Laluan Di Mrr2 Tutup 6 Bulan



Laluan di MRR2 tutup 6 bulan
Beberapa laluan di Lebuhraya Lingkaran Tengah 2 (MRR2) akan ditutup sementara selama enam bulan untuk melindungi pengguna jalan raya sepanjang tempoh pembinaan struktur jambatan Lebuhraya Bertingkat Sungai Besi-Ulu Kelang (SUKE).
Penutupan bermula 24 September hingga 10 Disember itu membabitkan laluan sejauh 2km antara persimpangan Persiaran Mewah dan laluan keluar ke pekan Sungai Besi.
Timbalan Pengurus Besar SUKE Zarulazam Eusofe berkata, langkah itu perlu dilakukan untuk mengasingkan kawasan pembinaan daripada pengguna jalan raya demi keselamatan mereka memandangkan ia membabitkan kerja mengangkat struktur yang berat.
Katanya, ini bagi mengurangkan risiko dan mengelakkan daripada berlakunya insiden membabitkan aktiviti pembinaan yang menjadi isu sebelum ini.
“Sepanjang tempoh pembinaan, kedua-dua pusingan U berhampiran Terminal Bersepadu Selatan (TBS) dan tiga laluan MRR2 menghala Sungai Besi akan ditutup,” katanya.
Penutupan dan pengalihan laluan itu telah mendapat kelulusan Kementerian Kerja Raya, Lembaga Lebuhraya Malaysia (LLM) dan Jabatan Kerja Raya (JKR).
Sebanyak 11 struktur tiang akan dibina sepanjang tempoh enam bulan itu termasuk kerja konkrit, pemasangan tiang rasuk dan dinding parapet melintasi MRR2.
Sepanjang penutupan itu juga, aliran kontra dua lorong akan dibuka di sepanjang laluan menghala ke Ulu Kelang sementara pengguna menuju ke Ulu Kelang akan dialihkan ke laluan TBS.
Pasukan tindak balas kecemasan dan polis bantuan akan bertugas untuk mengawal aliran trafik dan menangani sebarang insiden dengan berada di lokasi selama 24 jam.
Bermula 11 Disember hingga 10 Mac, laluan aliran kontra itu akan dikurangkan kepada satu lorong sebaik kerja pembinaan beralih ke fasa kedua.
Penutupan laluan dan aliran kontra itu dijangka akan menyebabkan kesesakan trafik dan menambah waktu perjalanan pengguna sehingga 30 minit ketika waktu puncak.
Prolintas mengganggarkan terdapat sekitar 120,000 pengguna akan terjejas akibat penutupan jalan itu membabitkan 48,000 yang menghala ke Ulu Kelang dan 72,000 menuju ke Sungai Besi setiap hari.
“SUKE ingin menasihatkan pengguna supaya merancang perjalanan mereka bagi mengelakkan sebarang tidak keselesaan.
“Mereka yang menuju ke Ulu Kelang dari Lebuhraya Kesas boleh menggunakan Exit 516, Sri Petaling, menuju ke Kuala Lumpur sebagai laluan alternatif.”
Sebaik siap pembinaannya, Lebuhraya SUKE dijangka dapat mengurangkan sehingga sekurang-kurangnya 30% masalah kesesakan di MRR2, khususnya di kawasan padat penduduk seperti Cheras, Pandan Indah dan Ampang.
Bermula di Sri Petaling dan berakhir di Ulu Kelang, SUKE akan menghubungkan, antara lain, beberapa lebuh raya utama seperti Lebuhraya Duta-Ulu Kelang (DUKE), Lebuhraya Bertingkat Ampang-Kuala Lumpur (Akleh) dan Lebuhraya Sungai Besi (Besraya). FMT
Baca Artikel Menarik :
Norhizam Baktee naik ‘sheikh’ lagi dalam Dun Saksi Ada, Dokumen Palsu Ada, Bila Pula Najib Buli LHDN? Sesuatu yang besar bakal berlaku – Firdaus Wong Tak boleh usik langsung, kuat back up – PU Syed Nenek 59 tahun kahwin jejaka 22 tahun Pelajar sekolah didakwa tukar-tukar gambar bogel gadis bawah umur Najib cabar Rayer bawa pakar cukai Who really is Shafie and why does he oppose that MoU? Resepi Kek Sunquick Gebu Serius Sedap Broker jam dikaitkan dengan projek terowong laut P Pinang Saya harap dia sentiasa bertaubat – Caprice Layari Laman Facebook MYKMU
Firdaus Wong dedah bukti perbualan lucah pendakwah terkenal

The post Laluan di MRR2 tutup 6 bulan appeared first on MYKMU.NET.


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://mykmu.net/2021/09/24/laluan-di-mrr2-tutup-6-bulan/

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Beroperasi Semula Selepas Lapan Bulan Tutup Spa Kecantikan Dipecah Masuk

Beroperasi Semula Selepas Lapan Bulan Tutup Spa Kecantikan Dipecah Masuk

papar berkaitan - pada 27/9/2021 - jumlah : 230 hits
Oleh Azman Bin Ibrahim dan NURULAZMA SHAFIQAH KHAIRUL AZHAR PEKERJA Nur Alwani Beauty Spa di Bahau Jempol menunjukkan pintu premis kedai yang telah diumpil dalam kejadian pecah masuk di kedai tersebut malam semalam UTUSAN NURULAZMA SHAFIQAH...
Anak Shahrol Usia 8 Bulan Hidap Sakit Buah Pinggang Kronik

