Liga M Sri Pahang Fc Buat Rombakan Besar Besaran Umum Lepas 14 Pemain Sekali Gus




KUANTAN - Skuad Tok Gajah membuat rombakan besar-besaran bagi menghadapi saingan Liga Malaysia (Liga M) musim depan apabila melepaskan 14 pemainnya musim ini termasuk kapten pasukan, Muslim Ahmad dan lima tenaga import.
Sri Pahang FC membuat pengumuman itu menerusi akaun Facebook miliknya hari ini termasuk menyenaraikan nama semua pemain terbabit. Selain Muslim, lima pemain import itu adalah Herold Goulon, Abubakar Yakubu, Kenny Athiu, Manuel Hidalgo dan Aung Kaung Mann.
Pemain lain adalah Helmi Eliza Elias, Faisal Rosli, Fazly Mazlan, Zazrir Naim, Ezanie Salleh, Arisazri Juhari, Hazri Rozali dan Faizal Rani.
Dalam pengumuman itu Sri Pahang FC turut merakamkan penghargaan dan terima kasih kepada semua 14 pemain berkenaan selain berkongsi pengalaman bersama pemain terbabit.
"Faisal adalah pemain paling lama dalam pasukan dan satu-satunya anggota skuad juara Piala Malaysia 2014 yang kekal setia membuat keputusan mengucapkan selamat tinggal dan membawa haluan berbeza selepas sembilan tahun menabur bakti.
"Begitu juga penjaga gol Helmi yang bersama pasukan sejak 2016. Walaupun pada usia diklasifikasikan sebagai veteran, Helmi tetap diberi kepercayaan sebagai penjaga gol utama dan menjadi antara tonggak di barisan belakang," kata kenyataan itu baru-baru ini.
"Kelibat Muslim juga pastinya dirindui setelah menjadi tunjang di posisi pertahanan sejak lima tahun lalu mengemudi benteng dengan penuh yakin dan memakai lilitan kapten musim ini akhirnya tiba masa untuk Muslim mencari angin baru.
"Fazly pula kembali ke pangkuan Johor Darul Ta'zim (JDT) setelah kontrak pinjamannya tamat manakala pemain muda, Zazrir Naim pula menerima tawaran menyertai Pusat Latihan Polis (Pulapol).
"Ezanie, Arisazri, Hazri dan Faizal walaupun kurang membuat penampilan, terima kasih kerana menjadi sebahagian daripada keluarga besar Sri Pahang," katanya.
Sri Pahang FC dalam kenyataan itu berkata sepanjang tiga musim bersama pasukan, Goulon memenangi hati penyokong dengan menjadi jantung di pertahanan pasukan selain turut menjaringkan gol penting.
"Hidalgo, Kaung Mann, Abubakar dan Athiu meskipun dibawa masuk pada pertengahan musim dan sempat bersama hanya untuk beberapa bulan, impak yang anda bawa untuk membantu pasukan keluar dari zon penyingkiran tetap kami hargai.
"Sekali lagi, kepada 14 pemain ini, terima kasih diucapkan kerana memberi komitmen dan berjuang sepenuh hati sepanjang menyarung jersi Sri Pahang. Kami ucapkan semoga terus berjaya bersama pasukan baharu. Segala keringat yang dicurahkan untuk skuad Tok Gajah, akan tetap terpahat selamanya dalam kenangan," katanya. #sumber
http://www.pahangdaily.blogspot.com

Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

http://pahangdaily.blogspot.com/2021/12/sri-pahang-fc-membuat-rombakan-besar.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Sri Pahang Fc Umum Seramai 14 Pemain Tidak Lagi Bersama Pasukan Tersebut Musim Depan

Sri Pahang Fc Umum Seramai 14 Pemain Tidak Lagi Bersama Pasukan Tersebut Musim Depan

papar berkaitan - pada 11/12/2021 - jumlah : 266 hits
KUANTAN Sri Pahang FC baru baru ini mengumumkan satu berita apabila bukan tiga atau empat pemain bakal meninggalkan pasukan tetapi 14 pemain Perkara tersebut mengejutkan penyokong kelab itu membawa kepada komen berbaur kecaman Menerusi perk...
Sri Pahang Dapat Tajaan Hakka Clo Plt Rm1 3 Juta Masih Rahsia Mengenai Pemain Baharu

Sri Pahang Dapat Tajaan Hakka Clo Plt Rm1 3 Juta Masih Rahsia Mengenai Pemain Baharu

papar berkaitan - pada 15/12/2021 - jumlah : 252 hits
KUANTAN Sri Pahang FC kekal berahsia mengenai pemain baharu yang akan dibawa masuk untuk memperkuatkan pasukan itu bagi musim baru Liga Malaysia Ketua Pegawai Eksekutif pasukan itu Datuk Ahmad Suffian Awang berkata beliau sedar dengan keter...
Liga M Peminat Gesa Nama Dan Logo Skuad Tok Gajah Di Ubah Sri Pahang Fc Tak Sesuai

