Luahan Benci Caci Maki Sampai Indonesia Memang Selayaknya Diterima Muhyiddin


 
Luahan rasa tidak puas hati, benci dan caci maki rakyat terhadap Muhyiddin Yassin sehingga merebak ke laman sosial Presiden Indonesia bukanlah suatu perkara yang ganjil dan luar biasa sebenarnya.
Ia adalah norma baru dalam dunia tanpa sempadan di mana arus media sosial telah menguasai manusia.
Lagi pula, untuk seorang Perdana Menteri minoriti yang tiada keabsahan, degil mempertahankan kuasa sehingga menderhakai Perlembagaan serta berpaut pada darurat dan Istana, malah dalam mengurus Covid19 pula banyak keputusan kerajaan yang menyusahkan rakyat, sememangnya itulah yang layak diterimanya.
Mustahil dengan segala kecaca-marbaan yang menyesakkan nafas rakyat sejak PN menjadi kerajaan, Muhyiddin tiba-tiba mengharapkan pujian serta sanjungan.
Cukuplah rakyat diperdaya dengan gelaran Abah yang digembar-gemburkan berjiwa pelindung, janji mahu merotan, tiada rakyat akan dipinggirkan, menunjuk kebaikan dengan menayang membaca doa dan tidak mahu berpolitik kononnya, tapi akhirnya yang ditunjukkan semuanya ciri-ciri gila kuasa.
Kedudukan Muhyiddin yang tiada keabsahan dan tiada majoriti bukan lagi rahsia di mana selain tiga Ahli Parlimen UMNO secara terbuka tidak lagi menyokongnya, tindakannya menyekat atau memotong peruntukan enam Ahli Parlimen UMNO bagai mengesahkan lagi jumlah minoriti yang tinggal bersamanya.
Dengan menjadi Perdana Menteri minoriti yang berlindung di sebalik darurat dan pagar Istana demi mempertahankan kuasanya, maka mana mungkin rakyat mahu menghormati dan menyokongnya lagi.
Mendengar cakap dan kata-katanya pun bukan lagi menjadi suatu kewajipan.
Luahan rasa tidak puas hati, benci dan caci maki yang diterima Muhyiddin sekarang ini adalah jelas suatu manifestasi penolakan rakyat terhadapnya.
Lebih daripada itu, tidak sedar sudah dibenci, dicaci dan ditolak, pentadbiran Muhyiddin terus menunjukkan keangkuhan dengan cubaan menaikkan kadar kompaun serta membawa terus ke mahkamah sesiapa yang melanggar SOP PKP.
Namun, SOP yang berubah-ubah sehingga pihak polis sendiri jadi keliru dan ramai menteri yang terlepas daripada tindakan, meskipun terbukti pelanggaran yang dilakukan, telah menambahkan lagi rasa meluat rakyat terhadapnya.
Penolakan rakyat ini bukan main-main atau kerana adanya upahan, ia lahir daripada rasa benci dan meluat yang tak tertahan lagi.
Selain itu, disebabkan Muhyiddin tiada keabsahan dan berstatus minoriti sekarang ini, ekonomi negara jadi bertambah buruk kerana pelabur satu demi satu mula melarikan diri.
Jelas di sini, tindakan pelabur membawa wang mereka ke negara lain bukan saja disebabkan tiada kestabilan politik dalam negara, tetapi turut kerana tiada keabsahan atas kedudukan Muhyiddin sebagai Perdana Menteri.
Orang yang tidak ketahuan statusnya, jarang orang lain mahu menjadikannya kawan, malah lebih selamat menjarakkan diri daripada berkawan dengannya.
Oleh itu, dengan kebencian yang makin meluas dalam negara, caci maki terhadapnya sudah merebak ke luar negara, selain ekonomi makin merudum disebabkan ketidakyakinan terhadap kepimpinan dan status keabsahannya, Muhyiddin seharusnya sedar diri dan banyakkan melihat cermin daripada menatap wajah Azmin atau Hamzah Zainuddin.
Beristighfar banyak-banyak dan insaflah bahawa negara kita adalah demokrasi amalannya, bukan autokrasi dengan pemilik kuasa sebenar adalah rakyat yang ada satu undi di tangan mereka.
Berikutan apa yang berlaku kini, Muhyiddin dan pengampunya juga tidak harus sama sekali marah dengan luahan serta nada kebencian rakyat terhadapnya yang nampaknya sudah melarat hingga ke Indonesia.
Dalam hal ini, bukankah Muhyiddin sendiri suatu ketika dahulu pernah bercakap di Singapura serta dengan media di sana menggesa Tun Abdullah Badawi mempercepatkan perletakan jawatannya?
Sekarang, itulah karma yang harus diterimanya dan kerana karma yang menimpanya sekarang disertai sama dengan pengkhianatan, maka sudah tentulah bala lebih bertimpa-timpa lagi. 
(Shahbudindotcom 08/02/2021)






Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://wrlr.blogspot.com/2021/02/luahan-benci-caci-maki-sampai-infonesia.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Lawatan Singkat Muhyiddin Ke Indonesia Dikawal Ketat Sop Pencegahan Covid 19

Lawatan Singkat Muhyiddin Ke Indonesia Dikawal Ketat Sop Pencegahan Covid 19

papar berkaitan - pada 3/2/2021 - jumlah : 174 hits
BH ONLINE Perdana Menteri Tan Sri Muhyiddin Yassin KUALA LUMPUR Lawatan Perdana Menteri Tan Sri Muhyiddin Yassin ke Indonesia yang dijadualkan bermula esok dikawal ketat dengan pematuhan kepada prosedur operasi standard berkaitan pencegahan...
Muhyiddin Arrives For Official Visit To Indonesia

