Lapor Langsung Metmalaysia Keluar Amaran Hujan Berterusan Di Beberapa Negeri


 Astro AWANI
Keadaan banjir di Taman Pinggiran Felda Sungai Kelamah di Gemas, Negeri Sembilan. -Astro AWANIInfo TerkiniJanuari 2, 2022Terkini11:43 PM
Situasi di Jeram Toi, Sungai Klawang terkawal, penduduk jangan panik - BombaPenduduk yang berada di Jeram Toi dan sekitar Sungai Klawang, Jelebu dekat sini diminta tidak gusar dan panik mengenai dakwaan banjir di kedua-dua kawasan berkenaan.

Ketua Balai Bomba dan Penyelamat Jelebu Mohd Fazzil Mohd Yunus berkata hasil pemantauan udara menggunakan dron oleh pihaknya bersama Jabatan Perhutanan Negeri Sembilan (JPNS) petang tadi mendapati paras air sungai di kawasan tersebut masih terkawal.

BACA BERITA PENUH DI SINI 11:08 PM
Seorang daripada 2 lelaki hilang ditemui mautSeorang daripada dua lelaki yang dilaporkan hilang dalam bencana banjir pada Jumaat lepas di kawasan berasingan di Paitan, kira-kira 190 kilometer dari sini, ditemukan maut di kawasan pokok bakau di Kuala Penubukan.

Ketua Polis Daerah Beluran Superintenden Kasim Muda dalam kenyataan malam ini memaklumkan mayat Rajis Nawang, 28, yang merupakan seorang nelayan, ditemukan pada kira-kira 12.30 tengah hari semalam.

BACA BERITA PENUH DI SINI 10:52 PM
Limpahan air Empangan Jus, Durian Tunggal terkawal - BKSALimpahan air dari Empangan Durian Tunggal di Alor Gajah dan Empangan Jus di Jasin terkawal, walaupun paras kedua-dua empangan tersebut mencapai tahap 100 peratus.

Pengarah Sumber Air, Badan Kawal Selia Air (BKSA) Melaka Faizah Abdul Rahman berkata setakat ini, kerajaan negeri tidak membuat sebarang keputusan untuk membuat pelepasan air dari kedua-dua empangan itu, kerana kadar limpahan yang berlaku adalah terkawal melalui sistem alur limpah sedia ada.

BACA BERITA PENUH DI SINI 09:36 PM
Jumlah mangsa banjir di 4 negeri meningkatJumlah mangsa banjir yang berada di pusat pemindahan sementara (PPS) di Sabah, Johor, Melaka dan Pahang mencatatkan peningkatan petang ini, Negeri Sembilan semakin berkurangan manakala Terengganu kekal.

Kelantan yang dilanda banjir sejak 18 Dis lepas pula pulih sepenuhnya daripada bencana itu petang tadi.

BACA BERITA PENUH DI SINI 09:32 PM
Pengamal media serah sumbangan peminat sukan, bekas atlet kepada mangsa banjirPengamal media sukan tanah air hari ini tampil menyampaikan sumbangan pakaian dan barangan sukan daripada peminat sukan dan bekas atlet, yang dikumpul melalui Misi Bantuan Pakaian Sukan, kepada mereka yang terjejas akibat musibah banjir di kawasan Hulu Langat.

Pengerusi Misi Bantuan Pakaian Sukan Datuk Jasni Shafie berkata misi itu agak unik dan kreatif kerana ia mengumpul berkaitan sukan supaya mangsa banjir dapat kembali meneruskan kehidupan aktif serta bersukan.

BACA BERITA PENUH DI SINI 09:02 PM 
Askar Timbalan Setia Negeri Johor agih bantuan - TMJAskar Timbalan Setia Negeri Johor (JMF) turut terbabit dalam mengagihkan bantuan keperluan asas kepada mangsa-mangsa banjir di Johor, kata Tunku Mahkota Johor, Tunku Ismail Sultan Ibrahim.

Tunku Ismail berkata demikian ketika meneruskan tinjauan banjir di Tangkak dan Muar pada Ahad.

BACA BERITA PENUH DI SINI 08:18 PM
Situasi banjir di Melaka dan Negeri Sembilan08:17 PM
Situasi banjir terkini di Segamat 07:55 PM
Demi anak, pasangan ini tekad bangkit walau bengkel musnah akibat banjirBearat mata memandang, berat lagi bahu memikul.

Namun, berat manapun rasanya di mata anda, hakikatnya lebih berat beban dipikul mereka yang ditimpa musibah, kadangkala langsung tidak mampu diungkap perasaannya.

