Lokasi Popular Di Penang Wajib Anda Singgah Rugi Kalau Tak Mai


Lokasi Popular Di Penang WAJIB Anda Singgah, Rugi Kalau Tak Mai! Memilih Pulau Pinang sebagai destinasi percutian pasti tidak akan mengecewakan. Sinonim dengan panggilan Pulau Mutiara, negeri ini mempunyai pelbagai tarikan menarik untuk dilawati. Salah satu faktor adalah kerana struktur geografinya yang berbukit-bukau dan turut mempunyai pantai.
BACA: 10 Tempat Penginapan Menarik & Unik Di Selangor. Dekat Je!
Dari segi makanan pula, Penang sudah pun digelarkan sebagai ‘syurga makanan’ dek kerana makanannya yang sedap-sedap belaka. Tetapi dalam artikel kali ini kami ingin berkongsi tempat menarik di Penang waktu malam.
Manalah tahu, siang penat mencari nasi kandar. Takkan nak berehat di dalam bilik hotel sahaja? Banyak tempat menarik di Pulau Penang yang wajib anda terokai. Jika anda berpeluang bercuti di Penang, pastikan anda ke tarikan malam ini.
1. Gurney Drive
Gurney Drive memang popular di kalangan penduduk tempatan serta pelancong kerana terdapat banyak kedai makan menarik. Pelbagai jenis hidangan yang anda boleh pilih di sini sama ada makanan signiture Penang, masakan panas, mahupun Western.
Lokasinya juga strategik iaitu betul-betul di tepi pantai yang telah ditambak dengan batu-batu besar. Gurney Drive lebih meriah pada waktu malam. Selain dapat menjamu selera pengunjung juga boleh menikmati pemandangan pantai yang diserikan dengan limpahan cahaya lampu.
Alamat: Gurney Dr, George Town, 10250 Pulau Pinang
2. The Top Penang
Ini merupakan antara tarikan terbaharu Pulau Pinang. Terletak di Georgetown, The Top merupakan bangunan KOMTAR iaitu bangunan yang tertinggi di Penang. Bangunan KOMTAR sebelum ini dikenali dengan pusat membeli belah untuk seisi keluarga. Di sinilah tempat penduduk tempat shopping pakaian dan aksesori, khususnya barang kemas.
Tetapi The Top adalah aras paling atas yang dibuka kepada orang ramai melihat untuk melihat pemandangan Georgetown.

Tarikan terkini adalah Rainbow Skywalk iaitu laluan gantung berlantaikan kaca pada ketinggian 244.6 meter dari aras laut. Ini akan menguji tahap adrenaline sama ada anda gayat atau tidak.
Waktu operasi: 11 am – 9 pm
Alamat: 1, Jalan Penang, George Town, 10000 George Town, Pulau Pinang
3. Pasar Malam Batu Feringgi
Kalau Kuala Lumpur ada Petaling Street, Penang pula memiliki Pasar Malam Batu Feringgi. Ini adalah antara bazar larut malam yang paling ‘happening’ di Pulau Pinang.
Pasar malam ini dipenuhi dengan deretan kedai menjual pelbagai barangan. Antara barangan yang dijual seperti pakaian, aksesori telefon, kasut dan produk kecantikan. Pengunjung datang bertali-arus ke bazar ini kerana semuanya dijual dengan harga yang murah.

Jangan lupa untuk melakukan tawar-menawar ya? Manalah tahu jika anda dapat beli dengan harga yang jauh lebih rendah.
Waktu operasi: Setiap hari | 6:00pm -12:00am
Alamat: Jalan Pantai Batu, Taman Pantai Batu, 11200 Tanjong Bungah, Pulau Pinang
4. Design Village Penang
Jika Johor dan Genting Highland ada Premium Outlet, Penang pula ada Design Village. Kedua-dua premis perniagaan ini berkongsi konsep yang sama iaitu memfokuskan kepada pakaian dan aksesori. Ia boleh dikatakan antara tempat menarik Pulau Pinang 2020.