Muhyiddin Arrives For Official Visit To Indonesia

papar berkaitan - pada 5/2/2021 - jumlah : 147 hits
JAKARTA Prime Minister Tan Sri Muhyiddin Yassin has arrived here for a two day official visit to Indonesia at the invitation of President Joko Widodo Muhyiddin and his wife Puan Sri Noorainee Abdul Rahman arrived at the Halim Perdanakusuma ...
Muhyiddin Leaves Indonesia After Completing Official Visit

Muhyiddin Leaves Indonesia After Completing Official Visit

papar berkaitan - pada 6/2/2021 - jumlah : 233 hits
Prime Minister Muhyiddin Yassin has left for Malaysia after completing an official visit to Indonesia The prime minister and his wife Noorainee Abdul Rahman who arrived here at 4 30pm yesterday departed from the Halim Perdanakusuma Internat...
Mana Adil Macam Ni Sweet Qismina Persoal Muhyiddin Boleh Pula Ke Indonesia

Mana Adil Macam Ni Sweet Qismina Persoal Muhyiddin Boleh Pula Ke Indonesia

papar berkaitan - pada 5/2/2021 - jumlah : 272 hits
Pandemik Covid 19 yang melanda ketika ini telah menyebabkan kerajaan di hampir serata dunia menutup pintu sempadan selain melarang rakyat ke luar negara Terbaru pelakon Sweet Qismina melontarkan pendapat menerusi satu ciapan di laman sosial...
Abu Janda Islam Di Indonesia Memang Arogan Injak Kearifan Lokal

Abu Janda Islam Di Indonesia Memang Arogan Injak Kearifan Lokal

papar berkaitan - pada 26/1/2021 - jumlah : 196 hits
Pegiat media sosial Abu Janda menilai Islam di Indonesia adalah agama yang arogan lantaran telah menginjak injak kearifan lokal masyarakat Hal itu disampaikan Abu Janda lewat unggahannya di Twitter Selasa 26 Januari 2021 menanggapi cuitan n...
Muhyiddin Sifatkan Lawatan Rasmi Ke Indonesia Amat Berjaya

Muhyiddin Sifatkan Lawatan Rasmi Ke Indonesia Amat Berjaya

papar berkaitan - pada 5/2/2021 - jumlah : 166 hits
BH ONLINE PERDANA Menteri Tan Sri Muhyiddin Yassin ketika lawatan rasmi ke Indonesia Foto BERNAMA JAKARTA Walaupun lawatan rasmi ke Indonesia tidak sampai 24 jam Tan Sri Muhyiddin Yassin menyifatkannya sebagai amat berjaya Perdana Menteri b...
Walau Pn Muhyiddin Teruk Dicemuh Pemimpin Utama Ph Usah Syok Sendiri

Walau Pn Muhyiddin Teruk Dicemuh Pemimpin Utama Ph Usah Syok Sendiri

papar berkaitan - pada 10/2/2021 - jumlah : 140 hits
1Ahli Parlimen Pasir Gudang Hassan Abdul Karim mengingatkan pentingnya Pakatan Harapan mengemukakan dasar ekonomi mereka termasuk bersiap sedia sekarang untuk Wakil rakyat PKR itu berpendapat PH perlu membentangkan pendekatan untuk menghasi...
Kecaman Terhadap Muhyiddin Di Media Sosial Kenapa Salahkan Rakyat

Kecaman Terhadap Muhyiddin Di Media Sosial Kenapa Salahkan Rakyat

papar berkaitan - pada 11/2/2021 - jumlah : 435 hits
Kemarahan rakyat terhadap Muhyiddin Yassin semakin memuncak Bermula dari sindiran dan gelaran menjengkelkan yang rakyat beri kepada Muhyiddin seperti BAPUK Bapa Perutusan Khas sehinggalah kecaman secara terbuka di dalam media sosial Hampir ...
The Evolution Of Adult Entertainment

Epf Account 3 Can Help Contributors During Emergencies Expert

Berjalan Bersama Pengguna Inovasi Pengalaman Interaktif Zuhyx

Menambat Selera Rakyat Malaysia Dengan Kebaikan Berasaskan Tumbuhanterbaharu Dari Nestl

Pm Akan Umum Sspa Terbaik Pernah Diperkenalkan Kerajaan

Work Harder At Communicating Achievements On Reforms Govt Told

Apabila Sang Profesor Datang Melawat

Pemilik Kereta Tertekan Hon Kerana Panik Polis



10 Istilah Hampir Serupa Bahasa Inggeris Yang Kita Keliru Penggunaannya

5 Trend Bodoh Netizen Yang Nampaknya Semakin Menjadi Jadi

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Puaka Cuti Semester Slot Lestary TV3

Biodata Rozana Rozek TV Youtuber Resipi

8 Istilah Jerman Yang Kita Rakyat Malaysia Kerap Gunakan


Data Drives Dollars How Competitive Intelligence Optimizes Sales Marketing Roi

Tanya Hadi Mengapa Tak Bantah Akta Laut Wilayah Mb Terengganu Diberitahu

Cabaran Getir Menanti Ph Di Kkb

Nga S Aide Chosen For Kuala Kubu Baharu After Dap Abandoned Hope Of Malay Vote

World Bank Report Says Malaysian Children Not Learning Enough In Schools

Zus Ice Watermelon Latte