Lelaki Tua Dibelasah Kerana Jual Daging Lembu Sebelum Dipaksa Makan Daging Babi


The Reporter


Seorang lelaki tua beragama Islam, Shaukat Ali, dibelasah dan dipaksa makan daging babi, selain restoran yang diusahakannya turut dimusnahkan oleh sekumpulan lelaki di daerah Biswanath Chariali, Assam, India, Ahad lalu. 
Video kejadian itu juga viral di media sosial Isnin lalu menunjukkan sekumpulan lelaki itu menyerang mangsa yang berusia 68 tahun. 
Dalam video itu, Ali dikepung kira-kira 25 hingga 30 orang lelaki dan salah seorang daripada mereka bertanya mengapa dia menjual daging serta apakah dia mempunyai lesen untuk berbuat demikian. 
Attention @sarbanandsonwal This old man was beaten up in Bishwanath Charialifor selling beef. Beef is not banned in Assam and the northeast. Many communities apart from Muslims consume beef. But interestingly self appointed gaurakshaks find only poor Muslim traders to harass. pic.twitter.com/I7lg1YMKu0— Berojgar BeingMuzakki (@Muzakki82091009) April 8, 2019

Tampil pula lelaki lain bertanya adakah dia warganegara Bangladesh sebelum mereka memaksa mangsa makan daging babi di depan mereka. 
"Kunyah daging tu dan telan ke dalam tekak kau!" arah kumpulan ekstremis terbabit. 
Ali kelihatan binggung dengan apa yang berlaku kerana dia tidak pernah menghadapi situasi yang menakutkan seperti itu sepanjang 35 tahun menjalankan perniagaan restoran yang dibuka oleh bapanya. 
Attention @narendramodi @abhisar_sharma @bainjal @ravishndtv And where in earth is a person selling beef even without a license forced to eat pork!! What has my state come to, Ashamed, appalled and disgusted. pic.twitter.com/QWpe5R9Upo— Berojgar BeingMuzakki (@Muzakki82091009) April 8, 2019

Menurut Ali, tiga hari sebelum kejadian itu dia didatangi kira-kira 15 lelaki di restorannya dan bertanya di mana tempat dia menyimpan daging lembu. 
"Saya biasanya simpan di bilik, di luar pandangan orang. Mereka cari dan menemui daging itu serta merakam video. 
"Selepas kejadian itu, saya berasa sangat takut dan terus pergi ke pejabat pengurus pasar yang kemudian menasihatkan saya untuk tidak menjual daging lembu. 
"Sejak dari itu saya berhenti menjual daging lembu," katanya. 
Bagaimanapun, kumpulan yang sama kembali lagi ke restorannya pada pagi Ahad lalu dan bertanya apakah dia masih menjual daging lembu. 
"Tetapi mereka tidak menemuinya (daging). Kira-kira jam tiga petang, salah seorang pengurus bernama Maina datang memaklumkan yang saya tidak dapat berniaga di pasar itu lagi. 
"Saya kecewa dan pulang ke rumah. Ketika mahu pulang, Maina menahan saya dan bertanya ke mana saya mahu pergi. Saya beritahu saya hendak pergi solat. 
"Kemudian dia bawa saya ke sebuah kedai berhampiran dan meminta saya untuk tidak ke mana-mana kerana bimbang saya akan dicederakan jika berjalan bersendirian. Kemudian dia beredar

