Lakukan Senaman Paha Betis Ini Agar Kurus Dan Langsing Dalam Waktu Pantas


Lakukan Senaman Paha-Betis Ini Agar Kurus Dan Langsing Dalam Waktu Pantas! Badan yang seksi dan sihat adalah dambaan setiap wanita. Tanpa perlu mengeluarkan belanjawan yang mahal tetapi bagaimana? Ya, anda boleh melakukan senaman yang membuat tubuh anda menjadi idaman dan iri hati semua orang.
Memetik halaman health.idntimes.com berikut 5 tips mudah untuk membentuk paha dan betis agar ramping tanpa pergi ke gym. Sukan ini boleh dilakukan dimana sahaja anda berada:
1. Jogging setiap pagi di halaman rumah
Berlari adalah senaman yang paling murah dan mudah, senaman ini dapat dilakukan di mana saja dan bila-bila waktu saja, selain membuat badan sihat, berlari juga membakar lemak, terutama pada bahagian paha dan betis.
2. Lari-lari kecil di tangga rumah
Melangkah naik tangga boleh dilakukan secara percuma di rumah. Selain membakar lemak, senaman ini mampu menguatkan kaki, paha, dan punggung. Sesuai dilakukan kaum hawa yang ingin memiliki punggung yang lebih montok dan tidak kendur.
3. Lunges
Lunges boleh dikatakan senaman paling tepat untuk kaum hawa. Senaman ini juga biasa dilakukan oleh para atlet. Lunges boleh mengencangkan otot paha dan juga punggung. Sukan ini berjaya membakar kalori secara maksima, lakukan lunges 10 kali untuk setiap kaki.

4. Jump squads
Senaman ini bagus untuk menguatkan paha otot dan mengencangkan kaki otot. Lakukan olahraga ini selama 10 kali dan ulangi hingga 2-3 kali.
5. Sumo squat
Gerakan ini boleh menguatkan kaki dan punggung, lakukan 15 hingga 20 kali. Gerakannya yang mudah, senaman ini sangat sesuai buat yang baru mula bersenam.
6. Yoga
Selain dapat membuat tubuh menjadi fit, yoga juga dapat mengurangi insomnia dan menurunkan tekanan darah.
Baca Juga Wanita Punggung Besar Usia Lebih Panjang – Kajian
Bagaimana? Adakah anda termotivasi untuk mempunyai paha dan betis yang langsing? Selamat mencuba! Oh ya, kongsikan artikel ini kepada keluarga dan sahabat handai.
Sumber: IDN Times
Mesti BACA!
3 Jenis Senaman, Bagus Untuk Kempiskan Perut & Boleh Dibuat Atas Katil

Cuti hujung minggu ni,kalau rasa tak ‘kuasa’ nak bangun awal semata-mata untuk keluar pergi bersenam atau ke gim, tak pe, teruskan je berbaring atas katil. Sebab ada 3 jenis senaman yang kita boleh buat sambil berbaring atas katil je dan boleh beri kesan yang sangat bagus pada punggung, otot perut dan paha.
Jom cuba amalkan.
1) Bicycle Crunch
Ini adalah teknik paling efektif. Ia menumpukan bahagian rectus abdominis (perut) dan juga oblique muscle (pinggang)
Caranya:
1. Baring di atas lantai dan letakkan tapak tangan anda di belakang telinga.
2.Angkat lutut kiri atau kanan anda setinggi 45 darjah menghampiri perut anda dan lakukan seperti sedang mengayuh pedal basikal.
3. Sentuh siku yang bertentangan dengan lutut yang anda angkat. Contohnya sekiranya anda mengangkat lutut kiri pastikan lutut kiri anda bersentuhan dengan siku kanan anda dan lakukannya berulang kali seperti anda mengayuh pedal basikal.
Pastikan anda tidak menarik leher anda terlalu ke depan. Sekadar memastikan bahu anda terangkat sedikit dan bukannya belakang badan anda. Selepas anda mengangkat lutut anda pastikan ia lurus ke hadapan tidak kira berapa darjah. Untuk memberi kesan yang maksima, angkat sedikit sehingga 45 darjah dari lantai.
2) Bangkit Tubi Kaki Tegak (Vertical Leg Crunch)
Konsepnya sama seperti bangkit tubi tapi memerlukan anda mengangkat kaki tegak ke atas.Senaman ini turut memfokuskan bahagian rectus abdominis (perut).
Caranya:
1. Angkat kaki anda tegak ke atas sambil bersilang.
2.Angkat badan anda seperti anda membuat bangkit tubi biasa
Lakukan dalam 2 hingga 3 set dan dalam setiap set rendahkan kaki anda menghampiri lantai untuk memberi impak yang maksima. Setiap set anda boleh lakukan 16-18 ulangan.
3) Bangkit Tubi Tangan Lurus (Long Arm Crunch)
Berbeza dengan bangkit tubi tegak, anda perlu meluruskan tangan anda untuk melakukan teknik ini. Cara ini menambahkan kesukaran kerana tangan bertindak sebagai pemberat.
Caranya:
1. Baring di atas lantai.
2. Lipatkan kaki anda.
3. Luruskan tangan anda ke atas.
4. Lakukan pergerakan bangkit tubi.
Anda boleh mengubah suai teknik ini dengan memegang pemberat mahupun dumbell ketika melakukan aktiviti ini. Tetapi sebaiknya anda harus luruskan tangan anda serenjang dengan lantai. Dari aktiviti ke aktiviti anda boleh menambah pemberat mengikut kemampuan anda.
Sumber: Mingguan Wanita
Wanita Punggung Besar Usia Lebih Panjang – Kajian

