Larry Sng Edmund Santhara Contoh Kapitalis Dan Tauke Dalam Politik


 


March 4, 2021 LARRY SNG DAN EDMUND SANTHARA KUMAR CONTOH KAPITALIS DAN TAUKE DALAM POLITIK YANG MENENEGGELAMKAN SLOGAN ISLAH DAN REFORM..
Kebelakangan ini nama yang cukup popular adalah Edmund Santhara dan Larry Sng.. Edmund Santhara Kumar popular sebagai timbalan Menteri yang popular dengan berta bercuti di New Zealand selama 55 hari.. Manakala Larry Sng adalah mantan Pengerusi PKR Sarawak hat keluar parti join Kerajaan tebuk atap….
Tapi ramai yang tak tahu latar belaakang depa… Mungkin ramai yang terpesona dengan Slogan Reformasi dan Islah..Mengangkat kepentingan Rakyat Marhaen.. Orang PKR selalu popular dengan gelaran Tun parti yang pro Kapitalis dan Kroni..Ada ketika kita gagal melihat pada diri kita sendiri..
Masa pemilihan PKR 2 tahun lepas.. Dikatakan Larry Sng banyak membantu kempen Rafizi.. Katanya undi disana menyelamatkan rafizi..Dikatakan Ds Anwar selalu menggunakan Jet Peribadi dia dalam urusan Politik.. Katanya atas sebab itu dia dilantik sebagai pengerusi PKR.. walhal dia datang dari proses lompat jugak.. mungkin masa tu dikira bermoral.
Masa kempen PKR tu aku ingat lagi.. Depa kata YB Larry Sng anak billionaire Datuk Sng, Orang yang terkenal dengan katanya di Sarawak kerja melanun balak,tu orang kata lah.. dan orang kuat Tun Taib Mahmud..Itu hanya tuduhan lah.. tapi masa tu pemilihan PKR..
ramai hat pertikai lantikan dia sebagai pengerusi PKR Sarawak, antara jadi pertikaian isu tanah Adat.. sampai kempen Azmin kata.. jangan sampai Tauke beli Undi.. tuduh menuduh berlaku dalam kem rafizi dan Azmin.. Itu lantak hangpa lah..Mungkin itu jalan Shortcut nak menang pemilihan..
Lepas tu cerita Edmund Santhara Kumar..Sapa baca latar belakang dia, Dia bekas CEO atau pemegang saham Masterskill.. Masa pemilihan PKR, pun ada geng yang londeh dia ada kekayaan lebih Rm 100 Juta.. Lebih teruk dia dikatakan bekas orang kuat MIC..tetapi MasterSkill itu pernah didedahkan syarikat pro MIC yang banyak dapat manfaat dari Kerajaan…. Kroni jugak lah..
Memang benar memang dia ada kekayaan.. dan ramai pemimpin PKR kaya..DAP pun mcm tu.. yang betul2 Marhen pemimpin Amanah..depa memang hidup zaman susah, Kalau kerja besar pun..last last masuk PAS jadi miskin..
Cerita Tauke dan orang Kaya dalam PKR bukan baru..Dikatakan Pejabat PKR di Tropicana dulu pun dibiayai oleh tauke.. Tak kisah lah.. Mungkin kerja Azmin.. Tapi toksah lah dok tuduh Amanah kononnya depa taknak reform…depa parti org miskin.. Depa bina parti dalam keadaan miskin.. jangan hangpa bunuh depa.. Kurang kurang, Korang ada Negeri Kaya seperti Selangor..
Cerita Tauke dan Kroni dalam PKR ni bukan baru..Kamaruddin Jaffar datang dari dunia Korperat dan UMNO.. Ts Khalid Ibrahim juga dari kalangan korperat dan UMNO.. Akhirnya jadi Mb Selangor..Inilah pemimpin yang bagi aku antara yang terbaik dalam PKR..tapi dibuang PKR pulak..
Dulu, Bekas dikatakan Pengarah Magnum Datuk S Nallakaruppan pun pernah jadi pemimpin terttingi PKR..masuk PKR tahun 2006..Takkan korang nampak Vicent tan jer.. siap dalam keterangan Mahkamah, Dia kata dia kecewa kerana ketika mahu bertanding kerusi Naib Presiden, Ds Anwar minta beri laluan kepada Azmin.. Lepas tu keluar parti..menariknya..Datuk Nalla pun bekas pemimpin MIC..
Aku tak kisah lah cerita Tauke ker.. Kroni ker.. Sapa jadi PM pun..Pasti ada tauke dan Kroni yang pro pada mereka.. tak payah berlakon lah..belum jadi Kerajaan dah penuh dengan tauke..Tapi bila kita kritik..Biarlah kritik dengan Adil.. Jangan gunakan slogan Reform, lepas fitnah orang lain dengan kronisme dan Parti tauke, kononnya korang lah yg bawa agenda Reform dan Islah..
Bagi aku sapa jadi pemimpin pun.. Akan ada tauke dan Kroni yang menghimpit.. Baru baru ini, Masa Ds Anwar agihkan seribu tab percuma di Port dickson.. Ianya tajaan yayasan YTL.. Lepas tu hangpa kut bawah dok mainkan fitnah Dr Maszlee kena pecat sebab pertahan kroni YTL yang pro Tun..fakta pun tak betui..YTL dengan Projek I-Bestari tu zaman Muhydiin bukan Tun..
Apapun.. Korang nak serang Tun tu seranglah..Aku tak marah.. Tapi yang korang gambarkan pemimpin Amanah hat serba miskin sebagai nak jadi Menteri ..sebab ada Kroni tu apehal..
Soal depa mungkin lemah dalam organisasai Politik aku setuju..Nak kata depa ni takda Intergiriti.. Gila jawatan dan kedudukan..Itu akan aku pertahankan.. jangan sebab membenci korang Fitnah..Kalau aku nak main sentimen jahatpun aku boleh buat..Tapi cara tu tak betl..faham tak ?
Ipohmali






Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://wrlr.blogspot.com/2021/03/larry-sng-edmund-santhara-contoh.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Larry Sng Letak Jawatan Ketua Pkr Sarawak Sekali Lagi

Larry Sng Letak Jawatan Ketua Pkr Sarawak Sekali Lagi

papar berkaitan - pada 28/2/2021 - jumlah : 195 hits
Julau MP Larry Sng has confirmed that he will be stepping down as Sarawak PKR chairman KUALA LUMPUR Ahli Parlimen Julau Larry Sng dilapor meletak jawatan sebagai ketua PKR Sarawak Menurut sumber parti yang dipetik portal The Star Sng dilapo...
Pembelotan Larry Sng Tidak Jejas Pkr Sarawak

Pembelotan Larry Sng Tidak Jejas Pkr Sarawak

papar berkaitan - pada 7/3/2021 - jumlah : 247 hits
Tindakan perletakan jawatan YB Larry Sng dari Parti Keadilan Rakyat walaupun mengecewakan tidak mengejutkan kerana beliau telah menyatakan hasrat untuk meletak jawatan dua bulan yang lalu Walaubagaimanapun saya menyeru ahli parti supaya jan...
Larry Sng Quits Pkr May Not Be The Only One

Larry Sng Quits Pkr May Not Be The Only One

papar berkaitan - pada 28/2/2021 - jumlah : 222 hits
Julau MP and PKR Sarawak chief Larry Sng has dropped a bombshell by resigning from the party and all related posts Sarawak PKR Women s chief Agnes Padan said Sng informed party members of this during a state political bureau meeting held on...
Cuti 55 Hari Di Nz Untuk Ziarah Anak Dan Isteri Edmund Santhara

Cuti 55 Hari Di Nz Untuk Ziarah Anak Dan Isteri Edmund Santhara

papar berkaitan - pada 5/3/2021 - jumlah : 238 hits
MUHD MUKHLIS MOHD SYARIF3 hari lepas bising pasal timbalan menteri cuti 55 hari bekerja pergi jumpa anak dia di New Zealand 55 hari berkerja ini dalam 3 bulan bukan 2 bulan Lepas tu pula ada orang viral bab dia beli hartanah kat sana mungki...
Tanpa Larry Sng Ph Tetap Kuat Di Sarawak Hud Andri

