Lambaian Uncle Sri Dirindui Ada Pelajar Upm Menangis Sanggup Cari Nak Tunjuk Tesis


Selamat pagi! Ucapan selamat daripada seorang polis bantuan di pintu masuk Universiti Putra Malaysia (UPM) di Serdang, Selangor sentiasa dinantikan saban hari.
Senyuman manis dan wajahnya yang penuh mesra cukup disenangi buat mereka yang melalui jalan utama itu, sekiranya dia bertugas di pondok pengawal.
Namun setiap kali majlis konvokesyen berlangsung di UPM, ia mengundang rasa hiba dalam kalangan penuntut terhadap figura yang lebih dikenali sebagai Uncle Sri ini.

Komen netizen rata-rata pelajar UPM yang memuji Uncle Sri. Foto instagram uniputramalaysia
Uncle Sri bukan mahu bersara, tetapi kelibat dan lambaiannya pasti dirindui para pelajar yang akan membawa haluan masing-masing, kerana dia disifatkan sebagai penyeri di universiti itu.
“Walaupun kadang-kadang dalam keadaan tertekan, tapi bila keluar dari pintu masuk dan jumpa Uncle ni, lepas semua tekanan,” kata pengguna Instagram, @yang.subaidah.abdullah.
“Uncle ni satu dalam seribu. Akan merindunya sangat-sangat,” ujar @fatinnatasha_nm di laman sosial Instagram rasmi UPM @uniputramalaysia.
“Uncle yang selalu ceriakan pagi saya, siap lambai dan kata ‘Selamat Pagi’, polis UPM yang lain perlu contohi dia ya,” komen @amirzwan_.
Terbaru, Uncle Sri atau nama sebenarnya Sri Kantha Rao Sani Babu menerima penghargaan ‘Kualiti Perkhidmatan Pelanggan’ sempena Hari Kualiti dan Inovasi UPM pada Sabtu.

Uncle Sri menerima penghargaan ‘Kualiti Perkhidmatan Pelanggan’.
Bercakap kepada mStar Online, polis bantuan berusia 49 tahun ini amat bersyukur dan terharu kerana perkhidmatannya dihargai universiti tempatan berprestij itu.
“Saya rasa bertuah kerana mereka (warga UPM) hargai kerja saya dan sayang saya. Berterima kasih kepada mereka.
“Saya buat kerja macam biasa saja, tapi mungkin bagi mereka ia adalah luar biasa. Saya sendiri tak menyangka dihargai sehingga ke tahap ini,” katanya dengan nada ceria, pada Ahad.

Uncle Sri bersama graduan UPM sempena majlis konvokesyen.
Sebelum bergelar polis bantuan di UPM pada 2014, Uncle Sri terlebih dahulu berkhidmat di universiti yang sama sebagai pengawal keselamatan sejak 1989.
Sepanjang tempoh hampir tiga dekad itu, banyak pengalaman pahit manis yang dialami anak kelahiran Tanjung Malim, Perak ini, tetapi yang sukar untuk dilupakan apabila penuntut universiti itu menganggapnya sebahagian daripada keluarga mereka.
Walaupun tugas utamanya adalah menjaga dan mengawal keselamatan, tetapi para pelajar sudah dianggapnya sebagai saudara atau anak, sehingga segelintir mereka kadang-kadang mendekatinya untuk mengadu atau meluahkan masalah.
“Macam ada seorang pelajar perempuan ni, dia datang mengadu sering diganggu oleh seorang pelajar lelaki, mahu ‘ngorat’ katanya, ajak tengok wayanglah.
“Jadi saya minta dia tunjuk siapa budak lelaki tu, dan kemudian saya panggil budak tu dan nasihatkan dia. Pelajar lelaki tu terus tak ganggu dia,” katanya.