Design Village menjual pakaian dari pelbagai jenama. Menariknya ia dijual dengan harga yang lebig renda berbanding di pusat membeli belah. Kaki fashionista memang wajib datang ke sini.
Walaupun satu aras sahaja, kawasan Design Village ni cukup luas. Penat berjalan? Jangan risau, kerana terdapat food court ataupun medan selera yang boleh anda singgah.
Waktu operasi: 11 am – 10 pm
Alamat: 733, Jalan Cassia Barat 2, 14110 Bandar Cassia, Penang
5. Bukit Bendera
Destinasi paling popular Pulau Pinang, Bukit Bendera, tidak pernah lekang dari menerima kunjungan pelancong. Banyak tarikan dan aktiviti menarik yang ada di Bukit Bendera ini. Antara yang paling popular adalah kereta kabel, skydeck, Owl Museum, dan banyak lagi. 
Tempat menarik di Penang yang percuma
Ada yang menganggap nak pergi bercuti di Penang ni perlukan belanja besar. Mana tidaknya, nak masuk ke sesuatu tarikan memerlukan tiket. Makanan juga agak mahal jika anda tidak biasa di sini. Sebenarnya ada beberapa tarikan di Penang ni yang dibuka percuma kepada orang awam. Antaranya:
Taman Negara Pulau Pinang – Walaupun taman negara ini paling kecil di Malaysia, ia menyimpan pelbagai jenis khazanah negara.
Jalan Seni – Jalan seni menempatkan bangunan lama yang masih lagi terpelihara. Manakala dindingnya pula dilukis dengan grafiti yang setiap satu daripadanya mempunyai maksut tersirat. Anda boleh datang ke sini dan mengambil gambar untuk dibuat kenang-kenangan.
Taman Botani – Terletak di Jalan Kebun Bunga, Taman Botani memang sesuai untuk anda datang jalan-jalan bersama keluarga. Dalam masa sama, dapat melihat pelbagai jenis pokok yang jarang kita jumpa. Landskapnya juga cukup indah.
Okay, itu dia tempat-tempat menarik di Penang waktu malam. Jadi anda sudah tahu lokasi yang boleh dilawati di malam hari. Pastikan jadual percutian anda diisi dengan baik supaya ia dapat meninggalkan kenangan yang manis.
Sumber: The Kaki Cuti
The post Lokasi Popular Di Penang WAJIB Anda Singgah, Rugi Kalau Tak Mai! appeared first on Apakes.


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://www.apakes.com/lokasi-popular-di-penang-wajib-anda-singgah-rugi-kalau-tak-mai/

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
11 Tempat Menarik Di Penang Wajib Anda Lawati Rugi Kalau Tak Datang Sini

11 Tempat Menarik Di Penang Wajib Anda Lawati Rugi Kalau Tak Datang Sini

papar berkaitan - pada 19/12/2019 - jumlah : 839 hits
11 Tempat Menarik di Penang Wajib Anda Lawati Rugi kalau Tak Datang Sini Pulau Pinang sememangnya salah satu destinasi yang cukup popular dalam kalangan pelancong tidak kira dari luar mahupun di dalam Malaysia Sering kali dirujuk sebagai sy...
Rumput Karpet 1 Lagi Lokasi Wajib Untuk Kaki Gambar Viral

Rumput Karpet 1 Lagi Lokasi Wajib Untuk Kaki Gambar Viral

papar berkaitan - pada 23/12/2019 - jumlah : 686 hits
Rumput Karpet 1 Lagi Lokasi Wajib Untuk Kaki Gambar Viral Semua kejadian alam yang diatur Tuhan ada hikmah di sebaliknya Siapa sangka musim panas dan kering yang sedang melanda negara kini terutama di negeri negeri utara tanah air bakal mew...
14 Kuliner Cirebon Yang Wajib Dicoba Pecinta Kuliner

14 Kuliner Cirebon Yang Wajib Dicoba Pecinta Kuliner

papar berkaitan - pada 22/12/2019 - jumlah : 135 hits
14 Kuliner Cirebon yang wajib dicoba pecinta kuliner antara lain sate kalong empal asem dan es cuwing
Sebelum Bertahlul Dan Selepas Bertahlul Syarat Umrah Wajib Part 6

