Lim Guan Eng Jangan Lempar Batu Sembunyi Tangan



LIM GUAN ENG, JANGAN LEMPAR BATU SEMBUNYI TANGAN.


Lim Guan Eng mungkin ingat apa yang berlaku dalam PH orang luar tidak tahu. Sebenarnya banyak rahsia yang berlaku di dalam PH sudah di ketahui umum. Pergolakan yang berlaku di dalam PH membuatkan rakyat mula muak dengan PH. Itu belum lagi di kira banyak polisi yang u-turn dan janji yang di sapu di bawah tikar.


Contoh jelas hari ini, belum lagi mesyuarat Majlis Presiden PH, PKR awal lagi telah sebut akan bertanding di Rantau dan umum kerusi Rantau sememangnya milik PKR tetapi bila Bersatu mahu lebarkan sayap ke Sabah, di suruh pula berbincang dan di bawa dahulu ke mesyuarat Majlis Presiden PH. Jika di amati, memang ada amalan double standard dan pergolakan di dalam PH.


Sebenarnya berlaku amalan “ insubordination “ di dalam Kerajaan PH yang seolah-olah mencabar dan engkar kepada Tun Dr. Mahathir sebagai Perdana Menteri dan Pengerusi PH. Itu belum lagi kisah PKR yang bersilat di belakang tabir berusaha merebut jawatan MB Kedah daripada Bersatu, bukankah itu mencabar Tun Dr. Mahathir ? Sebenarnya Kerajaan PH luaran nampak cantik tetapi hakikatnya sedang retak menunggu belah.


Di sebalik kekalutan di kalangan pemimpin PH  berikutan pendedahan PAS bahawa akan berlaku pembelotan terhadap Tun Dr. Mahathir, tiada satu pun pemimpin utama PH seperti Anwar Ibrahim, Lim Kit Siang, Lim Guan Eng mahupun Mat Sabu bertanyakan Tun Dr. Mahathir sendiri untuk apakah dokumen sokongan tersebut. Lim Guan Eng seperti jaguh kampung meminta Datuk Takiyuddin Hassan pula beri bukti.


Kenapa Lim Guan Eng tidak tanya Tun Dr. Mahathir sendiri untuk apa keperluan dan sebab meminta dokumen sokongan dari PAS ? Sebenarnya Lim Guan Eng tidak berani tanya Tun Dr. Mahathir kerana hanya akan mendedahkan pekung yang telah lama bernanah di dalam PH. Jika benar Lim Guan Eng dan DAP menyokong kepimpinan Tun Dr. Mahathir, CABARAN untuk DAP dan Lim Guan Eng, adakah mereka bersetuju dan menyokong Tun Dr. Mahathir menjadi Perdana Menteri sehingga PRU 15 ?


Lim Guan Eng dan DAP jangan ingat mereka jadi Kerajaan kerana mereka kuat dan mendapat sokongan rakyat. Sebenarnya PH menang kerana sokongan rakyat terhadap Tun Dr. Mahathir terutamanya orang Melayu. Majoriti orang Melayu menolak DAP sejak dari dahulu lagi walau pun DAP bermati-matian cuba mendapatkan sokongan orang Melayu. Beranikah Lim Guan Eng dan DAP menyahut cabaran ini ? Jika tidak berani bermakna sebenarnya memang akan berlaku seperti yang di jangka. 


Lim Guan Eng usah berlagak seperti jaguh namun sebenarnya penakut, seperti lempar batu sembunyi tangan. Sudah gaharu cendana pula, sudah tahu buat-buat tanya pula.


Muhammad Khalil Abdul Hadi.
Ketua Pemuda,
Dewan Pemuda PAS Malaysia.



Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

http://kerabubersuara.blogspot.com/2019/02/lim-guan-eng-jangan-lempar-batu.html?utm_source=feedburner&utm_medium=feed&utm_campaign=Feed%3A+blogspot%2FRzVdP+%28Kerabu+Bersuara%29

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Lim Guan Eng Berjaya Hapuskan Ketakutan Pelabur Jepun Terhadap 1mdb