Bagaimamapun rupa bentuk tubuh yang anda miliki, semuanya baik sempurna. Namun, menurut sebuah kajian, bentuk tubuh tertentu mempunyai kelebihan tersendiri kerana kecenderungan lebih sihat berbanding yang lain.
Kajian yang memetik Reader’s Digest, mengatakan ukuran pinggul dan punggung yang besar bertindak untuk menghalang lemak menuju organ-organ dalaman seperti jantung dan paru-paru.
Dikatakan juga bahawa bahagian organ tubuh tersebut lebih terlindung dari timbunan lemak. Ukuran punggung yang besar juga memiliki risiko lebih kecil daripada terkena serangan jantung, stroke dan kencing manis.
Menurut Dr. Norbert Stefan, pakar diabetes di University of Tübingen, Jerman berkata mereka yang memiliki bentuk tubuh seperti buah pear cenderung mempunyai sel penyimpanan lemak yang lebih sihat berbanding tubuh mereka yang berbentuk buah epal
“Lemak yang cenderung disimpan di punggung dan sekitarnya dan bukan di bahagian perut, tidak akan mengganggu organ dalaman,” ujar Dr. Stefan.
Lemak yang berada di pinggul, paha dan punggung memiliki fungsi berbeza dengan lemak yang ada di dalam perut iaitu lemak visceral dimana ia cenderung untuk mengeluarkan asid yang tidak baik untuk sistem peredaran darah kita. Yang penting seseorang perlu menjaga pola makanan yang betul dan meluangkan masa untuk bersenam.
The post Lakukan Senaman Paha-Betis Ini Agar Kurus Dan Langsing Dalam Waktu Pantas! appeared first on .


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://www.apakes.com/lakukan-senaman-paha-betis-ini-agar-kurus-dan-langsing-dalam-waktu-pantas/

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
3 Senaman Senang Paling Cepat Bakar Lemak Cepat Kurus

3 Senaman Senang Paling Cepat Bakar Lemak Cepat Kurus

papar berkaitan - pada 1/12/2018 - jumlah : 819 hits
Hari ini saya nak sharekan 3 exercise senaman senang dan cepat bakar lemak Anda ada masalah berat badan berlebihan dan tiada masa nak buat senaman lama seperti jogging Dah buat senaman tapi berat masih juga tak turun turun Anda mungkin tida...
Surah Al Ikhlas Baca Di 9 Waktu Ini Khasiat Menakjubkannya Rileks Media

Surah Al Ikhlas Baca Di 9 Waktu Ini Khasiat Menakjubkannya Rileks Media

papar berkaitan - pada 7/12/2018 - jumlah : 244 hits
SURAH Al Ikhlas seperti halnya surat surat yang lain juga memiliki banyak rahasia yang terkandung di dalamnya Dinamakan surat Al Ikhlas karena dia menyelamatkan orang yang membacanya dari kesulitan dunia akherat dari kesulitan sakarotul mau...
6 Waktu Paling Sesuai Minum Air Putih

6 Waktu Paling Sesuai Minum Air Putih

papar berkaitan - pada 7/12/2018 - jumlah : 346 hits
Air merupakan salah satu elemen terpenting dalam tubuh dan perlu diambil dalam kuantiti yang mencukupi agar sistem dalam tubuh mampu bekerja pada tahap optimum dan minda menjadi cergas dan bertenaga Dan ramai orang cakap Petua awet muda ial...
Pernah Tak Kita Perhati Dan Perasan Perubahan Waktu Setiap Hari Sehingga Kita Masih Lalai

