Lawan Tetap Lawan Hanya Untuk Pengkhianat Dan Mahathir




Slogan "Lawan tetap lawan" itu diperkenalkan oleh Anwar dan menjadi penaik semangat warga Keadilan.  Tapi, Anwar berpesan selalu, "Lawan Tetap Lawan' tu hanya digunakan untuk menghadapi musuh, bukan kawan.  Bila dengan kawan, sila tundukkan sedikit muka kita sebagai tanda hormat apabila berunding.  Anwar bukan cakap sahaja, tapi beliau praktikkan.
Maka, Keadilan yang berhasrat untuk bertanding 14 kerusi di Sabah, akhirnya setuju dan terima hanya 7 Kerusi di Sabah daripada 73 kerusi semuanya.  Kalau ikut  slogan "lawan tetap lawan' membuta tuli, tentu sahaja Keadilan akan langgar semuanya, tetapi selagi Warisan kata parti itu adalah kawan Keadilan, maka adab berkawan perlu juga bertolak ansur.
Bezanya dengan Mahathir.  Mahathir ini putar alam cukup kuat.  Baru-baru ini dia kata dengan wartawan luar negara, beliau tiada masalah dengan Anwar, tetapi Anwar yang ada masalah dengannya.  Kalau Mahathir itu bukan orang tua, mahu rasanya aku carut dan maki.  Tetapi bila kenangkan mungkin waktu beliau berkata sedemikian beliau berada di dalam keadaan 'nyanyuk', tidak perlu kita salahkannya.
Semua tahu Anwar paling banyak bertolak ansur dengan orang tua ini.  Boleh dikatakan apa sahaja yang orang tua ini mahu, semuanya Anwar setuju.  Jadi PM, walaupun partinya menang 13 Kerusi sahaja, Anwar tiada masalah.  Mahu terus jadi PM melebihi dua tahun bercanggah dengan apa yang Mahathir sendiri pernah janjikan, Anwar tiada masalah.  Minta jadi PM sehingga selepas APEC, tanpa tarikh yang ditetapkan bahkan jika sampai orang tua ini dikambus dalam tanah pun, Anwar tiada masalah.
Siapa yang bermasalah?  Mahathir yang bermasalah.  Mahathir yang gatal2 letak jawatan di dalam keadaan kerajaan PH waktu itu masih ada majoriti,  Mahathir yang bermasalah apabila tidak mahu mendengar nasihat Agong agar jangan letak jawatan.  Mahathir yang bermasalah apabila mahu bubar PH dan mahu jadi PM sekali lagi atas nama kerajaan perpaduan.  Mahathir yang bermasalah apabila tidak mahu penuhi janjinya sebelum PRU14 iaitu mengangkat Anwar sebagai PM selepasnya.  Mahathir yang bermasalah apabila berkata Anwar tidak layak jadi PM kerana Anwar ketua parti yang berbilang kaum.  Masalah Mahathir juga apabila setuju Shafie Apdal diangkat menjadi PM walaupun Shafie juga adalah ketua parti yang berbilang kaum.  
Mahathir lupakah bahawa beliau sendiri istiharkan tiada lagi kerjasama dengan Anwar?  Anwar tidak pernah kata tidak mahu bekerjasama dengan Mahathir.  Istilah kerjasama bagi Mahathir adalah wajib menyokongnya untuk menjadi PM atau ikut telunjuknya.  Itu sahaja.  Tidak peliklah kalau dia kata hanya Amanah dan Dap sahaja yang bekerjasama dengannya.
Oleh itu, slogan "lawan tetap lawan' itu selain untuk digunakan kepada kumpulan pengkhianat dan sekutunya, ianya juga wajar digunakan untuk Mahathir.   