"Selepas menunggu kira-kira satu jam 30 minit, kumpulan yang sama tiba-tiba muncul dan mengheret saya ke sekolah dan mula memukul saya," katanya yang juga percaya Maina terlibat dalam kejadian itu. 
Polis menerima panggilan orang awam kira-kira jam 4:00 petang yang memaklum seorang lelaki tua dipukul sekumpulan lelaki. 
"Lima anggota bersama saya segera pergi ke lokasi kejadian. Sebaik tiba, kelihatan seorang lelaki tua sedang melutut dipukul dan ditampar oleh sekumpulan lelaki itu yang kira-kira 100 orang. 
"Saya masuk dan cuba menyelamatkan mangsa daripada terus diserang. Namun mereka juga cuba menyerang saya. 
"Mangsa berjaya dibawa masuk ke dalam kereta polis. Tetapi sekumpulan lelaki itu terus mendesak kami meninggalkan lelaki itu kepada mereka sehingga memaksa saya meminta bantuan dari balai lain yang kemudian turut melibatkan anggota tentera yang datang untuk mengawal keadaan,": kata Pegawai Polis, Subhan Chandra Das dari Balai Polis Biswanath. 
Salah seorang pengurus pasar berkenaan, Kamal Thapa, yang cuba menyelamatkan mangsa juga diserang. 
"Seorang suspek berjaya ditangkap dan beberapa lagi suspek telah dikenal pasti, tetapi mereka berjaya melarikan diri," katanya. 
Timbalan Komisioner Polis Biswanath Chariali, Pabitra Ram Khaund berkata, perniagaan daging lembu telah dijual di restoran itu sejak sekian lama dan tiada individu yang pernah tampil mengadu mengenainya. 
Penjualan daging lembu tidak diharamkan di daerah itu. 
Sumber: First Post

April 11, 2019 at 03:05PM

Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

http://atmknews.blogspot.com/2019/04/lelaki-tua-muslim-dibelasah-kerana-jual.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Sering Makan Daging Babi Otak Wanita Ini Digerogoti Larva Parasit Hingga Meninggal

Sering Makan Daging Babi Otak Wanita Ini Digerogoti Larva Parasit Hingga Meninggal

papar berkaitan - pada 29/3/2019 - jumlah : 200 hits
Daging babi merupakan salah satu hewan ternak yang dagingnya cukup banyak dikonsumsi Meski bagi umat muslim daging ini haram Selain itu babi merupakan binatang omnivora yang memakan segalanya dan memiliki pola hidup kotor Tak heran jika di ...
Ayah Mak Pengsan Sempat Rakam Kelibat Wanita Tua Misteri Sebelum Pengsan

Ayah Mak Pengsan Sempat Rakam Kelibat Wanita Tua Misteri Sebelum Pengsan

papar berkaitan - pada 13/4/2019 - jumlah : 1353 hits
Ayah Mak pengsan Sempat rakam kelibat wanita tua misteri sebelum pengsanViral di media sosial video yang dirakam seorang wanita yang mendakwa ternampak kelibat wanita tua bertongkat ketika mereka sekeluarga sedang beriadah di sebatang sunga...
Selain Daging Lembu Bahagian Lainnya Pun Lagi Ummph Dibuat Lauk

Selain Daging Lembu Bahagian Lainnya Pun Lagi Ummph Dibuat Lauk

papar berkaitan - pada 11/4/2019 - jumlah : 332 hits
Daging lembu bukan sekadar dagingnya aje sedap dibuat lauk Tapi bahagian lemak tetel ekor rusuk perut dan lain lain lagi ummph rasanya Ni min kongsikan 4 lauk pauk tradisional berasaskan bahagian tadi Ni cuti hujung minggu kita ceriakan fam...
Pria Ini Alami Infeksi Parah Setelah Makan Olahan Darah Babi Kedua Kakinya Kini Diamputasi

Pria Ini Alami Infeksi Parah Setelah Makan Olahan Darah Babi Kedua Kakinya Kini Diamputasi

papar berkaitan - pada 9/4/2019 - jumlah : 439 hits
Waspada bagi yang gemar memakan olahan darah babi Produk olahan daging maupun darah babi kemungkinan mengandung patogen yang berbahaya jika tidak dimasak dengan benar Hal miris terjadi pada seorang pria asal Thailand bernama Pao Nopparat Mi...
Meski Sudah Kaya Raya Ruben Onsu Tak Malu Makan Di Warkop

