Larangan Aktiviti Politik Sismep Akan Bertemu Pengundi Melaka Kata Azmin


AGENDA DAILY
Datuk Seri Mohamed Azmin Ali.
Perikatan Nasional (PN) tidak mempunyai sebarang masalah untuk menghormati larangan Kementerian Kesihatan Malaysia (KKM) agar tidak berhimpun atau mengadakan majlis sosial sepanjang kempen Pilihan Raya Negeri (PRN) Melaka.
Ini kerana, menurut Pengarah Pilihan Rayanya, Datuk Seri Mohamed Azmin Ali, PN akan menggunakan sistem yang dibina sendiri bagi mendekati pengundi sepanjang tempoh berkempen nanti.
Sistem yang diberi nama Sistem Menang Pilihan Raya (SISMEP) itu dibangunkan pihaknya dan akan digunakan sepenuhnya oleh PN.
Walaupun tiada kempen ziarah rumah ke rumah, Azmin berkata ia tidak menjadi masalah kerana SISMEP akan “bertemu” dengan para pengundi setempat menggunakan teknologi terkini bagi menyampaikan maklumat tepat dan bermanfaat kepada pengundi PRN Melaka. 
“SISMEP ini merupakan Sistem Menang Pilihan Raya yang pernah saya perkenalkan dalam PRU 14 lalu dan sekarang kita telah tambah baik menggunakan teknologi terkini dengan data-data sedia ada khususnya data daftar pemilih dan juga data lain yang kita gabungkan.
“Sekiranya SOP menetapkan tidak ada ziarah rumah ke rumah, tiada ada ceramah umum maka SISMEP boleh bertemu dengan pengundi menggunakan tekonologi ini untuk menyampaikan maklumat tepat untuk dimanfaatkan kepada pengundi dalam PRN Melaka,” katanya dalam laporan MalaysiaGazette.
Hari ini KKM mengeluarkan kenyataan bahawa sebarang aktiviti, perhimpunan atau majlis sosial berkaitan pilihan raya adalah tidak dibenarkan, termasuklah penganjuran majlis-majlis pelancaran jentera pilihan raya. Larangan ini akan mula berkuatkuasa pada 25 Oktober hingga 27 November 2021.
Menterinya, Khairy Jamaluddin berkata, larangan itu bagi mengurangkan risiko penularan jangkitan Covid-19 dan peningkatan kes secara mendadak akibat aktiviti berkenaan.
Untuk rekod, ini adalah pelaksanaan kali pertama perkara seumpama itu diambil kerajaan selepas PRN Sabah yang menyebabkan gelombang ketiga penularan Covid-19 di negara ini.
PRN Melaka dijadualkan berlangsung pada 20 November, dengan hari penamaan calon ditetapkan pada 8 November dan tarikh mengundi awal pada 18 November sementara tempoh berkempen adalah 12 hari. 
Dalam pada itu, Mohamed Azmin berkata, PN sudah bersedia untuk menghadapi pelaksanaan Prosedur Operasi Standard (SOP) baharu itu dan akan akur.
“Kita akan lihat perincian SOP yang baharu, saya percaya akan dibentangkan biasanya dalam Majlis Keselamatan Negara di mana KKM akan memberikan input dan pandangan mereka tentang situasi semasa.
“Memang KKM akan juga membentangkan penilaian risiko sekiranya sekiranya dibenarkan gerak kerja PRN dan MKN akan ambil ketetapan tentang apakah pendekatan yang terbaik.
“Sudah tentu sebagai sebuah kerajaan kita bertanggungjawab melindungi dan menjaga kesihatan rakyat sebagia keutamaan kita tetapi ini sesuatu keadaan yang kita tidak mahu adakan PRN namun setelah berlaku PRN kita terpaksa berdepan maka kita bersedia untuk menggunakan SOP yang baharu untuk mendekati pengundi,” katanya lagi.


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://dialograkyat.blogspot.com/2021/10/larangan-aktiviti-politik-sismep-akan.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Prn Melaka Pas Akan Bincangkan Keputusan Umno Mahu Jalin Kerjasama Politik Ahad Ini

Prn Melaka Pas Akan Bincangkan Keputusan Umno Mahu Jalin Kerjasama Politik Ahad Ini

papar berkaitan - pada 30/10/2021 - jumlah : 296 hits
MELAKA PAS akan membincangkan mengenai keputusan UMNO untuk menjalinkan kerjasama politik dalam Pilihan Raya Negeri Melaka pada Mesyuarat Jawatankuasa PAS Pusat Ahad ini Pesuruhjaya PAS Melaka Datuk Kamarudin Sidek berkata setakat ini pihak...
Kami Tak Mahu 4 Adun Melaka Sertai Parti Kata Pemuda Pkr Kedah

Kami Tak Mahu 4 Adun Melaka Sertai Parti Kata Pemuda Pkr Kedah

papar berkaitan - pada 20/10/2021 - jumlah : 212 hits
October 20 2021 Ketua Pemuda PKR Kedah Mohammed Firdaus Johari berkata tidak kira apa jua alasannya tindakan membenarkan empat ADUN Melaka itu menyertai PKR perlu ditentang habis habisan PETALING JAYA Pemuda PKR Kedah membantah empat Ahli D...
Ph Punca Kemelut Politik Melaka Berpanjangan Dakwa Mp Pkr