Pernah Tak Kita Perhati Dan Perasan Perubahan Waktu Setiap Hari Sehingga Kita Masih Lalai

papar berkaitan - pada 7/12/2018 - jumlah : 465 hits
Pernah Tak Kita Perhati Dan Perasan Perubahan Waktu Setiap Hari Sehingga Kita Masih Lalai Salam Jumaat sedikit perkongsian yang cukup menarik untuk kita hayati dan fahami Setiap peralihan waktu solat sebenarnya menunjukkan perubahan tenaga ...
Comment On Nak Berjaya Pasanglah Angan Angan Yang Positif Setiap Waktu By Azam Mohd

Comment On Nak Berjaya Pasanglah Angan Angan Yang Positif Setiap Waktu By Azam Mohd

papar berkaitan - pada 8/12/2018 - jumlah : 231 hits
titan seiring dengan law of attraction first step penting tiada impian tiada kejayaan
Berpuasa Rahsia Lisa Surihani Kembali Kurus

Berpuasa Rahsia Lisa Surihani Kembali Kurus

papar berkaitan - pada 25/11/2018 - jumlah : 894 hits
Kalau anda masih mencari kaedah atau tips diet untuk menguruskan badan namun masih belum bertemu jawapan mungkin perkongsian Lisa Surihani tentang tips The post appeared first on
Cara Mengatasi Pleci Nyilet Dan Kurus

Cara Mengatasi Pleci Nyilet Dan Kurus

papar berkaitan - pada 22/11/2018 - jumlah : 413 hits
Pleci adalah jenis burung kicau yang banyak disukai oleh Kicaumania Pasalnya selain memiliki suara yang khas Ia juga memiliki penampilan yang unik Dan salah satu hal unik yang dimiliki Pleci adalah kacamata yang Ia pakai Kendati corak kulit...
Intermittant Fasting Cara Kurus Seperti Lisa Surihani

Intermittant Fasting Cara Kurus Seperti Lisa Surihani

papar berkaitan - pada 19/11/2018 - jumlah : 1106 hits
Intermittent Fasting atau IF merupakan kaedah yang makin menjadi pilihan dalam cubaan untuk mengurangkan berat badan Lebih lebih lagi jika selebriti ternama juga mengamalkan IF ini Selebriti Lisa Surihani membuat kemunculan kembali selepas ...
Kemenhub Kaji Aturan Keselamatan Pengemudi Di Tol Termasuk Soal Waktu Istirahat

Kemenhub Kaji Aturan Keselamatan Pengemudi Di Tol Termasuk Soal Waktu Istirahat

papar berkaitan - pada 7/12/2018 - jumlah : 160 hits
Jalan Tol Trans Jawa sudah terhubung dan siap digunakan Jika Lebaran Natal dan Tahun Baru isu yang mengemuka adalah kemacetan Jadi sekarang mungkin tentang keselamatan pengguna jalan tol
Lesson In Economics From Hawkers Rebellion

Is Now A Good Time To Buy Property In 2024

Masverse Unveils Groundbreaking Blockchain Platform

Tiga Lelaki Bakar Anak Kucing Diburu Polis

Banjir Besar Dubai 2024 Ustaz Azhar Idrus

Lirik Lagu Cinta Setandan Pisang Eda Ezrin Den Manjo

Home Detention Najib Keputusan Lembaga Pengampunan Atau Bukan

Too Soon To Tell Analyst Says On Mipp S Prospects In Pn



Biodata Rozana Rozek TV Youtuber Resipi

8 Istilah Jerman Yang Kita Rakyat Malaysia Kerap Gunakan

Biodata Aizat Saha Pelakon Drama Berepisod Racun Rihanna TV3 Personaliti TikTok

Kenapa Platipus Haiwan Yang Membuatkan Saintis Merasa Hairan

Biodata Qistina Rania Pelakon Drama Berepisod Bercakap Dengan Jun Astro Ria Peserta Hero Dewi Remaja 2023


Muda Slams Pro Israel Us Professor S Remark At Local Varsity Talk

Wanita Mca Calls On Govt To Tackle Brain Drain Generate Job Opportunities

Court Allows Forfeiture Of Rm1 1mil From Illegal Deposit Taking Scheme Investors

Keningau Fa Buat Kejutan Gol Awal

Legacy Credit Emerges As A Substantial Shareholder In Vci Global

Sempena Mother S Day Enfagrow A Mindpro Menjemput Semua Ibu Ibu Untuk Hasilkan Lagu