Logik Ke Boleh Dapat Rm15ribu Dengan Bisnes Tudung


Saya pernah baca dari laman web bisnes tudung ini, yang mana pemilik laman web tersebut mendakwa beliau mampu untuk hasilkan keuntungan sehingga RM15,000 sebulan hanya dengan menjalankan bisnes jual tudung.
 
Menariknya ialah, bisnes tudung yang dijalankan ini tidak perlu ada kedai. Cukup dengan membuat jualan secara online sahaja.
 
Bisnes yang kita boleh jalankan secara online, bermakna kita boleh jalankan bisnes tersebut secara part time sahaja. Ini yang saya tekankan dalam perkongsian saya sebelum ini bertajuk persediaan yang perlu dilakukan sebelum memulakan bisnes.
 
Satu ketika dulu, kalau dikatakan jual melalui atas talian ini, apa yang terlintas di fikiran adalah jual melalui laman fanpage, atau jual di instagram dan lain-lain akaun media sosial. Namun pada hari ini, mereka yang minat nak ceburkan diri dalam bidang keusahawanan sepatutnya sudah boleh mula membiasakan diri untuk menjual melalui laman web ecommerce.
 
Misalnya laman web Lazada Malaysia dan juga Shopee.

Melalui laman web Shopee ini, anda boleh iklankan seberapa banyak jenis tudung yang anda jual. Dengan adanya sistem ecommerce, iklan yang anda bakal hasilkan akan kelihatan lebih kemas dan tersusun kalau nak bandingkan dengan iklan yang anda siarkan di wall akaun media sosial anda.
 
Saya ada beberapa kenalan di Facebook yang turut menjalankan bisnes menjual tudung.
 
Soalan yang sama pernah saya ajukan kepada mereka. Betul ke seorang penjual tudung tu, boleh dapat keuntungan sehingga RM15,000 hanya dengan fokuskan usaha untuk buat bisnes tudung?
 
Jawapan yang dia berikan adalah, MEMANG BOLEH.
 
Malahan dia sendiri pernah dapat keuntungan yang hampir bernilai belasan ribu, terutama sekali apabila tiba musim perayaan.
 
Nak dapatkan keuntungan yang lumayan dari bisnes tudung itu memang boleh. Apa yang penting adalah, kena ada sistem jualan yang mantap dan sokongan daripada beberapa pihak.
 
Bila saya tanyakan, apa yang dimaksudkan dengan sokongan beberapa pihak, rupanya ia merujuk kepada pembekal dan juga ejen.
 
Peranan pembekal
Sekiranya anda ada modal yang besar, maka anda boleh dapatkan stok produk yang banyak dalam satu-satu masa. Jika anda tidak mempunyai modal yang besar, maka anda perlu bergantung kepada pembekal yang cukup kuat untuk bekalkan anda dengan produk untuk dijual.
 
Pendapatan anda bergantung kepada pembekal anda. Kalau asyik tak ada stok, dan semua design yang pelanggan minat asyik tak ada, ini juga bakal mempengaruhi pendapatan anda.
 
Peranan ejen promosi
Kalau nak buat kerja promosi seorang pun boleh. Cuma bila buat kerja seorang diri, hasilnya pasti tak sama seperti buat kerja bersama dengan pasukan yang boleh buat kerja pemasaran bersama-sama.
 
Dalam keadaan ini, ejen promosi yang ditawarkan adalah sebagai ejen dropship.
 
Konsep ejen yang digunakan ini pula ada dua jenis. Satu sebagai ejen dropship yang mana peranannya hanyalah untuk buat marketing dan tak perlu nak simpan stok.
 
Satu jenis ejen lagi pula adalah ejen yang pegang stok. Siapa yang pilih untuk jadi ejen yang pegang stok, dapat beli stok tudung dengan harga yang lebih murah dan sekaligus akan dapat margin untung yang lebih tinggi, kalau nak bandingkan dengan ejen dropship yang tak pegang stok.
 
