Lambakan Produk Sampah Semakin Berleluasa


Produk Sampah semakin dapat perhatian para doktor
Produk Sampah. Itu adalah perkataan yang digambarkan oleh para doktor yang diiktiraf tentang produk-produk yang tidak mendatangkan faedah kapada badan. Bukan itu saja, produk sampah juga boleh merosakkan tubuh badan.



Produk-produk ini mungkin berada dalam kategori makanan tambahan, produk detoks, ubat kuat, ubat kurus, produk putih kulit segera, nak ketat nak tegang itu ini dan lain-lain lagi.

Sebenarnya kita sendiri boleh menilai produk-produk sebegini. Tak pelik ke, dalam 1 botol boleh rawat pelbagai penyakit? Sampaikan penyakit kronik seperti kanser pun boleh diubati dengan minum produk tersebut. Overclaim betul.

Bab kurus pula, selalu nampak iklan... selepas beberapa hari ambil sesuatu produk tu berat boleh turun sehingga 10kg. Huisshhh.. lagi pelik macam ni. Sudah lama badan dalam keadaan berisi, tiba-tiba berat turun mendadak. Entah bahan apa yang diletakkan dalam produk tu. Tak risau ke dengan bahan-bahan yang digunakan tu?

Lagi, keinginan untuk memiliki warna kulit yang cerah dengan cepat. Bukan setakat cerah, putih terus jadinya. Ada produk tu kata guna beberapa hari sudah nampak kesannya, kulit jadi lebih putih. Setelah ambil produk putihkan kulit, buah pinggang pula rosak. Bagaimana tu?

Ada juga yang sudah ambil produk tapi belum nampak kesannya. Alasan founder atau agen, usus kotor maka perlu dibersihkan dengan produk detoks. Erkkk.. What the... ?

Allahu.. kesihatan itu sangat penting, kenapa 'dilayan' sihat itu dengan kejam? Ambil produk sampah kerana nak cepat itu ini, akhirnya badan sendiri merana. Kenapa tidak berunding dengan yang pakar? Suka sangat mencari jalan mudah, atas kesilapan sendiri punah masa depan.

Semua ini terjadi kerana rakyat mudah terpengaruh dengan iklan yang menjanjikan 1001 kebaikan produk, walhal sebaliknya pula yang terjadi. Ada juga iklan yang menakut-nakutkan orang ramai seperti produk wanita.. "kalau longgar, geleber, busuk sana sini boleh buat suami cari orang lain". Hmmm apa punya iklan la.. Sudahlah tiada etika, bahasa yang digunakan pula kotor.. geli betul membacanya!

Mengaut keuntungan juga menjadi sebab utama pelbagai produk sampah wujud. Yang pelik-pelik kegunaannya pun ada. Target mereka pula, pelbagai golongan. Pesakit yang menghidapi penyakit kronik sudah semestinya menjadi sasaran. Warga emas yang kurang ilmu tentang ubat-ubatan juga tidak terkecuali. Orang ramai yang mungkin ingin penyakitnya cepat sembuh kerana sudah lama menghidapinya, juga terkena. Haishhh..

Alhamdulillah, pada zaman di hujung jari ini, para doktor bekerja keras untuk menyedarkan netizen khususnya rakyat Malaysia di pelbagai media. Macam-macam ilmu dikongsi secara percuma. Apa yang boleh dan yang tidak boleh diamalkan, cara mudah untuk kekal sihat... semua ada.

Tapi apabila doktor melakukan begitu, ramai founder, agen dan dropshipper mengecam tindakan para doktor yang menasihati. Malah dituduh pula mahu menutup periuk nasi mereka. Macam-macam kan...

Dah produknya tidak menepati syarat, tipu KKM dan overclaim, mestilah doktor bertindak untuk membetulkan keadaan. Lagipula, kalau pengguna sesuatu produk bertambah sakit daripada sebelumnya, founder menuduh pengguna pula menggunakan produk tiruan katanya. Ada kata salah cara pengambilannya.. macam-macam lagi. Adakah mereka akan bertanggungjawab atas apa yang sudah berlaku kepada pengguna? Lagi disamannya adalah.. dunia dunia...

Berbaliklah kepada Allah. Jadilah manusia yang jujur. Berniaga kalau jujur, lagi maju tau. Kalau tipu, tak ke mana jawabnya.

Rakyat pula jangan mudah terpengaruh dan tertipu. Nak sihat senang je, ubah gaya hidup dan amalkan diet seimbang. Kalau sudah ada penyakit yang disahkan doktor, ikut saja cakap doktor. InsyaAllah peluang masih ada.

Memang kita tidak kekal di dunia ini. Tapi selagi masih hidup, selagi masih ada waktu untuk kita di dunia ini, selagi itu kita beribadat kepada-Nya. Masih ada tujuan dan bekalan yang perlu dikutip sebelum ke alam sana.

Apa pun, fikir dan bertanya kepada yang pakar sebelum ambil sesuatu produk ok.
Sesal dahulu pendapatan, sesal kemudian tidak berguna.




Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

http://www.maisarahsidi.com/2019/03/lambakan-produk-sampah-semakin-berleluasa.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
5 Cara Kreatif Pengelolaan Sampah Di Berbagai Negara Sampai Ada Yang Bikin Mal Sampah Daur Ulang

5 Cara Kreatif Pengelolaan Sampah Di Berbagai Negara Sampai Ada Yang Bikin Mal Sampah Daur Ulang

papar berkaitan - pada 4/3/2019 - jumlah : 201 hits
Bayangkan ada satu mal atau pusat perbelanjaan cuma menjual hasil daur ulang sampah sampah seperti ini
Sisir Pantai Kupang Petugas Kumpulkan 20 Ton Sampah

Sisir Pantai Kupang Petugas Kumpulkan 20 Ton Sampah

papar berkaitan - pada 6/3/2019 - jumlah : 179 hits
Jumlah sampah yang dikumpulkan itu terdiri dari sampah sampah anorganik seperti plastik logam serta kaca dan juga sampah organik
Nasdem Ajak Masyarakat Kurangi Sampah Plastik

Nasdem Ajak Masyarakat Kurangi Sampah Plastik

papar berkaitan - pada 7/3/2019 - jumlah : 261 hits
NasDem Ajak Masyarakat Kurangi Sampah Plastik Ketua DPP Partai Nasdem Nining Indra Saleh menilai momentum itu tepat untuk dijadikan gerakan massal di seluruh provinsi guna mengingatkan seluruh masyarakat bahwa sampah ancaman kedua di dunia
Aceh Bersih Satpol Pp Sidang Di Tempat Warga Buang Sampah Sembarangan

Aceh Bersih Satpol Pp Sidang Di Tempat Warga Buang Sampah Sembarangan

papar berkaitan - pada 7/3/2019 - jumlah : 198 hits
Kesembilan warga itu bersama dengan barang bukti sampah plastik dibawa ke Taman Sari Banda Aceh Di lokasi taman bermain terbuka hijau ini warga yang terkena OTT mengikuti sidang
Cybertroopers Ph Kecewa Kerajaan Buat Mereka Macam Sampah

Cybertroopers Ph Kecewa Kerajaan Buat Mereka Macam Sampah

papar berkaitan - pada 3/3/2019 - jumlah : 558 hits
SEMENYIH Ironi sekali kerana semalam Timbalan Presiden Parti Pribumi Bersatu Malaysia Datuk Seri Mukhriz Mahathir dengan hati terbuka menerima kekalahan parti itu pada Pilihan Raya Kecil Semenyih Bagaimanapun pagi ini kecoh di alam maya ant...
Pemiliknya Malas Bersih Bersih 2 Ton Sampah Terkumpul Di Rumah Ini Petugas Pakai Buldoser Untuk Bersihkan

Pemiliknya Malas Bersih Bersih 2 Ton Sampah Terkumpul Di Rumah Ini Petugas Pakai Buldoser Untuk Bersihkan

papar berkaitan - pada 26/2/2019 - jumlah : 201 hits
Sampah merupakan suatu permasalahan yang kerap kali muncul di lingkungan dan masyarakat Kepedulian masyarakat dunia terhadap sampah mungkin belum sepenuhnya merata Karena masih banyak dijumpai orang orang yang malas membuang sampahpada temp...
Semakin Anggun Berhijab Inilah Wajah Terkini Revalina Pelakon Sinetron Bawang Putih Bawang Merah

Semakin Anggun Berhijab Inilah Wajah Terkini Revalina Pelakon Sinetron Bawang Putih Bawang Merah

papar berkaitan - pada 19/3/2019 - jumlah : 627 hits
Bagi penggemar sinetron atau drama bersiri Indonesia Bawang Merah Bawang Putih yang pernah disiarkan pada tahun 2004 pastinya nama Revalina S Temat yang membawakan watak Alya tidak asing lagi buat anda Setelah 14 tahun berlalu penampilan Re...
Wajah Terkini Anak Perempuan Azrinaz Mazhar Hakim Puteri Ameerah Yang Semakin Cantik

Wajah Terkini Anak Perempuan Azrinaz Mazhar Hakim Puteri Ameerah Yang Semakin Cantik

papar berkaitan - pada 19/3/2019 - jumlah : 1970 hits
Wajah Terkini Anak Perempuan Azrinaz Mazhar Hakim Puteri Ameerah Yang Semakin Cantik Persis Ibunya Umum sudah mengetahui bekas personaliti TV Azrinaz Mazhar Hakim mempunyai sepasang anak hasil perkahwinannya bersama Sultan Brunei Darussalam...
Cerita Foto Sepanjang Minggu

Drama Puaka Cuti Semester Lakonan Mark Adam Zaki Azeman

Kkb Polls Indians And The Futility Of Voting

Konsert Cinta Di Awan Siti Nurhaliza Tambah Lagi Sehari

Saya Harap Isu Aliff Aziz Tak Jejaskan Saya Cari Rezeki Di Malaysia Aaron Aziz

Dibunuh Kerana Tak Mahu Rujuk Selepas Bercerai Mayat Disumbat Dalam Bagasi

They Travelled For Hours To Celebrate Raya With Us

Tinta Bernoktah



Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Bercakap Dengan Jun Slot DramaVaganza Astro Ria

5 Amalan Muslim Yang Sering Dijadikan Bahan Lawak di Malaysia

6 Fungsi Kereta Yang Sepatutnya Ada Tapi Tak Dijadikan Standard

5 Perkhidmatan Yang Kini Entah Kenapa Kita Langgan Bulanan

5 Tumbuhan Penghalau Kucing Yang Turut Mencantikkan Laman Rumah


Drama My Stolen First Kiss

Emy Yusuf Feat Driant Kenyang Beraya Chord

Dani Kurama Sumpah Kali Ini Chord

Kedai Mamak Sorok Minyak Masak And Then

This Five Cylinder Puch Proves There S No Replacement For Displacement

Aafiyah Minta Datuk Siti Nurhaliza Doa Supaya Dapat Adik Perempuan Di Makkah Curi Perhatian Warga Maya