Lim Guan Eng Berjaya Hapuskan Ketakutan Pelabur Jepun Terhadap 1mdb

papar berkaitan - pada 12/2/2019 - jumlah : 254 hits
Pelabur Jepun kini yakin dapat kembali melabur di Malaysia di tengah tengah ekonomi negara yang semakin kukuh kata Menteri Kewangan Lim Guan Eng Beliau berkata keyakinan mereka berdasarkan kepada pengendalian skandal 1Malaysia Development B...
Menjawab Salah Faham Mengenai Umrah Diy Dan Kononnya Lim Guan Eng Membunuh Perniagaan Melayu

Menjawab Salah Faham Mengenai Umrah Diy Dan Kononnya Lim Guan Eng Membunuh Perniagaan Melayu

papar berkaitan - pada 6/2/2019 - jumlah : 408 hits
Oleh MOHD FIKRI ABDUL RAHMANTerbaca satu posting yang ditulis menamakan dirinya SD Salleh mendakwa Menteri Kewangan mengeluarkan satu kenyataan bahawa pakej umrah hanya boleh dilakukan melalui Tabung Haji Tidak tahu sumber dipetik dari mana...
Ijazahpalsu Tahap Akademik Nobita Lim Guan Eng Mungkin Dari Doraemon

Ijazahpalsu Tahap Akademik Nobita Lim Guan Eng Mungkin Dari Doraemon

papar berkaitan - pada 13/2/2019 - jumlah : 675 hits
https pakdin my wp content uploads 2019 02 20190212 kelayakan akademik guan eng jpgPatutlah selalu salah titik perpuluhan dan ekonomi negara menjadi huru hara Semuanya jatuh merudum yang naik kos sara hidup rakyat saman dan angin Oleh Denni...
Amaran Keras Lim Kit Siang Bela Dan Akur Dengan Lim Guan Eng Atau Dap Akan Kuburkan Kerajaan Pakatan Harapan

Amaran Keras Lim Kit Siang Bela Dan Akur Dengan Lim Guan Eng Atau Dap Akan Kuburkan Kerajaan Pakatan Harapan

papar berkaitan - pada 22/2/2019 - jumlah : 493 hits
Lim Kit Siang yang merupakan Supremo DAP dan pada masa yang sama SUPREMO PAKATAN HARAPAN telah memberikan kata dua kepada Mahathir dan pemimpin pemimpin Melayu dalam Kerajaan Pakatan Kata Lim Kit Siang dia tidak akan teragak agak untuk meng...
Lim Guan Eng Dan Dap Menikus Amal Politik Sembelit

Lim Guan Eng Dan Dap Menikus Amal Politik Sembelit

papar berkaitan - pada 21/2/2019 - jumlah : 588 hits
KUALA LUMPUR Lim Guan Eng mahu pun DAP dikatakan menikus apabila dicabar supaya menyatakan pendirian menyokong Tun Dr Mahathir Mohamad sebagai Perdana Menteri sehingga tamat penggal Pilihan Raya Umum ke 15 Jika Menteri Kewangan itu mengambi...
The Evolution Of Adult Entertainment

Epf Account 3 Can Help Contributors During Emergencies Expert

Berjalan Bersama Pengguna Inovasi Pengalaman Interaktif Zuhyx

Menambat Selera Rakyat Malaysia Dengan Kebaikan Berasaskan Tumbuhanterbaharu Dari Nestl

Work Harder At Communicating Achievements On Reforms Govt Told

Fahmi Fadzil Perlu Beri Penjelasan Bukan Beri Alasan

Pm Akan Umum Sspa Terbaik Pernah Diperkenalkan Kerajaan

Prof As Dakwa Tak Selamat Kunjungi Malaysia Selepas Sebar Propaganda Sokong Zionis



10 Istilah Hampir Serupa Bahasa Inggeris Yang Kita Keliru Penggunaannya

5 Trend Bodoh Netizen Yang Nampaknya Semakin Menjadi Jadi

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Puaka Cuti Semester Slot Lestary TV3

Biodata Rozana Rozek TV Youtuber Resipi

8 Istilah Jerman Yang Kita Rakyat Malaysia Kerap Gunakan


What Is The Lifespan Of Vinyl Windows And How Can You Prolong It

Brauninhas House By Pablo Lanza Arquitetura In Itu Brazil

Banteras Isu 3r Manivanan Cadang 10 Langkah Percepat Siasatan Polis

Analysis Harapan S Uphill Battle To Defend Kuala Kubu Baharu

Kkb By Election Will Be A Confidence Vote For The Anwar Administration

Azmin Pledges To Tell All On May 11