Bila pegang stok sendiri, kita tau mana satu yang boleh buat promosi, stok apa yang masih banyak, dan kalau perlu nak kurangkan harga lagi pun boleh.
 
Tapi kalau cuma jadi ejen dropship yang tak pegang stok, semuanya bergantung kepada pembekal. Paling frust kalau dah buat marketing, dah buat kerja-kerja soft-selling, tiba-tiba bila pelanggan dah minat nak bayar, pembekal pula tak ada stok untuk design yang diminati.
 
Untuk pergi ke level seterusnya dalam perniagaan jual tudung, Pn Madihah ini cadangkan supaya kita ada jenama tudung kita sendiri.

Madihahscarf adalah jenama tudung kepunyaan Pn Madihah.
 
Macam mana nak jalankan bisnes tudung, bermula dari bawah sampai ke peringkat ada pelanggan setia dan boleh lancarkan jenama tudung sendiri, semuanya ada diceritakan dalam panduan bisnes tudung ini.
 
 
The post Logik ke boleh dapat RM15ribu dengan bisnes tudung? appeared first on Sabree Hussin Dot Biz.


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://sabreehussin.biz/rm15ribu-dengan-bisnes-tudung/

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Bayar Ptptn Hasil Dari Bisnes Tudung

Bayar Ptptn Hasil Dari Bisnes Tudung

papar berkaitan - pada 13/2/2019 - jumlah : 314 hits
Bayar PTPTN Hasil Dari Bisnes Tudung Tak semua graduan terus dapat kerja bila dah tamat pengajian Ada di antara mereka yang masih tercari cari pekerjaan Kalau tak bekerja macam mana nak bayar ansuran PTPTN Hutang nak bayar Kerja tak ada Unt...
Cari Duit Belanja Raya 5 Bisnes Terbaik Yang Anda Boleh Mulakan Sekarang No 5 Tu Yang Saya Paling Suka

Cari Duit Belanja Raya 5 Bisnes Terbaik Yang Anda Boleh Mulakan Sekarang No 5 Tu Yang Saya Paling Suka

papar berkaitan - pada 15/2/2019 - jumlah : 404 hits
k cari duit belanja raya Ye la raya dah tak lama lagi dah Pejam celik tau tau je nak raya So kalau tak mulakan bisnes dari sekarang takut tak sempat pulak nak kumpul duit belanja raya nantikan Jom klik sini
20 Idea Bisnes Yang Boleh Dijalankan Hanya Dari Rumah Dengan Modal Rendah

20 Idea Bisnes Yang Boleh Dijalankan Hanya Dari Rumah Dengan Modal Rendah

papar berkaitan - pada 27/2/2019 - jumlah : 381 hits
Siapa kata kita tak boleh nak mulakan bisnes hanya dari rumah Sudah tentu kita boleh berbisnes dari rumah Kita cuma perlu tahu apakah jenis bisnes yang ingin kita jalankan Terdapat banyak pilihan bisnes yang kita boleh pilih dan dalam perko...
Rakyat Boleh Nilai Sendiri Dakwaan Tun Mahathir

Rakyat Boleh Nilai Sendiri Dakwaan Tun Mahathir

papar berkaitan - pada 17/2/2019 - jumlah : 245 hits
SEREMBAN 17 Feb 8211 Rakyat akan dapat memastikan kebenaran dakwaan Perdana Menteri Tun Dr Mahathir Mohamad bahawa Pas tidak akan menyokong UMNO dalam Pilihan Raya Kecil Dewan Undangan Negeri Semenyih sepanjang tempoh dua minggu kempen p
Apple Iphone Xs Max Kini Boleh Didapati Pada Harga Kurang Rm5k

