Laman Wordpress Tidak Kemas Kini


Terdapat beberapa faktor biasa mengapa laman web WordPress anda tidak mengemaskini. Punca yang paling biasa daripada Laman WordPress tidak mengemaskini dengan segera kerana isu caching. Sebagai contoh masalah mengenai catatan blog baru yang tidak muncul di laman web WordPress anda, plugin dan tema baru tidak berkesan.
Kadang kala syarikat hosting WordPress mereka ada sistem caching sendiri yang menyimpan salinan cache sementara untuk laman anda demi memperbaiki kelajuan Laman web dan mengurangkan beban pelayan. Bagi sesetengah pula, mereka mungkin menggunakan WordPress caching plugin sendiri yang mungkin tidak dikonfigurasikan dengan betul. Kemudian, mungkin sebab isu cache pelayar anda, pelayar telah menyimpan versi cache halaman anda.
Biasanya, apabila anda membuat apa-apa perubahan kepada laman web WordPress anda versi cache akan tamat tempoh, dan anda dapat melihat perubahan anda segera. Walau bagaimanapun, kadangkala disebabkan oleh beberapa masalah konfigurasi dan ianya tidak berlaku serta-merta. Dalam kes ini, anda akan melihat versi cache lama halaman itu buat sementara waktu.
Bagaimana untuk Membetulkan Laman WordPress yang tidak Kemas Kini Muat semula pelayar atau hapuskan cache pelayar Ada masanya pelayar anda akan menunjukkan kepada anda satu salinan cache lama Laman web anda dan bukannya menunjukkan yang baru. Jadi, ia adalah yang terbaik untuk anda menggunakan pelayar ciri “private”. Klik “New private window” pada pelayar anda. Klik “New incognito window” dalam Google Chrome.
Walau bagaimanapun, jika itu tidak berjaya, maka langkah seterusnya adalah untuk membersihkan cache pelayar anda. Dalam Google Chrome, klik pada menu tiga titik di sudut kanan atas. Dari menu, anda perlu pergi ke “More Tools » Clear Browsing Data”.
2. Hapuskan cache WordPress laman web anda Salah satu punca utama isu ini sebab plugin cache WordPress dikonfigurasikan dengan tidak baik. Kebanyakan pengguna menggunakan caching plugin seperti W3 total cache, WP Super cache dan sebagainya. Pada dasarnya, plugin ini mengosongkan cache apabila beberapa perubahan dibuat ke laman web anda. Walau bagaimanapun, jika plugin dikonfigurasikan dengan tidak baik, cache mungkin tidak dapat dihapuskan dan versi cache lama laman anda muncul.
Anda perlu mengosongkan semua cache. Ini boleh dilakukan dengan mudah di dalam plugin. Jika anda menggunakan W3 total cache plugin. Pergi ke seting dan klik kosongkan cache. Jika anda menggunakan WP Super cache plugin, kemudian pergi ke “Settings > WP Super Cache” Laman dan klik pada “Delete Cache” butang. Sekarang, Semua perubahan akan dapat dilihatan pada halaman anda.
Jika kaedah penyelesaian di atas tidak berkesan untuk anda, anda boleh cuba menyahaktifkan plugin cache tersebut. Ini hanya menyahaktifkan plugin. Pergi ke halaman plugin dari anak tetingkap kiri papan pemuka WordPress dan Nyahaktifkan plugin cache.
Jikalau anda tidak mempunyai plugin caching WordPress yang dipasang di laman web anda, kebanyakan syarikat hosting WordPress menggunakan sistem caching mereka sendiri. Sebagai contoh, jika anda berada di platform hosting Bluehost, maka anda akan dapat “Caching” butang dalam toolbar admin. Dan anda akan melihat pilihan untuk “Purge All” cache. Ini akan menghapuskan semua cache dari laman web anda.
Untuk menguruskan cache SiteGround; dengan memasang dan mengaktifkan plugin “SG Optimizer”. Selepas pengaktifan, anda perlu klik pada butang “Purge SG Cache” dalam toolbar admin WordPress. Ini akan mengosongkan cache SiteGround dalam laman web anda.
3. Isu CDN CDN seperti cloudflare adalah rangkaian yang mempercepatkan kandungan laman web anda di seluruh dunia melalui pelayan Edge teragih. Apabila pengguna datang ke laman web anda, ianya akan diarahkan ke pelayan hos. Pelayan hos terletak pada kedudukan pusat. Tetapi jika trafik yang tinggi, semua pengguna masih cuba untuk mengakses pelayan hos tunggal yang sama. Ia akan menangguhkan penghantaran kandungan tersebut. Di sini, CDN membantu melalui rangkaian yang luas. Ia cache kandungan statik dan menyimpan di semua pelayan-pelayannya. Dengan itu, pengguna anda akan dihalakan semula ke lokasi pelayan CDN yang terdekat.
Kadangkala, anda membuat perubahan tetapi kandungan CDN tidak dapat dipamerkan. Jadi, anda tidak akan dapat melihat keputusan yang dijangka. Anda boleh cuba untuk menyahaktifkan cloudflare buat sementara waktu. Untuk menyahaktifkannya, log masuk ke cloudflare kemudian klik nama domain anda dan hala ke bawah kanan anda kemudian klik “Pause Cloudflare on Site” untuk menyahaktifkannya. Dengan memberhentikan CDN, akan dapat membuat kerja Laman WordPress anda seperti yang dijangka. Oleh it, semua perubahan akan dapat dilihat.
4. Mengedit fail yang salah Kadang-kala, kesilapan yang sangat bodoh menyebabkan masalah yang besar. Anda mungkin membuat perubahan pada fail yang berbeza dan melihat fail yang berbeza. Sebagai contoh apabila anda mengedit fail styles.css tetapi anda melihat fail style.css.
5. Tema salah Anda menghadapi masalah ini apabila anda bekerja pada satu tema tetapi dengan tidak sengaja menyemak halaman yang dihasilkan daripada tema lain. Sebagai contoh ada tema WordPress yang mempunyai tema anak, anda mengubahsuai tema utama dan bukannya tema anak itu.
6. Perubahan belum simpan Bagi pereka, pemaju, pengaturcara pun boleh melakukan kesilapan yang kecil. Mereka terlupa untuk menyimpan perubahan dengan mengklik simpan atau kemas kini butang.
7. Kesilapan pengkodan Satu kesilapan pengekodan kecil seperti koma bertitik (;) ianya tidak dapat disimpan. Ianya menyebabkan anda tidak dapat menlaksanakan mengemas kini halaman anda.
8. Kelewatan penyiaran DNS Jika anda telah melakukan pemindahkan laman anda ke pelayan baru, ianya mungkin disebabkan oleh DNS yang tidak dijanakan sepenuhnya lagi. Pelayar anda mungkin mengandungi halaman lama daripada pelayan lama anda. Jadi, ia akan menunjukkan kandungan lama. Biasanya, anda perlu menunggu 24 jam untuk semua ISP dijanakan sepenuhnya.
The post Laman WordPress tidak Kemas Kini appeared first on Wordpress Tip Guide Support Solution.


