Lawan Tak Ada Harapan Jika Sanusi Jadi Poster Boy Ulama Pas


 


Menteri Besar Kedah Muhammad Sanusi Md Nor terus mendapat sanjungan daripada PN khususnya PAS.
Antara yang terbaru datang dari salah seorang tokoh ulama parti itu, Zulkifli Ismail, yang melihat ahli politik terbabit mempunyai visi yang sangat jelas serta begitu berkemampuan.
Zulkifli yang juga Timbalan Ketua Dewan Ulama PAS Pusat menegaskan dengan kepemimpinan Sanusi, musuh politik PN sedar mereka "tidak mempunyai sebarang harapan" lagi untuk mendapat sokongan rakyat.
"Mereka melihat Dato’ Seri Sanusi ni, kalau beliau terus memimpin Kedah sebagai menteri besar, menjadi poster boy dalam pilihan raya yang akan datang ini, mereka (musuh PN) tahu mereka tidak mempunyai sebarang harapan untuk mendapat sokongan rakyat di negeri Kedah dan begitulah juga di negeri-negeri yang lain,” katanya seperti dipetik harakahdaily.
Untuk rekod selain menjadi menteri besar Sanusi merupakan pengarah pilihan raya bagi PAS dan PN di peringkat nasional. Di Kedah Sanusi adalah Adun Jeneri yang terletak di bawah kawasan parlimen Sik.
Awal bulan ini Mahkamah Rayuan menolak permohonan Sanusi Md Nor untuk mengetepikan saman fitnah dikemukakan Naib Presiden Amanah Mahfuz Omar.
Mahkamah juga menaikkan jumlah pampasan yang perlu dibayar Sanusi kepada Mahfuz daripada RM50,000 kepada RM120,000 selepas hakim mendapati pemimpin PAS terbabit membuat hantaran berbentuk fitnah.
Pagi tadi Timbalan Pengerusi PN Kedah M Marimuthu berpendapat populariti Sanusi akan membawa lebih banyak sokongan daripada kalangan pengundi bukan Muslim untuk memenangkan gabungan tersebut dalam pilihan raya negeri tidak lama lagi.
Kata Marimuthu, Sanusi adalah menteri besar yang disenangi orang ramai dan mudah didekati walaupun pada masa sama dia mengakui terdapat kebimbangan sesetengah pihak mengenai larangan kegiatan perjudian di negeri itu.
Zulkifli turut mengulangi pandangan pemimpin PN yang melihat serangan disasarkan kepada Sanusi berpunca daripada kecemerlangan menteri besar itu mentadbir Kedah.
"Kemajuan Kedah sangat jelas di bawah pentadbiran beliau, kepimpinan yang mempunyai visi dan mempunyai kemampuan, kompentensi untuk melaksanakan visi. Ini ada pada Yang Amat Berhormat Dato’ Seri Sanusi," katanya.
Tambah Zulkifli, kewibawaan Sanusi jauh berbeza daripada PH yang tidak memiliki ciri-ciri yang ada pada menteri besar terbabit.
“Mereka hanya bercakap dan kemudiannya melakukan pembohongan kepada rakyat dan di dalam melaksanakan tugas tidak ada kemampuan, tak ada kompetensi langsung.
“Sehingga mereka dilihat oleh rakyat dalam tempoh 100 hari apa ini gagal untuk mereka memimpin negara kita ini keluar daripada krisis.
“Sehingga pandangan-pandangan rakyat yang dilontarkan kepada mereka tidak diberikan perhatian yang sewajarnya. Itu menunjukkan pemimpin (PH) yang sangat lemah,” katanya. - Mkini


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

http://malaysiansmustknowthetruth.blogspot.com/2023/04/lawan-tak-ada-harapan-jika-sanusi-jadi.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Tajuk Laporan Didakwa Cetus Provokasi Sanusi Lawan Sultan Kedah Pembantu Mb Lapor Polis

Tajuk Laporan Didakwa Cetus Provokasi Sanusi Lawan Sultan Kedah Pembantu Mb Lapor Polis

papar berkaitan - pada 14/4/2023 - jumlah : 164 hits
Setiausaha Akhbar Menteri Besar Muhamad Mat Yakim berkata tajuk artikel berkenaan dianggap sangat provokatif berhubung laporan ada cubaan menyingkirkan menteri besar Kedah sebagai ahli Majlis Kewangan Negara PETALING JAYA Tidak puas hati de...
Sanusi Md Nor Untung Atau Rugi Buat Pas

Sanusi Md Nor Untung Atau Rugi Buat Pas

papar berkaitan - pada 20/4/2023 - jumlah : 735 hits
Sebenarnya bukan hal ini yang saya nak tulis kali ini Iya lah semalam sudah tulis mengenai Ahli Parlimen PAS Ismail Muttalib lantas takkan nak tulis lagi pasal pemimpin parti itu dua hari berturut turut Namun kenyataan yang dikeluarkan oleh...
Kalau Tahu Ini Anjuran Boy Iman Video