WFAUZDIN NS




Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

http://wrlr.blogspot.com/2020/09/lawan-tetap-lawan-hanya-untuk.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Pejuang Hanya Dibuka Untuk Orang Melayu Tun Mahathir

Pejuang Hanya Dibuka Untuk Orang Melayu Tun Mahathir

papar berkaitan - pada 4/9/2020 - jumlah : 266 hits
313 total views 313 views today Bekas Perdana Menteri Tun Dr Mahathir Mohamad berkata keahlian parti baharu yang diasaskannya Parti Pejuang Tanah Air hanya dibuka untuk orang Melayu dan ia bermatlamat untuk menyelesaikan pelbagai masalah ya...
Sah Mahathir Pengkhianat Besar Video Pengakuan Dalam Dewan Negara

Sah Mahathir Pengkhianat Besar Video Pengakuan Dalam Dewan Negara

papar berkaitan - pada 8/9/2020 - jumlah : 246 hits
Senator Muhammad Zahid Md Arip bekas setiausaha politik Dr Mahathir Mohamad menafikan tuduhan menjadi pencetus Langkah Sheraton yang menyaksikan kejatuhan kerajaan Pakatan Harapan Bagaimanapun Zahid mengakui bersama pihak lain terbabit dala...
Kit Siang Dap Perli Mahathir Dan Anwar Di Prn Sabah

Kit Siang Dap Perli Mahathir Dan Anwar Di Prn Sabah

papar berkaitan - pada 18/9/2020 - jumlah : 419 hits
Tidak pasti sama ada Lim Kit Siang DAP berkempen di PRN Sabah atau cuba melondehkan Dr Mahathir Mohamad dan Anwar Ibrahim Kit Siang mungkin beranggapan ramai yang tidak tahu perkara sebenarnya kerana mereka yang hadir ceramah beliau dan maj...
Mahathir Bertemu Ruas

Mahathir Bertemu Ruas

papar berkaitan - pada 17/9/2020 - jumlah : 201 hits
1 Dengan mudah Tunku Abd Rahman tersungkur begitu juga Tengku Razaleigh dan Tun Musa Hitam apatah lagi Tun Abdullah Badawi dan disaingi sedikit hebat oleh Najib 2 Tun bertemu ruas dalam perterungan dengan Anwar Ibrahim kehebatan Anwar menye...
Rakyat Dah Tak Percaya Mahathir Populariti Merudum Teruk Husam Musa

Rakyat Dah Tak Percaya Mahathir Populariti Merudum Teruk Husam Musa

papar berkaitan - pada 18/9/2020 - jumlah : 274 hits
Bekas Naib Presiden Parti Amanah Negara Datuk Husam Musa berkata populariti Tun Dr Mahathir Mohamad kini sedang merudum teruk dan tidak lagi mendapat kepercayaan rakyat Atas sebab itu kata Husam Pakatan Harapan tidak sewajarnya memberi pelu...
Datin Thalia Terkilan Dengan Sikap Buruk Pembantu Rumahnya

Kadir Jasin Warns Pmx Ph Against Falling Into The Trap To Free Najib

Pjd Link Cancellation Fahmi Tells Govt Critics To Read Pwd Statement

Either You Are For The Working Class Or Against It Anwar You Can T Both Run With The Foxes And Hunt With The Hounds

Effective Market Research On A Budget

Is Now A Good Time To Buy Property In 2024

Pengalaman Menginap Di Grand Court Hotel Teluk Intan Dekat Dengan Menara Condong Teluk Intan

Kerana Rasuah Rm100 Pekebun Kena Denda Rm10 000



8 Istilah Jerman Yang Kita Rakyat Malaysia Kerap Gunakan

Biodata Aizat Saha Pelakon Drama Berepisod Racun Rihanna TV3 Personaliti TikTok

Kenapa Platipus Haiwan Yang Membuatkan Saintis Merasa Hairan

Biodata Qistina Rania Pelakon Drama Berepisod Bercakap Dengan Jun Astro Ria Peserta Hero Dewi Remaja 2023

Biodata Dan Umur Adik Tantari Penyanyi Lagu Viral Rindu Hatiku Rindu Pesilat Cilik


Buasir Otak Tv Buang 4 Huruf Belakang Jadi Jenama Telefon Be Like

Kuala Kubu Baharu Of Fortress On Estuary And Lee S Legacy

Govt Opposition Should Agree On Redelineation Formula Says Bersatu Man

Too Soon To Tell Analyst Says On Mipp S Prospects In Pn

Menangkan Jackpot Di Game Jekpot88 Di Berbagai Permainan

Tukar Lesen Memandu Malaysia Ke Lesen Nsw Australia