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://www.jonloh.com/laman-wordpress-tidak-kemas-kini/

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Msi Mula Melancarkan Kemas Kini Bios Untuk Motherboard Siri Amd 500

Msi Mula Melancarkan Kemas Kini Bios Untuk Motherboard Siri Amd 500

papar berkaitan - pada 11/9/2020 - jumlah : 236 hits
Kemas kini BIOS Combo PI V2 1 0 8 1 kini tersedia untuk sembilan motherboard MSI B550 Ia akan tersedia di semua motherboard MSI X570 dan B550 pada pertengahan September Buat pemilik motherboard A520 ia akan tersedia pada akhir bulan Septemb...
Vivo Y20 Kini Di Malaysia Pada Harga Rm599 Dijana Snapdragon 460 Bateri 5000mah

Vivo Y20 Kini Di Malaysia Pada Harga Rm599 Dijana Snapdragon 460 Bateri 5000mah

papar berkaitan - pada 12/9/2020 - jumlah : 533 hits
Vivo Malaysia kini telah melancarkan sebuah lagi telefon pintar dengan spesifikasi rendah pertengahan iaitu Vivo Y20 Vivo Y20 hadir dengan dilengkapi skrin 6 51 inci HD dijana cip Snapdragon 460 memori 4GB RAM dan storan 64GB Ia turut dilen...
Tak Nafi Kini Bergelar Jutawan Hafiz Hamidun Kongsi Kisah Susah

Tak Nafi Kini Bergelar Jutawan Hafiz Hamidun Kongsi Kisah Susah

papar berkaitan - pada 11/9/2020 - jumlah : 357 hits
Saya tak nafikan kata kata netizen mengenai perkara tersebut kerana saya bekerja keras untuknya Jujur saya katakan bukan senang nak jadi senang kerana banyak pengorbanan yang perlu dilakukan terutamanya masa dan tenaga source
Pn Bn Pbs Di Sabah Kini Dikenali Sebagai Gabungan Rakyat Sabah Pm Muhyiddin Yassin

Pn Bn Pbs Di Sabah Kini Dikenali Sebagai Gabungan Rakyat Sabah Pm Muhyiddin Yassin

papar berkaitan - pada 12/9/2020 - jumlah : 289 hits
TUARAN 12 Sept Perikatan Nasional Barisan Nasional dan Parti Bersatu Sabah di Sabah kini dikenali sebagai Gabungan Rakyat Sabah kata Perdana Menteri Tan Sri Muhyiddin Yassin Beliau berkata keputusan tersebut dicapai dalam satu mesyuarat kha...
Wuaah Setelah Subsidi Pulsa Kini Pemerintah Bagi Bagi Tablet Murah