Sebelum Bertahlul Dan Selepas Bertahlul Syarat Umrah Wajib Part 6

papar berkaitan - pada 24/12/2019 - jumlah : 561 hits
Sebelum Bertahlul dan selepas bertahlul syarat Umrah Wajib Part 6 Asalamualaikum dan salam sejahtera semua Bertemu lagi dalam ruangan blog paparan Etuza Etuza hanya meletakkan imej atau gambar gambar kenangan Etuza yang saudara Samsudin kon...
Cabut 10 Batang Gigi Sekali Buang Tonsil Ibu Ini Pesan Wajib Gosok Gigi Anak Malam

Cabut 10 Batang Gigi Sekali Buang Tonsil Ibu Ini Pesan Wajib Gosok Gigi Anak Malam

papar berkaitan - pada 24/12/2019 - jumlah : 567 hits
Biasanya ibu bapa tak kisah sangat bab jaga gigi anak Mereka menganggap walaupun gigi anak rosak akan tumbuh gigi kekal yang lain pula Memang betul tetapi sementara nak tumbuh gigi baru anak pula akan rasa rendah diri Menerusi perkongsian s...
Pulau Belitung Indonesia 6 Tempat Wajib Pergi Dan Tips Travel Di Belitung

Pulau Belitung Indonesia 6 Tempat Wajib Pergi Dan Tips Travel Di Belitung

papar berkaitan - pada 20/12/2019 - jumlah : 694 hits
Bagi peminat percutian pulau Pulau Belitung yang terletak di Timur Sumatra merupakan salah satu pulau yang wajib korang pergi Dengan keindahan pulau yang boleh dikatakaan sebagai syurga dunia ini pastinya membuatkan percutian korang bertamb...
Kahwin Dah Lama Mandi Wajib Pun Masih Salah

Kahwin Dah Lama Mandi Wajib Pun Masih Salah

papar berkaitan - pada 26/12/2019 - jumlah : 523 hits
Apabila anak kita semakin membesar antara yang akan menjadi persoalan dalam minda mereka ialah berkenaan akil baligh Dan pastinya kita perlu mengajar tentang mandi wajib Bahkan kadangkala kita sebagai orang dewasa juga ada terlepas pandang ...
Krabi Part 7 7 Heaven Krabi Wajib Pergi Kalau Sampai Krabi

Krabi Part 7 7 Heaven Krabi Wajib Pergi Kalau Sampai Krabi

papar berkaitan - pada 20/12/2019 - jumlah : 454 hits
Thanks Abg Qi snap gambar pakwe makwe Krabi ni tgh post wedding haha i like Nampak tak laut Ao Nang dan bukit dari jauh bawah awan tu Makin lama makin pandai Abg Qi snap tapi mcm biasa dia akan snap sekali je lepas tu kata dah jgn membazir ...
Catatan Hujung Minggu

Economists Tout Entrepreneurship As Panacea For Poverty

Teroka Pemikiran Baharu Bina Ekosistem Teknologi Ai

Maksud All Eyes On Rafah

Savour Malaysia Tour Packages Provided By Malaysian Aviation Group

Majlis Rumah Terbuka Koperasi Norras Berhad

Jengah Kebun Melihat Tanaman

3 Top Rated Things To Do In Jakarta



Biodata Founder Leeyanarahman Nur Liyana Abdul Rahman Yaana Yana Lee Usahawan Tudung Yang Terkenal Bersama Suaminya

Biodata Zubir Khan Penyanyi Lagu Yennode Macha Macha Macha Pemuda Bertangan Kudung Yang Menginspirasikan

Info Penuh Senarai Peserta Juri Hadiah Cara Undi The Hardest Singing Show Astro Ria Sooka Program Realiti Mingguan Terbaru Malaysia

Info Dan Sinopsis Filem Shaitaan 2024 Remake Filem Vash Kini Di Netflix

Biodata Emran Rijal Owner Jenama Emri Vision Suami Tyra Kamaruzzaman Founder BeauTyra


Beware Misplaced Trust In Pseudo Intellectuals

Menu Tengahari Sup Ayam Ala Thai Kobis Goreng

Undang Luak Rembau Selamat Dikebumikan

Siri Oppo Reno12 Akan Dilancarkan Di China Pada 23 Mei

Arab Saudi Mahu Gencatan Senjata Kekal

Kembali Bersama Engku Emran Ini Jawapan Erra Fazira Jika Allah Aturkan Itu Takdirnya