Ph Punca Kemelut Politik Melaka Berpanjangan Dakwa Mp Pkr

papar berkaitan - pada 19/10/2021 - jumlah : 159 hits
JOHOR BAHRU Ahli Parlimen Pasir Gudang daripada PKR Hassan Abdul Karim memberitahu beliau tidak bersetuju dengan sikap oportunis Pakatan Harapan Melaka berhubung krisis politik yang berlaku di negeri itu Bekas Pengerusi PKR Johor itu berkat...
Politik Baru Keluargamalaysia Apa Pola Prn Melaka

Politik Baru Keluargamalaysia Apa Pola Prn Melaka

papar berkaitan - pada 20/10/2021 - jumlah : 160 hits
Salam Maulidur Rasul Selawat dan salam ke atas Junjungan Besar Nabi Muhammad SAW RASULULLAH insan mulia dan contoh kepada seluruh makhluk Allah Allahuammasolli a la Muhammad Wa a la alimuhammad Antara mukjizat Baginda ialah mampu menyatukan...
Orang Melaka Jangan Lupa Dasar Politik Cash Is King Inilah Peluang Besar Bagi Orang Melaka Jangan Tertinggal Sampan

Orang Melaka Jangan Lupa Dasar Politik Cash Is King Inilah Peluang Besar Bagi Orang Melaka Jangan Tertinggal Sampan

papar berkaitan - pada 31/10/2021 - jumlah : 224 hits
Sekurang kurangnya motorsikal Jangan terima basikal Basikal untuk orang Afrika atau Bangladesh Sekurang kurangnya RM1000 satu kepala Jangan happy dengan RM50 atau RM300 atau satu botol minyak masak dengan 5kg beras gred koman Artikel ini ad...
Azmin Bn Should Decide Fast Whether It Wants To Cooperate With Perikatan In Melaka Polls

Azmin Bn Should Decide Fast Whether It Wants To Cooperate With Perikatan In Melaka Polls

papar berkaitan - pada 25/10/2021 - jumlah : 221 hits
Perikatan Nasional has never shut its doors to negotiations with Barisan Nasional and the latter should quickly decide whether it wants to cooperate with PN in the Melaka state election said PN election director Datuk Seri Mohamed Azmin Ali...
Pas Tak Kacau Kerusi Umno Bersatu Pada Prn Melaka Kata Tuan Ibrahim

Pas Tak Kacau Kerusi Umno Bersatu Pada Prn Melaka Kata Tuan Ibrahim

papar berkaitan - pada 15/10/2021 - jumlah : 214 hits
Tuan Ibrahim Tuan Man berkata PAS akan menyokong mana mana calon sama ada Umno mahupun Bersatu berdasarkan penyandang di kerusi berkenaan jika pemuafakatan gagal dicapai dalam kalangan dua parti sekutu itu PETALING JAYA PAS tidak akan melet...
Prn Melaka Hanya Pengundi Lengkap Vaksin Boleh Undi

Prn Melaka Hanya Pengundi Lengkap Vaksin Boleh Undi

papar berkaitan - pada 18/10/2021 - jumlah : 189 hits
October 18 2021 5 57 PMDUN Melaka dibubarkan 4 Okt lalu selepas empat ADUN menarik sokongan terhadap kepimpinan Ketua Menteri Sulaiman Md Ali PETALING JAYA Hanya pengundi yang lengkap divaksin akan dibenarkan mengundi pada pilihan raya nege...
Why Pm Anwar Rafizi Steven Sim Should Be Worried About World Bank S Report On M Sian Education

Drama Framed Lakonan Mimi Lana Meerqeen

Ceramah Pn Tidak Dapat Sambutan Di Kuala Kubu Baharu Pas Boikot Calon Bersatu Prk Kkb

Absolute Power Corrupts Absolutely

Mesyuarat Negara Negara Asean Dalam Bidang Sains Dan Teknologi Kuantum

Potensi Pemulihan Ringgit Terancam Jika Data Pekerjaan As Mengejutkan Negatif

Igp Chief Editor Of English Portal To Be Questioned Over Forest City Casino Claim

10 Toner Untuk Kulit Berminyak 2024



Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Aku Bukan Ustazah Slot Akasia TV3

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Bercakap Dengan Jun Slot DramaVaganza Astro Ria

5 Amalan Muslim Yang Sering Dijadikan Bahan Lawak di Malaysia

6 Fungsi Kereta Yang Sepatutnya Ada Tapi Tak Dijadikan Standard

5 Perkhidmatan Yang Kini Entah Kenapa Kita Langgan Bulanan


Gaji Mei 2024 Tarikh Pembayaran Gaji Penjawat Awam

Bella Astillah Feat Didi Astillah Bermanja Manja Chord

Perjalanan Mendapat Haji Yang Mabrur

Moto Distracto Steady Garage Customizes The New Honda Motocompacto

Udon Noodle Soup

Beli Hadiah Untuk Ibu Tanpa Rasa Terbeban Siap Dapat Diskaun Boleh Bayar Kemudian Guna Je Aplikasi Best Ni