Apple Iphone Xs Max Kini Boleh Didapati Pada Harga Kurang Rm5k

papar berkaitan - pada 18/2/2019 - jumlah : 304 hits
Apple iPhone XS Max merupakan salah satu telefon mercu daripada Apple yang telah diperkenalkan pada 2018 lepas Harga jualan rasminya sehingga ke hari ini adalah RM5399 sekaligus menjadikannya sebagai antara telefon pintar dengan tanda harga...
Tcl Turut Sedang Membangunkan Peranti Boleh Lipat Termasuk Telefon Yang Boleh Diubah Menjadi Jam Tangan

Tcl Turut Sedang Membangunkan Peranti Boleh Lipat Termasuk Telefon Yang Boleh Diubah Menjadi Jam Tangan

papar berkaitan - pada 17/2/2019 - jumlah : 320 hits
TCL merupakan salah satu syarikat pengeluar peranti berharga mampu milik malah turut mempunyai beberapa jenama yang dioperasikan dibawah mereka seperti Alcatel dan BlackBerry Mobile Terkini dengan trend peranti boleh lipat yang semakin popu...
Zaman Tun Hj Hadi Pun Boleh Rasmi Mesyuarat Pibg

Zaman Tun Hj Hadi Pun Boleh Rasmi Mesyuarat Pibg

papar berkaitan - pada 17/2/2019 - jumlah : 664 hits
Hj Hadi dapat masuk sekolah rasmi mesyuarat agung PIBG di Marang Ini pun masih dikata kerajaan PH tak adil rasis zalim dan pelbagai lagi
Meminjamkan Barang Pinjaman Apakah Boleh

Meminjamkan Barang Pinjaman Apakah Boleh

papar berkaitan - pada 17/2/2019 - jumlah : 278 hits
Dalam kehidupan kita sehari hari sering kita meminjam barang kepada orang lain karena kita sedang butuh Begitu juga sebaliknya orang lain meminjam barang kepada kita di saat dia sedang butuh Namun adakalanya orang lain ingin meminjam barang...
9 Peny4kit Yang Boleh Dirawat Dengan Buah Delima Rileks Media

9 Peny4kit Yang Boleh Dirawat Dengan Buah Delima Rileks Media

papar berkaitan - pada 17/2/2019 - jumlah : 308 hits
1 Mengandungi zat besi kalsium folforus dan vitamin Buah ini mengandungi zat besi kalsium folforus vitamin A dan C Sejak zaman dahulu ahli perub4tan Yunani menggunakan ub4t ini sebagai ub4t cac1ng Alkaloid yang terdapat pada kulit buah memb...
Kkb Polls Go Out To Vote With Peace Of Mind As Safety Assured Says Selangor Police

Kanak Kanak Usia 3 Tahun Sudah Boleh Diajar Berdikari Tahu Urus Diri Sudah Cukup Baik

Pharmaniaga Komited Pulih Kewangan Keluar Status Pn17

Sejarah Hitam Bola Sepak Berulang

Hukuman Masyarakat Sangat Berat Jika Anda Punya Pendapat Berbeza Dari Mereka

Takut Ditangkap Khalwat Pecut Kereta Hingga Terbabas

Crisis Management 101

Are Malaysian Consumers Missing The Target In Anti Israel Boycotts Of Western Brands



Info Dan Sinopsis Filem Shaitaan 2024 Remake Filem Vash Kini Di Netflix

Biodata Emran Rijal Owner Jenama Emri Vision Suami Tyra Kamaruzzaman Founder BeauTyra

Biodata Tyra Kamaruzzaman Founder BeauTyra Yang Kahwin Bersuamikan Emran Rijal

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Dr Pontianak Astro Warna Sooka

10 Fakta Biodata Jabir Meftah Pelakon Drama Berepisod Racun Rihanna TV3


Zim Zim Ala Kazim

Dalia Farhana Curang Chord

Cara Hilangkan Migrain

Untonglah Menantu Zahid Hamidi Dilantik Pengerusi Jiankun

Mad Science A Harley Sportster Grand Prix Racer By A Nuclear Chemist

Sa Tak Pernah Buat Muka