Uncle Sri begitu disenangi oleh para penuntut UPM.
Bagaimanapun, paling yang tidak disangka-sangka bagi bapa tiga anak ini adalah peristiwa tahun lalu apabila didatangi seorang pelajar lelaki yang mengadu sering dimarahi pensyarah disebabkan isu membabitkan tesis bagi projek tahun akhirnya.
“Dia datang ke pondok pengawal dan kongsi masalah dengan saya, sambil menangis. Dia kata tertekan sebab kena marah dengan pensyarah, tesis kena ‘reject’ (tolak).
“Dia hampir putus asa, dan saya nasihatkan ‘Itu satu cabaran, bila kena marah, perlu kuat dan buat (tesis) semula, tunjukkan (kepada pensyarah) yang kamu boleh’,” ujar Uncle Sri.

Uncle Sri bersama graduan UPM, Muhammad Juzaily Mohd Shariff pada majlis konvokesyen tahun lalu. (kanan) Uncle Sri memegang tesis milik Muhammad Juzaily.
Tidak berapa lama kemudian, dia menambah, pelajar berkenaan sanggup mencarinya sehingga ke bangunan pentadbiran UPM, Canselori Putra, kerana dia tidak bertugas di pondok pengawal seperti kebiasaan.
“Dia datang cari saya, bawa dia punya buku tesis, yang sudah diterima pensyarahnya. Dia datang semata-mata mahu saya bergambar dengan tesis dia.
“Syukur, saya terharu yang dia boleh terima nasihat saya. Saya bukanlah seorang yang sempurna, tapi sekurang-kurangnya saya cuba yang terbaik untuk nasihatkan dia yang sudah dianggap sebagai anak, seperti pelajar lain di UPM,” katanya.
Sumber : mstar
The post Lambaian Uncle Sri dirindui, ada pelajar UPM menangis, sanggup cari nak tunjuk tesis appeared first on MFADHLY.


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://mfadhly.net/2018/11/04/lambaian-uncle-sri-dirindui-ada-pelajar-upm-menangis-sanggup-cari-nak-tunjuk-tesis/

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Padah Nak Cantik Pelajar Buta Dua Jam Selepas Bulu Mata Palsu Melekat Guna Gam Kuku

Padah Nak Cantik Pelajar Buta Dua Jam Selepas Bulu Mata Palsu Melekat Guna Gam Kuku

papar berkaitan - pada 27/10/2018 - jumlah : 780 hits
20mata 20palsu ashx w 620 h 413 crop 1 Megan Rixson memberitahu dia tidak dapat melihat selama dua jam Foto Deadline News SEORANG pelajar di United Kingdom mendakwa tidak dapat melihat selama dua jam selepas kelopak matanya tertutup akibat ...
Malam Malam Sri Mulyani Sambangi Rs Polri Cari Info Terbaru Korban Lion Air

Malam Malam Sri Mulyani Sambangi Rs Polri Cari Info Terbaru Korban Lion Air

papar berkaitan - pada 30/10/2018 - jumlah : 215 hits
Meski hari sudah malam Menteri Sri Mulyani tak menyurutkan tekadnya untuk membantu keluarga pegawai Kemenkeu yang menjadi korban Lion Air JT 610 Menteri Sri Mulyani mengaku ingin mendapatkan perkembangan informasi terhadap penanganan korban...
Gelagat Yusoff Dah Pandai Nak Ikut Mama Datin Sri Shahida Dilema Nak Pergi Kerja

Gelagat Yusoff Dah Pandai Nak Ikut Mama Datin Sri Shahida Dilema Nak Pergi Kerja

papar berkaitan - pada 30/10/2018 - jumlah : 308 hits
Nak ikut mama pergi kerja itulah gelagat si comel Yusoff Al Qardawi Telatahnya ini membuat mamanya rasa dilema untuk meninggalkannya ke pejabat Video Yusoff telah dimuatnaik Datin Sri Shahida ke Instagram Pembantu beliau memujuk Yusoff dan ...
Kenapa Baru Nak Usul Selepas Belanjawan Dibentang