Wuaah Setelah Subsidi Pulsa Kini Pemerintah Bagi Bagi Tablet Murah

papar berkaitan - pada 12/9/2020 - jumlah : 186 hits
Pemerintah menyebut akan meluncurkan program baru berupa pemberian tablet murah kepada masyarakat Meski begitu pemerintah belum merinci kapan program baru itu akan direalisasikan dan berapa nilai yang nantinya digelontorkan Dan ini ada sala...
Google Chrome Untuk Ios Kini Membolehkan Anda Menetapkan Ia Sebagai Pelayar Utama Di Iphone Dan Ipad

Google Chrome Untuk Ios Kini Membolehkan Anda Menetapkan Ia Sebagai Pelayar Utama Di Iphone Dan Ipad

papar berkaitan - pada 12/9/2020 - jumlah : 208 hits
Google Chrome kini telah memperkenalkan kemaskini terbaru untuk aplikasi pelayar web di iOS mereka sekaligus menyertakan salah satu ciri yang dinantikan ramai sekian lama 8211 menjadikannya sebagai pelayar web utama di iPhone atau iPad Sehi...
Pria Miskin Dan Putus Sekolah Itu Kini Miliuner Berharta Rp 243 T

Pria Miskin Dan Putus Sekolah Itu Kini Miliuner Berharta Rp 243 T

papar berkaitan - pada 11/9/2020 - jumlah : 251 hits
Kisah Goh Cheng Liang jadi inspirasi bagi banyak orang Sebab sebagai salah orang terkaya di Singapura dia ternyata tidak pernah mencicipi bangku sekolah Meski informasi lain mengatakan dirinya sempat mengenyam pendidikan sekolah dasar Melan...
Kad Grafik Zotac 2080 Ti Kini Dijual Serendah Rm2 499

Kad Grafik Zotac 2080 Ti Kini Dijual Serendah Rm2 499

papar berkaitan - pada 11/9/2020 - jumlah : 237 hits
Selepas pengumuman Nvidia dengan kad siri RTX 30 mereka nampaknya kekecohan didalam industri PC bakal menjadi lebih hebat dengan penjualan kad generasi sebelum khususnya siri RTX 20 dengan harga yang amat rendah Hari ini Zotac Malaysia memb...
Kini Anda Boleh Buat Pesanan Pizza Hut Melalui Whatsapp Sahaja Dan Ikuti Caranya Disini

Kini Anda Boleh Buat Pesanan Pizza Hut Melalui Whatsapp Sahaja Dan Ikuti Caranya Disini

papar berkaitan - pada 10/9/2020 - jumlah : 460 hits
Pizza Hut baru baru ini mengumumkan dimana anda kini boleh buat pesanan pizza dengan hanya menggunakan Whatsapp sahaja Tak perlu buka komputer bukan website untuk buat order pizza hut dan hantar ke rumah Pizza Hut memperkenalkan Pizza Hut E...
Special Zones Can Help Johor Surpass Other States Economically Says Pm

Ringgit Closes Higher As Us Dollar Index Declines

Melaka Signs Tourism Advertising Deal With Chinese Media Company

Boycott Gone Sour Malays Returning To Mcdonald S Insulted And Called Dogs Pigs By Fellow Malays

Transformation From The Top Down Hajiji S Exemplary Leadership In Sabah

Tips For Achieving Your Saving Goals

Bukan Ulama Lantikan Politik Sendiri Tu Ular Dalam Semak

8 Kelebihan Daun Pudina Untuk Kesihatan Dalaman Dan Luaran



Info Dan Sinopsis Filem J2 J Retribution J2 J Retribusi Filem Malaysia 2021 Di Netflix Sekuel J Revolusi

Info Sinopsis Kutipan Sheriff Narko Integriti Filem Malaysia 2024

Info Dan Sinopsis Dough Doh Filem Malaysia 2023 Lakonan Syafiq Kyle Kini Di Netflix

Info Dan Sinopsis The Djinn s Curse Khong Khaek Filem Seram Thailand 2023 Kini Di Netflix Malaysia

10 Filem Seram Thailand Berhantu Terbaru Mesti Tonton Juga Tersedia Online


Kaswi Gula Melaka

Effective Networking In Business

Doa Masuk Pasar Baca Doa Ini Apabila Pergi Ke Pasar

Lafaz Tasbih Kaffarah Sebagai Doa Pembersih Majlis

Rabbana Atina Fid Dunya Hasanah

Dolar Berada Dalam Kawalan