Kalau Tahu Ini Anjuran Boy Iman Video

papar berkaitan - pada 23/4/2023 - jumlah : 146 hits
Kalau Tahu Ini Anjuran Boy Iman Kalau Tahu Ini Anjuran Boy Iman Terdahulu nama Norul Iman Abdul Rahman atau lebih dikenali sebagai Boy Iman merupakan seorang pelakon dan penyanyi Sebelum ini Boy Iman terlibat dengan sindiket penipuan teruta...
Didie Alias Minta Boy Iman Bertanggungjawab Selepas Didakwa Menipu Ratusan Peniaga Di Wtc

Didie Alias Minta Boy Iman Bertanggungjawab Selepas Didakwa Menipu Ratusan Peniaga Di Wtc

papar berkaitan - pada 21/4/2023 - jumlah : 260 hits
Kecoh baru baru ini Boy Iman didakwa telah menipu ratusan peniaga termasuklah golongan artis yang sudah membuat pembayaran deposit untuk menyertai Karnival Aidilfitri Hoorey X Fest di World Trade Centre Namun Karnival Aidilfitri berkenaan t...
Can India Remain The West S Democracy Poster Child By Lim Teck Ghee

Can India Remain The West S Democracy Poster Child By Lim Teck Ghee

papar berkaitan - pada 25/4/2023 - jumlah : 143 hits
Oriental DailyCan India Remain The West s Democracy Poster ChildLim Teck Ghee India Mother of all democracies according to Prime Minister Modi in his address to the United Nations General Assembly in September 2021 In a more recent address ...
Doakan Saya Teraniaya Ni Boy Iman Diangkut Polis Netizen Nasihat Jangan Scam Orang Dah

Doakan Saya Teraniaya Ni Boy Iman Diangkut Polis Netizen Nasihat Jangan Scam Orang Dah

papar berkaitan - pada 26/4/2023 - jumlah : 123 hits
Pelakon dan juga usahawan Boy Iman baru baru ini telah dihadapkan ke Mahkamah Majistret di atas pertuduhan menipu berkenaan penganjuran vendor Hooray X Fest Raya pada minggu lalu Boy Iman atau nama sebenarnya Noruliman A Rahman mengaku tida...
Boy Iman Nafi Menipu Peniaga Di Wtc

Boy Iman Nafi Menipu Peniaga Di Wtc

papar berkaitan - pada 20/4/2023 - jumlah : 981 hits
Baru baru ini kecoh di media sosial peniaga peniaga naik berang apabila Karnival Aidilfitri yang mereka sertai dibatalkan saat akhir dan ditunda ke tarikh baharu yang sepatutnya berlangsung di World Trade Centre pada 19 April sehingga 21 Ap...
Drowned Boy S Mum Didn T Inform Nursery He Was Autistic Say Police

Drowned Boy S Mum Didn T Inform Nursery He Was Autistic Say Police

papar berkaitan - pada 24/4/2023 - jumlah : 224 hits
V Thanes Nair aged 4 was found unconscious in a swimming pool next door on his first day at kindergarten He died six days later PETALING JAYA The nursery in Ipoh where a 4 year old drowned on his first day has said the boy s mother had not ...
Airasia Santan Menu Baru Harga

Koleksi Kad Pokemon Dilelong Rm330 000

Ulu Tiram Attack Suspect Not Ji Member Initial Link Made Due To Father S Past Says Igp

Muslims Rebuke Rais Yatim S No No To Sarawak S Proposal Of Conducting Friday Sermons In English

Yuka Kharisma Cinta Indah Buat Kanda Chord

Apa Jadi Serangan Balai Polis Johor S Pura Ini Komen Pas

Resepi Sos Hijau Vietnamese Rolls

Apakah Sebaik Baiknya Manusia



Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Anggun Mikayla Viu Malaysia

Keputusan Markah Mingguan Senarai Lagu Tugasan The Hardest Singing Show Astro Malaysia

Biodata Syad Mutalib Pelakon Drama Berepisod Aku Bukan Ustazah TV3 Bunga Salju Astro Ria

Info Dan Sinopsis Filem Vina Sebelum 7 Hari 2024 Adaptasi Kisah Benar Kini Di Pawagam Malaysia

Biodata Founder Leeyanarahman Nur Liyana Abdul Rahman Yaana Yana Lee Usahawan Tudung Yang Terkenal Bersama Suaminya


Alah Dah Tak Laku Orang Tak Mau Dengar Pun Fitnah Ko

Malas Baca Jadi Bodo

Teresa Kok Terkejut Terima Surat Ugutan Bunuh Dan Dua Butir Peluru

Isu Uitm Kerajaan Kena Berani

Ragam Pelik Kucing

15 Breathtaking Mediterranean Powder Room Ideas From Classic To Modern