Kenapa Baru Nak Usul Selepas Belanjawan Dibentang

papar berkaitan - pada 3/11/2018 - jumlah : 315 hits
Anggota Parlimen Kuala Selangor Datuk Seri Dr Dzulkefly Ahmad berkata antara aspek yang akan diperhalusi di kalangan pemimpin HARAPAN ialah percanggahan di antara janji dirangka dalam manifesto serta dasar terkini kerajaan mengenai PTPTN Ka...
Nak Tengok Apa Lepas Ni

Nak Tengok Apa Lepas Ni

papar berkaitan - pada 4/11/2018 - jumlah : 291 hits
Sebagaimana dilaporkan di TVLine awal Oktober lepas siri televisyen Outcast selepas tamat musim 2 Aku agak terkesan dengan berita ini kerana dalam saluran FoxHD banyak siri sirinya yang aku tak minat Aku cuma tonton dua sahaja Outcast dan T...
Nak Makan Secara Santai Ala Pondok Menu Sup Power Dan Ayam Kampung Special Datang Sini

Nak Makan Secara Santai Ala Pondok Menu Sup Power Dan Ayam Kampung Special Datang Sini

papar berkaitan - pada 3/11/2018 - jumlah : 598 hits
DAH CUBA PONDOK SILA DEKAT GERAI SUP POWER AYAM KAMPUNG BERAPI BELUM Best wooo lepas makan boleh bersandar sambil duduk bersila Yang mana bawak baby nak makan pun senang sebab baby boleh baring Ruang pun luas Buka 7 hari seminggu Cuti umum ...
M P Umno Jika Nak Masuk Bersatu Masuklah Satu Demi Satu

M P Umno Jika Nak Masuk Bersatu Masuklah Satu Demi Satu

papar berkaitan - pada 4/11/2018 - jumlah : 275 hits
HANGPA JANGAN LA MSUK BERKUMPULAN NAMPAK SANGATLAH KALAU NAK MASUK MASUKLAH SATU DEMI SATU TUA DIAAAAA MAHADHIR DAH BAGITAHU CARA NAK MASUK UMNO SHHHHHH JANGAN BISING LAAAA MASUK LA SATU DEMI SATUUUUU Pak Karamu Saya tak pernah panggil pemi...
Macam Mana Nak Tahu Minyak Enjin Tiruan

Macam Mana Nak Tahu Minyak Enjin Tiruan

papar berkaitan - pada 3/11/2018 - jumlah : 607 hits
Harga minyak enjin terlalu murah sehingga membuatkan anda curiga jika ia adalah minyak palsu atau tiruan Jika anda bimbang bahawa mereka meletakkan minyak enjin yang digunakan di dalam kereta anda bukannya minyak enjin asli anda boleh menge...
Court Allows Forfeiture Of Rm1 1mil From Illegal Deposit Taking Scheme Investors

Wanita Mca Calls On Govt To Tackle Brain Drain Generate Job Opportunities

Keningau Fa Buat Kejutan Gol Awal

Muda Slams Pro Israel Us Professor S Remark At Local Varsity Talk

Nearly 500 Lawsuits Filed Against Sabah Govt Hajiji

Beli Rak Rempah 3 Tingkat

Wordless Wenesday 115 Diy Baju Kurung Lama

Kelam Kabut Semua Buat Sendiri Daler Yusof Kongsi Pengalaman Urus Isteri Pertama Kali Berpantang Di Malaysia



5 Trend Bodoh Netizen Yang Nampaknya Semakin Menjadi Jadi

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Puaka Cuti Semester Slot Lestary TV3

Biodata Rozana Rozek TV Youtuber Resipi

8 Istilah Jerman Yang Kita Rakyat Malaysia Kerap Gunakan

Biodata Aizat Saha Pelakon Drama Berepisod Racun Rihanna TV3 Personaliti TikTok


Titah Addendum Kenyataan Dan Pendirian Anwar Didorong Pemegang Saham Terbesar Pakatan Harapan

Bulan Yang Sibuk

Repair Kereta Terus Ke Rumah Anda Untuk Penduduk Di Sekitar Kuantan

Sabah Peroleh Rm580 Juta Hasil Jualan Minyak Mentah

Apakah Semua Musik Itu Haram

Motivating Remote Teams