Liga M Peminat Gesa Nama Dan Logo Skuad Tok Gajah Di Ubah Sri Pahang Fc Tak Sesuai

papar berkaitan - pada 16/12/2021 - jumlah : 289 hits
KUANTAN Para peminat skuad Tok Gajah tetap menggesa nama dan logo pasukan itu ditukar baharu dalam mengharungi Liga Malaysia musin hadapan Ini kerana prestasi permainan Sri Pahang FC begitu hambar dan merudum sejak awal musim lagi Menurut s...
Liga M Dollah Salleh Bertukar Jadi Pengurus Cristoper Gamel Ambil Alih Latih Sri Pahang

Liga M Dollah Salleh Bertukar Jadi Pengurus Cristoper Gamel Ambil Alih Latih Sri Pahang

papar berkaitan - pada 9/12/2021 - jumlah : 282 hits
KUANTAN Ketua jurulatih Sri Pahang FC bawah 21 tahun musim ini Christophe Gamel dikatakan bakal mengambil alih tugas Dollah Salleh bagi menghadapi saingan Liga Malaysia musim 2022 Gamel yang juga bekas penolong ketua jurulatih Sri Pahang pa...
Pertama Kali Muat Naik Foto Lepas Umum Bakal Berkahwin Seri Ibu Hamil Park Shinhye Dipuji

Pertama Kali Muat Naik Foto Lepas Umum Bakal Berkahwin Seri Ibu Hamil Park Shinhye Dipuji

papar berkaitan - pada 11/12/2021 - jumlah : 210 hits
Tak sabar nak tunggu tahun hadapan bagi melihat perkahwinan pasangan Choi Tae joon dan Park Shin hye kan ARTIKEL BERKAITAN Selepas pengumuman mengenai berita gembira itu Park Shin hye kelihatan lebih senang menjauhkan diri daripada perhatia...
Makan Besar Lepas Balik Dari Check Up

Makan Besar Lepas Balik Dari Check Up

papar berkaitan - pada 3/12/2021 - jumlah : 177 hits
Assalamualaikum Hi korang Kemainnnnn balik dari check up sebab happy giler result cantik terus pi pasar besar beli tulang rusuk nak buat sup tulang dari hari tu ngidam nak makan sup tulang rusuk kan ye semua result SA yang SA sangka akan ka...
Kehadiran Gamel Seakan Beri Petanda Beliau Bakal Di Lantik Ketua Jurulatih Sri Pahang Fc

Kehadiran Gamel Seakan Beri Petanda Beliau Bakal Di Lantik Ketua Jurulatih Sri Pahang Fc

papar berkaitan - pada 17/12/2021 - jumlah : 137 hits
KUANTAN Kehadiran Christophe Gamel pada majlis menandatangani perjanjian penajaan kelengkapan sukan musim 2022 2023 di Sri Pahang FC Lounge di sini malam semalam seakan memberi petanda bekas ketua jurulatih kebangsaan Fiji itu bakal mengend...
Pas Anggap Terlalu Awal Bincang Pertukaran Mb Perlis

Opening Young People S Eyes To Workers Rights

Calon Bersatu Prk Kkb Tidak Dapat Sokongan Parti Pas

Penyokong Diseru Jalankan Tanggungjawab Sebagai Pemilik Sabah Fc

Dumbing Down Our Education System Via Politicians And Theocrats

Bila Duit Nak Masuk

Perasaan Bila Orang Namakan Kucing Mereka Dgn Nama Anda

Sayur Kucai Dan Taugeh Untuk Makan Tengah Hari



Biodata Dan Latar Belakang Adam Shamil Personaliti TikTok Terkenal

5 Negara Yang Memilih Untuk Tidak Menggunakan Matawang Sendiri

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Aku Bukan Ustazah Slot Akasia TV3

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Bercakap Dengan Jun Slot DramaVaganza Astro Ria

5 Amalan Muslim Yang Sering Dijadikan Bahan Lawak di Malaysia


Sambutan Ulang Tahun Ke 30 Dan Pelancaran 4 Model Motosikal Ktm Duke

First Impressions Make A Powerful Impact With A Creative Digital Business Card

Restoran Di Jepun Buang 25 Set Nasi Lemak Kena Tipu Ejen Dari Malaysia

Kumpulan Pro Palestin Kecam Kehadiran Syarikat Bekal Senjata Kepada Israel

Prk Kkb Boleh Tak Umno Tarik Undi Melayu

Bonus R 5000 Jogue Ca A T Queis Onlin