raya Selain dakwaan kekayaan luar biasa beliau ...
Pukau Moden Boleh Angkat Pencuri Jadi Hero Kata Dr Mahathir

Pukau Moden Boleh Angkat Pencuri Jadi Hero Kata Dr Mahathir

papar berkaitan - pada 8/6/2020 - jumlah : 281 hits
Pukau moden boleh angkat pencuri jadi hero kata Dr Mahathir Dikemas kini 21 minit yang lalu Diterbitkan pada 8 Jun 2020 2 42
Mahathir Mangalah Lah Kepada Anwar

Mahathir Mangalah Lah Kepada Anwar

papar berkaitan - pada 8/6/2020 - jumlah : 212 hits
Tun Mahathir mengalahlah kali ini kepada Anwar Ibrahim demi mengembalikan mandat rakyat Di tengah kehangatan khabar pertukaran kerajaan dan cakap tentang calon PM PH ni ada terbaca komen kata DSAI susah tak mahu mengalah dengan Tun M Mereka...
Mahathir Anwar Sila Kembali Berunding

Mahathir Anwar Sila Kembali Berunding

papar berkaitan - pada 8/6/2020 - jumlah : 317 hits
Via WhatsApp Lewat sikit untuk menulis maklumat dari lapangan tidak sempurna Sebagaimana kalian maklum hanya arahan ja di keluarkan untuk rakan2 menguruskan sesuatu di lapangan tanpa kehadiran diri ini Dari beberapa lapuran yg di terima sem...
Mahathir Sudah Mainkan Orang Umno Sejak Tahun 60 An Lagi

Mahathir Sudah Mainkan Orang Umno Sejak Tahun 60 An Lagi

papar berkaitan - pada 8/6/2020 - jumlah : 280 hits
DATUK Nur Jazlan Mohamed percaya tindak tanduk Tun Dr Mahathir Mohamad yang mencetuskan cacamarba dalam Pakatan Harapan seterusnya kemelut politik negara hari ini bukanlah sesuatu yang menghairankan kerana bekas Perdana Menteri itu sendiri ...
Karma Has Caught Up With Mahathir

Karma Has Caught Up With Mahathir

papar berkaitan - pada 8/6/2020 - jumlah : 335 hits
Lately Mahathir has claimed the MACC has been used to pressure Bersatu dissenters and that the DAP bogeyman was invented by Najib he cried that Malays not so easily crushed Who invented the DAP bogeyman He also insisted today that he has no...
Matlamat Mahathir Adalah Untuk Kembalikan Kuasa Kepada Melayu

Matlamat Mahathir Adalah Untuk Kembalikan Kuasa Kepada Melayu

papar berkaitan - pada 8/6/2020 - jumlah : 257 hits
Rancangan Tun Dr Mahathir Mohamad adalah untuk menghancurkan Pakatan Harapan supaya satu gabungan semua parti Melayu boleh diwujudkan Ini kerana Mahathir sudah tidak boleh tahan dengan gelagat dan juga perangai yang bukan Melayu di dalam ke...
Azmin Pledges To Tell All On May 11

Nga S Aide Chosen For Kuala Kubu Baharu After Dap Abandoned Hope Of Malay Vote

What Is The Lifespan Of Vinyl Windows And How Can You Prolong It

Utilizing Crowdfunding For Business

Ramai Netizen Dan Rakyat Teruja Gembira Bila Dimaklumkan Tun Mahathir Antara Yang Sedang Disiasat Sprm

Big Bucks Top 10 Sellers From Bonhams Spring Stafford Sale

Tanya Hadi Mengapa Tak Bantah Akta Laut Wilayah Mb Terengganu Diberitahu

World Bank Report Says Malaysian Children Not Learning Enough In Schools



Info Dan Sinopsis Restu Drama Melayu Berepisod Platform Online iQIYI Malaysia

10 Istilah Hampir Serupa Bahasa Inggeris Yang Kita Keliru Penggunaannya

5 Trend Bodoh Netizen Yang Nampaknya Semakin Menjadi Jadi

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Puaka Cuti Semester Slot Lestary TV3

Biodata Rozana Rozek TV Youtuber Resipi


The Cultural Impact Of Online Casino Gaming On Filipino Society

Kerana Wanita Melintas Penunggang Motosikal Berkuasa Tinggi Maut

Polis Tahan Pemandu Peribadi Kerana Melakukan Khianat Dan Memukul

Pn Talks Of Gov T Change After Kkb Azmin Holds Back On Revelations Against Ph

We Are Not Subject Of Macc Investigation Say Two Of Mahathir S Sons

Apam Lenggang Rangup Manis Berlemak