Tanpa Larry Sng Ph Tetap Kuat Di Sarawak Hud Andri

papar berkaitan - pada 2/3/2021 - jumlah : 255 hits
March 2 2021 Peletakan jawatan Ahli Parlimen Julau Larry Sng Wei Shien sebagai Pengerusi PKR Sarawak dan mengumumkan keluar dari parti itu tidak menjejaskan persiapan Pakatan Harapan dalam menghadapi Pilihan Raya Negeri Ke 12 Perkara terseb...
Pkr Tak Boleh Saman Larry Sng Rupanya

Pkr Tak Boleh Saman Larry Sng Rupanya

papar berkaitan - pada 3/3/2021 - jumlah : 369 hits
Sebelum itu gambar di atas menunjukkan Datuk Seri Anwar Ibrahim turun dari jet dan disambut oleh Larry Sng dan kawan kawannya Pengumuman Ahli Parlimen Julau yang juga bekas Pengerusi PKR Negeri Sarawak Larry Sng Wei Shien keluar Parti Keadi...
Amanah Jangan Main Politik Dua Kolam Seperti Diamalkan Pas

Amanah Jangan Main Politik Dua Kolam Seperti Diamalkan Pas

papar berkaitan - pada 28/2/2021 - jumlah : 226 hits
AMK saran Salahuddin muhasabah diri elak politik bermuka mukaSetiausaha Pemuda PKR Syukri Razab menyarankan supaya Timbalan Presiden Amanah Salahuddin Ayub bermuhasabah diri dan menjauhi sikap politik bermuka muka seperti parti lamanya PAS ...
Contohilah Ebit Lew Wahai Pemimpin Politik

Contohilah Ebit Lew Wahai Pemimpin Politik

papar berkaitan - pada 28/2/2021 - jumlah : 250 hits
ARAU Para pemimpin politik khususnya wakil wakil rakyat perlu mencontohi pendakwah bebas Ebit Lew dalam melakukan kerja kerja kebajikan dan membantu rakyat yang memerlukan bukan asyik berpolitik semata mata Malah ketika cukup ramai memerluk...
Terkini Politik Pakatan Harapan Berdepan Kemelut

Terkini Politik Pakatan Harapan Berdepan Kemelut

papar berkaitan - pada 28/2/2021 - jumlah : 342 hits
Dua orang lagi Ahli Parlimen PKR keluar parti selepas seorang ADUN Amanah keluar partinya untuk menyertai PKR Ini hanya episod terbaru dalam krisis lompat politik yang telah membelenggu parti parti komponen PH sejak beberapa bulan lepas Tat...
The Evolution Of Adult Entertainment

Epf Account 3 Can Help Contributors During Emergencies Expert

Work Harder At Communicating Achievements On Reforms Govt Told

Pm Akan Umum Sspa Terbaik Pernah Diperkenalkan Kerajaan

Pelepasan Cukai Sukan 2024 Senarai 103 Sukan Tersenarai

Apabila Sang Profesor Datang Melawat

Pemilik Kereta Tertekan Hon Kerana Panik Polis

Cara Guna Cimb Dan Cara Check Status Loan Cimb



10 Istilah Hampir Serupa Bahasa Inggeris Yang Kita Keliru Penggunaannya

5 Trend Bodoh Netizen Yang Nampaknya Semakin Menjadi Jadi

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Puaka Cuti Semester Slot Lestary TV3

Biodata Rozana Rozek TV Youtuber Resipi

8 Istilah Jerman Yang Kita Rakyat Malaysia Kerap Gunakan


Data Drives Dollars How Competitive Intelligence Optimizes Sales Marketing Roi

Tanya Hadi Mengapa Tak Bantah Akta Laut Wilayah Mb Terengganu Diberitahu

Cabaran Getir Menanti Ph Di Kkb

Nga S Aide Chosen For Kuala Kubu Baharu After Dap Abandoned Hope Of Malay Vote

World Bank Report Says Malaysian Children Not Learning Enough In Schools

Zus Ice Watermelon Latte