Meski Sudah Kaya Raya Ruben Onsu Tak Malu Makan Di Warkop

papar berkaitan - pada 18/4/2019 - jumlah : 157 hits
Ruben Onsu merupakan salah satu presenter kondang tanah air Wajahnya sering wara wiri di layar kaca membawakan berbagai program televisi
Makan Jambu Batu Sweet Potato Nana Kongsi Tip Kurus Untuk Ibu Muda Yang Bekerja

Makan Jambu Batu Sweet Potato Nana Kongsi Tip Kurus Untuk Ibu Muda Yang Bekerja

papar berkaitan - pada 18/4/2019 - jumlah : 229 hits
Selebriti terkenal Siti Nordiana Alias atau lebih mesra dipanggil Nana berkongsi petua kekal sihat dan kurus bagi ibu muda yang bekerjaya dan tiada masa untuk ke gym Perkongsian tersebut dibuat melalui akaun instagramnya dan rata rata mengu...
Resepi Sup Jagung Isi Ketam Ala Chinese Stail Ni Pasti Tambah Selera Makan Anak

Resepi Sup Jagung Isi Ketam Ala Chinese Stail Ni Pasti Tambah Selera Makan Anak

papar berkaitan - pada 18/4/2019 - jumlah : 925 hits
Adakalanya bila dah jadi mak memang buntu nak sediakan menu ringkas yang boleh buat anak berselera nak makan Mak mak memang bertuah jika anak jenis yang suka makan dan tak kisah dengan apa juga yang kita masak Ini kerana ada anak anak yang ...
Walau Hanya Telur Goreng Berkatnya Bila Makan Bersama Suami Isteri Anak

Walau Hanya Telur Goreng Berkatnya Bila Makan Bersama Suami Isteri Anak

papar berkaitan - pada 18/4/2019 - jumlah : 633 hits
Jangan pandang rendah air tangan isteri walau pun memasak telur goreng berkuahkan kicap berkatnya bila makanan dinikmati bersama sama kalah makanan mahal Perkongsian daripada Dr Taufiq Razif ini cukup menyentap jiwa Kebanyakan daripada kita...
Selain Suzanna Artis Indonesia Ini Juga Ternyata Hobi Makan Bunga

Selain Suzanna Artis Indonesia Ini Juga Ternyata Hobi Makan Bunga

papar berkaitan - pada 17/4/2019 - jumlah : 299 hits
Mendiang Suzanna dikenal sebagai artis Indonesia yang identik dengan film horor Kebiasaannya menyantap bunga melati juga menjadi sorotan
Pesanan Buat Sang Suami

Politikus Merosakkan Nama Raja Raja Melayu

Kisah Bekas Pekerja Kfc Dan Boikot

Parents More Involved In Autistic Children S Learning Post Pandemic

Thousands Rally On Labour Day Demand Better Rights

Set Up Gig Workers Commission Quickly Says Anwar

Continuous Learning

Pesanan Datin Thalia Kepada Wanita Jadilah Wanita Yang Mahal



Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Bercakap Dengan Jun Slot DramaVaganza Astro Ria

5 Amalan Muslim Yang Sering Dijadikan Bahan Lawak di Malaysia

6 Fungsi Kereta Yang Sepatutnya Ada Tapi Tak Dijadikan Standard

5 Perkhidmatan Yang Kini Entah Kenapa Kita Langgan Bulanan

5 Tumbuhan Penghalau Kucing Yang Turut Mencantikkan Laman Rumah


Tinta Bernoktah

Peluang Bisnis Digital Apa Yang Bagus Tahun 2024

The Hardest Singing Show

Dato Azizul Khamis Feat Alyah Joget Celoteh Raya Chord

Awak Solat Tak 5 Waktu Jika Tidak Awak Balik Saja

Jkn Pahang Rampas Produk Ubat Tidak Berdaftar Kosmetik Tiada Notifikasi Bernilai Rm1 Juta