Daripada bahasa badan, riak wajah dan renungan mereka, tersembunyi kesedihan yang disorok serapi mungkin, sebaliknya ditonjolkan pula kekuatan demi nampak 'gagah' di hadapan insan tersayang
  BACA BERITA PENUH DI SINI 07:54 PM
'Tidur tak lena, berdebar-debar fikirkan gelombang kedua' - Penduduk PekanKetika banjir masih melanda beberapa daerah di Pahang, penduduk di daerah Pekan pula mula khuatir dengan keselamatan mereka apatah lagi dengan kemungkinan tibanya gelombang kedua banjir.

Ia berikutan aliran sungai di beberapa daerah yang masih banjir, dijangka dibawa ke Sungai Pahang dalam tempoh terdekat.

BACA BERITA PENUH DI SINI 07:52 PMHilang RM66,000 sekelip mata, 6,000 ekor ikan Patin mati di Sungai PahangSelain barangan rumah rosak, ada juga yang hilang tempat berteduh selepas rumah musnah akibat dibadai bah berserta puing kayu.

Lain pula ceritanya di Pekan, Pahang apabila seorang pengusaha ikan Patin sangkar turut terjejas.

Astro AWANI bertemu salah seorang pengusaha, Ali Abu Bakar, 62, di kawasan sangkar ikannya di Sungai Pahang.

BACA BERITA PENUH DI SINI 06:09 PMBanjir Sabah: Hajiji ingatkan rakyat sentiasa waspada, jangan sambil lewaRakyat Sabah diingatkan untuk sentiasa berwaspada dan tidak ambil sikap sambil lewa terhadap situasi semasa banjir di negeri itu.

Ketua Menteri, Datuk Seri Hajiji Noor berkata, Jawatankuasa Pengurusan Bencana Negeri (JPBN) Sabah telah mengaktifkan sebanyak 14 pusat pemindahan sementara (PPS) di enam daerah yang terjejas.

BACA BERITA PENUH DI SINI 06:07 PMSiren tidak berbunyi, warga emas kejutkan penduduk05:34 PMKampung Morten dilanda air pasang besarPerkampungan tradisional Melayu, Kampung Morten di sini dinaiki air apabila Sungai Melaka melimpah akibat fenomena air pasang besar, hari ini.

Pengerusi Jawatankuasa Pembangunan dan Keselamatan Kampung (JPKK) Kampung Morten, Jalina Mahmood bagaimanapun berkata, kejadian itu bukan disifatkan sebagai bencana banjir seperti yang berlaku di beberapa kawasan di lain di negeri ini.

BACA BERITA PENUH DI SINI

Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://dialograkyat.blogspot.com/2022/01/lapor-langsung-metmalaysia-keluar.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Amaran Hujan Berterusan Di 4 Negeri Ditamatkan Metmalaysia

Amaran Hujan Berterusan Di 4 Negeri Ditamatkan Metmalaysia

papar berkaitan - pada 22/12/2021 - jumlah : 172 hits
BH ONLINE MetMalaysia KUALA LUMPUR Amaran hujan berterusan di Perlis Kedah Pulau Pinang dan utara Perak yang dikeluarkan pagi tadi ditamatkan Ketua Pengarah Jabatan Meteorologi Malaysia Muhammad Helmi Abdullah berkata ia berikutan keadaan c...
Metmalaysia Keluar Amaran Hujan Berterusan Tahap Bahaya Di Pantai Timur Sehingga Esok

Metmalaysia Keluar Amaran Hujan Berterusan Tahap Bahaya Di Pantai Timur Sehingga Esok

papar berkaitan - pada 31/12/2021 - jumlah : 145 hits
SHAH ALAM Jabatan Meteorologi Malaysia mengeluarkan amaran hujan berterusan tahap bahaya melibatkan Kelantan Terengganu dan Pahang sehingga Jumaat MetMalaysia dalam kenyataan di Facebook rasminya pada Khamis memaklumkan status bagi amaran h...
Amaran Hujan Berterusan Peringkat Buruk Di 11 Buah Negeri

Amaran Hujan Berterusan Peringkat Buruk Di 11 Buah Negeri

papar berkaitan - pada 3/1/2022 - jumlah : 188 hits
Oleh SITI NUR ZAWANI MISCON January 2 2022 Setakat jam 4 petang tadi Jabatan Meteorologi Malaysia mengeluarkan amaran hujan berterusan di peringkat bahaya bagi barat Johor sehingga hari ini MetMalaysia dalam kenyataannya turut mengeluarkan ...
Enam Negeri Berpotensi Alami Hujan Berterusan

