Rakyat Dah Tak Percaya Mahathir Populariti Merudum Teruk Husam Musa



(Suara TV) – Bekas Naib Presiden Parti Amanah Negara (Amanah), Datuk Husam Musa berkata, populariti Tun Dr Mahathir Mohamad kini sedang merudum teruk dan tidak lagi mendapat kepercayaan rakyat.
Atas sebab itu kata Husam, Pakatan Harapan (PH) tidak sewajarnya memberi peluang kepada parti Pejuang yang diasaskan bekas Perdana Menteri ke-7 itu untuk bertanding di kerusi yang diperuntukkan kepada Bersatu sebelum ini.
“Peralihan kerajaan dan kenyataan beliau selepas itu menyebabkan kedudukannya di mata sebahagian besar rakyat teruk dan merudum.
“Bila Tun (Mahathir) hilang kepercayaan (rakyat), sekiranya masih memimpin Pejuang dan mengambil kerusi yang ditinggalkan Bersatu, ini akan merugikan rakyat yang mahukan kejayaan menumbangkan kerajaan yang ikut cara ‘tebuk atap’.
“Kalau berikan kerusi kepada Pejuang, ini juga akan menggagalkan hasrat kita untuk mengambil alih kuasa,” katanya, dipetik dari laporan Sinar Harian.
Justeru kata Husam, beliau mencadangkan supaya Amanah dan rakan sekutu PH melakukan agihan semula kerusi yang dipertandingkan PH terutama yang ditandingi Bersatu.
“13 kerusi ini diserahkan kepada Bersatu sebelum ini. Begitu juga 10 kerusi yang ditinggalkan YB Azmin Ali dan rakan-rakan. Sebahagian besar kerusi ini akan dimenangi PH.
“Jika diberi peluang Amanah (bertanding), peluang untuk menang cerah. Dengan itu Amanah boleh menambah kerusi di peringkat Parlimen pada masa akan datang,” katanya.
Dalam perkembangan berkaitan, penganalisis politik Dr. Kamarul Zaman Yusof mendedahkan, sebelum PRU14 yang lalu, Husam merupakan orang yang terawal mencadangkan nama Mahathir sebagai Perdana Menteri.
“Memang ada laporan berita bertarikh 21 Mei 2017 bertajuk, Husam cadang Mahathir calon PM, yang memuatkan rayuannya supaya rakan dalam PH menerima Mahathir sebagai calon perdana menteri jika PH menang PRU-14.
“Sebab itu, apabila Husam kini menyebut ‘kedudukan Mahathir di mata sebahagian besar rakyat adalah kehilangan kepercayaan yang teruk, yang merudum, dipanggil sebagai lost of trust ataupun kehilangan kepercayaan, maka impaknya adalah besar,” kata Dr Kamarul.
 


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://www.malaysia-today.net/2020/09/17/rakyat-dah-tak-percaya-mahathir-populariti-merudum-teruk-husam-musa/

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Lepas Jawatan Demi Rakyat Ikuti Temubual Husam Musa Dan Kemelut Amanah Atau Strategi

Lepas Jawatan Demi Rakyat Ikuti Temubual Husam Musa Dan Kemelut Amanah Atau Strategi

papar berkaitan - pada 17/9/2020 - jumlah : 269 hits
Apa kemelut dalam Amanah hingga menyebabkan Datuk Husam Musa melepaskan jawatan Naib Presiden parti Atau ini strategi politik untuk kelangsungan menjelang pilihan raya umum akan datang Segala galanya akan terjawab menerusi Sinar Live MOHAMA...
Adun Meru Juga Sokong Apa Pandangan Husam Musa

Adun Meru Juga Sokong Apa Pandangan Husam Musa

papar berkaitan - pada 17/9/2020 - jumlah : 154 hits
MAN TOBAAdun Meru sah nyatakan pendirian bersetuju dengan pandangan Husam Musa bahawa Parti PH iaitu PKR DAp dan Amanah harus memperkukuhkan PH tampa ada campur tangan parti dari Mahathir Dan mengesa Amanah membuat mesyuarat memutuskan akan...
Tahniah Husam Musa