Anak Shahrol Usia 8 Bulan Hidap Sakit Buah Pinggang Kronik

papar berkaitan - pada 22/9/2021 - jumlah : 225 hits
Siapa yang tidak sedih melihat anak yang masih kecil perlu berhadapan dengan penyakit kronik Lebih lebih lagi apabila dia masih belum mengerti tentang penyakitnya dan hanya terbaring lesu tiap kali menahan sakit Hal ini dikongsikan sendiri ...
Servis My Black Knight Selepas 9 Bulan

Servis My Black Knight Selepas 9 Bulan

papar berkaitan - pada 23/9/2021 - jumlah : 239 hits
Servis My Black Knight Selepas 9 Bulan Kalau anda pernah baca saya tulis Black Knight itulah kereta saya yang tercinta Akibat pandemik yang tak habis habis saya telah menangguhkan temujanji servis kereta kerana masalah masa dan jarak SOP ke...
Kuih Bulan Baker S Cottage Pearl Of Prosperity

Kuih Bulan Baker S Cottage Pearl Of Prosperity

papar berkaitan - pada 23/9/2021 - jumlah : 309 hits
Semalam encik suami ke Jabatan Pendaftaran Negara untuk menguruskan daftar sijil kematian arwah uwan meninggal bulan Jun lepas Agak lama untuk menguruskan hal ni disebabkan Perintah Kawalan Pergerakan Pejabat tak buka dan perlu buat temujan...
Selamat Menyambut Pesta Kuih Bulan Pesta Tanglung

Selamat Menyambut Pesta Kuih Bulan Pesta Tanglung

papar berkaitan - pada 21/9/2021 - jumlah : 521 hits
Selamat menyambut perayaan Pesta Kuih Bulan Semalam husband bawa balik kuih bulan dari office Terus buka dan potong untuk dimakan bersama anak anak ketika makan malam Perayaan Kuih Bulan ini disambut oleh masyarakat Cina pada hari ke 15 pad...
Wanita Koma Dua Bulan Masih Bernyawa Dakwa Hampir Ditolak Masuk Bilik Mayat

Wanita Koma Dua Bulan Masih Bernyawa Dakwa Hampir Ditolak Masuk Bilik Mayat

papar berkaitan - pada 21/9/2021 - jumlah : 171 hits
Apabila menghampiri tarikh 16 Jun setiap tahun seorang wanita terpaksa mengimbau kembali sejarah hitam akibat dirempuh lori ais yang terjadi pada 13 tahun lalu dengan penuh rasa keinsafan Menerusi perkongsian video di akaun TikTok pipi pau8...
Sekuel Bulan Pria Terhebat Tertangguh Pengarah Polis Evo Bakal Beralih Bikin Filem Action Drama

Sekuel Bulan Pria Terhebat Tertangguh Pengarah Polis Evo Bakal Beralih Bikin Filem Action Drama

papar berkaitan - pada 20/9/2021 - jumlah : 226 hits
Selepas melahirkan beberapa filem berkonsep aksi komedi seperti Polis Evo Cicakman 3 dan juga Bulan dan Pria Terhebat Ghaz Abu Bakar dalam perancangan untuk beralih kepada filem genre aksi drama Semestinya ianya sesuatu yang cukup dinantika...
Penolong Pegawai Perubatan Dipenjara Dua Bulan Denda Rm17 500

Penolong Pegawai Perubatan Dipenjara Dua Bulan Denda Rm17 500

papar berkaitan - pada 21/9/2021 - jumlah : 200 hits
Oleh DIYANATUL ATIQAH ZAKARYA MOHD Zamry Yazid dijatuhkan hukuman penjara dua bulan dan denda RM17 500 oleh Mahkamah Sesyen Ayer Keroh Melaka FOTO DIYANATUL ATIQAH ZAKARYAMELAKA Padah menggunakan kedudukan untuk mendapatkan suapan melalui s...
Mengenal Lebih Dekat Dengan Kontributor Terbaik Bulan Agustus 2021

Mengenal Lebih Dekat Dengan Kontributor Terbaik Bulan Agustus 2021

papar berkaitan - pada 21/9/2021 - jumlah : 272 hits
Kemampuan menulis Olive semakin berkembang kala mengenal platform Hipwee pada tahun 2015
What Is The Lifespan Of Vinyl Windows And How Can You Prolong It

Nga S Aide Chosen For Kuala Kubu Baharu After Dap Abandoned Hope Of Malay Vote

Big Bucks Top 10 Sellers From Bonhams Spring Stafford Sale

Tanya Hadi Mengapa Tak Bantah Akta Laut Wilayah Mb Terengganu Diberitahu

Berebut Kasih

Reaching Out

World Bank Report Says Malaysian Children Not Learning Enough In Schools

Ask Your Idol About Ops Lalang Don T Be A Hypocrite Fahmi To Saddiq



Info Dan Sinopsis Restu Drama Melayu Berepisod Platform Online iQIYI Malaysia

10 Istilah Hampir Serupa Bahasa Inggeris Yang Kita Keliru Penggunaannya

5 Trend Bodoh Netizen Yang Nampaknya Semakin Menjadi Jadi

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Puaka Cuti Semester Slot Lestary TV3

Biodata Rozana Rozek TV Youtuber Resipi


Territorial Sea Act Still Valid And Applicable Including In T Ganu Pmo

Bomba Extinguishes Blaze That Razed 40 Of Pasir Gudang Palm Oil Factory

Towards More Comprehensive Pension Reform

Sayur Tauge Masak Lemak Putih Untuk Lunch

Sungai Muda Sempadan Pulau Pinang Kedah

Makanan Perlis Paling Popular