Enam Negeri Berpotensi Alami Hujan Berterusan

papar berkaitan - pada 25/12/2021 - jumlah : 183 hits
Oleh ZULKIFLI MANZOR Gambar hiasan KUALA LUMPUR Enam negeri berpotensi mengalami hujan berterusan dalam tempoh terdekat iaitu di Sabah Timur dan Sarawak Barat pada 27 hingga 30 Disember ini manakala di Johor Pahang Terengganu dan Kelantan p...
Awani Ringkas Metmalaysia Amaran Hujan Di Sabah Dilanjutkan

Awani Ringkas Metmalaysia Amaran Hujan Di Sabah Dilanjutkan

papar berkaitan - pada 28/12/2021 - jumlah : 234 hits
Ikuti rangkuman berita utama yang menjadi tumpuan sepanjang hari di Astro AWANI menerusi AWANI Ringkas SUBSCRIBE now Astro Awani https www youtube com c astroawani sub confirmation 1 Astro AWANI LIVE https www astroawani com video terkini S...
Amaran Ribut Petir Di Tiga Negeri Pagi Ini

Amaran Ribut Petir Di Tiga Negeri Pagi Ini

papar berkaitan - pada 22/12/2021 - jumlah : 175 hits
PETALING JAYA Orang ramai dinasihatkan terus berwaspada susulan amaran ribut petir yang dikeluarkan Jabatan Meteorologi Malaysia di tiga buah negeri pagi ini
Awani Ringkas Amaran Terbaharu Metmalaysia

Awani Ringkas Amaran Terbaharu Metmalaysia

papar berkaitan - pada 23/12/2021 - jumlah : 185 hits
Ikuti rangkuman berita utama yang menjadi tumpuan sepanjang hari di Astro AWANI menerusi AWANI Ringkas SUBSCRIBE now Astro Awani https www youtube com c astroawani sub confirmation 1 Astro AWANI LIVE https www astroawani com video terkini S...
Lebih 10 Unit Pam Sedut Keluar Air Banjir Termenung Di Gunakan Oleh Jps Di Negeri Pahang

Lebih 10 Unit Pam Sedut Keluar Air Banjir Termenung Di Gunakan Oleh Jps Di Negeri Pahang

papar berkaitan - pada 28/12/2021 - jumlah : 171 hits
KUANTAN Lebih 10 unit pam digunakan oleh Jabatan Pengairan dan Saliran Pahang untuk menyedut keluar air banjir termenung di negeri ini Pengarahnya Mohd Noor Bidin berkata selain Kuantan daerah lain yang menerima kemudahan itu ialah Pekan da...
Pakar Iklim Beri Amaran Hujan Lebat Hingga Feb

Pakar Iklim Beri Amaran Hujan Lebat Hingga Feb

papar berkaitan - pada 21/12/2021 - jumlah : 174 hits
Seorang pakar klimatologi berkata Malaysia berada dalam musim tengkujuh sehingga Feb dan terdapat kemungkinan berlakunya lebih banyak angin kencang dan hujan lebat PETALING JAYA Seorang pakar iklim memberi amaran lebih banyak bencana alam a...
Lirik Campak Bintang Faizal Tahir M Nasir

Backstabbing Drama In The Opposition Pas Sabotaging Bersatu By Attacking Chinese Vernacular Schools

Two In Five Malaysians Might Quit If Required To Work More In Office Randstad

Umno Explores Every Means Possible To Free Najib

100 Cawangan Kfc Tutup Dan Akur Kuasa Boikot

Lumira Di Eka Heights Kehidupan Bermakna Yang Dinantikan

Calon Bersatu Prk Kkb Tunggang Isu Kematian Teoh Beng Hock

Bonus R 5000 Jogue Ca A T Queis Onlin



10 Fakta Biodata Jabir Meftah Pelakon Drama Berepisod Racun Rihanna TV3

Biodata Dan Latar Belakang Adam Shamil Personaliti TikTok Terkenal

5 Negara Yang Memilih Untuk Tidak Menggunakan Matawang Sendiri

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Aku Bukan Ustazah Slot Akasia TV3

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Bercakap Dengan Jun Slot DramaVaganza Astro Ria


Negara Paling Banyak Menang Tilawah Al Quran Peringkat Antarabangsa

Duit Syiling Peringatan 50 Tahun Lembaga Pertubuhan Peladang

Pulut Sambal

Plaza Premium Group Kembangkan Jenama Restoran Flight Club Di Terminal 1 Lapangan Terbang Antarabangsa Kuala Lumpur

Apa Saja Yang Anda Berikan Tumpuan Dalam Fikiran Akhirnya Akan Jadi Kenyataan

Contact Lens Trial Experience The Difference Risk Free