Tahniah Husam Musa

papar berkaitan - pada 15/9/2020 - jumlah : 425 hits
Ipohmali Berlegar berita yang Husam Musa meletak jawatan sebagai Naib Presiden lantikan parti Amanah samada benar atau tidak jika betul tindakan nya bagi memberikan tumpuan di Parlimen Kota Bharu dan Dun Kelantan Tindakan itu aku puji dan a...
Tokoh Ulama Dr Abdul Kamil Majid Serah Borang Keahlian Amanah Pagi Tadi Kepada Daruk Husam Musa

Tokoh Ulama Dr Abdul Kamil Majid Serah Borang Keahlian Amanah Pagi Tadi Kepada Daruk Husam Musa

papar berkaitan - pada 5/9/2020 - jumlah : 279 hits
Dr Mohamad Kamil bin Hj Ab Majid dilahirkan pada tahun 1950 di Kg Kayu Rindang Melor Kota Bharu Kelantan Lulusan Ijazah Sarjana Muda Syari ah dan Undang undang daripada Yayasan Pengajian Tinggi Islam Kelantan dan Sarjana Muda Syari ah darip...
Datuk Husam Musa Sepatutnya Dijadikan Presiden Amanah

Datuk Husam Musa Sepatutnya Dijadikan Presiden Amanah

papar berkaitan - pada 20/9/2020 - jumlah : 203 hits
Dalam Sinar Live pada 16 September 2020 Datuk Husam Musa telah menerangkan mengenai beberapa perkara yang telah beliau sendiri lakukan serta beberapa perkara yang sepatutnya AMANAH lakukan yang menunjukkan bahawa pemikiran beliau adalah jau...
2 Kali Warning Amanah Tetapi Pimpinan Abaikan Dan Akhirnya Benar Benar Nyata Husam Musa

2 Kali Warning Amanah Tetapi Pimpinan Abaikan Dan Akhirnya Benar Benar Nyata Husam Musa

papar berkaitan - pada 20/9/2020 - jumlah : 223 hits
April 2019 dan Julai 2019 Dato Husam Musa pernah bagitau Pimpinan Nasional bahawa Kerajaan PH akan tumbang Masa tu ramai tak percaya Takdir Allah SWT Feb 2020 Kerajaan PH tumbang sungguh Live Dato Husam Musa Perasmian Mesyuarat Kawasan Kuba...
Malaysia Weighs Casino Licence To Revive Forest City

High Court Fixes 3 Additional Trial Dates To Complete 1mdb Case

Of Second Rate White People And Malaysia Pushing For Genocide

Sabah Peroleh Rm580 Juta Hasil Jualan Minyak Mentah

Since Mic Pointless Pn Confident Of Marginalised Indian Votes

Norjuma Didakwa Lima Pertuduhan Mencederakan Tiga Individu Lakukan Khianat

Ministers Hit Out At Us Academic S Safety Claim

Berjalan Bersama Pengguna Inovasi Pengalaman Interaktif Zuhyx



5 Trend Bodoh Netizen Yang Nampaknya Semakin Menjadi Jadi

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Puaka Cuti Semester Slot Lestary TV3

Biodata Rozana Rozek TV Youtuber Resipi

8 Istilah Jerman Yang Kita Rakyat Malaysia Kerap Gunakan

Biodata Aizat Saha Pelakon Drama Berepisod Racun Rihanna TV3 Personaliti TikTok


Honor X7b Telefon Pintar 5g Kini Di Kedai Seluruh Negara Pada Rm899

Masdo Perih Jerih Chord

Apabila Sang Profesor Datang Melawat

Work Harder At Communicating Achievements On Reforms Govt Told

Isn T Akmal S Call To Reject Passport Renewal Based On Bm Fluency A Disservice Amid Looming Kkb Polls

Saat Jenazah Berada Di Liang Lahad